Ga naar inhoud

Dames, Is dit normaal????


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ik zit toch ergens mee...

De huid rondom mijn litteken (vooral rechterborst) trekt toch nog wel erg.

De littekens zien er mooi uit en zijn ook gewoon dicht.

Maar onder de huid trekt het zo erg dat het eignelijk wel de hele dag pijn doet.

Ik loop ook steeds mn bh band (onderkant) uit te rekken.

Kan het zijn dat de hechtingen te strak zijn aangetrokken.?????????

Kan het ook wel is gebeuren dat hechtingen helemaal niet oplossen?????

De knoopjes zijn er al 2 weken uit.

De onderkant van mn borsten zijn nog een beetje gevoelig(beurs) maar daar maak ik mij geen zorgen over.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, of is dit normaal, of weet iemand raad?????

Morgen ben ik 3 weken PO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey diesel,

zelf voelde ik mijn littekens ook trekken, maar nu (2 weken po) eigenlijk niet meer

ze doen ook geen pijn ofzo

3 weken is uiteraard ook nog niet lang he, en als alles mooi dicht is ...

kan je hiervoor niet eens bellen naar je pc of wanneer moet je terug op controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey diesel,

zelf voelde ik mijn littekens ook trekken, maar nu (2 weken po) eigenlijk niet meer

ze doen ook geen pijn ofzo

3 weken is uiteraard ook nog niet lang he, en als alles mooi dicht is ...

kan je hiervoor niet eens bellen naar je pc of wanneer moet je terug op controle?

Ja , ik had gisteren gebeld met de kliniek, maar zij zei:Tja, dat kan ik niet door de telefoon zien. :blush:

Dat was trouwens zijn assistente hoor, mijn pc is nu met vakantie.

En ik hoef pas eind augustus terug tekomen voor controle.

Dus ik dacht, ik gooi het even in de groep :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan idd nog een tydje duren Diesel,het litteken is nog vrij vers en word dus eerst vrij strak,gaat genezen,de huid gaat zich herstellen,en pas daarna word het wat gladder,dus smeren is nu aan te bevelen .Daar word het wat soepeler van.

Pas na een jaar of langer is het volledig hersteld,en zie je dr bijna niets meer van.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan idd nog een tydje duren Diesel,het litteken is nog vrij vers en word dus eerst vrij strak,gaat genezen,de huid gaat zich herstellen,en pas daarna word het wat gladder,dus smeren is nu aan te bevelen .Daar word het wat soepeler van.

Pas na een jaar of langer is het volledig hersteld,en zie je dr bijna niets meer van.

:116:

Ik ben inderdaad begonnen met smeren, en ik voel nog wel verdikkingen.

Het zal ook wel steeds beter gaan, hoop ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vervelend Diesel.

ik hoop ook met 3 weken po weer aan het werk te kunne...maar constant pijn aan je huid die trekt :unsure: lijtk me vervelend :118:

Ik hoop dat het smeren hept en laat me maar weten of het beter gaat.

Ben benieuwd wat je pc zegt over paar weken.

Succes met je herstel!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen pijn maar soms wel dat branderige stekende gevoel. Ik doe ook precies zoals jij dan loop ik de onderkant van de bh band op te rekken alsof dat verlichting moet geven.

Ik maak me niet druk omdat ik nog weet hoe dat met hechtingen kan gaan. 3x keizersnede waarbij ook zowel van binnen als van buiten gehecht moet worden.

De buitenkant is meestal sneller genezen dan de binnenwaartse wonden.

Ik denk dat jou wonden van binnen nog genezen moeten. Je bent nog maar kort po dus het heeft nog tijd nodig.

Maar bij twijfel altijd even na laten kijken. De huisarts desnoods?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen pijn maar soms wel dat branderige stekende gevoel. Ik doe ook precies zoals jij dan loop ik de onderkant van de bh band op te rekken alsof dat verlichting moet geven.

Ik maak me niet druk omdat ik nog weet hoe dat met hechtingen kan gaan. 3x keizersnede waarbij ook zowel van binnen als van buiten gehecht moet worden.

De buitenkant is meestal sneller genezen dan de binnenwaartse wonden.

Ik denk dat jou wonden van binnen nog genezen moeten. Je bent nog maar kort po dus het heeft nog tijd nodig.

Maar bij twijfel altijd even na laten kijken. De huisarts desnoods?

Dit stelt mij toch wel gerust, ik moet ook gewoon geduld hebben.

Maar ik had de afgelopen 10 dagen niet echt het gevoel dat er herstel was, dus dan word ik ongeduldig.

Maarja net wat je zegt, het heeft tijd nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey diesel,

ik had ook wat last van een trekkerig gevoel en k had nog een heel klein korstje, toen ik daaraan peuterde kwam er toch nog een wit hechtdraadje mee (was met 3 wk po) en sindsdien geen last meer gehad. het schijnt dat monocryl hechtdraad niet bij iedereen even goed oplost, dus ik zou even naar de huisarts gaan en even kijken of hij niet nog een draadje vind die gewoon irriteerd.

en idd wat sabia zegt na mn keizersnee heelde de buitenkant ook veel sneller dan binnenkant, kan gewoon een tijd gevoelig blijven.

helaas ook hier weer het woordje GEDULD :( voor littekens mooi en pijnvrij zijn!

bij twijfel echt even je arts vragen hoor!!

succes,

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey diesel,

ik had ook wat last van een trekkerig gevoel en k had nog een heel klein korstje, toen ik daaraan peuterde kwam er toch nog een wit hechtdraadje mee (was met 3 wk po) en sindsdien geen last meer gehad. het schijnt dat monocryl hechtdraad niet bij iedereen even goed oplost, dus ik zou even naar de huisarts gaan en even kijken of hij niet nog een draadje vind die gewoon irriteerd.

en idd wat sabia zegt na mn keizersnee heelde de buitenkant ook veel sneller dan binnenkant, kan gewoon een tijd gevoelig blijven.

helaas ook hier weer het woordje GEDULD :( voor littekens mooi en pijnvrij zijn!

bij twijfel echt even je arts vragen hoor!!

succes,

Dank je wel Rox.

Met insmeren voel ik niks hoor, geen enkel puntje of draadje, het zit echt van binnen.

Maar zoals jullie al zeggen van binnen gaat langzamer dan van buiten dus ik ben wel gerustgesteld.

En geloof het of niet maar het lijkt vandaag wel beter te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.