Ga naar inhoud

Voor alle meiden die zich zorgen maken over hun boobies


Aanbevolen berichten

Heey Moppieess

Het leek me erg leuk om een topic te openen voor meiden die veel vragen hebben!

Ik heb veel gehad aan eefje, moontje, vlindertje omdat ze al langer po waren bedankt :136: Nu ik zelf meer dan een jaar po ben lijkt het me leuk om andere te helpen

Ik lees nu veel vragen wanneer voelen ze zacht? Wanneer dalen ze? Litteken doet pijn hoort dit? Mag je masseren? Ik wil graag wat antwoorden geven en alle meiden die al langer po zijn samen kunnen we iedereen gerust stellen :D

Hoeveel cc/ welke prothese/ help!!!

Bij iedereen valt het aantal cc's anders uit dit kun je nooit als uitgangspunt nemen. Iemand met 300 cc kan een C behalen maar sommige behalen gemakkelijk een E. Dit licht aan je bouw, weefsel, stand van je borsten enzv. Kortom laat je arts hier eerst naar kijken! Wel kun je een max nemen aan cc's en dit bespreken. Protheses zijn er ook in allerlei vormen en maten, rond en anatomische. Over het algemeen zijn anatomische iets harder omdat ze een druppelvorm moeten behouden. Wat je het mooiste vind weet alleen jij ga dus echt af op je gevoel! Onthoud wel dat je ooit een prothese moet vervangen, neem dus niet al te veel cc bij een wissel zul je gemiddeld 50 a 100 cc extra moeten nemen (ivm huidverslaping of andere factoren)

Voor/ achter of dual?

Dit is toch wel een moeilijke vraag want wat moet je kiezen? Waar de prothese word geplaats ligt voor veel aan hoeveel weefsel en huid je zelf hebt. Heb je voldoende weefsel kan de prothese voor de spier. Bij een dunne huid en weinig borst (weefsel) zal hij vaak achter de spier geplaats worden of dual-plane (half achter de spier) voor de spier geeft vaak het meest natuurlijke resultaat behalve als je dus weinig weefsel heb dan kan het snel nep worden en kun je randen zien/voelen. Je arts kan dit heel goed inschatten, hij meet je vaak op en kan je vertellen waarom.

Mn borsten willen niet zakken hoelang duurt dit?

Nou meiden dit kan heel lang duren, pas na 9 maanden waren ze bij mij volledig gezakt en gelijk! Ook hoeft je ene borst niet even ver te zijn als de andere, het zijn echt 2 aparte wonden en onthoud pas na 1 jaar ben je volledig hersteld!!

Wanneer voelen ze zacht?

Hier moet je echt geduld mee hebben, pas na 3 maanden gaan ze wat soepeler worden en heb zelfs gehoord dat na 1 jaar ze nog zachter kunnen worden ^_^ Ook hier minstens wachten tot 3 maanden komt goed!

Litteken doet pijn/schuurt/brand word paars hoort dit?

In het begin kan je litteken branden, er komt veel gewicht op dit wondje waardoor het echt heel normaal is! Mocht het nu echt ondragelijk worden kun je altijd contact opnemen met je arts maar over het algemeen word dit met de dag minder. Ook kan het zijn dat je litteken paars kan worden (denk bij iedereen?) Dit hoort gewoon bij het genezing process je litteken heeft minstens 1 jaar nodig om mooie egaal en wit te worden. Wanneer je litteken schuurt kan je er iets tussen doen, scheelt een hoop :D

Mag je masseren?

Bij ruwe zeker de eerste 6 weken NIET masseren, dit zit het kapsel process in de weg zeker niet doen dus! Bij gladde word het wel aangeraden maar deze worden bijna niet geplaatst. Na 6 weken kun je eventueel je arts vragen of het kan en hoe

Hoelang moet ik de sport bh aan?

Over het algemeen raden ze aan 4-6 weken. De meeste raden 6 weken aan omdat je lichaam ong 6 weken nodig heeft om de prothese volledig te kapselen

Bh's zitten niet lekker komt dit nog goed?

Ja dit komt zeker nog goed hoor! je borsten hebben net zoals je hierboven kan lezen lang tijd nodig om zacht te worden en eventueel nog helemaal te dalen. Wacht dus zeker 6 weken (liefst 3 maanden) met het kopen van duurdere bh's.

Welke litteken creme?

Je litteken hersteld met of zonder creme even goed maar crème kan wel helpen je litteken zacht en soepel te maken. Welke je moet hebben kun je helemaal zelf bepalen! Nachtcreme tot de meest dure crèmes zelf kun je kijken welke je het best vind.

Vanaf wanneer kan ik weer op vakantie/sporten/ uitgaan?

Na de 6 herstel weken ben je er nog lang niet! Maar probeer op zn minst 6 weken rustig aan te doen. Vanaf dan kun je langzaam kijken wat je lichaam fijn vind, gaat het niet gewoon rustig aan doen ;)

Ik hoop dat er zo een heleboel vragen beantwoord zijn maar zit er een foutje in verbeter het gerust hoor :D

Heb je een nieuwe vraag of weet je nog een vraag met antwoord zet het er gerust bij!!

Pas na 1 jaar ben je volledig hersteld :D Mocht het echt niet goed voelen kan je altijd bij je arts terecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

O voor onze lieve caatje

Mijn tepels zijn erg opgezet/gezwollen hoort dit?

Ja dit hoort er helaas ook bij hihi. Je huid is flink opgerekt en zo ook je tepel. Ze gaan dus opzwellen en lijken ook groter als normaal. Dit heeft tijd nodig, zeker 3 maanden voordat ze weer ''normaal'' zullen lijken.

Ik heb geen gevoel in tepel/ borst en het brand

Dit kan je bijna niet voorkomen maar gelukkig trekt dit na een paar maandjes wel weer weg! Wel kan het gevoel anders worden, zelf heb ik onderaan mn borst geen gevoel meer en tepels kunnen soms bij aanraking wat gevoelig pijn doen. Dit kan je niet voorkomen, tenslotte worden er zenuwen ''kapot'' gemaakt en sommige zullen minder herstellen. Wat goed helpt is dagelijks je borst in smeren (zeker niet je litteken!!!) Helpt je huid te kalmeren :136:

Mag ik zwemmen/ in bad?

Na 6 weken mag je echt zwemmen maar doe voorzichtig met chloorwater!! de eerste 6 weken liever chloor vermijden maar poedelen met beentjes mag altijd. In bad mag maar laat je borsten niet weken dit is niet goed voor het litteken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ooit word ik ook plastisch chirurg kan je boobies bij marisjuh laten doen :P

Hihi kom ik bij jou langs voor m'n wissel :D krijgen we een borstenforum korting??? hihi

Leuk idee Maris deze topic, heel volledig, kan er niet veel meer aan toevoegen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis, super idee :136: !!!

Alleen heerst er hier heel veel verwarring over het masseren van de borsten. Er is indd duidelijk vermeld dat je niet mag masseren bij geruwde prothesen, pas na 6 weken . . . .

Dames die hun borstvergroting hebben laten doen bij het ACCZ moeten echt hun borsten masseren na 2 weken po!! Er heerst hier heel veel verwarring omdat het hier door de meeste dames wordt afgeraden, maar bij ACCZ wordt je er duidelijk opgewezen dat je MOET masseren, alleen de bovenkant van je borst en niet de onderkant!

De reden is dat je borstweefsel zo meer en sneller hecht aan de prothese en het soepeler blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meisie,

goed initiatief! Heb ook een vraag. Heb sinds feb dit jaar nieuwe boobs en soms voelt voornamelijk mijn linker borst wat beurs aan. De pijn lijkt op menstruatie (borst) pijn. Alleen heb ik het de hele maand door. Komt dit jou of andere bekend voor? Ik twijfel ook erg of het komt als ik de sportbh aan heb gehad met bijvoorbeeld slapen(doe ik niet altijd). Hoop dat jij/ jullie een antwoord hebben!

Liefs Sima

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eef

Bedankt meid! haha ja tuurlijk boobie korting gnagna :153: Lijkt me wel grappig hihi

@ renate

Of je nu wel of niet mag masseren, ben zelf geen arts natuurlijk hihi. Over het algemeen word het toch afgeraden.. mij lijkt het ook niet kunnen dat je met masseren je weefsel sneller hecht? en na 2 dagen al masseren? Persoonlijk vind ik dit erg snel lijkt me ook pijnlijk? Maar echt naar je arts luisteren heb even het algemeen gepakt hihi :blush:

@ Carlaa,

Meisje geloof me dit hoort er echt bij, het kan zijn dat er meer ''gerommeld'' is in je linker borst. Na een klein weekje zul je zien dat het veel beter gaat :136:

@Misslentjeuh

Nou over het algemeen kunnen je nieuwe borsten ''levenlang'' mee. Maar denk maar eens aan het krijgen van kinderen ouder worden, gewichtverlies enzv. Veel vrouwen zijn hierna minder tevreden waardoor ze een wissel willen. De meeste artsen raden ook een wissel aan na 10-15 jaar, maar dit hoeft niet hoor! Als je gewoon happy bent en alles zit goed hoef je NIET TE WISSELEN :136: Niet schrikken dus hihi

@sim

Ik denk dat je net als mij/meerdere daar een lang herstel in hebt. Tot 9 maanden had ik net als jou meer last van mn linkerborst en voelde beurs en zeurderig! Ik ben voor de zekerheid langs mn arts gegaan, mischien kan hij je echt gerustellen? Het duurt echt een jaar,, pff geduld hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met dat masseren, ik ben dus ook geholpen bij accz. moest na 3 week gaan masseren maar jullie raden het allemaal af. Zij zeggen dat ik het wel moet doen, net zoals renate zegt. Aan de bovenkant TOT de tepel. Een kwartier tot half uur per dag...........

Wel of niet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je arts dit zegt kun je er vanuit gaan dat het goed zit hoor meid!!

3 weken valt mee, maar als ik lees dat sommige het na 2 dagen al moeten doen zeg ik nee :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marisjuh, ik heb ook een vraagje voor je.

Weet jij (of iemand anders) misschien hoe lang het duurd voordat de hechtingen opgelost zijn?

Mijn littekens voelen namelijk best nog wel hard aan ensoms trekkerig, zullen dat nog de hechtingen zijn die eronder zitten?

Ik ben nu 17 dagen po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook oplosbare hechtingen gehad en heb zeker tot 1 a 2 maanden last gehad van trekkerig gevoel.. dit kan ook komen omdat je litteken nog niet soepel is ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marisjuh,

jou antwoord steld me wel gerust. Maakte me geen grote zorgen ofzo maar was er wel mee bezig. Fijn om te horen dat het allemaal normaal is en dat ik gewoon geduld moeten hebben.

Heb nog een fijne zondag!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.