Jump to content

Sedatie of Narcose ?

Yeel

Recommended Posts

Hallo Dames,

Een vraagje, ik ben als de dood voor narcose's door iets wat ik van dichtbij heb meegemaakt. Ik moet dit natuurlijk van me af zetten want de kans is minimaal dat er iets misgaat maar toch..mijn angst is dat ik niet meer wakker zal worden, nu heb ik gelezen over de Sedatie, deze zou minder risico's hebben en je kan zelf ademen tijden de operatie (ik wist overigens niet dat je tijdens narcose niet zelf kon ademen). Ik heb dus het een en ander opgezocht, bij deze methode heb ik een fijner gevoel, en ik zag dat ze in Belgie, o.a. de Welness kliniek opereren dmv Sedatie, doet pc Plovier dit ook? Zijn er nog meer klinieken die dmv Sedatie opereren?

Wat zijn jullie ervaringen van Sedatie en Narcose?

Liefs Yeel

Bij WK krijg je alleen via infuus, je bent niet helemaal weg... het lijkt alsof je door een andere wereld "zweeft"

ik hoorde zelfs gepraat heel ver weg! Heb helemaal niks gevoeld!

xx

Hey,

Het lijkt mss tegenstrijdig maar algemene narcose is veiliger. Als je bij sedatie ademhalingsmoeilijkheden krijgt, duurt het veel langer voor ze kunnen ingrijpen. Bij een algemene verdoving word je constant gemonitord door een anesthesist.

Mij leek een algemene verdoving eerst ook minder fijn, maar het is toch beter hoor.

Groetjes

hoi hoi!

Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad ook iets om over na te denken, ook belangrijk natuurlijk.. Ik moet dat "enge" maar gewoon van me af zetten, kans is toch minimaal dat er iets gebeurd toch ? hihi

hey yeel,

ik was ook heel angstig voor narcose en om niet meer wakker te worden. ik zag dat jij ook naar plovier gaat?je krijgt daar narcose in lichte vorm, ben er nog niet helemaal uit of het nou roes of narcose is.

ben al eerder onder narcose geweest en vond het precies t zelfde voelen (ik heb trouwens geen kapje gehad?) aleen bij het wakker worden was k sneller fit, wat heel prettig was.

je moet je beseffen dat elke operatie een risico heeft. maar als jij verder gezond bent geen medicatie neemt en je vragenlijst EERLIJK invult. dan hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. je bent in goede handen bij dr plovier en er is ook continu een anesthesiste bij die jou goed in de gaten houd en echt wel weet wat te doen mocht er iets niet volgens plan gaan

je kan ook een kalmeer pil vragen bij binnenkomst, dan heb je weinig last van angst!

heel veel succes!!

xx

Hi Yeel. Bij de Wellness doen ze indd de slaaproes. Maar dat is veel beangstigender dan een narcose. (vond ik in ieder geval) als je mijn topic leest begrijp je ook waarom!! Ik doe het in ieder geval nooit meer!! Verder wel tevreden over de Wellness hoor!!

Liefs Sandra

rox89: Ik zit er wel sterk over na te denken om naar Plovier te gaan, volgend jaar. De ervaringen zijn allemaal positief, dat doet me goed..en zijn werk is natuurlijk erg mooi! Tja, de narcose blijft een eng iets, ik ben verder gezond en slik geen medicijnen dus dan zou er niets aan de hand moeten zijn..maar gewoon dat kleine beetje risico, dat maakt het zo spannend, maar goed, het moet natuurlijk helemaal goed komen, geen reden op bang te gaan zitten doen, het resultaat maakt alles weer goed natuurlijk :)

Sanchez: ik had idd al zoiets gelezen ergens op dit forum, ik zal jou verhaal zo lezen..ben benieuwd, Thnx ;)

Hey Yeel,

Dr. De Meyere van Artemedis in Gent werkt ook met sedatie. Je ademt inderdaad zelf, bij narcose word je geïntubeerd (een buis in je keel die de ademhaling overneemt) en je bent sneller weer fit. Ook hierbij word je constant gemonitord door een anesthesist tijdens de operatie.

Vond het persoonlijk een heel positieve ervaring en heb ook nog nooit verhalen gehoord van degenen die bij dr. De Meyere zijn geweest zoals bij de sedatie van de Wellness Kliniek waar bij je vanalles schijnt mee te maken en in een soort droomwereld vertoefd. Heb er niets van gemerkt, niets gehoord/gezien tijdens de operatie, was echt helemaal weg. Vind het dus zeker een aanrader, zo'n sedatie.

Liefs, :54:

jaa hoor de laatste tijd veel slechte verhalen over de verdoving methode van wellness kliniek.

hartstikke eng, weet nie wat ze gebruiken maar ik zou daar nie snel gaan missC kreeg hartslag van 180 en beetje72 die een stilstand heeft gekregen en meerdere die stukjes meemaken enzo.

ik vraag me echt steeds meer af welke middelen ze daar gebruiken want zoveel slechte verhalen is wel vreemd.

x

Hoi,

Ik ben maandag bij Dr Plovier ook een bv laten doen.

Daar gebruiken ze de sedatie.

Wat ik niet heb gehad is dat ze een kapje op mijn neus gedaan hebben; Ze hebben het spul gewoon langs de infuus gespoten.

Ik was helemaal niet op mijn gemak met de verdoving (kwas een beetje bang om net wakker te worden).

Het voelde een beetje warm aan en de volgende seconden was ik al weg.

Bij het wakker worden ben je veel sneller fit.

Ik heb het eigenlijk gewoon ervaren als savond in je bed kruipen en gaan slapen. Meer niet;)

Gr Pinki

Voor je onder algehele narcose gaat krijg je een kalmerings tabletje. Waar al veel mensen van in slaap vallen.

Ik vind persoonlijk de narcose fijner. Je krijgt niks mee tijdens je operatie. En dat vind ik wel zo prettig.

Bij sedatie hoor je vaker dat mensen van alles horen/meemaken..

Bij narcose kunnen ze ook sneller ingrijpen mocht er iets mis gaan. Er staat tijdens je operatie een anesthesist naast je die je in de gaten houdt.

Hoi ik ben ook bij dr demeyere geweest. En ik heb sedatie gehad. Ik vond het heerlijk. Ik heb niks gehoord en gevoeld. En daarna voelde ik mij super fit.

Ik denk als je van alles nog meekrijgt dat de anesthesist nodig vervangen moet worden.

Bij de artemedis kliniek is er dus een anesthesist aanwezig die jou volgt. En het idee dat ik zelf kon blijven ademen vond ik een fijner idee.

Maar sedatie of narcose het is altijd een beetje eng. Je wilt namelijk gewoon weer wakker worden. En meestal gaat he met beide goed.

Succes

Zo dat is wel heftig zeg die verhalen van die meiden die bij WK zijn geweest,..lijkt me dood en dood eng om zoiets mee te maken. Dan zou ik misschien toch eerder kiezen voor narcose, moet er niet aan denken om alles van de operatie mee te krijgen of wakker te worden..brrrrr! Het heeft natuurlijk allebei ze voor en nadelen, maar toch zou narcose denk ik wat fijner zijn, als je gezond ben zou er niks fout moeten gaan toch. Sedatie leek mij echt fijner maar ik ga er nu toch wel ff anders over denken! Is alles wel goed gekomen met die meiden met verhoogde hartslag en stilstand??

mvrcarlaa, ik wens je veel succes met je borstvergroting! komt helemaal goed! ben erg benieuwd hoe je het vind..en hoe het gaat worden ;)

daar staat het wel duidelijk uitgelegd, toch lijkt me sedatie dan enger als narcose, aangezien ze dus onder plaatselijke verdoving opereren, het kan dus zijn dat je tijdens de operatie wat voelt, maar achteraf niet meer weet omdat je door sedatie geheugenverlies kan krijgen..vind het wel vreemd..is toch niet de bedoeling dat je ook maar iets voelt van het opereren. bovendien moeten ze dus zoveel verdovingsmiddel in je borsten spuiten dat dat ook gevaarlijk kan zijn voor hart en longen. ik kijk er nu toch heel anders tegen aan eigenlijk..lijkt narcose misschien toch wat veiliger, zeker omdat daar een anesthesist bij moet zijn, en bij sedatie niet, begrijp ik uit het verhaal..

*** Ik zou niet anders willen dan onder gewone narcose. Vind die achtbaanverhalen ook maar eng, en zoals iemand meemaakte dat een dokter zei dat de airco eigenlijk niet goed meer was enzo, vaag hoor. Voor mijn operatie inderdaad zo'n kalmeringstabletje gekregen, en ik weet amper nog dat ik naar de operatiekamer ben gereden in mijn bed, en ook van de voorbereidingskamer kan ik me weinig meer herrinneren. Het nadeel is wel dat je dan na de operatie niet snel bij bent. Maar dat zal wel anders zijn bij mij omdat ik 5 uur onder narcose ben geweest, terwijl een gewone b.v maar ongeveer 1 uur duurt. Ik ben die avond niet meer echt bij geweest, had de visite (ouders, zoontje en man) de hele tijd voor niks zitten wachten ;-)

Groetjes van Ingrid.

Ik ben, net als Eefje en Jayro, ook bij Bruno de Meyere geweest die werkt met sedatie o.b.v. een anesthesist. Ik heb niets van de operatie gemerkt. Ik kreeg eerst een kapje met zuurstof toegediend, wat op zich al prettig is en toen via het infuus de roes. Je voelt een soort warme gloed door je lichaam trekken, heel aangenaam, ik dacht nog: 'Doe je ogen dicht en geef je er aan over.' en het volgende moment werd ik zachtjes op m'n wang getikt en hoorde ik de verpleegster zeggen: 'Wakker worden, alles is goed gegaan.' Ik werd toen ook gewoon wakker alsof ik net even lekker geslapen had, werd met hulp van de verpleging naar m'n uitslaapbedje gebracht. Ik voelde me nog wel een beetje loom, maar heb niet meer geslapen en kon na ca. 30 min aankleden en naar huis. Al met al en zeer positieve ervaring!

Ik heb een operatie gehad onder narcose en eentje onder sedatie, sedatie hoeft voor mij in elk geval noooit meer. Ik was gewoon de hele tijd bewust aanwezig, freaky ook voelde ik dat ze aan me bezig waren. Bij de operatie onder narcose vertelde de anesthesist mij dat ze op de monitor alles kunnen volgen, dat de kans dat je niet meer wakker wordt bijna onbestaande is dit is enkel gekoppeld aan andere complicaties zoals andere gezondheidsproblemen. Het nadeel met de narcose vond ik was dat mijn buik de week erna zo opgezwollen was en dat mijn huid op mijn gezicht vettig was gedurende enkele dagen. Verder helemaal geen nadeel van narcose ondervonden integendeel, als hij goed toegepast wordt ben je zelf niet misselijk nadien.

jah idd ik heb wel meer verhalen gelezen over dat je het meer zou mee maken met sedatie, nou dat lijkt mij echt dood en dood eng. Wat ik me ook af vraag is hoe zit het als er wel iets mis zou gaan bij een privekliniek? hebben ze daar de apperatuur en de juiste mensen om je te helpen? ik zag dat ze bij plovier maar 1 anesthesist hebben, is dit niet weinig mocht er iets gebeuren?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.