Mizzylin Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Hallo lieve mensen,Na al lang ontevreden te zijn met mijn a-cupje is het 12 augustus dan eindelijk zover! Ik ben ongeveer een maand geleden op consult geweest in de contourkliniek te Bussum (bij Dr Koeijers) en had meteen een goed gevoel! Daarom ook een afspraak gepland voor 12 aug!Ik werk in het onderwijs, dus zo in de vakantie komt me dat goed uit..Ik heb er ontzettend veel zin in en moet zeggen dat er geen dag meer is dat ik er niet aan denk. Natuurlijk is er bij mij ook wel een lichte spanning over hoe het zal gaan en wat erna..Na alles hier een beetje gelezen te hebben hoop ik dat ik genoeg heb aan mijn herstelperiode.. Ik heb namelijk nog 10 dagen vakantie na mijn operatie, begin 22 aug weer, en dan zal het schooljaar weer starten.. Voor de dames met ervaring.. Heb ik hier genoeg aan?Ik heb voor mezelf besloten dat ik mijn collega's niet wil inlichten, daarvoor voelt het te persoonlijk, maar ben dus wel benieuwd of ik alweer klaar ben om te werken. De zware taken zal ik laten liggen, zoals tillen enz. Heeft iemand goede raad voor me?Ik hoor het graag. Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooma Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Haay,Spannend he!Word zelf 10 augustus geopereerd. Jij in dezelfde week. Maar om 10 dagen later al weer te beginnen??Lijkt me best snel maar daarover kunnen de dames die al een BV gehad hebben je misschien beter wat vertellen. Hoeveel cc krijg je??Grtzzzzzzzzzzzz Jooma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Hoi Mizzylin,Ik heb net in mijn topic al op je berichtje gereageerd, maar ik ga hier nog een keer reageren.Ik ben namelijk bijna 25 jaar en ik werk ook in het onderwijs, toevallig he?Ik heb er ook bewust voor gekozen om me in de vakantie te laten opereren zodat ik nog voldoende hersteltijd heb. Ik heb er ook heel lang over getwijfeld of ik het aan mijn collega's wilde vertellen, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan (ik ben namelijk een week eerder met "vakantie" gegaan). Ik wilde geroddel voorkomen en daarbij had ik geen zin om iets te verzinnen. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, want ik heb alleen maar positieve reacties gekregen en bijna al m'n collega's zijn even bij me geweest om me sterkte te wensen. En dat was toch wel fijn. Nu kan ik ook gewoon aan collega's vragen of ze iets voor me willen tillen o.i.d. Ik ben 7 weken P.O. als ik weer ga beginnen, maar jij mag echt nog niet tillen dus dan lijkt het me fijn als (een paar) collega's van jouw situatie op de hoogte zijn. Als je wil, kan ik de mail die ik naar mijn collega's heb verstuurd naar jou mailen. Sorry als ik wat overheersend over kom, ik wil je niks opleggen.Ik blijf je volgen hoor!Liefs van Bente Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Hoi Mizzylin,Ik heb net in mijn topic al op je berichtje gereageerd, maar ik ga hier nog een keer reageren.Ik ben namelijk bijna 25 jaar en ik werk ook in het onderwijs, toevallig he?Ik heb er ook bewust voor gekozen om me in de vakantie te laten opereren zodat ik nog voldoende hersteltijd heb. Ik heb er ook heel lang over getwijfeld of ik het aan mijn collega's wilde vertellen, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan (ik ben namelijk een week eerder met "vakantie" gegaan). Ik wilde geroddel voorkomen en daarbij had ik geen zin om iets te verzinnen. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, want ik heb alleen maar positieve reacties gekregen en bijna al m'n collega's zijn even bij me geweest om me sterkte te wensen. En dat was toch wel fijn. Nu kan ik ook gewoon aan collega's vragen of ze iets voor me willen tillen o.i.d. Ik ben 7 weken P.O. als ik weer ga beginnen, maar jij mag echt nog niet tillen dus dan lijkt het me fijn als (een paar) collega's van jouw situatie op de hoogte zijn. Als je wil, kan ik de mail die ik naar mijn collega's heb verstuurd naar jou mailen. Sorry als ik wat overheersend over kom, ik wil je niks opleggen.Ik blijf je volgen hoor!Liefs van Bente Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Hoi Mizzylin,Ik heb net in mijn topic al op je berichtje gereageerd, maar ik ga hier nog een keer reageren.Ik ben namelijk bijna 25 jaar en ik werk ook in het onderwijs, toevallig he?Ik heb er ook bewust voor gekozen om me in de vakantie te laten opereren zodat ik nog voldoende hersteltijd heb. Ik heb er ook heel lang over getwijfeld of ik het aan mijn collega's wilde vertellen, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan (ik ben namelijk een week eerder met "vakantie" gegaan). Ik wilde geroddel voorkomen en daarbij had ik geen zin om iets te verzinnen. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, want ik heb alleen maar positieve reacties gekregen en bijna al m'n collega's zijn even bij me geweest om me sterkte te wensen. En dat was toch wel fijn. Nu kan ik ook gewoon aan collega's vragen of ze iets voor me willen tillen o.i.d. Ik ben 7 weken P.O. als ik weer ga beginnen, maar jij mag echt nog niet tillen dus dan lijkt het me fijn als (een paar) collega's van jouw situatie op de hoogte zijn. Als je wil, kan ik de mail die ik naar mijn collega's heb verstuurd naar jou mailen. Sorry als ik wat overheersend over kom, ik wil je niks opleggen.Ik blijf je volgen hoor!Liefs van Bente Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted July 17, 2011 Author Share Posted July 17, 2011 Hè Bente,Dat is idd wel heel toevallig! Dezelfde leeftijd, werk, kliniek en dokter.. Welke groep heb je? Ik heb kleuters..Ik zit nog steeds in dubio over mijn collega's, ben dr ook nog niet zo uit wat ik ga doen. Wil er aan de ene kant niet over liegen, maar het voelt ook wel erg persoonlijk. Ik zou graag die brief van je bekijken om eens een indruk te hebben. Ben wel benieuwd namelijk.Wel fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Gek genoeg geeft mij dat dan ook een rustiger gevoel.. ook omdat t dezelfde kliniek is en dokter. Werd jij ook in Amstelveen geopereerd?Ik heb nu iig iedereen van wie ik het wil op de hoogte gebracht.. mijn ouders, broertje, paar vriendinnen en een tante. Erg lieve reacties gekregen. Mijn vriend heeft het gister aan zijn ouders verteld. Ik durfde het niet zo, omdat ik niet zo goed wist hoe ze zouden reageren en ik was bang dat het negatief zou zijn. Maar mijn vriend stuurde gister dat ze erg goed reageerden en het goed snapten! Dus ook erg fijn!Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Hoi!We hebben best wat overeenkomsten merk ik, grappig. Ik heb geen kleuters, maar groep 6. Aankomend schooljaar groep 6/7.Ik durfde ook niet zo goed aan mn schoonouders over de BV te vertellen. Ook bang voor de reactie. Mijn vriend heeft het ze verteld en ze reageerden eigenlijk heel lief en positief dus ik had me nergens zorgen over hoeven maken.Ik ben in Amstelveen geopereerd, ja. Ging allemaal prima.Ik zal je de mail die ik naar collega's heb gestuurd in een persoonlijk bericht sturen.Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
caatje_pj Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Meiden Ik sta ook voor de klas komend jaar groep 5-6 Ik heb er voor gekozen om al mijn collega's in te lichten en iedereen pakte het op z'n eigen manier op. De meeste zijn heel positief maar sommige vonden het "echt niet nodig". Ik denk, als het op gaat vallen weet iedereen wat er is, ik hoef niet te liegen waarom we niet weg gaan in de vakantie en ik kan mijn zenuwen met hen delen. Nu ben ik vorige week geopereerd en moet ik in de laatste week van de vakantie terug naar school om mijn klas in te richten, in de vakantie krijgt de vloer namelijk een nieuwe vloer dus alle meubels staan op de gang. Ik ben dan 5 weken po. Nu heb ik al gezegd dat ik niks mag en dus ook niks ga tillen, mijn collega's gaan mijn klas inrichten en ik ga aanwijzingen geven haha! Ik ben super blij dat ik mijn collega's ingelicht heb, maar ik kies er ook bewust voor om geen ouders in te lichten. Als ze er om vragen, prima. Maar ik ga er zelf niet over beginnen. Ik ben benieuwd hoeveel vaders er zullen komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mii18 Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Welkom hier!!! Gefeliciteerd met je datum!! 10 dagen po en dan alweer werken is wel wat snel! Ik voelde me echt 2 weken echt moe, ook van die narcose! En je moet natuurlijk erg oppassen met wat je doet, je mag niet te zwaar tillen, geen auto rijden, je armen niet boven je hoofd houden enz enz. Maar iedereen is anders en misschien is jou herstel wel super! Alleen je moet je prothesen wel de kans geven goed in te kapselen dus wel rustig aan doen! Hoeveel CC ga je krijgen en welke plaatsing? Succces met aftellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Wat toevallig zoveel mensen in het onderwijs! Ik weet idd dat 10 dagen wat snel is, maar ik bekijk het gewoon aan! Ik heb besloten dat ik volgende week mijn klas ga inrichten en dan maak ik alles startklaar, zodat ik daar de laatste week geen zorgen over heb! Het komt nu wel steeds dichterbij! Nog 1,5 week, dan een weekje op vakantie en als we terugkomen is het zover! Heb er zin in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 9, 2011 Author Share Posted August 9, 2011 Zo.. net terug van een weekje Zuid-Frankrijk en nu nog een paar dagen wachten en dan gaat het echt beginnen! Ben begonnen met de Arnica-druppels 1,5 week geleden. En natuurlijk tevallig: in Frankrijk is onze auto bestolen dus mijn hele tas met belangrijke spullen (telefoon, portomonee enz) gestolen en dus ook de Arnica-druppels! Heb in Frankrijk gelukkig nieuwe gevonden in de vorm van pilletjes! Pff..Net in de brievenbus gekeken en heb de sport-bh's binnen... een 80C en 80D. Op kiesdejuistesportbh.nl.. echt een goede site, met goede service! Ga ze zo maar vast aanpassen, zal wel raar zijn! De spanning en toch soms ook twijfel blijven toeslaan... hebben anderen daar ook last van?Ik ben a.s. vrijdag om 14.25 aan de beurt, dus hoop dat het gaat lukken met alleen een paar beschuitjes.. Lfs Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Hee Linda!Lekker dat je nog op vakantie bent geweest, maar wel balen dat je tas is gestolen! De Arnica druppels waren dan nog het minst erg. Telefoon en portemonnee zijn vervelender. Hoop dat je verzekering het vergoedt.Nu nog twee nachtjes slapen en dan is het zover! Wel balen dat je pas om 14.25 uur aan de beurt bent. Ik vond 13.00 uur al laat! De avond van tevoren gewoon zo laat mogelijk een stevige maaltijd eten en dan komt het wel goed. Gek hè, die grote bh's?! En vrijdag zijn ze gewoon helemaal gevuld!Ik heb ook tot aan de operatie zenuwen gehad, maar ik denk dat dat normaal is. Het is natuurlijk niet niks. Maar je hebt een weloverwogen besluit genomen dus het komt helemaal goed!Liefs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 10, 2011 Author Share Posted August 10, 2011 Ik kan nu helemaal aan niets anders meer denken. Pff wat een spanning zo 2 daagjes voor de operatie.. Tegelijkertijd heb ik er heel veel zin in, maar het blijft wel iets spannends om te doen. Ik vind 14.25 uur idd ook best laat, maar ach je moet er wat voor over hebben he? Ik had mijn bh besteld via kiesdejuistesportbh.nl, een 80C en 80D... kom ik erachter met passen dat ze veel te klein zijn!! Ik houd bijna niets meer over in de cup.. Dat lijkt me niet echt de bedoeling.. hihi... toch apart want ben helemaal niet breed of dik van boven, maar een 80 is dus niet genoeg! Gelukkig heeft Anita van de site een plekje voor me morgen, dus ik ga morgenvroeg even langs om nog een goede sportbh uit te zoeken! En dat 1 dag voor de operatie.. Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Ik had dat ook hoor. Mijn 75C sportbh leek wel gewoon om mijn AA cupje heen te passen, maar dat is denk ik normaal. Hij moet na de operatie wel goed strak zitten. Als de omvang goed is (niet de strak), zou ik ze gewoon houden en na de operatie kijken of je moet ruilen. De cups lijken nu veel te klein, maar dat had ik ook en nu zit de 75C gewoon prima.Wel spannend zo vlak voor de operatie allemaal. Ik hoop dat ik je nu niet in verwarring breng.Geniet vannacht van het slapen op je buik en op je zij, want straks moet je een tijdje op je rug liggen.En heeeeeeeeel veel succes morgen!Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 He Bente! Ben vandaag toch nog even naar de winkel heen geweest van kiesdejuistesportbh.nl maar was idd binnen 5 minuten weer buiten! De bh's waren idd gewoon goed, zie je berichtje ook nu pas! Ik heb afgelopen nacht nog wel goed geslapen, ook al kwam ik wat moeilijk in slaap... hoop dat ik vannacht, door alle spanning, ook lekker slaap! Nu is het aftellen dan echt begonnen! Heel raar idee dat ik morgen gewoon andere borsten heb! Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Heeeeeeel veeeeel succes vandaag!Vanmiddag heb je ze!!!!Ik hoor graag hoe het allemaal gegaan is!Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 He Bente! Thanks! Spannend spannend.... kan het me eigenlijk nog niet zo voorstellen! Ik zal, zodra het lukt, laten horen hoe het gegaan is... Heb al wel een beetje honger nu.. Over een uurtje gaan we weg... Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roosje2011 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 He Bente! Thanks! Spannend spannend.... kan het me eigenlijk nog niet zo voorstellen! Ik zal, zodra het lukt, laten horen hoe het gegaan is... Heb al wel een beetje honger nu.. Over een uurtje gaan we weg... Lfs Heel veel sterkte, vandaag en een spoedig herstel. Ik ben gisteren geholpen.. Gr Zonnetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Hee Linda!Is het allemaal goed gegaan?Hoe voel je je nu?Ben heeeeel benieuwd!Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
nachtuiltje Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Hoi Hoi vroeg me af hoe het is gegaan afgelopen 12 aug,met je bv? alvast VAN HARTE is het allemala gelukt naar wens,en hoe verloopt je herstel? mischien lezen we je snel eens..... greetzz moontje Hoi Hoi vroeg me af hoe het is gegaan afgelopen 12 aug,met je bv? alvast VAN HARTE is het allemala gelukt naar wens,en hoe verloopt je herstel? mischien lezen we je snel eens..... greetzz moontje Hoi Hoi vroeg me af hoe het is gegaan afgelopen 12 aug,met je bv? alvast VAN HARTE is het allemala gelukt naar wens,en hoe verloopt je herstel? mischien lezen we je snel eens..... greetzz moontje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 He lieve mensen, Hier ben ik dan weer voor het eerst op het forum na mijn bv.. Wat een ervaring.. en nu nog steeds! Ik maak mijn bericht niet te lang... daarna snel weer ontspannen.. De operatie is goed gegaan.. nu bezig te herstellen.. moet wel zeggen dat me dat best wel tegenvalt... Mijn borsten staan gespannen en gezwollen... en best veel spierpijn... hebben anderen dit ook gehad? En in welke mate? Daarnaast veel last van misselijkheid door de zware pijnstillers (voor de celibrex en de tramadol), wat soms nog wel een akelig gevoel geeft.. Dus ik kan nog niet zeggen dat ik zo twee daagjes na de operatie en kan genieten van mijn nieuwe aanwinst. Wanneer was dit bij jullie beter? Voel me vanmiddag wat beter, maar ik wordt gek van dat zitten, liggen, moeilijk lopen enz.. Iemand tips? Die kan ik wel gebruiken.. Oh ja.. het is uiteindelijk 335 cc geworden.. dus een volle c-cup... hoewel ik nu nog de d bh aanheb.. Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bente Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Hee!Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk om te lezen hoe jij alles ervaart. 335cc is een mooie maat! Hoe vind je het er zelf uit zien? Ben je tevreden?Balen dat het herstel je tegenvalt. Ik had de eerste dagen voornamelijk een drukkend gevoel, alsof er iemand bovenop me lag. En dat gespannen en gezwollen gevoel had ik ook en dat duurt ook nog wel even hoor. Twee dagen is ook nog wel kort. Ik denk dat je je in de loop van de week wel beter gaat voelen. Ik ben ook op vrijdag geopereerd en op dinsdag ging ik voor het eerst even naar buiten, naar de stad wandelen.Ik werd van de Tramadol ook heeeeel naar, daar ben ik toen meteen mee gestopt en ik heb alleen nog maar Celebrex en paracetamol genomen en dat was voldoende. Ik kan me voorstellen dat je een beetje gek wordt. Een tip is misschien om lekker te gaan lopen zodat je niet zo stijf wordt. En beweging is ook goed om het vocht af te voeren dat je nu nog vasthoudt. Zit de D cup goed? Bij mij hadden ze die ook aangetrokken, maar thuis ging ik voor de zekerheid ook de C even aandoen en die zat voor mijn gevoel beter dus ik heb de D niet meer aan gehad. Maar jij hebt natuurlijk wat meer cc dan ik (ik heb 290cc) dus voor jou zit de D misschien wel gewoon goed.Ik ging trouwens zaterdag voor het eerst bij Hunkemoller bh's passen en ik moest gewoon een D hebben hahaha. Ik had echt verwacht dat het een C zou worden omdat de sportbh ook een C is. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat. Heb je hulp thuis voor de dingen die je nog niet kunt?Liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabia Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 He wat rot voor je. Ik moet zeggen dat het de eerste week bij mij ook geen feestje was.Ik had ook tramadol waar ik stik misselijk van werd dus daar moest ik mee stoppen. Daarna niet meer misselijk geweest.De spierpijn verdwijnt met een dag of 4 daarna voel je je ook iets beter.ik heb niet echt veel tips behalve rust nemen en stoppen met de tramadol.De eerste week is gewoon niet leuk en meer een kwestie van tijd.Sterkte met je herstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 He Bente, Ik kan nog niet goed zeggen wat ik ervan geworden vindt... het is nog zo gespannen en strak dat ik er nauwelijks aan durf te zitten! Maar ik denk dat wanneer alles mooi is en niet meer zo'n pijn doet ik erg tevreden ben. Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste dag echt heb dacht: had ik het maar nooit gedaan! Die pijn was echt niet fijn.. Nu de derde dag merk ik dat het langzamerhand al beter wordt. Ik ben ook van de Tramadol afgestapt, wat een vies spul is dat ook eigenlijk dat je er zo ziek door kunt voelen.. ik merk dat ik het nu met de Celebrex (nog 2 pilletjes) en de paracetamol ook wel af kan. Dus ik zie al een beetje een zonnetje achter de wolken verschijnen.. De D-cup zit trouwens prima... ik merk alleen dat ik het fijner vindt de onderste knoopjes open te laten.. anders drukt het zo. Bij de kliniek zeiden ze ook dat dit prima was. Ik heb bij de winkel een 85D bij besteld zodat de band niet zo strak zit. De C zit nu dus ook echt te strak, dat zeiden ze meteen na de oepratie al. Merk al wel dat de bh iets losser gaat zitten.. dus de spannen/vocht neemt denk ik al iets af.. Hoe deed jij dat met die Arnicagel trouwens? Het gaat veel aan mijn bh zitten en dat plakt onzettend.. wachtte je gewoon tot het helemaal ingetrokken was? Wat grappig dat je toch een d nodig had bij de hunkemoller.. ik hoop niet dat het bij mij een e wordt.. haha! Vandaag is trouwens het eerste dagje dat ik deels alleen ben.. mijn vriend moest weer werken vandaag. Gelukkig is hij tussen de middag thuis geweest en vanmiddag komt een vriendinnetje langs. Morgen mijn mams, paps en broertje, dus probeer zo de hele week een beetje vol te plannen voor de hulp en natuurlijk de afleiding! Super bedankt voor je reactie... voelt wel goed om er met iemand over te praten die je een beetje gerust kan stellen.. Lfs He Sabia, Bedankt voor je reactie en voor je tips! Ik ben idd ook maar van de tramadol afgestapt en het doet wonderen met je! Ik heb weer meer trek en de misselijkheid verdwijnt.. goeie tip! Ik kan me niet voorstellen dat iemand die eerste week als leuk ervaart, het is idd een kwestie van tijd, wat ook al erg moeilijk kan zijn als je al 10x de televisie hebt gezien en alle boeken/bladen al uit hebt gelezen.. Gelukkig heb ik genoeg mensen die even langs willen komen.. nu heb ik daar weer behoefte aan dus het gaat de goeie kant op! Lfs Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzylin Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 Oh ja trouwens... Iemand nog tips om de nacht door te komen? Ben de eerste en tweede nacht begonnen in bed en toen al vrij snel op de bank gaan liggen om zo meer rust te krijgen, maar was erg lastig omdat ik nog niet zelf omhoog kon komen. Elke uur/twee uur even gaan staan/rondje gelopen omdat het liggen op de rug om een gegeven moment toch pijn geeft. Vooral door gespannenheid en pijn op de borst. Vannacht heb ik voor het eerst weer in ons bedje gelegen. Ietsje beter geslapen, wel om de twee uur wakker en eruit geweest.. om mijn lichaam weer even te ontspannen.. Rond een uurtje of 4 neem ik dan 2 paracetamols om weer even lekker te slapen.. Tips zijn van harte welkom! Lfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.