Ga naar inhoud

Nieuw hier + vraag


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ook ik ben nieuw hier, heb me hier aangemeld om te kijken of ik hier een antwoord kan vinden op mijn vraag (of iemand bekend is met allergische reactie cq afstotingsverschijnselen op de Allergan Inspira 2rlp implantaten).

Mijn naam is San, ben (bijna) 34jaar jong/oud en de trotse moeder van 2 mooie meissies waarvan de eerste dochter helaas is overleden na 26weken zwangerschap. :23:

Ik ben 20 juni j.l. geopereerd in het Erasmus MC en sindsdien elke dag terug op controle omdat het niet goed gaat.

Heb geen vertrouwen meer in het Erasmus MC, dit was de 3e operatie (oke, was er 1 met flinke complicatie; nabloeding waardoor spoedOK etc), in 2002 en 2003 hebben ze me ook al geopereerd en de boel toen ook verpest aan mijn borsten (dit was overigens geen vergroting).

Deze reconstructie werd dus geheel vergoed door het ziekenfonds en 3x scheepsrecht zeiden ze...

Als ik toen geweten had wat ik nu weet, had ik me nooit laten opereren!!! :77:

Reacties zijn (meer dan) welkom, vooral of er iemand bekend is met allergie/afstotingsverschijnselen!!

Bedankt alvast! :59:

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi San,

Ik heb ook een hele tijd met die vraag in mijn hoofd gelopen. Mijn lichaam stoot bijna alles af wat maar geen lichaamseigen is, zelfs piercings, maar je kunt niet allergisch zijn voor de prothesen en afstoten kan alleen gebeuren als je er een ernstige ontsteking bij krijgt en de antibiotica niet aanslaat!!

Een ontsteking loop je ook alleen op door een bacterie, dus ook die kans is erg klein!!

Als de operatie gewoon goed verloopt, zonder de complicatie op een ontsteking, dan hoef je je nergens zorgen om te maken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ik heb heel sumier het verhaal omschreven maar ik heb 2e kuur er net op zitten van Augmentin 500/125 en ja er zit nog steeds een infiltraat zoals de artsen het noemen (een "vast"zittende ontsteking) maar willen niet opnieuw opereren omdat ik al ruim 2 liter bloed ben verloren door de nabloeding die ik kreeg (ik heb hemofilie dus dat is altijd een groot risico bij me). Heb daarvoor ook een 3tal packedcells gekregen (bloedtransfusie) omdat mijn HB veel te laag was.

De arts maar ook Allergan bevestigd dat dit een afstotingsreactie is (slaap hele dag, ontsteking wil niet weggaan, knallende koppijn en mijn bloedwaardes zijn niet goed).

Vanmiddag wederom teruggeweest, heb woensdag gesprek met de jurist van het ziekenhuis. In de hoop dat ik dan meer bereik...

Heb gevraagd voor second opinion maar geen enkel ander ziekenhuis wat je op korte termijn helpt en daarnaast willen ze niet de rotzooi van een ander opruimen vertelde men mij.

Kan zo niet rond blijven lopen, kan amper iets doen en dat is niet van de operatie zelf...

Wel "humor" dat er nog iemand is die weet hoe het is om alles af te stoten wat niet lichaamseigen is.

Heb je dat ook met infusen?? Die worden onderhand elke dag, soms na 2 dagen opnieuw geprikt bij me...

Tis waardeloos om zoiets te hebben...gelukkig ben ik niet de enige :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vervelend wat jij hebt meegemaakt.

ook mijn lijf verdraagt niets wat niet lichaams eigen is, acryl, extensions enz....

maar bij de verschillende pc's die ik heb gesproken zeggen ze allemaal dat de kans op afstoting bij siliconen nihil is omdat het het enigste materiaal is wat zo dicht bij lichaamseigen stof zit.

Ik ben nu 3 wk po en het voelt allemaal goed gelukkig.

Mss dat je hier in het St Anna zkh in geldrop op second opinion kan gaan, die staan erg goed aangeschreven.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.