Ga naar inhoud

Lotte32 : 8 juli 2011 : Dr.Koopmann : Bergman Kliniek :


Aanbevolen berichten

Om 10 uur werd ik verwacht in de Bergman Kliniek waar ik om half 11 onder het mes zou gaan. We waren op tijd vertrokken maar ja zal je altijd zien; heb je haast staat er een file, kan je het rustig aan doen heb je alle stoplichten mee...Dus om half 10 stonden we al op de stoep.

Ik kreeg een keurige kamer met een bed, een kast en een tv.

Om half 11 kwam dr Koopman even tekenen op mijn borstkast en daarna kwam de anesthesist me ophalen. Na een laatste kus en 'tot straks' ging ik de OK binnen. Daar raakte ik een beetje in paniek want de anest..wat een woord laat ik hem maar grumpy noemen (hij was en klein en overweldigend kordaat en bovendien stond hij bijna in me..)Grumpy begon me uit te kleden (waarom is mij een raadsel want ik mankeerde nog niets) en duwde me op het bed..ieuw.

De andere anesthesist was wat gemoedelijker maar het was goed dat ze niet vroegen of ik terug naar mijn kamer wilde want dan had ik nu nog kipfiletjes gehad. Prikte Grumpy ook nog mijn infuus mis maar daarna sliep ik en gelukkig werd ik ook rustig en zonder misselijkhied wakker.

Ik heb wat gegeten en om een uur of 3 gingen de drains eruit. De pleisters erafhalen deed meer zeer dan het eruithalen van de drains. Dat was alleen een gek gevoel.

Daarna werd mn nieuwe bovenlijf opgemeten en kreeg ik de band (auw) en de BH (gruwel) om. Dat was het eerste moment dat ik dacht; waar ben ik aan begonnen?

De band is belangrijk om de prothesen op zn plek te houden want ze willen naar boven anders en de BH houdt de hele handel (75D!!!!!) op zn plek. Ik ging bijna out toen ik mn nieuwe omvang hoorde. 75D!!! ik heb een nieuwe bijnaam gekregen van mn zusje; Lola...humor... :133:

Om half 4 kwam mijn man en vertelde de zusters wat ik allemaal moest doen en niet mocht doen.

In het kort:

ellebogen naast mn lijf houden, goed en diep blijven ademhalen, buikspieren aanspannen wanneer ik overeind wil komen en vooral in beweging blijven (en nee, daar bedoelde ze niet de marathon lopen mee)

8 paracetamol per dag, 3x 50 mg diclofenac per dag en een slaappilletje per dag

de band en de BH 24 uur per dag, 4 weken lang dragen en daarna nog 2 weken de BH overdag

als ik iets wil wassen dan of de band of de BH maar niet beiden tegelijkertijd

ik mag 2,5 kg tillen en de eerste 2 weken moet ik me rustig houden en geen huishoudelijk werk doen (Joepie!)

6 weken niet zwemmen/zonnen/sauna/intensief sporten

na 2 dagen mag ik douchen en dan mogen de grote plakkers eraf (opluchting en auw tegelijkertijd)

De day after

Redelijke geslapen, 's nachts een keer plassen en om 6 uur wakker maar de pijn valt me mee. Ik neem nog steeds paracetamol (waarom pijn hebben als het niet hoeft) en ik heb met mn man afgespoken dat ik 2 klaagmomenten mag hebben per dag en aangezien ik ze gisteren niet heb opgemaakt mag ik vandaag wat meer zeuren. Alhoewel ik daar geen reden toe heb; hij is erg lief voor me en de pijn is te doen.

Ik moet alleen erg wennen aan het eerst denken dan doen. Het éven dit of dat doen is er even niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha wat en lekker nuchter verslagje. Lijkt zo simpel als je het hier leest.

Die engerd met zijn uitkleden zou ik ook echt niet hebben kunnen waarderen, denk dat ik op dat moment mijn grens had getrokken. Idd goed dat ze je niet hebben gevraagd of je terug naar je kamer wilde ;)

Geniet van je extra klaagmomenten vandaag hahahahahhahahahaha!!

Fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen, en een 75d !! :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Caatje,

ik slaap op mn rug, niet zo comfortabel aangezien ik altijd op mijn buik slaap. Ik was eerst bang dat ik in mijn slaap op mijn buik zou rollen maar dat is vannacht niet gebeurd, denk ook niet dat het vanavond gaat gebeuren; ik denk dat ik vanzelf weer terugrol :blink:

Verder zal ik blij zijn als de plakkers eraf mogen morgen want die jeuken! Het advies van de verpleging daar was een gaasje tussen de hechtingen en de BH te doen ter voorkoming van het schuurgevoel. Hopelijk gaat het bij jou ook goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.