Ga naar inhoud

Richelle : 1 juli 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste Reactie

hOE GAAT HET?

Ik heb onrustig geslapen en ben een paar keer wakker geworden met veel pijn aan die wond en badend in het zweet, maar ik heb geen koorts ofzo. Die band heb ik niet eens aan gehad. De bh is al pijnlijk genoeg. De onderkant van de bh drukt precies tegen de wond en das geen fijn gevoel nu. Alleen links heb ik daaar last van. Het is echt niet te geloven het verschil tussen links en rechts, rechts is echt perfect qua hoe het eruit ziet en hoe het voelt en links is gewoon een ramp qua beide. Ik ga straks eerst wat eten en daarna bh uit en douchen, dus ben benieuwd of m'n linkerborst weer leegloopt of niet.. Eeeeeew..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte straks.

Klinkt toch niet goed hoor.

Moet je nou wachten tot morgen?

Ik vind het ook niet goed klinken, maar aan de andere kant is die wond open gegaan omdat anders dat vocht er niet uit gekund had en misschien zit er nog meer wondvocht in dus misschien is het wel logisch dat ik pijn heb. Ik weet het niet. Ik moet wachten tot morgen ja. Vakantietijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo pff ik heb gedoucht. Ik zag er best wel tegenop. Toen ik me uitkleedde merkte ik dat m'n hemdje en bh echt keihard vastgeplakt zaten aan m'n wond/tape. Opgedroogd wondvocht dus. Hemdje en bh zijn meteen de was in gegaan dus nu moet ik weer wachten tot m'm bh droog is. Hij mag niet in de droger he. Doe ik ook liever niet want stel je voor dat 'ie krimpt.. Anyway, het douchen ging goed en ik voelde nog wel wat wondvocht lopen onder de tape maar langgg niet zoveel als gisteren en het meeste was ook niet rood meer maar kleurloos. Ik zit nu in m'n nakie wat op te drogen en te wachten op m'n wasmachine en ik heb nog af en toe wat wondvocht dat wel rood is (ik denk met bloed van de wond) maar niet echt veel. Het valt me wel op dat m'n borsten steeds meer op elkaar lijken qua grootte/vorm dus die troep zat er al die tijd al en moest er gewoon uit. De wond (links) ziet er nog steeds niet fraai uit maar wel een stuk beter dan gisteren. Het lijkt ietsje rustiger. Toch denk ik niet dat de hechtingen eruit mogen morgen, maar das even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was m'n controle afspraak in Huis ter Heide. In eerste instantie werd ik geholpen door een verpleegkundige. Ik had de bh nog maar net uit toen er alweer een straaltje wondvocht m'n zij in liep. De verpleegkundige zag dit en na mijn wondvocht-verhaal besloot ze er een chirurg naar te laten kijken omdat ze niet zeker was of de hechtingen eruit konden of niet. De wond zag er op zich niet slecht uit zei ze, maar ze wilde toch liever de mening van een chirurg. Rechts was alles prima in orde dus die hechtingen heeft ze alvast verwijderd en ik heb daar niks van gevoeld. Na een tijdje halfnaakt wachten kwam de chirurg. Dr. Kruppa, want Dr. van Onselen was/is op vakantie. Hij kneep wat in m'n linkerborst en vroeg de verpleegkundige om een kweekstokje. De verpleegkundige had geen kweekstokjes en ze zei dat ze die daar ook nog nooit gezien had. Kruppa vond dat de hechtingen er nog maar een week in moesten blijven en vond dat van Onselen er naar moest kijken. In verband met vakantietijd en drukte kan ik pas de 28e terecht bij van Onselen. De verpleegkundige gaf me wat gaasjes mee.

Ik ben niet echt gerust gesteld gisteren. Ik vind het vooral een 'beetje jammer' dat het vocht niet op kweek is gezet en ik vraag me nu af of ik hiervoor naar m'n huisarts moet. Misschien heb ik wel een anti-biotica kuur nodig, zelfs al is het onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet. Of misschien moet ik het gewoon een paar dagen aankijken. Ik had vanochtend nog wel wat wondvocht in m'n gaasje maar toch alweer minder dan gisteren, en de pijn is al een stuk minder. Ik voel de wond nog wel en heb wel pijn met bepaalde bewegingen/houdingen, maar die heftige pijn die heb ik niet vandaag. Vandaag draag ik ook de band weer. Die had ik sinds woensdag niet meer gedragen omdat het te pijnlijk was. Het is goed te doen vandaag met die band om. Ik ben wel benieuwd of ik morgen weer meer wondvocht heb door de druk van de band, maar ik denk dan maar 'het moet eruit'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey richelle, ik zou als ik van jou was gewoon even voor de zekerheid is een keertje langs mijn huisarts gaan. Die kan dan er dan voor de zekerheid een "kweekje" van nemen, bloed trekken om even na te gaan of er geen ontsteking is en je een préventieve anitbioticakuur voorschrijven. Die kan dan je dan misschien ook zeggen hoe je de wond voorlopig het beste verzorgd. Ik vind het spijtig dat ze dit in het ziekenhuis niet gedaan hebben. Toch beter het zekere voor het onzekere nemen niet? Ik duim alvast voor je dat het snel geneest.

Groetjes Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Ellie.

Ik heb vanmorgen m'n huisarts gebeld en ik mocht meteen op het spoedspreekuur komen. Toen ik m'n bh uitdeed had ik wat geel wondvocht (na rood, doorzichtig en bruinig nu dus geel). Het eerste wat hij zei was: anti-biotica. Hij zei dat de wond aan de buitenkant een klein beetje ontstoken is, niet ernstig. Hij zei we weten niet wat er van binnen gaande is. Ik moet elke dag de wond goed spoelen en ik mag wat op de borst drukken om het vocht eruit te drukken. Ik heb een Flucloxacilline kuur van 10 dagen gekregen, elke dag 3 capsules. Bloed afnemen en een kweekje vond hij op dit moment niet nodig.

Mijn grote angst is dat het van binnen gewoon niet goed zit en ik weet niet in hoeverre anti-biotica helpt tegen 'troep' en gedoe aan de binnenkant.. Ik maak me echt zorgen.

Ik begrijp niet dat mijn huisarts een anti-biotica kuur echt NODIG vindt terwijl ACCZ me gewoon tot de 28e zonder medicatie rond wilde laten lopen en me niet eens geadviseerd heeft om langs de huisarts te gaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik langs de huisarts geweest ben..

Die band ga ik voorlopig denk ik alleen tijdens het slapen dragen. Het voelt gewoon niet goed om zoveel druk op de wond te hebben door die band. Ik kan me niet voorstellen dat dat de genezing bevordert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Ellie.

Ik heb vanmorgen m'n huisarts gebeld en ik mocht meteen op het spoedspreekuur komen. Toen ik m'n bh uitdeed had ik wat geel wondvocht (na rood, doorzichtig en bruinig nu dus geel). Het eerste wat hij zei was: anti-biotica. Hij zei dat de wond aan de buitenkant een klein beetje ontstoken is, niet ernstig. Hij zei we weten niet wat er van binnen gaande is. Ik moet elke dag de wond goed spoelen en ik mag wat op de borst drukken om het vocht eruit te drukken. Ik heb een Flucloxacilline kuur van 10 dagen gekregen, elke dag 3 capsules. Bloed afnemen en een kweekje vond hij op dit moment niet nodig.

Mijn grote angst is dat het van binnen gewoon niet goed zit en ik weet niet in hoeverre anti-biotica helpt tegen 'troep' en gedoe aan de binnenkant.. Ik maak me echt zorgen.

Ik begrijp niet dat mijn huisarts een anti-biotica kuur echt NODIG vindt terwijl ACCZ me gewoon tot de 28e zonder medicatie rond wilde laten lopen en me niet eens geadviseerd heeft om langs de huisarts te gaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik langs de huisarts geweest ben..

Die band ga ik voorlopig denk ik alleen tijdens het slapen dragen. Het voelt gewoon niet goed om zoveel druk op de wond te hebben door die band. Ik kan me niet voorstellen dat dat de genezing bevordert.

Goed dat je langs je huisarts geweest bent. Met wat ik van je las vond ik het raar dat het ziekenhuis geen antibiotica voorschreef ( al was het maar preventief). Die antibiotica helpt wel degelijk mits je er op tijd bij bent, dus dat zit wel goed voor je denk ik. Die band niet aanhouden is geen probleem, er zijn pc 's die de band niet eens gebruiken. Ik heb hem maar een week gedragen. Nu is je wond prioritair en als die band niet goed zit zou ik hem gewoon uitlaten. Goed in elk geval dat je antibiotica gekregen hebt. Ik duim in elk geval dat het snel geneest!!!

Groetjes Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Richelle,

Ik begrijp ook niet waarom dr Kruppa je geen antibiotica voorschreef.

Ik vind ACCZ geen goede kliniek.

Heb steeds pijn in de linker borst en het voelt niet helemaal goed.

Beterschap

x

Hi Monica.

Wat vervelend voor je die pijn in je linkerborst. Weet je wat de oorzaak ervan is? Wat heeft ACCZ erover gezegd? Ik zou niet durven zeggen dat ACCZ geen goede kliniek is, maar ik kan ook niet zeggen dat ik me helemaal gerust voel bij de gang van zaken.

Jij ook beterschap he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Heb het even meegelezen wat ontzettend vervelend voor je Richelle!

Je bent echt een hartstikke sterke vrouw want ik zou totaal in paniek zijn.

Ik ben ook bij het Accz geopereerd en vind de kliniek niet bepaald super.

Mijn linkerborst doet na 4,5 maand nog steeds een beetje vreemd.

Ook vind ik de littekens niet goed geplaatst, bij de linker is deze dus nog te zien.

Rechts gaat alles verder prima raar he!

De enige soort van complicatie die ik heb gehad is dat mn linkerarm ontzettend pijn heeft gedaan.

Een week na de operatie op zn ergst, daarna duurde het nog 2 weken voordat het weg was.

Volgens mij zit er verschil in welke locatie je bent.

Bij Haren is bijna iedereen tevreden.

Ik ben bij huis ter heide geweest en vond het daar helemaal niets.

Had telkens aan het eind vd middag afspraak en dan haast je je kapot om er te komen in de spits.

Heb ik de laatste keer meer als een uur moeten wachten.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gezegd dat het normaal is en de pijn kan 6 weken aanwezig zijn.

Zonder de band is het veel beter dus ik doe het alleen snachts om.

Mijn linker borst is groter dan de recher en voor de operatie het was andersom.

Volgende week heb een controle afspraak en ik ga het weer vragen.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Heb het even meegelezen wat ontzettend vervelend voor je Richelle!

Je bent echt een hartstikke sterke vrouw want ik zou totaal in paniek zijn.

Ik ben ook bij het Accz geopereerd en vind de kliniek niet bepaald super.

Mijn linkerborst doet na 4,5 maand nog steeds een beetje vreemd.

Ook vind ik de littekens niet goed geplaatst, bij de linker is deze dus nog te zien.

Rechts gaat alles verder prima raar he!

De enige soort van complicatie die ik heb gehad is dat mn linkerarm ontzettend pijn heeft gedaan.

Een week na de operatie op zn ergst, daarna duurde het nog 2 weken voordat het weg was.

Volgens mij zit er verschil in welke locatie je bent.

Bij Haren is bijna iedereen tevreden.

Ik ben bij huis ter heide geweest en vond het daar helemaal niets.

Had telkens aan het eind vd middag afspraak en dan haast je je kapot om er te komen in de spits.

Heb ik de laatste keer meer als een uur moeten wachten.

Xx

Wat is dat toch met ACCZ en linker borsten? :wacko:

Heb je nog pijn aan je linkerborst of is er iets anders aan de hand?

Mijn volgende afspraak is ook aan het eind van de middag. Niet handig inderdaad. Bij m'n controle moest ik ook een uur wachten en ik verwacht dat ik bij de volgende controle nog langer moet wachten. Dr. van Onselen is volgende week namelijk net terug van vakantie. Z'n agenda zit bomvol hoorde ik toen ik 'er tussen gepropt werd'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja die linker gaat steeds mis zo te horen!

Aan de onderkant van de borst vlakt deze af bij mij.

Het voelt net alsof de prothese lager zit als mn eigen vel.

Alsof het er niet strak overheen getrokken is ofzo heel raar.

Bij mn eindcontrole ze ze (de ass van de chirurg ofzo ook zo raar) dat ik het litteken moet masseren en de borst nog verder zou dalen.

Nou de rechter voelde altijd al goed ook toen het er net in zat dus ik geloof er niet meer zo in..

Ben nu 4,5 maand po en ik wacht het af tot 6 maanden maar volgens mij verandert er niets meer.

Had ook bij 3 maanden nog steken in die borst zegmaar in de diepte van de tepel.

Dus in de borst zelf, niet de onderkant van de borst.

Ik denk dat dat mn spier is? Ook als ik iets meer kracht zet als normaal doet deze pijn.

Bij de rechter heb ik echt nergens problemen mee voel ook niets ofzo!

Ik duim echt dat het vanzelf goed komt..

Het ziet er allemaal mooi uit en straks snijden ze het open en gaat het alsnog mis!

Maarja eigenlijk is dat niet de oplossing he.. :)

Hoop dat je afspraak een beetje op tijd is.

Ik had de laatste keer 16.15 afspraak en kon 17.30 terecht.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke nou gooi ik mijn mening over ACCZ ook maar even in de groep. Ik vind het ook echt geen goede kliniek.

20 juni : Mijn operatie dag was 20 juni om 9 uur. Helaas waren wij verhinderd door het verkeer en waren we iets te laat. Half uurtje. Bij binnenkomst moesten we ons melden, dat stond in de brief. Die vrouw zag ons en zei een momentje. Vervolgens bleef ze maar weg en zei verder niks, ze vertelde alleen adt we konden gaan zitten. Er kwamen steeds meer mensen binnen. Niemand wist wat ze moesten doen!! Zo sleccht.Later werd ik geroepen en mocht ik meekomen. Ik kon dus gauw nog ergens tussendoor geplaatst worden, ik moest in een RAP tempo mijn kleren uit doen... Ze gaf me een pil en wat water, ze vertelde niet eens even waar het voro diende, daar moest ik om vragen. Belachelijk. Van onselen kwam foto's maken en aftekenen nou dat ging allemaal prima. later kwam de anesthesist. Hij vroeg of ik duits of engels kon verstaan. Nouja engels gaat wel maar ik vind het gewoon slecht. Ja ik weet dat het in Duitsland zit maar ik kom er VIA nederland. HAREN was ik geweest. Ik vind dat ze dat van te voren moeten vertellen dat ze alleen duits spreken...anyway in het engels redde ik het prima. Op een gegeven moment zei hij in het Engels dat hij het verhaal niet verder wist in het engels en ging hij over in het duits. Langzaam voor moeders die kan het wel een beetje verstaan. Nou die vent ging infuus prikken, eerste keer ging mis. Dat was ook echt het enige waar ik tegen op zag, het infuus.Natuurlijk ging dat bij mij mis... tweede keer ging wel prima. Die vent ging weg en wij moesten wachten. Moeders en ik. Ik werd alleen zo duizelig dat ik voelde dat ik flauw ging vallen. Ik werd dus onwel en ben gauw gaan liggen. Mn moeder kon geen alarm knopje vinden, heeft nog op de deuren geklopt.....niemand die in de buurt was. Toen zei ik doe gewoon die deur open, frisse lucht. Het ging al gauw beter! Vrouw kwam later om te vertellen dat ik mee mocht komen, mn moeder meteen verteld dat ik onwel was geworden. Het was dus even afwachten of het allemaal wel door kon gaan, ze hadden mij op een bed neer gelegd en mocht daar even rustig wachten. Ze vroegen wel vaak of het goed met me ging! Nouja de operatie was goed en uitslaap kamer ook. Erna naar andere kamer, RianneV lag er al! Gezellig mee gekletst en ervaring mee gedeeld haha.

Dag 2, kotsen en kotsen. Onwijs misselijk en kon amper eten

Dag 3: Net zo, toen belde de kliniek om te vragen hoe het ging, meteen verteld dat ik misselijk was en geen eten binnen kon houden en gevraagd om tips. Dat gaf ze en ze zei ook datwij altijd konden bellen en anders ook het spoed nummer

dag 4: Ging het STUKKEN beter! Ik voelde me eht heel goed.

5 juli: Hehtingen mogen eruit, in haren geweest moest half 12 aanwezig zijn. Of nouja toen was ik aan de buurt, was er om kwart over 11 al.. zodat we sowieso niet te laat waren. Ik geloof dat het 3 kwartier later was dat ik werd geholpen, misschien zelfs wel lannger. Het was lopende band werk alles moest snel snel. Toen ik me nog aan het aankleden was om weg te gaan kwam va onselen al om de papieren van de volgende patient neer te leggen. Hij heeft niet gekeken niks!

Ik ben verder wel erg tevreden met het resultaat, ook bij mij loopt links wat meer achter, heb ik ook wat meer pijn aan en is nog wat opgezwollen!

Al met al ben ik wel tevreden, maar hun zaken vind ik echt niet goed gaan!! Ik vind het ook raar dat van onselen niet even komt kijken bij hectingen verwijderen hoe het eruit ziet...En ik vind het echt lopende band werk! Het eerste consult gaf mij echt een heel goed gevoel........maarja goed, dan moeten ze klanten binnen halen...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

sow wat een verhaal!!!

maar ben t wel een beetje met je eens over de kliniek in duitsland idd....je weet nie wat je moet en dan spreken ze ook nog alleen duits:S was ik blij dat mn vriend mee was die goed duits kan hihi...

de rest was bij mij prima gelukkig...allen de hechtinge eruit halen niet!!!!! links ging mooi eruit maar toen rechts....draamaaa! zij maar roppen en trekken aan dat ding en ja hoor toen was ie er uit...nou je heb mn foto gezien t ziet er nie uit nu...hoop dat t bijtrekt!!!

al met al zijn we gelukkig tevreden over t resultaat, maar vind idd ook dat t in dl wat beter moet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de operatie in Duitsland was voor mij al helemaal een ramp.

Ik moest er half 10 aanwezig zijn, was er kwart over 9 en werd in die ruimte gedropt met de witte banken.

Of ik daar even kon wachten nou dat was prima.

Vervolgens heb ik daar tot kwart over 11!!! gezeten zonder dat iemand maar wat kwam zeggen.

Iemand kan toch wel even informeren dat het wat langer duurt dan is het geen probleem.

Maar me zomaar daar laten zitten helemaal gestresst vond ik niet kunnen.

Vervolgens naar de "tussenruimte" om me om te kleden enzo.

Kwam van Onselen me aftekenen en ik kreeg een paniekaanval van de stress.

Hij kon niet wachten om weg te komen! Ik zei ik moet even gaan liggen krijg een paniekaanval.

Zegtie je hoeft je niet druk te maken het is toch een feestje en loopt hij weg.

Hallo, je kan me wel even geruststellen toch? Dat het wel meevalt ofzoiets of me laten weten dat het op mijn tempo kan!

Je snapt wel dat ik me een stuk vlees voelde en het niet meer zag zitten.

Gelukkig kwam de anestesist, die kon wel alleen Engels maar hij is degene die me op mn gemak gesteld heeft en zo lief was.

Als hij en mn vriend er niet waren geweest zou ik denk ik weg gegaan zijn ik was zo in paniek.

Ik heb van Onselen ook nooit meer gezien.

Na 2 weken mochten de hechtingen er uit en toen zaten we al een uur te wachten.

Vervolgens mocht iemand eerder die er later zat met dezelfde achternaam.

Zei mn vriend nou ik denk het niet wij zijn aan de beurt haha.

Toen was het bij dr Kruppa, maar anders had het bij de verpleegster ofzo geweest.

Trouwens ik heb ook veel overgegeven, en dat lees ik haast bij niemand.. Toeval?

De eerste dag niet, maar aan het einde van dag 2 en tot 12u smorgens dag 3 ongeveer.

Ik kon niets binnen houden en overgeven deed zo een pijn :139:

Bij het consult was ik ook enthousiast, maar ik wil daar nooit meer heen.

Het was al met al absoluut geen prettige ervaring voor me!

Ik krijg opeens allemaal frustratie haha :152:

Denk dat ik daar geen tijd voor had net na de operatie en het er nu even uit moet.

Sorry ladies!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken nog meer meiden op het forum die door van Onselen zijn geopereerd en de linker borst 'niet lekker bij hun zit'.

Bij mij voelde de rechter ook altijd goed.

Vind het echt raar.

Het is wel heel raar ja dat iedereen dat bij de linker heeft :S

Zou hij het niet goed in kunnen schatten aan die kant ofzo..

Ik ga denk ik van de week bellen want ik vind dit niet normaal.

Eerst tentamens morgen en overmorgen aaaah :98:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.