Ga naar inhoud

Voelen van de prothese bij bepaalde beweging


Aanbevolen berichten

Hoi Dames!

Hebben jullie dat ook dat jullie 1 of beide protheses voelen bewegen als je iets oppakt of bukt?

Denk zelf dat het normaal is met 12 dagen PO en dat m'n borst nog moet inkapselen, maar was toch benieuwd of jullie dat gevoel herkennen. Ik heb het namelijk bij m'n linker borst... de rechter voelt gewoon vast als ik buk en bij de linker voel ik m'n prothese echt naar voren komen. Echt een apart gevoel! Hoelang duurde het bij jullie voordat dat gevoel weg was?

Groetjes Jazzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit ook en ben 5 weken po. Zonder bh bukken en opstaan uit bed. Echt geen prettig gevoel hé. Het is ook mijn linkerborst. Zelfs met die arm kan ik minder dan mijn rechterarm. Maar ik zie wel vooruitgang. Die steken zijn al veel geminderd oef. Want dat is echt geen pretje.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ik voeg me ook bij de groep!!

Ik ben nu ruim 4 maand po en heb dat ook, vooral bij mijn linkerborst en moet zeggen dat het niet altijd een prettig gevoel is :wacko:

Ik geloof er ook niet meer in dat het weg zal trekken, dus net wat Fem zegt, het zal wel een dual-plane kwaal zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij te lezen dat het normaal is! Ik dacht het al hoor maar m'n rechter heeft het niet dus dacht toch ff checken haha.

Het doet gelukkig geen pijn maar het is echt een raar gevoel! Ben benieuwd wanneer het wegtrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee jazz,

nog eentje die het heeft ;-) alleen dan bij me rechter borst nu 6 weken PO.

heeeel apart idd vooral bij t bukken! de rechter zit ook echt nog hoger en is harder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het soms ook... in mijn rechter borst!

Als ik op me zij lig ofzo voelt me borst dan heel raar aan..

Dan ga ik verliggen en dan is het weg..

Vind het eigenlijk wel een beetje eng hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb dat ook in mn rechterborst (dual plane) maar het voelt alsof de prothese wegzakt ofzo. Ik voel het vooral als ik mn borst beetpak en er tegenaan duw. Het lijkt dan net alsof ik mn prothese wegduw. Ik ben nu 5 maanden PO en vind het niet prettig :( .....

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had het ook met links bij mij is het na een weke of 6 weggetrokken.

Het was net of hij niet vast gehecht zat ik had het met opstaan of lopen ook.Ik vergelijk het met een rauw ei waarvan de eidooier er los in klotst.

Dat was voor mij ook de reden om langer met die sportbh te lopen het voelde nog niet goed.Ik heb pas met 7 weken een gewone bh gekocht.

Ik denk dat links er ruimer in zat dan rechts.die zat meteen er strak in.

Het is dus echt geduld hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ doperwt, dit herken ik ook precies. Ik heb dit met mijn linkerborst, die kan ik ook meer opzij duwen dan rechts en vanochtend was ik aan het duwen en het voelt niet prettig en is net of je je prothese omhoog of opzij schuift ( beetje eng ).

Ik ben nu bijna 5 maanden po en heb nog heel lang 's nachts mijn kliniek bh gedragen!!

Tja zo heb je nog al wat dingetjes waar je later achter komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben wij hier vaker over geschreven, toch?? Iig vind ik het heel vervelend en ik twijfel of ik ergens anders een second opinion moet doen omdat het echt niet fijn voelt (rechts blijft ook pijn doen enzo) en de arts zegt dat het niets is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het erg in mijn rechterborst, rechterkant tepel iets naar beneden toe. vooral in de auto! ik rijd zelf (nog) niet omdat ik van thuis uit werk is dat ook niet nodig. ik voel het bij het wandelen ook. moet ik bellen? ;-) 3wpo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het erg in mijn rechterborst, rechterkant tepel iets naar beneden toe. vooral in de auto! ik rijd zelf (nog) niet omdat ik van thuis uit werk is dat ook niet nodig. ik voel het bij het wandelen ook. moet ik bellen? ;-) 3wpo

3 weken is idd kort. Ik zou nog niet bellen hoor.

Bij mij was het bij 19 dagen po weg maar sommige hebben het na 2 maanden nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrr ik voelde het gister heel erg, ik slaap namelijk nog steeds 's nachts met de kliniek bh (voelt lekker veilig en hoef ik nergens op te letten dus kan ik lekker slapen) en ik dacht: laat ik eens zonder proberen met mn 6.5 week po!

Dus ik lag op mn rug, draaide naar mn zij en voelde van binnen die prothese ' glijden' over mn borstkas.. WALGELIJK! haha gelijk die bh weer aan gedaan :P!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar gebeld want ik durf de auto niet meer in. elke bocht, elke oneffenheid...daar gaan we dan denk ik altijd. maar donderdag de draadjes eruit en dan praten we verder zei de dokter. zelfs iets van tafel nemen (rechtopstaand en klak, net een ballon die knapt) maar ik hoef me geen zorgen te maken zei de dokter dus donderdag zien we wel weer

groetjes aan allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

wat jullie beschrijven heb ik niet echt

maar bij mijn ene borst kan ik precies onderaan de prothese voelen als ik er wat op duw (kan ze zo precies lichtjes naar boven duwen)

vidn dit toch wel beetje lastig want ja, dat voelt uiteraard erg fake aan

hebben jullie dit ook? normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Hoesje,

Ik voel mn protheses ook zitten aan beide kanten vooral aan de onderkant en dan de buitenkanten. Ik denk dat je dit toch wel een beetje houdt en je je er geen zorgen om hoeft te maken. Wanneer ben je geopereerd?

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.