Jump to content

Vis88 : 9 November 2011: Dokter Meesters : Orbis Sittard

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zal me kort voorstellen, ik ben 23 jaar en heb cup 75G, donderdag ga ik naar de huisarts voor een verwijs brief en om vragen te stellen die ik nog heb. Ben benieuwd wat zij gaat vragen/zeggen.

Wie heeft ervaringen met een bvk in een ziekenhuis in zuid-limburg? Heerlen? Maastricht? Sittard?

Groetjes!

hoi meid.

we hadden ons al via mail gesproken..Ik kan je dus het orbis in sittard echt aanbevelen.

Veel succes meid.ik ga je volgen.

gr Chantal.

Gesprek bij de huisarts ging goed, stelde niet zoveel voor.

Ze hebben de verwijs brief naar het ziekenhuis in maastricht gestuurd, maar nu heb ik net gebeld en blijkt in Maastricht de wachtlijst een half jaar tot een jaar te zijn, terwijl dit in sittard maar 6weken is!

Denk dat ik zo maar weer eens de huisarts ga bellen...

Je hebt hier al 2 meiden die Sittard aanbevelen.. :) En als daar maar 6 weken wachttijd is zou ik mn keuze al gemaakt hebben ;)

Welkom op het forum :64:

Als je nog vragen hebt over je eerstel consult etc horen wij dat graag :3: ..ik zelf moet ook nog ff wachten voor mijn operatie :7:

Welkom op het forum :64:

Als je nog vragen hebt over je eerstel consult etc horen wij dat graag :3: ..ik zelf moet ook nog ff wachten voor mijn operatie :7:

Als je me wat meer zou kunnen vertellen over zo'n eerste consult dan zou dat heel erg fijn zijn. Wat kan ik verwachten? wat gaan ze vragen? doen? Vind t wel spannend, ook met goedkeuring van de verzekering enzo.

liefs

Het eerste consult is altijd spannend en waar ik op heb gelet is dat ik mij eigen prettig en vertrouwd moet voelen want het is wel mijn borsten...een groot onderdeel van mijn vrouw zijn die ik dan aan iemand anders moet toevertrouwen...

Bij mij was het de eerste keer bij mijn PC gelijk raak maar dat is niet bij iedereen zo dus als je je zelf niet goed bij hem of haar voelt wees niet bang om een beetje rond te shoppen voor een PC..

Ze beginnen met het uitleggen wat een borstverkleining inhoudt en dan bespreek je waarom jij het zo graag wilt en wat realistische verwachtingen zijn van de operatie en dat het ook een grote ingreep is en dat je daar ook rekening mee moet houden..

Vragen zoals wat voor maat je wilt en wat voor maat hij of zij je kan geven gezien je lichaamsverhoudingen moet je zeker vragen.

Ook de methode waarmee je behandelt gaat worden wordt uitgebreid uitgelegd, als je iets niet snapt wees niet bang en vraag het....het is misschien handig om het ook van te voren op te schrijven voor als je misschien te nerveus bent.

Hij of zij vraagt je ook om je uit te kleden zodat hij je borsten kan zien en kan beoordelen...

Het is basicly een informatieve gesprek en als het goed zit met je PC kan je alles vragen en alles moet op zun gemak...

Daarna vat hij je klachten samen en stuurt een brief naar de verzekering, ook hierover kan je vragen stellen.

Het duurt meestal 2 weken om antwoord terug te krijgen van je verzekering.

Waar je ook naar moet vragen zijn eventuele complicaties die kunnen om treden en wat ze er dan aan doen..

Als je al een ziekte hebt of iets dergelijks kan je ook vragen of het invloed heeft erop etc..

Voor vragen over medicatie enzo ga je bij de anesthesist...maar dat is als je je eerste consult hebt gehad en je beslist om er voor te gaan ;)

Het lijkt misschien heel eng nu maar het hoort een relaxte consult te zijn waar je dan ook met een goed gevoel uit komt.. :7:

Het eerste consult is altijd spannend en waar ik op heb gelet is dat ik mij eigen prettig en vertrouwd moet voelen want het is wel mijn borsten...een groot onderdeel van mijn vrouw zijn die ik dan aan iemand anders moet toevertrouwen...

Bij mij was het de eerste keer bij mijn PC gelijk raak maar dat is niet bij iedereen zo dus als je je zelf niet goed bij hem of haar voelt wees niet bang om een beetje rond te shoppen voor een PC..

Ze beginnen met het uitleggen wat een borstverkleining inhoudt en dan bespreek je waarom jij het zo graag wilt en wat realistische verwachtingen zijn van de operatie en dat het ook een grote ingreep is en dat je daar ook rekening mee moet houden..

Vragen zoals wat voor maat je wilt en wat voor maat hij of zij je kan geven gezien je lichaamsverhoudingen moet je zeker vragen.

Ook de methode waarmee je behandelt gaat worden wordt uitgebreid uitgelegd, als je iets niet snapt wees niet bang en vraag het....het is misschien handig om het ook van te voren op te schrijven voor als je misschien te nerveus bent.

Hij of zij vraagt je ook om je uit te kleden zodat hij je borsten kan zien en kan beoordelen...

Het is basicly een informatieve gesprek en als het goed zit met je PC kan je alles vragen en alles moet op zun gemak...

Daarna vat hij je klachten samen en stuurt een brief naar de verzekering, ook hierover kan je vragen stellen.

Het duurt meestal 2 weken om antwoord terug te krijgen van je verzekering.

Waar je ook naar moet vragen zijn eventuele complicaties die kunnen om treden en wat ze er dan aan doen..

Als je al een ziekte hebt of iets dergelijks kan je ook vragen of het invloed heeft erop etc..

Voor vragen over medicatie enzo ga je bij de anesthesist...maar dat is als je je eerste consult hebt gehad en je beslist om er voor te gaan ;)

Het lijkt misschien heel eng nu maar het hoort een relaxte consult te zijn waar je dan ook met een goed gevoel uit komt.. :7:

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb er al een wat beter beeld bij en verder moet ik het maar op me af laten komen.

Ben benieuwd wat voor een maat de chirurg bij mij in gedachten heeft en of we het daarover eens kunnen worden, en of ik natuurlijk goedkeuring krijg van de verzekering!

Dankjewel!

Liefs

• 4 weeks later...

Hee!

Zo dat is alweer een tijdje geleden. Maar vandaag had ik dan eindelijk mijn eerste consult! reden voor een up date dus.

Ik vond het best spannend maar had er vooral heel erg naar uitgekeken afgelopen maand. Ik had me allemaal dingen in mn hoofd gehaald: wat als de pc het niet nodig vindt om te opereren, gaan ze nog kijken of mn rug klachten daar wel echt door komen, of ik er psychisch ook mee zit etc. Niks van dit alles, het was eigenlijk meteen al duidelijk dat ik geopereerd zou worden ( ik had gedacht dat ik de pc had moeten overtuigen ofzo haha :S)

De aanvraag is naar de verzekering verstuurd maar dat zou wel goed komen zei ze. Dus ik ben super blij :D!! het gaat gewoon eindelijk gebeuren!

Enige min puntje, de wachtlijst is een stuk langer dan dat ze me in eerste instantie hadden gezegd. (behoorlijk vervelend omdat ik later dit jaar nog wil gaan backpacken, misschien dat ze me ergens tussen kunnen plaatsen als er iemand uitvalt)

We hebben het natuurlijk ook over de cup maat gehad, de pc zei dat het waarschijnlijk een c of d zou worden, ze kijkt dan wat bij mn lichaam past maar het heeft er ook mee te maken met hoe de basis van je borst is nu en omdat je anders een rare vorm krijgt. Zelf hoop ik op een C!! Heb er in ieder geval bij gemeld dat mijn voorkeur daar naar uit gaat. Maja denk dat ik dit even los moet laten en moet vertrouwen op de professional.

Fijn om even mijn verhaal van vandaag van me af te kunnen schrijven.

Ik houd jullie op de hoogte!

liefs

Nou gefeliciteerd, hopelijk valt er idd iemand uit voor jou en dan wordt je redelijk snel geholpen...denk dat je over 2 weken al antwoord hebt van de verzekering...erg spannend allemaal voor jou :7:

Fijn dat je consult goed gegaan is! Nu wel spannend om te wachten op de aanvraag van je zorg verzekeraar.

Veel succes en hopelijk kan je snel geholpen worden.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! vandaag de goedkeuring van de zorgverzekering binnen! zo snel al! ik ben zo opgelucht!!

Ik heb meteen het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze me al konden inplannen maar zij moeten eerst nog de gegevens verwerken en dan bellen zij mij, dus ik moet nog even geduld hebben. ( had ik eigenlijk ook wel al gedacht)

Ik laat het weten als ik een datum heb.

Hey helemaal toppie...als je je datum hebt verhuis ik je topic naar de operatie verslagen...ben echt blij voor je dat alles al vlot verloopt :3:

• 3 weeks later...

En zit er al wat meer schot in ze zaak?.. :36:

Nee helaas :(.. Ik bel vandaag of morgen het ziekenhuis nog eens. heb nu al bijna een maand de goedkeuring van de verzekering binnen. Maar t ziekenhuis liep achter zeiden ze vorige keer dat ik belde.

Pff...van mij mag t morgen al gebeuren..

Aww das jammer...soms zit het niet mee om de operatie te plannen...Ik hoop voor je dat ze je snel een datum geven..want dan kan je beginnen met aftellen :136: ..voor mij schiet het al aardig op volgende week ben ik aan de beurt...dan kan je mijn ervaringen lezen in mijn topic ;)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gefeliciteerd met je datum! Nu kan je lekker af gaan tellen :)

Ik ben 1 dag eerder aan de beurt, dus ik ga je topic wel even volgen in de aanloop naar de operatie. Grote kans dat we met dezelfde vragen rondlopen.

Groetjes Kir

Hey mag ik vragen welke dokter en waar en welke methode....zou dat graag in je titel willen zetten :P:blush:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.