Ga naar inhoud

Maten opmeten ?


Aanbevolen berichten

Met onder wordt bedoeld je omtrek net onder de borst (daar waar de band van de Bh normaal zit). Het meetlint mag behoorlijk vast aangespannen zijn bij het opmeten hiervan.

Met boven wordt bedoeld de omtrek van je borst, daar waar die het breedst is, normaal is dat op tepelhoogte en hier mag het meetlint dan losjes zijn tijdens het opmeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondermaat is direct onder je borsten (zegmaar in de plooi) en bovenmaat is over het dikste punt van je borsten. (een keer meten zonder bh en met bh, gewoon even kijken hoeveel het ongeveer is).

En bij de ondermaat is het heel belangrijk dat je die niet te wijd neemt! Je kan het beste meten bij uitademen zegmaar.

En dan 65-69 cm = omvang 65

70-74 = 70

75-79 = 75

80-84 = 80

85-89 = 85

enzovoorts!

Verder kan je maten enigzins vergelijken doordat 5 cm 1 letter is. Dus 70F is ongeveer evenveel borstvolume als 75E, 80D en 85C. Natuurlijk pas je geen 85C bh als je 70F hebt maar als je ongeveer je borstvolume wil vergelijken kan je dat zo wel doen.

Verder is het te bedenken dat je met een bhmaat van omvang 70 of minder het erg moeilijk is om goede bh's te vinden in een grote cupmaat (E+) Dus dat is misschien handig om te bedneken voor mensen die een vergroting willen maar 70 omvang hebben, doe het niet té groot want dan kan je nog niet leuk shoppen... (en is kleding ook een drama!)

verder is www.bhmaat.nl volgens mij wel een goede site!

Maar let echt goed op je onderomvang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben het met de dames eens!!

Onder

Dit is wat strakker onder je borsten (echt tegen je borst van onderen) maar wel dat je lekker kan ademen

Boven

Dit is over je tepels ietsjes losser maar niet dat ie lubbert!!

Je taille en heupen hebben niks met een bh maat te maken :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel die tabellen een leuke richtlijn zijn, vind ik ze niet echt correct. Mijn onderwijdte is 81 cm, maar als ik BH's ga passen, zegt elke verkoopster dat een 80 me te wijd zit en dat ik beter voor een 75 ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel die tabellen een leuke richtlijn zijn, vind ik ze niet echt correct. Mijn onderwijdte is 81 cm, maar als ik BH's ga passen, zegt elke verkoopster dat een 80 me te wijd zit en dat ik beter voor een 75 ga.

Tuurlijk, kleiner kan altijd! Maar niet groter en dat is, vooral vaak bij de wat smallere mensen het probleem! Dan hebben ze 72 cm en dan word hun een bh met 75 aangemeten/aangesmeerd (vooral omdat 70 vaak niet verkrijgbaar is).

Met bv 76 zit soms 70 ook beter inderdaad, dat geldt dan voor jou met 81 dus ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik op bhmaat.nl of hunkemoller kijk met mijn maten nu, kom ik uit op een 75C terwijl ik in de winkel toch echt op een 75E zit.

ik vind de sites dan ook niet goed met protheses, maar wel voor natuurlijke borsten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg :) Ik ben natuurlijk ook gelijk aan het opmeten gegaan :6:

Maar nou snap ik wel van de omtrek, die is bij mij 77 en moet dan 75 bij bh's hebben. Maar nog niet helemaal van je borstomvang die bij mij nu 89 cm is en hoe je dan je cupmaat berekend?

Dit is eigenlijk wel handig want mijn bh's zitten eigenlijk nooit lekker. Ik koop gewoon 75 b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens www.bhmaat.nl als je dan je maten invult zit je op de grens tussen 75A en 75B.

Wat zit er aan je bh's nu niet lekker? sluiten de beugels niet mooi aan? vul je hem niet goed? draag je bh's met zo'n pushup vulling? daar kan het ook aan liggen dat het misschien niet lekker zit.

Je maat kan wel per merk nog wat verschillen, bij mij valt hunkemoller klein, daarvan heb ik standaard een maat groter nodig dan bv van marliesdekkers/freya.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens www.bhmaat.nl als je dan je maten invult zit je op de grens tussen 75A en 75B.

Wat zit er aan je bh's nu niet lekker? sluiten de beugels niet mooi aan? vul je hem niet goed? draag je bh's met zo'n pushup vulling? daar kan het ook aan liggen dat het misschien niet lekker zit.

Je maat kan wel per merk nog wat verschillen, bij mij valt hunkemoller klein, daarvan heb ik standaard een maat groter nodig dan bv van marliesdekkers/freya.

ik draag altijd bh's met vulling of push up, anders is het echt niet veel ondanks mn BV.

Als ik 70 b koop zit hij in het begin te strak in de omtrek maar later weer beter, als ik 75 b koop zit hij meteen goed in de omtrek maar later te wijd. Bij een a passen ze er niet helemaal in want dan steken ze er aan de zijkant uit.

Bij een b lijk ik weer te veel ruimte te hebben aan de binnenkant en zie je weer mn tepel als ik een rare beweging maak. pfff om gek van te worden :wacko:

Maar over 3 dagen krijg ik een wissel en gaan de kleine protheses eruit en komen er nieuwe in die +- 500cc zijn. ik weet nog niet op welke maat ik dan uit kom maar ik zou het fijn vinden dat ik dan wel de perfekte maat Bh heb.

Ik zie het niet zitten om dan met zon mevrouw van hunkemoller in een pashokje te gaan passen dus dan doe ik het liever zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sabia: oké lastig! Helemaal precies de maat en overal dezelfde maat heb je helaas nooit. En met 75 passen zeg je dat de omvang direct goed zat, maar had je hem dan op het strakste gaatje dat hij later te wijd werd? Voor omvang kan je ook aanhouden om op het loste gaatje te passen, als hij op z'n lost goed zit dan kan hij later altijd nog 2 stapjes strakker, dat scheelt al heel wat!

En verder, met 500 cc kom je op een grote maat uit, dan is het misschien ook wel handig om niet naar de hunkemoller te gaan maar naar een speciaalzaak, dan kunnen ze je direct goed helpen en misschien dat je dat fijner vind, dat zijn vaak wat kleinere zaken dat vind ik zelf ook wat prettiger. En die dames zien de hele dag borsten en bh's, die kijken nergens vreemd van op! Het is toch wel handig om je in ieder geval een keer goed te laten meten en passen, zodat je zelf ook weet waar je op moet letten. Is even over een drempel maar dan komt het denk ik wel goed... dr plovier kan je ook niet blind opereren, die moet ze ook zien... dan kan die ene lieve mevrouw er nog wel bij denk ik ;)

Maar het is allemaal soms lastig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

heb even vraagje ivm mijn maten opnemen want ik snap er echt niets meer van. ik draag nu 70D maar ik weet qua omvang moet ik 65 hebben. De 70D die ik had heb ik stukje laten omstikken en versmallen. als ik nu mijn maten ingeef op internet en kijk heb ik 65A hmmmmm klopt niet denk ik.

bovenwijdte is 81 en losjes gemeten na uitademen

onderwijdte is 67 aansluitend gemeten na uitademen

een A heb ik toch echt wel niet meer hoor :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even vraagje ivm mijn maten opnemen want ik snap er echt niets meer van. ik draag nu 70D maar ik weet qua omvang moet ik 65 hebben. De 70D die ik had heb ik stukje laten omstikken en versmallen. als ik nu mijn maten ingeef op internet en kijk heb ik 65A hmmmmm klopt niet denk ik.

bovenwijdte is 81 en losjes gemeten na uitademen

onderwijdte is 67 aansluitend gemeten na uitademen

een A heb ik toch echt wel niet meer hoor :1bouncingboobs:

Op deze site kom je op een 65D uit; http://www.bhmaat.nl/

Op andere sites staat vaak dat 14 cm of de max is van cup A of het minimale voor een B.

Maar het klopt heel vaak niet hoor, daar komt ook bij dat je met siliconenboobs vaak een grotere maat nodig hebt in beha

Ik (om mezelf maar als voorbeeld te nemen) heb 69cm als onderwijdte en 86 cm bovenwijdte, dat komt bij de ene site neer op 65FF/G en bij een andere weer 70C....

Bh's in de maten 70D en 75C zitten goed bij mij, dus ik bedoel maar :P

:121:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt parkiet :)

op die site komt het idd goed uit ja. vond het al heel raar op andere sites. ik ga morgen op nacontrole wel eens vragen hoe het precies komt dat siliconenborsten D geen D lijken want vind ik niet eerlijk hihih

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt parkiet :)

op die site komt het idd goed uit ja. vond het al heel raar op andere sites. ik ga morgen op nacontrole wel eens vragen hoe het precies komt dat siliconenborsten D geen D lijken want vind ik niet eerlijk hihih

Haha ik heb eens gelezen dat het komt doordat siliconenborsten zo rond zijn en ik denk zelf ook minder vormbaar.

Een appel kun je niet in een kleine cup proppen door de bolling maar een waterballon wel, die vormt wel mee.

Dat is mijn filosofie hierover :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.