Ga naar inhoud

Verschil BH- maat echte borsten en prothesen?


Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

Ik vraag me iets af. Ik lees heel veel verhalen over meiden die hadden bijvoorbeeld een gevulde C cup gewenst en hebben na de operatie een E cup gekregen. Ik vind die borsten van een E cup er dan helemaal niet zo groot uitzien, terwijl E wel heel groot klinkt.

Is het misschien zo dat borsten met protheses een grotere maat BH nodig hebben dan natuurlijk borsten? Dus dat een natuurlijke borst met cup E veel groter is (of lijkt) dan een borst met een prothese?

Willen jullie je kijk er eens op geven? Ik ben benieuwd.

Groetjes Andrea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou komt ie hihi!!

Prothese borsten zijn veel stugger als ''echte'' borsten. Hierdoor moet je dus al snel een cup maat groter omdat je borst in de cup moet passen. Echte borsten kunnen naar je bh vormen maar prothese borsten hebben meer bolling dus die kun je niet in je bh vormen hihi :blush:

Zelf heb ik het idee dat arsten echt kijken naar welke cup je wil

Veel dames willen en D krijgen een E en vinden het inderdaad een kleine D lijken?

Zelf wilde ik een C heb een 70E/F gekregen en vind het inderdaad een volle C kleine d lijken.

Hoop dat ik het een beetje heb kunnen beantwoorden

Het klopt dus wat je zei een echte E is groter als een prothese e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super meiden, bedankt! Dat wilde ik eigenlijk horen! Dokter Plovier heeft mij vandaag ongeveer 400cc geadviseerd en ik schrok er een beetje van, omdat het veel groter klinkt als wat ik in gedachten had, gevulde c dus, daarom ben ik gelijk foto's aan het bekijken van meiden die ook rond de 400cc hebben en het valt me op dat die maten veel groter zijn dan cup c/d, maar dat het helemaal niet zo lijkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marisjuh, ja maar haar borsten moeten opgevuld worden dus vandaar die 400 cc denk ik.. kijk maar naar haar voor foto! ;)

Andrea, ik heb ook een E maar ik vind het absoluut niet zo eruit zien!

Kijk maar naar een natuurlijke E, die zijn echt veeeel bigger!!!

Dus het kan allemaal wel heel groot klinken, in werkelijkheid valt het reuze mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mii, jou borsten zijn echt prachtig en zien er helemaal niet uit als een E! Shoompie, die van jou zien er ook helemaal niet zo groot uit!

Maar kunnen jullie nog wel met fatsoen bh's kopen voor een normale prijs? Want ik hoor mijn zusje altijd klagen dat de normale bh's maar tot cup D gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook 400 cc gekregenbij de BeClinic, en mijn borsten zijn mooi gevuld, maar absoluut niet heel groot.

ben pas 12 dgn po dus cupmaat weet ik niet, maar mijn schoonzusje heeft een E van nature en dat is echt veel groter

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor!! Genoeg leuke bh's!

Ik koop vooral bij Hunkemoller en hebben ze vaak bhs tot E!

Meestal rond de 25 euro....

Dus dat komt heus wel goed :D

Gelukkig zelf G en H wat ik nu echt heel hard nodig heb.. Volgens mij is dat nog niet zo erg lang want ruim een jaar geleden hadden ze daar amper wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat je dan nog wel normaal BH's kan kopen!

Sorry shoompie, ik ben vergeten je te antwoorden over mijn consult. Maar dat is verder prima gegaan. We waren keurig op tijd, geen file gehad ernaar toe, ook de afspraak ging mooi op tijd. Ik ben denk ik een half uur binnen geweest, hij heeft gemeten en gekeken en al mijn vragen beantwoord. Ik heb er een goed gevoel bij, ik was alleen even in shock over de 400cc, maar ik heb het vertrouwen erin dat hij er wat moois van maakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 75 e of een 70 f. Helaas, maar niemand ziet dat aan mij snik snik snik. Iedereen denkt dat ik een d cup heb. En zit nu dus aan een wissel te denken he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een natuurlijke 70F/70G maar dat denkt ook niemand bij mij ;) Mijne lijken ook gewoon een stuk kleiner!

Een vriendin heeft 75F en die van haar lijken echt veeeeeel groter dan die van mij omdat haar bouw verder anders is, ik heb een zandloper figuur met brede heupen en zij heeft een rechter figuur en niet zulke brede heupen, daardoor vind ik dat die van haar een stuk groter lijken.

Ik vind overigens dat borstvergrotings-borsten groter lijken dan natuurlijke, doordat ze rond zijn en vaak bovenaan meer bolling hebben. Ik vind de mensen die hier 75E/70F hebben echt veel grotere borsten hebben dan mezelf... die van Mii vind ik bv wel echt groot lijken hoor! Nóg groter zou haar (in mijn ogen) niet staan, in vergelijking met de rest van haar lichaam.

maar ik denk dat het probleem niet eens zo zeer of nou echt of nep groter of kleiner lijkt, maar vooral dat mensen helemaal geen idee hebben wat voor grootte een bepaalde maat inhoud. Ik dacht ook altijd, alles groter als D is pamela anderson/meloenen, tot je het zelf hebt dan is het ineens toch anders kom je achter.

Verder kan je ipv over letter-cup (bv a-cup of e-cup) beter praten over 70a of 80F, want juist de omvang maakt de grootte van de cup weer zo anders. De cupinhoud/volume van een 75 E en 85C is ongeveer evenveel. (5 cm omvang er is 1 cupletter erbij). Nu kan je natuurlijk met 75E geen 85C bh aan máár als we praten over die van haar zijn groter dan die van mij en je hebt het over 85C en 75E is dat dus ongeveer gelijk groot.

Verder ligt het ook aan je eigen figuur hoe groot je borsten lijken, aan de kleding die je draagt, er zijn zoveel verschillende factoren!

En tot slot... het gaat niet om wat voor letter je hebt maar vooral om of het bij je lichaam past!

(en het is wel verstandig te bedenken dat hoe kleiner je omvang hoe lastiger het is om bh's te vinden in grotere maten. 75 met f+ is lastig maar 70 begint het vanaf e al moeilijk te worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BXI,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Fijn om ook een reactie te krijgen van iemand met "echte" borsten ;) Je verhaal is heel duidelijk en je hebt natuurlijk ook wel gelijk denk ik. Cupmaat is niet zo belangrijk, maar je wilt natuurlijk een soort van vergelijkingsmateriaal of een term om aan te geven wat je wilt hebben en dan is het natuurlijk makkelijk praten in cupmaten. Maar ik denk inderdaad dat het een vertekend beeld geeft.

Groetjes Andrea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik! kan ik me goed voorstellen!

Daarom denk ik dat je dat het beste bereikt door te praten over 70B of 80D ipv " een c cup" of "een f cup". want door letters erbij word al veel meer duidelijk.

Want zoals bij cinta, ze heeft 70F en het lijkt volgens anderen bij haar een D cup, nou als het een 80D cup lijkt, dan klopt dat ook want haar borsten zijn ongeveer evengroot als een 80D.

Overigens cinta, ik zou niet voor een wissel gaan want het word echt steeds lastiger om bh's te vinden! Dan kan je gewoon lekker kiezen wat je leuk vind echt wel vergeten!

Overigens Andrea, goed dat je een C/D cup wil, persoonlijk vind ik dat toch vaak wel het mooiste! of dat nou 70D is of 80D, af hankelijk van hoe breed je bent staat dat toch wel echt heel mooi! En je kan makkelijk bh's vinden, je kan makkelijk kleren kopen. En het is echt mooi, niet teveel, niet te weinig. Mocht ik mijne vanwege lichamelijke klachten laten verkleinen zou ik graag weer een 70D willen, dat was echt de perfecte maat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog wel lastig om er ook een omvang bij te denken. Ik dacht dat de omvang van de letters de ondergrootte is. Zo heb ik bijvoorbeeld een 85D gehad, maar toen was ik ook 20 kilo zwaarder. Nu heb ik een 75C (leeg) en wil ik eigenlijk terug naar de grootte van de 85D, maar dan met mijn huidige omvang zeg maar.... Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@andrea: nou 75C naar volume van 85D, is 10 cm onderomvang dat zijn 2 letters. Dus dan wil je graag een 75E.

@mii: Jep... toen ik jong was en kleintjes had was ik altijd zooooo bang dat ik geen mooie grote borsten zou krijgen, dus zei ik ook altijd al, als ze zo klein blijven laat ik ze vergroten! Dus ik snap jullie allemaal heel goed ;) Daarom vind ik het ook erg leuk om mee te lezen en zoveel mooie resultaten te zien! Helaas zijn mijne nu eigenlijk groter dat me lief is, aangezien het nogal gauw lichamelijke klachten met zich brengt, veel rugpijn/hoofdpijn (zeker als ik eigenwijs ben en goedkope bh's draag) en helaas is lingerie moeilijk te krijgen en duuuuuuuuuur... (om over bikini's nog maar te zwijgen want trianteltjes en anderen leuke hippe dingetjes, dat word niks!) Lijkt me zo leuk om gewoon de hunkemoller in te lopen en te kiezen wat je leuk lijkt. Dus ik zit hier meer omdat ik eens aan het neuzen was naar een verkleining. Volume nu past eigenlijk wel redelijk prima nog bij m'n lichaam maar zo gauw auw auw auw is echt niet leuk! Ze hangen gelukkig niet en voorlopig laat ik ze nog niet verkleinen maar in de toekomst zal ik er denk ik niet meer aan ontkomen.

Enne graag gedaan hoor meid!

Vinden jullie het eigenlijk erg dat ik meelees/post? Ik wil me niet opdringen :P maar goede bh's dragen in de goede maat is belangrijk, zeker met grote borsten! En geloof mij, zulke grote natuurlijke borsten is echt níets om jaloers op te zijn! Snap wel dat jullie misschien jaloers zijn op iemand met natuurlijke C/D maar alles daarboven word gauw auw & ellende ;) Dus siliconen zijn zo onhandig niet! Dat is net als met alles in het leven, alles heeft z'n voor- en nadelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho wacht moet ik het wel goed zeggen natuurlijk! omdat er nog een letter bij zit zou het eigenlijk nog wel een meer zijn denk ik... 75F... maar je bent nu wel smaller dus ik denk dat 75E je ookal heel prachtig zal staan ;) Het valt natuurlijk anders omdat je lichaam nu dunner is dan toen!

(want 85D is 80E is 75F, zo had ik het meoten doen, maar het was nog vroeg haha)

En als je nou vraagt voor een 75E en het valt toch wat groter uit dan heb je altijd nog wat rek want als je anders op 75G uit zou komen word je ook niet blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou als ik aan F ga denken raak ik helemaal in shock :rolleyes: . Ik heb op het consult gevraagd om mijn lege C cup op te vullen naar een gevulde C cup, mag uitlopen tot een kleine D. Zo heb ik het gebracht, dus ik hoop dat hij begrijpt wat ik bedoel, maar dat zal vast wel goedkomen denk ik;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.