Ga naar inhoud

Spillepootje : 16 september 2011 : Dr. D'Hondt : Royal Beauty Clinic


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Na heel veel wikken en wegen is toch de operatie bij Plovier gecanceled. Ik twijfelde toch nog heel erg over hoe het resultaat zou zijn met ronde prothese, over de prothese (liefst wilde ik eigenlijk McGhan of Mentor), ik wil echt voor het meest natuurlijke gaan zoals ik al eerder in dit topic zei. Uiteindelijk dus toch afgezegd en er voor gekozen om bij dr Hondt te gaan. Omdat hij anatomische plaatst en ik de resultaten van de dames hierop het forum echt heel mooi zijn van hem heb ik toch voor hem gekozen. Hij levert echt super mooi werk! Hij wil echt het meest natuurlijke resultaat en hij plaatst ook niet te groot. Dat is precies wat ik wil.

Op een ander forum las ik wel een paar (oude) verhalen over dat hij niet altijd juist handelt bij complicaties. Ik vraag me af of er hier vrouwen zijn die bij hem een compicatie hebben gehad. Complicaties is het enige waar ik nog huiverig over ben :) Verder heb ik er heel veel zin in! de ingreep staat gepland op 16 september.

Hebben jullie nog tips voor de littekens?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik Plovier en zijn kliniek wel echt top vind. Indien ik vrede had met ronde prothese had ik ook cker niet de operatie afgezegd. Ze zijn echt super lief, ook toen ik het af had gezegd waren ze heel begripvol en wilde ze zelfs nog voor me klaarstaan zou ik nog vragen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Dames,

Over een paar dagen heb ik mijn ingreep en ben net als veel andere vrouwen hier toch beetje zenuwachtig (vooral door de verhalen van vrouwen waarbij het niet zo goed is gegaan). Ik ben vooral bang voor kapselcontractie, ik lees toch wel vaak dat vrouwen hier last van krijgen. Mijn arts heeft aangegeven dit niet te vergoeden, zou er kapselcontractie oprtreden dan is dat volgens hem een risico dat ik zelf neem en dien ik gewoon opnieuw onder het mes te gaan en dit zelf weer te betalen. Vind dit best erg, zijn er artsen die een heroperatie bij kapselcontractie geheel vergoeden? Ik vraag me ook af of dat de normale gang van zaken is en of contractie te voorkomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb gelukkig geen ervaring met kapselcontractie ( en dat na 4 x,dus het kan ook gewoon goed gaan hoor!),maar voor zover ik weet geven de meeste fabrikanten hier wel garantie voor/op.Dat als je de ongelukkige bent de implantaten door de fabrikant vergoed worden ( vraag het even na..) en de operatie moet net als bij een wissel geloof ik wel zelf betaald worden afhankelijk vd gradatie.Sommige verzekeraars komen hier ook wel in tegemoet.

Maar dat is wat ik zo uit mijn hoofd denk te weten,vraag het na,en je zult ook vast wel meer reacties krijgen vd andere dames hier.

Wel een beetje een botte reactie van je pc trouwens? Heeft hij je niet op weg geholpen waar je dit eventueel kunt nazoeken/lezen?

Kijk,risico"s loop je altijd bij een operatie en het is dan goed van je dat je je hier van tevoren in wilt verdiepen ( hetgeen wat ik dus met contractie niet gedaan heb,maar had die angst gelukkig ook totaal niet)

succes met het vinden/krijgen van concrete antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Spannend zeg dat je al bijna geopereerd wordt!

Bij mij is het zo dat als ik binnen het eerste jaar na de operatie last krijg van kapselcontractie dat het dan vergoed wordt, hierna niet meer..

Ik geloof dat de kans iets van 3% is.

Je hebt een grotere kans op kapselcontractie bij gladde protheses, maar die worden om die reden geloof ik al niet meer gebruikt.

Ook heb ik gelezen dat als de protheses (deels) achter de spier geplaatst worden, de spier de prothese dan een beetje masseert als het ware en dat dat de kans verkleint.

Correct me if I'm wrong!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, spannend he...

iedereen krijgt kapselvorming, het ene lichaam reageerd heftiger op de lichaamsvreemde stof, dan de ander... je kan er niks aan doen.., het is ook niet te voorspellen.., bij de ruwe implantaten schijnt kapselvorming wat minder te zijn, achter de spier ook weer iets minder dan voor de spier, maar het is gewoon niet te voorspellen... afwachten dus..

s6 met je operatie, ineens gaat de tijd snel he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Ik wilde je nog even zeggen dat je bij d'Hondt echt in super goede handen bent. Ik ben er afgelopen vrijdag geholpen en ze zijn echt super daar. Je wordt er super goed verzorgt en ik kreeg zeer goede informatie ook nog op de dag zelf!

Hij neemt echt veel tijd tijdens de operatie, met name voor het zorgen voor een schone en droge pocket.

Ik heb ook weinig echte pijn gehad!!

A.s. donderdag mag bij het tapeverband eraf, net een dagje voordat jij erheen mag.

Alvast heel veel succes meid, ze worden vast prachtig!!!

Liefs, Sammammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik snap wel waarom een heroperatie bij kapselcontractie niet vergoed wordt hoor. De pc kan hier namelijk niets doen, het is gewoon hoe je lichaam op de proteses reageert of je dit overmatig aanmaakt of niet.

Daarom heeft d'Hondt het mij ook met klem aangeraden zo voorzichtig mogelijk met sporten te doen, geen Zumba in iedergeval een half jaar, maar zijn voorkeur gaat uit naar een jaar... ter voorkoming van overmatige kapsel aanmaak.

Dit is namelijk niets anders dat littekenvorming in je borst. Daarom mag je ook bij ruwwandige proteses achter de borstspier de eerste weken ook niet masseren.

Dit bovenstaande weet ik alleen n.a.v. de voorlichting die ik heb gekregen en kunnen vinden van de proteses die ik heb (Natrelle), wat ik meen te herrinneren tijdens mijn consult is dat er ook proteses waren (Nagor volgens mij) die wel garantie geven voor kapselcontractie. Echter ik vond deze te hard aanvoelen, waardoor ik de 'gok' voor de Natrelle wel wilde nemen. Het blijft immers een klein percentage en tja... als ik dat moet zijn dan is dat natuurlijk dikke vette pech... Maar ik wilde wel heel graag de keuze voor zachtere proteses.

Nou ja, een heel verhaal hopelijk heb je er iets aan meid.

Liefs en alvast veel succes!

Sammammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn arts word kapselcontractie vergoed,je krijgt ene heroperatie waarbij kapsel verwijderd word,indien nodig,nieuwe prothesen ook,mits je je aan de regels hebt gehouden,moet je zeker ook doen.na operatie doen en niet doen wat je arts zegt en oplegt,zo heb je allerminst kans het te krijgenrolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf last van kapselvorming (lichte vorm) en dit word vergoed!!

Je krijgt het niet zo maar hoor ik ben gewoon een pech vogeltje :blush:

1 tot 3 % dus zou je niet zo snel zorgen maken! Heb het maar aan 1 kant en twijfel of ik voor de her moet gaan ze zien er nog heel mooi uit :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey thanx voor de reacties. Sommige van jullie artsen vergoeden het dus wel. Het is iid een hele kleine kans... Ik hou zelf ook wel van sporten! Ik ga dat dan ook een half jaar niet doen. Ik begreep trouwens dat contractie altijd kan optreden zlefs og 10 jaar na de ingreep. Indien de arts dit verhelpt geeft dit wel een iets geruststellender gevoel. Maarja... Hopenlijk gaat alles goed bij mij en hoor ik niet bij de 3%!

@ Maris: echt rot dat het bij jou is voorgekomen! heb je er echt last van (pijn/ hard aanvoelen etc?) Veel succes als je voor een heringreep gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Vanaf het begin merkte ik dat links wat stugger was maarja dezebwas ook kleiner. Na een half jaar viel me op dat deze stugger bleef maar mijn arts zei dat alles goed zat. na een jaar begon deze borst pijn te doen met buikliggen en bij het knijpel is deze stugger. nu had mijn arts toegegeven dat ik lichtekapsel heb en een her word vergoed. ik vindmijn borsten heel mooi alleen links voelt wat stugger is meer een bolletje en buikliggen voelt wat. naar. ik kijk het zekernog aan maarnu ik weet wat het is kan ik het accepteren ze voelen nog steeds heel zacht en ikbweet dat er een oplossing voor is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige verzekeraars vergoeden ook, toen ik op consult was bij de veldhuiskliniek, zei de pc dat ze dan een aanvraag bij je zorgverzekeraar indienen... ze zeiden indienen, maar weet niet zeker of het dan ook daadwerkelijk vergoed word... want bij de Bergman kliniek kreeg ik tehoren dat die kosten voor mijzelf zouden zijn mocht ik het krijgen, en dr de Meyere opereerd je gewoon zelf kosteloos, mits je de borstvergroting bij hem hebt gedaan dan he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geopereerd bij dr koopman, de bergman kliniek en mocht er kapselcontractie optreden, in een mate dat het meer is dan normaal, vergoeden ze alles. zowel de prothesen als de operatie. Kijk dus goed waar je je laat helpen, succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je ruwwandige protheses en dual plane methode is er indd minder kans op kapselvorming.

Bij Bergman hebben ze me verteld dat als de kapselcontractie te maken heeft met de manier waaro is geopereerd, je dan alles vergoed krijgt. Kijk, het is gewoon ook een (minimaal) risico wat je op de koop toeneemt. Het komt niet vaak voor en soms heb je pech. Maar, als je je nieuwe aanwinsten hebt, dan neem je dat risico echt voor lief. Believe me :D

succes hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

vrijdag ben ik geholpen :) ik was superzenuachtig zat helemaal te shaken voor de ingreep en ik werd huilend wakker :S de dag van de operatie viel pijn mee en gister veel pijn gehad. vandaag valt het mee. kan weer internetten. Het eerste wat ik d8 toen ik me borsten in het verband zag was, OMG wat zijn ze groot :P maar van de meeste hier heb k gelezen dat het heel snel went...

vraagje, 12 dagen po gaat een hele goede vriendin van me trouwen en het liefst ga ik nar de ceremonie toe. Hoe ik er nu bij lig kan ik me niet voorstellen weer normaal te kunnen lopen... maar in de kliniek zeiden ze dat ik 4 dagen heel veel last ga hebben en het daarna steeds beter zou gaan. Hoe snel is dt bij jullie gegaan, denken jullie dat ik 12 dagen po in staat ben een paar uurtjes uit huis te gaan :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

vrijdag ben ik geholpen :) ik was superzenuachtig zat helemaal te shaken voor de ingreep en ik werd huilend wakker :S de dag van de operatie viel pijn mee en gister veel pijn gehad. vandaag valt het mee. kan weer internetten. Het eerste wat ik d8 toen ik me borsten in het verband zag was, OMG wat zijn ze groot :P maar van de meeste hier heb k gelezen dat het heel snel went...

vraagje, 12 dagen po gaat een hele goede vriendin van me trouwen en het liefst ga ik nar de ceremonie toe. Hoe ik er nu bij lig kan ik me niet voorstellen weer normaal te kunnen lopen... maar in de kliniek zeiden ze dat ik 4 dagen heel veel last ga hebben en het daarna steeds beter zou gaan. Hoe snel is dt bij jullie gegaan, denken jullie dat ik 12 dagen po in staat ben een paar uurtjes uit huis te gaan :)

xx

Hai hai,

Allereerst... Van harte gefeliciteerd met je boobs!!!!

Ja de eerste dagen zijn even het vervelendste, maar ik ben nu 9 dagen PO en gisteren ben ik voor het eerste even naar het dorp geweest even naar de drogist. Dit ging heel goed, maar toen ik weer thuis was was ik wel helemaal stuk.... 's Avonds voelde ik veel m'n boobs, beurs gevoel en spieren...

Maar het herstel gaat bij iedereen anders, maar als ik naar mijzelf kijk denk ik dat je met 12 dagen wel even naar de ceremonie kan. Je kan dan toch zitten en hoeft niet te veel inspanning te leveren toch?

Ik heb zelf ook maar 2 weken vrij en moet daarna 's maandags weer aan het werk, dus hoop echt dat het deze week qua herstel wat vlot verloopt.

Succes en doe rustig aan en laat je lekker verwennen meid!

Liefs, Sammammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sammie hoe gaat het bij jou? Donderdag is je verband eraf gegaan! wat gaaf hoe ziet het erui? ben echt zenuwachtig voor dat momeny! vrijdag gaathet bijj mij eraf... ben benieuwd naar hoehet eruit ziet .. Hoop dat alles bij jou naar wens is :) en fijn om te horen dat het herstel zo vlot gaat.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sammie hoe gaat het bij jou? Donderdag is je verband eraf gegaan! wat gaaf hoe ziet het erui? ben echt zenuwachtig voor dat momeny! vrijdag gaathet bijj mij eraf... ben benieuwd naar hoehet eruit ziet .. Hoop dat alles bij jou naar wens is :) en fijn om te horen dat het herstel zo vlot gaat.

xx

Haaaaiii,

Ja super hoor als het verband eraf is, eindelijk eens goed je boobs bekijken!! En ik ben zoooooo ontzettend blij, ze zijn al erg mooi geworden.

De wondjes zagen er ook al heel netjes uit, zijn nog even schoongemaakt (deed geeneens pijn!!) en weer netjes afgeplakt. Dat was wel een opluchting om te zien dat ze er zo goed uitzagen hoor.

Volgens d'Hondt zouden m'n boobs niet heel veel meer slinken maar alleen maar natuurlijker worden qua vorm, minder spanning ed. Nou ben heel benieuwd, want voor mij is de grootte helemaal super! Het past zo goed bij de rest van mijn lijf, echt alsof het altijd zo geweest is!

Heb toen nog ff een extra bh erbij gekocht, had 1 zwarte en heb toch maar een witte erbij gekocht.... lekker makkelijk en ze zitten erg goed, moet er toch 6 weken mee doen he?! :141:

Nu alleen nog het gevoel...vindt zonder bh nog wel eng gevoel met douchen, het moet nog van mezelf worden.. Maar het is wel heerlijk dat jij straks ook weer heerlijk kan douchen he?!

Ik moet ook vrijdag a.s. weer terug, voor de hechtingen en heb om 18.00 uur een afspraak. Hoe laat moet jij er vrijdag zijn?? Woon je een beetje dicht in de buurt?

Doe rustig aan en over 3 nachtjes mag je ze ook fijn bewonderen meid!!

Veel liefs,

Sammammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nu 10 dagen PO. alles gaat goed afgezien van spierpijn. Heb mijn eerste fotos in de galerij geplaatst. Ik heb nu een 75C sportbh aan. Ben benieuwd of de borsten kleiner of juist groter worden tijdens het herstel want wil graag mijn huidige omvang behouden en cker niet kleiner gaan :) Ik ben nu wel tevreden over mijn maat.

Mijn rechterborst is trouwens een stuk kleiner dan de linker. Dit was ook al zo voor de ingreep alleen viel het toen naar mijn idee minder op. Ook lijkt het alsof deze borst nog wat hoger ztit dan mijn linker. Denken jullie dat dit verschil nog kan bijtrekken als deze daalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames, ik ben nu 13 dagen po en ik heb al sinds de ingreep last van extreme haaruitval. Maar dan bedoel ik ook echt extreem. als ik met mijn hand door mijn haar ga neem ik zo een hele pluk mee. Ook als ik me haar niet kam/was valt het extreem uit. Ik weet cker dat dit door de operatie komt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen want het lijkt niet minder te worden maar met de dag erger. Ik slik al vitamine B complex en ik eet gezond... Zijn er dames die hier ook last van hadden na de ingreep en wat kan ik er nog meer tegen doen.

Gr.

Spillepootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig denk ik meid. Meestal kan dat door de narcose komen en dat komt wel weer goed hoor. Narcos is echt gif voor je lijf. Mocht het nu niet verbeteren na een poosje ga dan even naar je huisarts toe. Meestal kun je dan naar een dermatoloog toe.

Heel veel succes meid,

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.