Ga naar inhoud

Lieva: 11 juni 2009: Dr. Laban: Bergman Kliniek


Gast Lieva

Aanbevolen berichten

Nu deze week de officiele papieren zijn binnengekomen, de rekening is betaald en de tijd begint te vorderen wil ik hier mijn operatieverslag toppic openen waarin ik mijn ervaringen en bevindingen met jullie wil delen.

Na jarenlang getwijfeld en weinig zelfvertrouwen te hebben gehad, besloten om er voor te gaan! Tijdens het winkelen liep ik er iedere keer tegen aan dat kleding te groot was, of niet mooi stond en dus niet kon. Lingerie of bikini's waren al helemaal een ramp!

Na de borstvoedingperiodes van mijn twee kinderen (14 maanden en bijna 3 jaar) was er van mijn toch al heel erg bescheiden borsten niets meer over (kleine AA-cup). Graag zou ik me wat vrouwelijker voelen en dus besloten om naar een consult te gaan in de Bergmankliniek.

Mijn consult in de Bergmankliniek was op 9 mei met Dr. Laban. Hij adviseerde me ronde prothesen achter de borstspier te plaatsen. Zelf dacht ik altijd dat dit niet bij mij zou kunnen, maar volgens hem zou dit het meest natuurlijke resultaat geven. Mijn wens is immers om niet al te groot te gaan (B-cup) en een mooi natuurlijk resultaat te verkrijgen wat past bij de rest van mijn lichaam.

Na het gesprek met de arst bij de consulente een datum afgesproken voor de operatie!

Deze week de officiele papieren (toestemmingsformulieren, anesthesievragenlijst, rekening, lijst medicijnen) binnen gekregen. Het was even schrikken toen ik de datum zag staan (15 juni), ik had me namelijk helemaal ingesteld op 11 juni en de oppas voor de kinderen ook al geregeld! Na een paar telefoontjes ben ik toch weer gerust gesteld, want de operatie kan gewoon op 11 juni plaatsvinden. Inmiddels zijn de papieren de deur uit, rekening betaald, en medicijnen gehaald.

Nu is het aftellen, de laatste voorbereidingen en mijn werkgever inlichten over mijn operatie. Wat hebben jullie eigenlijk gezegd? Ik wil hem eigenlijk niet vertellen over de borstvergroting.

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ja, nu wordt het helemaal echt!! Bij mij nu bijna 3 weken geleden maar ik kan me het moment waar jij nu zit nog zo goed herinneren!!! Ik heb een vrouwelijke teamleider en heb haar gewoon eerlijk kunnen vertellen wat er ging gebeuren. Ze reageerde heel prettig en zelfs enthousiast. Ik mocht er ook gewoon ziekteverlof voor nemen (ben uiteindelijk 2 weken thuis geweest). Ik kan me voorstellen dat het bij een man wat lastiger ligt misschien... maar denk wel dat het het eerlijkst is om het gewoon te vertellen. Of vakantie opnemen en hopen dat je daarna weer gewoon aan de slag kan?? Voor mij voelde dit wel het prettigst (had de meeste van mijn collega's ook verteld, niet allemaal maar de dichtsbijzijnden wel), ook het terugkomen is dan prettig vond ik...maar goed dat is natuurlijk voor iedereen verschillend!

Succes met laaste kleine 2 weken aftellen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suffie,

Voor mij is vakantie opnemen geen optie. Ik ben leerkracht en heb dus geen ADV-dagen buiten de schoolvakanties...

De operatie vindt plaats op donderdag en dan wil ik de week erna thuis blijven en dan op maandag weer aan het werk. Dat zal weliswaar rustig zijn, maar goed, ik hoef daar niet te tillen als ik niet wil natuurlijk. Dat zal thuis wel moeilijker zijn met twee kleintjes!

Jij bent dus alweer aan de slag, hoe heb jij de operatie en de tijd erna ervaren?

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lieva,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij.

Ook ik sta voor de klas en ga na 10 dagen weer aan t werk.

Ik word vrijdag geholpen.

Ik heb het de directeur wel vertelt, zelfs al voor ik mijn eerste afspraak had. Mijn eerste plan was om het in de zomervakantie te doen maar ik kreeg een datum op 5 juni. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het voorgelegd. Ik heb namelijk niet eens ADV dus ik moet dagen ruilen.

Mijn directeur reageerde heel enthousiast, ik hoef zelfs maar 1 van mijn 3 vrije dagen in te halen, de rest schonk hij me.

Mijn kinderen thuis zullen een groter probleem zijn dan de kinderen op het werk.

Voor mij is het nu een kwestie van aftellen en mijn medicijnen nog ophalen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tietie,

Wat grappig, zitten we inderdaad in het zelfde schuitje. Ik denk ook dat mijn kinderen thuis een groter probleem zullen vormen dan op mijn werk... Ik wil ook niet in de zomervakantie geopereerd worden, omdat ik dan mijn hele vakantie zoet ben en er pas weer echt van kan genieten als de zomervakantie voorbiji is.

Voor jou komt het nu echt al dichtbij... Al zenuwachtig?

Groetjes,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijn schoonouders ingelicht en een superlieve reactie gehad! Erg leuk dat ze zo met me meeleven.

Vandaag mijn werkgever geinformeerd, zodat deze voor vervanging kan zorgen...

Het komt steeds dichter bij, maar de tijd lijkt wel te kruipen...

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Lieva,

Fijn dat het voor jou nu ook steeds dichterbij komt en dat je nu ECHT met aftellen kan beginnen! Heb je het met de kids thuis helemaal geregeld? Ik denk dat het opzich wel lukt om zo snel weer aan het werk te gaan en als je complicaties hebt kan je je toch ziek melden? Sta je in het basisonderwijs of middelbaar? Ik denk dat als je veel kan zitten dat het goed te doen is.

Sterkte met alle voorbereidingen!!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lieva,

11 Juni. dat is al zo!! Spannend hoor! Ik ben net Suffie 3,5 week geleden geopereerd. We zijn elkaar zelfs tegen gekomen! Leuk hoor!

Ook ik heb het wel op mijn werk verteld (alleen mijn baas). Ik heb een week vakantie opgenomen en ben daarna gewoon weer aan het werk gegaan. Geen problemen gehad. Ik hoe fop mijn werk ook niet te tillen. Thuis is dat lastiger omdat ik ook 2 kids heb. Eigenlijk mag ik nu nog steeds niet tillen maar dat is echt bijna onmogelijk....

Hoeveel CC's krijg je?

Liefs Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ja vervanging regelen (2 1/2 dag) kon wel; ik ben er vaker terug voor allerlei activiteiten enzo, dus dat was geen probleem.

Ik werk in de onderbouw van het basisonderwijs, maar ik denk dat het op zich wel redelijk te doen is, doe ik maar rustig aan he!

Patricia, grappig dat jij en Suffie elkaar tegen kwamen. Dit lijkt me ook wel erg vreemd, omdat je zo op het forum toch wel een eigen voorstelling maakt van iedereen.

Het aantal CC's weet ik nog niet. Ik ben zelf erg tenger en wil het liefst een zo natuurlijke mogelijke borsten krijgen, waarbij voor zover dat mogelijk is geen randen te voelen zijn. Wel mijn wens kenbaar gemaakt dat ik graag op een B-cup uit zou komen en de arts had het toen over 200-220 cc.

Nog een weekje, spannend hoor!

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even tijd voor een korte update!

Vandaag begonnen met het innemen van vitamine C en Calendulan. Gisteren belde de consulente nog op om de operatietijd door te geven. Ik moet om 14.30 uur aanwezig zijn en om 15.30 uur wordt ik geopereerd. Pff, dat wordt een lange nuchtere dag zo! Maar ja, misschien wel helemaal geen erg in door de zenuwen straks.

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag begonnen met Vitamine C, jaaaa dan komt het nu dicht bij he! Niet direct door die vitamine C natuurlijk maar je begint aan het proces!! Tenminste zo zag ik het wel! 15.30 dus! Tja dat is wel even wachten maar zoals je zelf al schreef; waarschijnlijk heb je toch niet zo'n trek vanwege de zenuwen...! Spannend hoor.

Wat gek dat je niet het aantal CC's precies weet.. Ik zou toch wel nieuwsgierig zijn. Ik had mijn pc ook aangegeven dat ik een volle B of kleine C wilde. Mijn pc heeft naar mijn lichaamsbouw gekeken en geadviseerd om 320 CC te plaatsen. Dat zou dan ongeveer uitkomen op een C, ik mocht haar er niet aan vastbinden! Minder cc's zou niet mooi worden. Mijn borsten zouden dan onvoldoende gevuld worden en dat zou weer onnatuurlijk lijken. Dus ik ben volledig op haar expertise afgegaan. Uiteindelijk ben ik echt super tevreden over het resultaat. Ik had voor de operatie eigenlijk geen goed beeld van wat nu daadwerkelijk een A, B, C, D of E cup zou zijn. Want het valt ook nog eens weer helemaal samen met je omvang. Ik heb nu een E70 (komt weer overeen met cupmaat D75). Als je mij van tevoren had gevraagd wat voor maat ik zou hebben had ik C gezegd. Ha, ha! Geeft maar weer eens aan dat ik er weinig verstand van had. Net als veel vrouwen trouwens hoor! Ik geloof dat 7 van de 10 vrouwen de verkeerde BH maat draagt. Nou daar was ik er een van. Ik droeg altijd A/B75, was dus niet goed, moest gewoon 70 zijn! Als je echt wilt weten hoe een bepaalde maat er uit ziet zou ik bijna zeggen; pas gewoon eens verschillende BH's passen!

Wat een verhaal weer he! Was helemaal niet de bedoeling maar als je eenmaal begint te tikken......En daar komt nog bij dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet kan geloven dat ik borsten heb en dan ook nog eens die maat!! :D

Liefs Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia,

Tijdens het consult heb ik aangegeven graag een B-cup te willen, maar dat het er wel natuurlijk uit moest blijven zien. Hij had het toen over 200 cc. Thuis gekomen begonnen toch die twijfels die bijna iedereen wel heeft. Dit werd nog eens versterkt door het feit dat ik een paar dagen ervoor bij een andere kliniek op consult was geweest, waarbij ik ook een heel ander advies had gekregen 300-350 cc. Alleen ik had daar heel erg mijn bedenkingen bij, dat dat veel te groot zou worden. Dus mailcontact gehad met de PC en daarin afgesproken dat hij ook zou kijken of 220 cc mogelijk zou zijn, ivm randen en het natuurlijke resultaat. (ik heb het verhaal ook al bij plastisch chirurgen geschreven). Wij zouden hiervoor voor de operatie nog elkaar over spreken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Dus ga ook net als jij af op de expertise van de pc.

Dus toch wel erg spannend... Het voelt een beetje alsof ik mijn uitgerekende bevallingsdatum nader, krijg ook steeds het gevoel dat ik dingen moet schoonmaken, was aan kant krijgen, enz. Misschien helpt het me dat ik ma-di-woensdag gewoon nog moet werken. Dan gaat de tijd sneller he!

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Lieva!

Heel herkenbaar hoor, die nestdrang! Haha. lekker aan toe geven. Je werkt toch toe naar een hele belangrijke datum en je weet dat je daarna een tijdje uit de running zult zijn. Voor je eigen gemoedsrust lekker poetsen! verdrijft ook de tijd heel fijn.

Ben benieuwd hoeveel cc je nu zult krijgen en wat voor een soort prothese. Ik heb begrepen dat dr Laban wel heel goed aangeschreven staat dus ik denk dat je op zijn expertise wel uit kunt gaan.

Welke cup heb je nu? En waarnaar ga je?

Het is nu al snel de 11de! Sterkte met wachten en niet al te zenuwachtig zijn hoor!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lieva,

Dat poetsen herken ik wel hoor!

Ook ik liep alles nog te stoffen en te zuigen op donderdag.

Ik vond het ook wel fijn dat ik maar 1 dag vrij was voor de operatie. Dan heb je minder tijd om je druk te maken.

Niks leidt zo lekker af als je werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast elientje

Hallo, dat schiet echt al op , ik wordt zelf 17 juni geopereerd, anatomische prothese voor de spier. De operatie is op wo. en de consulente vertelde me dat ik dan op ma. wel rustig aan kan werken, maar voor de spier is natuurlijk een stuk minder belastend. Twijfel nog wel steeds over de maat; de eerste keer kwamen we na passen op 290 cc, ben nog een keer geweest met mijn man, die vond net als de arts 290 cc mooi, maar voelde voor mij toch wel echt groot; heb nu een cup A en wil naar een B, vind het wel erg lastig om het in te schatten!! Ben ook al begonnen met vit. C en arnica druppels, hoewel dit laatste volgens de consulente weinig zin had, maar meer bij ooglidcorrecties wordt gebruikt. Vraag me ook af hoe het moet met de kinderen; 6, 4 en bijna 1, op je werk wat rustig doen is nog makkelijker gezegd dan thuis!!

Susses deze week; ben benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dat schiet echt al op , ik wordt zelf 17 juni geopereerd, anatomische prothese voor de spier. De operatie is op wo. en de consulente vertelde me dat ik dan op ma. wel rustig aan kan werken, maar voor de spier is natuurlijk een stuk minder belastend. Twijfel nog wel steeds over de maat; de eerste keer kwamen we na passen op 290 cc, ben nog een keer geweest met mijn man, die vond net als de arts 290 cc mooi, maar voelde voor mij toch wel echt groot; heb nu een cup A en wil naar een B, vind het wel erg lastig om het in te schatten!! Ben ook al begonnen met vit. C en arnica druppels, hoewel dit laatste volgens de consulente weinig zin had, maar meer bij ooglidcorrecties wordt gebruikt. Vraag me ook af hoe het moet met de kinderen; 6, 4 en bijna 1, op je werk wat rustig doen is nog makkelijker gezegd dan thuis!!

Susses deze week; ben benieuwd!!

Hoi Elientje,

Wat spannend voor je! Nog maar 10 daagjes!!!

Maak anders even een eigen voorsteltopic of alvast operatieverslag aan met je vragen, zeker weten dat de meiden hier je vragen graag beantwoorden. We zijn hier voor elkaar en om lekker van je af te schrijven (spanning, twijfel etc.).

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast elientje

Hoi Nina, zal inderdaad deze week zelf een topic aanmaken; heb tot nu toe al heel veel gehad aan het lezen van alle berichten en daar al heel wat tips vanaf gehaald.Verder heb ik een aantal vriendinnen die me al zijn voorgegaan en aan wie ik ook alles kan vragen, maar blijf toch met aantal dingen zitten. Bedankt voor de tip!

groetjes eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Gelukkig dat jullie mijn nestdrang zo herkennen. Mijn man zei vanochtend ook al, het lijkt wel of je van te voren even alles schoongemaakt wil hebben. Dat is toch niet nodig, ik kan ook wel wat hoor! Maar ja, denk ik dan, je zal me met de kids nog genoeg moeten helpen...

Merel, ik krijg ronde geruwde prothesen achter de borstspier. Ik heb nu eigenlijk niets meer over na de borstvoeding (tepel, kleine AA) en zou graag een B-cup willen. Ik ga inderdaad maar op de Pc af, en heb voor de operatie nog even een kort moment van overleg met hem. Tja, het blijft voor ons toch moeilijk in te schatten die CC's en valt ook bij iedereen weer anders uit!

Tietie, inderdaad, mijn werk is een goede afleiding. Thuis zoek ik nu ook vanalles uit de hoek! Vandaag zelfs tractaties voor mijn dochtertjes verjaardag zitten maken! Dan staat het maar alvast klaar he (stel je voor dat ik dan nog niet goed kan knippen, enz.). :rolleyes:

Elientje, ja, inderdaad dan schiet het ook voor jou al op! Ik neem ook vitamine C en arnicadruppels. Waar laat jij je opereren? Op mijn werk zal het ook voor mij makkelijker zijn dan thuis, maar ik ben anderhalve week thuis. Ben zo benieuwd hoe het straks zal zijn...

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Lieva,

heel veel succes morgen, laatste nachtje met je aa cupje.... wat zal je blij zijn morgen!!! Hoop voor je dat alles goed gaat, dat je een goed herstel zal hebben en helemaal happy met je nieuwe ik!!!

Liefs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Nu gaat het echt heel erg snel ineens! Het lijkt nog zo onwerkelijk alllemaal, maar mijn ticker laat me toch echt zien dat het morgen al gebeuren zal... De spanning stijgt enorm, maar alles is geregeld, boodschappen in huis, was weggewerkt, huis schoongemaakt! De kinderen gaan morgen naar mijn ouders voor een paar dagen.

Vanavond nog even een broodje eten, daarna lekker naar bed en proberen te slapen. Ik hoop dat het lukt, ben er toch wel heel erg mee bezig. Morgenochtend mag ik om 7.00 uur nog een beschuitje met jam en thee, omdat ik pas 's middags om 15,30 uur geopereerd wordt. Dat vind ik wel erg lang, maar langs de andere kant kan ik dan mijn kinderen nog klaarmaken voor het logeerpartijtje bij opa en oma en kunnen we daarna rond het middaguur vertrekken richting Bilthoven.

Dames, heel erg bedankt voor de lieve woordjes, het doet me goed. Langs de ene kant voel ik spanning en langs de andere kant heb ik er gek genoeg ook wel zin in. Op naar mijn nieuwe look!

Het verslagje zal ik wellicht morgen nog wel niet schrijven; omdat we niet vroeg thuis zullen zijn!

Liefs, Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, heel erg bedankt voor de lieve woordjes, het doet me goed. Langs de ene kant voel ik spanning en langs de andere kant heb ik er gek genoeg ook wel zin in. Op naar mijn nieuwe look!

YEAH!! haha welcome to the club meid!! Volgens mij heeft echt iedereen datzelfde gevoel gehad!! Ik iig wel haha!!

Succes!!

Dikke knuffel!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.