Ga naar inhoud

Ik ga trouwen!! Bridezilla kan beginnen!! :p


Xalyke

Aanbevolen berichten

Hey hey iedereen,

Ja ik wou dit met jullie delen, dus daarom zet ik het maar off topic...

Je leest het goed, ik ga trouwen!! :)

Ik en men vriend zijn al van 31/01/'09 verloofd, maar hebben ons huwelijk vorig jaar uitgesteld naar de zomer van 2012 omdat ik toen moest bevallen vorige zomer en hoogzwanger trouwen, zag ik niet zitten :)

Dus bij deze als alles goed gaat, ga ik trouwen ergens eind juli 2012!! We moeten alleen nog een datum zien te prikken die maand... Waarom eind juli? Omdat ik op 21 juli 2004 men vriend heb leren kennen, sinds 31 juli 2004 zijn we dan een koppel... Dus ergens daartussen zullen we een datum prikken :)

Men vriend heeft op 31/01/'09 een babysit geregeld voor onze oudste dochter toen, en heeft me toen verwend met een romantisch etentje onder ons 2tjes met kaarslicht, bosje bloemen, ... je weet wel :D

Ik dacht, dat zal men valentijn al zijn, omdat we met valentijn beide niets konden gaan doen ivm oppas en werk enz... Dus ik dacht er verder niet bij na... Na het etentje zijn we dan ook een avondwandeling in stad antwerpen gaan doen, gezellig zo met die lichtjes :) En we waren aan een kerk, stopt hij ineens met stappen... Wacht?! Vroeg hij... Ik draai me naar hem... Ja haalt hij een doosje uit zen binnenzak... Gaat hij op zen knie zitten... Ik was zo rood van het blozen, ahja, er zaten nog mensen op terrasjes buiten enz, die waren allemaal aan het zien eh... natuurlijk hoorde ze ons niet, maar ja als een man op zen knieën gaat voor een vrouw weet je genoeg eh... :D Dus hij gaat op zen knie zitten, (ik dacht bij mezelf heel de tijd: Omg, omg, OH MY GOD!!!!! :D Kon er niets anders uitkrijgen haha) Hij zei dan: Schattie, we zijn nu al bijna 5 jaar samen, we zijn nog jong en waren onverwacht zwanger van onze prachtige dochter, we hebben al moeilijke tijden doorstaan, maar zie hier, we hebben het overleefd, ik kan niet genoeg van jou krijgen, jij vult mijn hartje perfect aan... Schattie, ik wil je noooooit kwijt, wil je met me trouwen?! En ik zo heel de tijd lachen en blozen... En dan 5 min. later: Ja natuurlijk!! Hij gaf me de ring (die trouwens perfect paste!) stond recht gaf me een dikke knuffel en een innige zoen... En de mensen op het terras waren aan het applaudiseren! :D Haha... Ik dacht even bij mezelf: is dit afgesproken ofzo? haha... Het kwam echt onverwachts, had die vraag niet zien aankomen! :D Maarja ontzettend blij!! Normaal gingen we dan rond de zomer van 2010 trouwen, maar okt 2009 was ik dan gepland zwanger van ons 2e dochtertje, niet verwacht dat het zo snel touché ging zijn! Haha... dus huwelijk uitgesteld omdat ik eind juli 2010 moest bevallen dan... zwanger trouwen is wel leuk denk ik, maar hoogzwanger, dat wou ik niet! :D

Dus... We hebben het even uitgesteld, laten vallen b.w.v.s. ... Maar ik ben er vorig weekend trg over begonnen! Haha.. ik zei tegen men vriend, ja ons 2e wordt in juli 1 jaar, volgende zomer wordt ze 2 jaar, dan zullen wij toch 2 prachtige bruidsmeisjes hebben?! Hij zo ja dat is waar... ik zeg oke goed, volgend jaar, gaan we eindelijk trouwen! :D Dan zijn wij 8 jaar samen, 8 is mijn geluksgetal! :D haha dus, deze keer moet het gwn gebeuren! :) Dus ja volgende zomer, eind juli 2012 ergens, ga ik trouwen! Met alles erop en eraan! :D

Dus voor ik een echte bridezilla wordt, zou ik graag van alle getrouwde dames, wat tips en trics willen krijgen voor die speciale dag te plannen! :) Want men vriend zei: plan jij dit maar allemaal, ik ben er niet mee gekend.. Haha... Dus bijna 14 maand op voorhand start ik met plannen, dan zal het tegen dan wel in orde zijn eh :D haha

* Ik wil graag een trouwkleed huren, weet iemand goede winkels/site's? België/Nederland maakt niet uit...

* Weet iemand mooie feestzalen/site's in België?

* Ook voor onze 2 dochters graag winkels voor kleedjes?

* Goede bakkers voor taarten enz...

* Goede openingsliedjes voor het trouwfeest..

* Mss ook mooie autoverhuur...

* Kortom voor diegene die hier ervaring mee hebben, maak mij hierin wegwijs aub? Wat heb ik allemaal nodig?! :D

Ohja, men vriend en ik trouwen in het gemeentehuis van onze gemeente, hij wil niet voor de kerk trouwen omdat er hier een heel gedoe in Belgiê is rondom dat misbruik van de priesters enz eh en omdat hij niet gevormd is...

Wij zijn van antwerpen, dus alle aangrenzende gemeentes van BE en alle gemeentes van NL aan de grens zijn ook goed voor shops enz ;)

Alvast bedankt!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast van harte gefeliciteerd met dit mooie vooruitzicht!

Diet trouwjurk gaat je trouwens schitterend staan nu je die twee nieuwe vriendinnen hebt!

Dank je wel meis!! :)

Ja ze gaat me zeker mooi staan, maar ook dat gaat moeilijk zijn, heb al verschillende prachtige jurken gevonden... Ik wil een halter jurk, zo in de nek eh... met zo'n korset denk ik en dan een wijde jurk eronder... mss dat men gedacht nog wel verandert met de tijd haha :D Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee,

super van harte gefeliciteerd!! wat romantisch en lief is jouw (bijna) man zeg!!

ik kan je weinig advies geven bij jou in de buurt, maar kan je wel een paar kleine tips geven voor de dag zelf.

- zorg dat je "ergens" platte schoenen meeneemt, want je wandeld veel en wilt niet vastzitten aan je stoel op je eigen feest.

-probeer een bezigheidje voor de kids te verzinnen ( geef ze een taak in de ceremonie) want de kids gaan zich vervelen en willen de ceremonie dan nog wel eens verstoren ( de schatjes ;) )

-houd er rekening mee op elke bruiloft gaat ALTIJD iets mis, het loopt noooit exact zoals je wilt, leg je erbij neer en feest verder.

-zorg dat er altijd iemand op je sleep let (als je die hebt natuurlijk), want als ie vast komt of iemand staat erop doodzonde!!

-zorg dat er meerdere mensen foto's maken en/of filmen want als er met 1 camera iets mis gaat!??? (leg bijvoorbeeld op ieder zn tafel een wegwerpcamera, dan krijg je veel meer leuke foto's )

-als de bruiloft in de middag is kun je in de ochtend naar de kapper, hoef je niet zittend te slapen om je haren mooi te houden ;) hihi

verder weet ik even niets , maar mocht ik nog wat bedenken zal ik het zeker melden!!

van harte meid!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van me had die wegwerpcameraatjes op elke tafel en vond dat uiteindelijk behoorlijk prijzig voor wat het aan leuke en/of bruikbare foto's opleverde. (Ik geloof dat ze bijna 300 euro kwijt was voor de camera's en de ontwikkeling en dat ze daar amper 20 bruikbare fotoherinneringen aan overhield, de rest was te donker, wazig of te gek voor woorden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

XALYKE!!! Gefeliciteerd meis!

Ik ben niet getrouwd en ben dat ook eigenlijk nooit van plan dus kan je geen tips geven alleen heeeel veel plezier vast toewensen met het plannen en de dag zelf natuurlijk!

Maak er wat moois van!

:116: Lotus xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

heee,

super van harte gefeliciteerd!! wat romantisch en lief is jouw (bijna) man zeg!!

ik kan je weinig advies geven bij jou in de buurt, maar kan je wel een paar kleine tips geven voor de dag zelf.

- zorg dat je "ergens" platte schoenen meeneemt, want je wandeld veel en wilt niet vastzitten aan je stoel op je eigen feest.

-probeer een bezigheidje voor de kids te verzinnen ( geef ze een taak in de ceremonie) want de kids gaan zich vervelen en willen de ceremonie dan nog wel eens verstoren ( de schatjes ;) )

-houd er rekening mee op elke bruiloft gaat ALTIJD iets mis, het loopt noooit exact zoals je wilt, leg je erbij neer en feest verder.

-zorg dat er altijd iemand op je sleep let (als je die hebt natuurlijk), want als ie vast komt of iemand staat erop doodzonde!!

-zorg dat er meerdere mensen foto's maken en/of filmen want als er met 1 camera iets mis gaat!??? (leg bijvoorbeeld op ieder zn tafel een wegwerpcamera, dan krijg je veel meer leuke foto's )

-als de bruiloft in de middag is kun je in de ochtend naar de kapper, hoef je niet zittend te slapen om je haren mooi te houden ;) hihi

verder weet ik even niets , maar mocht ik nog wat bedenken zal ik het zeker melden!!

van harte meid!!

xxx

Hey dank je, dat zijn al veel tips!! :)

Hartelijk bedankt meis! :)

Liefs X

Gefeliciteerd meid!! :116:

Dank je wel meisi! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

XALYKE!!! Gefeliciteerd meis!

Ik ben niet getrouwd en ben dat ook eigenlijk nooit van plan dus kan je geen tips geven alleen heeeel veel plezier vast toewensen met het plannen en de dag zelf natuurlijk!

Maak er wat moois van!

:116: Lotus xx

Lotusjuh!! Dank je wel!! :D

Ja ik wou ook nooit trouwen, alleen jaaaaaaaren verloofd zijn :D lol

Maar deze relatie zit echt heel goed! :) Moest ik dan ooit scheiden, wat nooit gebeurd hoop ik! Dan trouw ik nooit nimeer erna :D Ik wil niet zoveel huwelijken hebben op mijn naam hahahahaha xD

Dikke kus! Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de leuke vooruitzichten.

Ik ben vilgende maand 6 jaar getrouwd en er komt heel wat bij kijken.

Mijn man zei ook doe maar je maakt er wel iets leuk van.

Oke zo gezegd zo gedaan. Awel vergeet het.

Wij hadden het aan onze ouders verteld op 1 januari 2005 dat we gingen trouwen.

Iedereen vol lof en enthousiasme.

Dan gebint het pas.

1 tip : Ga eerst langs het gemeentehuis langs om te zien dat er in die maand dagen zijn dat zij huwelijken doen.

Laat daar dan u datum vast leggen.

En kijk dan naar de eventuele restaurants om te zien of ze die dag nog vrij hebben om feest te vieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de leuke vooruitzichten.

Ik ben vilgende maand 6 jaar getrouwd en er komt heel wat bij kijken.

Mijn man zei ook doe maar je maakt er wel iets leuk van.

Oke zo gezegd zo gedaan. Awel vergeet het.

Wij hadden het aan onze ouders verteld op 1 januari 2005 dat we gingen trouwen.

Iedereen vol lof en enthousiasme.

Dan gebint het pas.

1 tip : Ga eerst langs het gemeentehuis langs om te zien dat er in die maand dagen zijn dat zij huwelijken doen.

Laat daar dan u datum vast leggen.

En kijk dan naar de eventuele restaurants om te zien of ze die dag nog vrij hebben om feest te vieren.

Hey hey

Dank je wel voor deze goede tips! had ik nog niet bij stil gestaan! ghihi :D liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps twas al weg.

Tip 2 Als de ringen op een kussentje te voorschijn komen doe de knoopjes niet te strak. Was bij ons e gesukkel kregen mijn man zijn ring er niet af.

Ga naar verschillende bruidswinkels eventueel met opendeurdagen (fikse kortingen)

In Waterloo is eer een winkel met nieuwe bruidsjurken niette duur. Ik heb daar een avondkleid gekocht 4 jaar geleden het koste maar 200 euro. Kzal het eens opzoeken welke naam het juist had mss zijn er langs de kanten van Antw ook zo een winkels.

Doe twee paar schoenen mee.

Maak uitnodigingen zelf als ja wat handig bent zeer leuk om te doen en niet zo duur dan bij de drukker.

Als het warm weer is. En je bent al heel de dag onderweg neem eventueel in de auto een flesje watermee of zo altijd handig.

Als er foto's genomen worden met een fotograaf oorzie een plek die je kan hebben als het regend. Mooi station, speeltuin, bushokjes, winkelstraten, kastelen, waterpartijen, ....

Laat aan hint vallen hoe jij je bruidsboeket wil.

De bloemen die kleur dat het bij je bruidsjurk past. Dat is het enige dat ik niet gedaan heb.

Je kan in het midden van de tafels sierlijke vazen zetten met snoepen en werken rond een thema feest.

Laat het gemeentehuis doorgaan in de namiddag anders inde voormiddag ben je heel de dag met je gezelschap onderweg en moet je smiddags al iets voorzien om te lunchen.

Voorzie voor de bruidsmeisjes in het gemeentehuis een attentie zo dat ze stil zijn.

Wij hebben onze ouders in de feestzaal ook in de bloemetjes gezet om hun te bedanken voor onze prachtige kinderjaren.

En als het gaat laat je ouders niet mee betalen voor het huwelijk en feest. Dan kunnen ze niet hun wetten komen stellen van wij dit en mijn vrienden dat.

Wij hebben alles zelf betaald en alles zelf beslist.

Als er vrienden komen van jullie beide ouders zet u ouder bij hun eigen vrienden en jullie eigen vrienden aan de ere tafel bij jullie.

Wij hebben het op 6 maad moeten regelen het is zwaar er komt altijd iets uit de bus oeps vergeten.

Gr Pinki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps twas al weg.

Tip 2 Als de ringen op een kussentje te voorschijn komen doe de knoopjes niet te strak. Was bij ons e gesukkel kregen mijn man zijn ring er niet af.

Ga naar verschillende bruidswinkels eventueel met opendeurdagen (fikse kortingen)

In Waterloo is eer een winkel met nieuwe bruidsjurken niette duur. Ik heb daar een avondkleid gekocht 4 jaar geleden het koste maar 200 euro. Kzal het eens opzoeken welke naam het juist had mss zijn er langs de kanten van Antw ook zo een winkels.

Doe twee paar schoenen mee.

Maak uitnodigingen zelf als ja wat handig bent zeer leuk om te doen en niet zo duur dan bij de drukker.

Als het warm weer is. En je bent al heel de dag onderweg neem eventueel in de auto een flesje watermee of zo altijd handig.

Als er foto's genomen worden met een fotograaf oorzie een plek die je kan hebben als het regend. Mooi station, speeltuin, bushokjes, winkelstraten, kastelen, waterpartijen, ....

Laat aan hint vallen hoe jij je bruidsboeket wil.

De bloemen die kleur dat het bij je bruidsjurk past. Dat is het enige dat ik niet gedaan heb.

Je kan in het midden van de tafels sierlijke vazen zetten met snoepen en werken rond een thema feest.

Laat het gemeentehuis doorgaan in de namiddag anders inde voormiddag ben je heel de dag met je gezelschap onderweg en moet je smiddags al iets voorzien om te lunchen.

Voorzie voor de bruidsmeisjes in het gemeentehuis een attentie zo dat ze stil zijn.

Wij hebben onze ouders in de feestzaal ook in de bloemetjes gezet om hun te bedanken voor onze prachtige kinderjaren.

En als het gaat laat je ouders niet mee betalen voor het huwelijk en feest. Dan kunnen ze niet hun wetten komen stellen van wij dit en mijn vrienden dat.

Wij hebben alles zelf betaald en alles zelf beslist.

Als er vrienden komen van jullie beide ouders zet u ouder bij hun eigen vrienden en jullie eigen vrienden aan de ere tafel bij jullie.

Wij hebben het op 6 maad moeten regelen het is zwaar er komt altijd iets uit de bus oeps vergeten.

Gr Pinki

Hihi,

Ja uitnodigingen maken we wss zelf, hebben we met de geboortekaartjes van de kids ook gedaan :)

Maar moet je al de personen die je op je feest uitnodigd ook op het huwelijk uitnodigen?? Want we willen ons huwelijk alleen met familie en close vrienden enz... Maar het feest wil ik heeeel groots met veel familie en kennissen :)

Ja men ouders betalen niet mee, alles komt van ons zelf... Men vader is spijtig genoeg eind maart overleden :139: en mama heeft het niet zo breed, dus wij betalen alles zelf... Wil ook niet dat er iets anders voor mij wordt geregeld :D Hihi... Men mama is ook zo'n bazig bij'tje.. Zou je het niet zo doen, zou je niet dit, dat kiezen? Hahaha... Men jurk ga ik kiezen met men beste vriendin die ook men getuige wordt (moet het haar nog vragen haha) en men moeder mag ook mee, als ze niet te bazig is! :D lol

Al je tips zijn super, ik ga ze eens opschrijven zie :P

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh spijtig van je vader dat hij die dag niet kan meemaken. Veel sterkte hiervoor.

Je beny helemaal niet verplicht om in het gemeenthuis iedereen te vragen. Bij ons waren er een 20 pers in het gemeentehuis.

receptie 80 man en avondfeest 50 pers. Kleine fam. en onze beste vrienden.

Als je savonds iets wil meegeven een foto of leuke atentie. Kan je zelf maken en een leuk gadget vinden.

vrienden die hadden voor hun attentie kleine melkflesje van vroeger in verschillende kleurtjes en die opgevuld met zelf gemaakte cider.

Wij hadden in onze zaal ook een toog laten plaatse succes dat diene had. Maar twas dan ook 30 graden. Als er veel kindjes zijn laat in de achtertuin een springkasteel zetten . Fun voor de kids.

Voorzie eventueel andere kledij als je s'morgens zelf naar huis moet rijden.

Bij ons was dat het geval. Voorzie ook een paar vrienden die de bloemen en eventuele leuke pakje mee naar huis kan nemen.

Als ik nog aa iets denk laat ik het wel weten.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Xalyke

Eerst: GEFELICITEERD!!!!!

Ben zelf niet getrouwd dus kan je qua organisatie-tips niet helpen, maar ik ben vorig jaar op een bruiloft geweest en daar deden ze zoiets leuks:

Tijdens de 'eerste dans' begon het bruidspaar natuurlijk met stijldansen, maar na een minuutje sloeg de muziek zogenaamd af/bleef hangen en sloeg over naar reggaeton, daar hadden ze ook een dansje op, toen nog iets eighties....Was zó leuk!! We hebben echt onwijs gelachen, was (is) ook superleuk stel.

Heb ff op joetoep gezocht, het was zoiets:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.