Ga naar inhoud

Verloop herstelperiode


Gast anomiepje

Aanbevolen berichten

Gast anomiepje

Hallo allemaal,

Ik zou graag een beetje een beeld willen krijgen van het herstel verloop van mijn borsten.

Ik ben 2 weken PO , 240cc rond, achter de spier. Van kleine A naar grote B.

Eerder heb ik al eens een topic gemaakt omdat ik een beetje ongerust was omdat mijn linker prothese wat hoger zat dan de rechtse.

Nu maak ik me meer een beetje zorgen over het feit dat mijn borsten aan de bovenkant nog zo ontzettend bol zijn. :unsure:

Ook wijst mijn linker tepel hierdoor naar beneden. (zit dus nog te hoog)

Nu weet ik dat ik geduld moet hebben en dat het bij iedereen anders verloopt. Maar toch lijkt het me fijn om van iedereen het verloop te horen.

Ze worden langzaam aan wel al lekker zacht! Alleen heb ik op een stukje aan de onderkant nog geen gevoel.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties. :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anoniempje,

Als je op de forumindex naar operatieverslagen, dan naar die van de borstvergrotingen, dan zie je een heel overzicht van onze verslagen met in de topictitel de datum dat we zijn geopereerd of geopereerd gaan worden. Je kunt dan heel gemakkelijk iedereen z'n verslag lezen.

Ook ik had nog lang een bolling aan de bovenkant, waarbij het zeker aan de linkerkant lang heeft geduurd voordat dit over was. Nu ben ik 3,5 maand po en nog steeds heb ik een lichte bolling boven mijn linkerborst. Ook is bij mij de huid nog ongevoelig vanaf de tepel tot aan het litteken. Dit kan tot 1 jaar duren heb ik gelezen. Mijn herstel ging heel goed, maar na een paar weken gaat het nog maar met kleine stapjes en dat vergt best veel geduld. Pas met een week of 10 waren ze bij mij ingedaald en ook pas rond die tijd was ik redelijk pijnvrij. Nu vind ik bukken en springen nog steeds niet fijn hoor, dat zal nog wel even duren.

Al met al ben ik wel heel blij hoor en kan ik er nu echt van genieten, ik vind ze echt prachtig en laat af en toe ook graag een stukje decolletté zien ;).

Succes met lezen en als je nog vragen hebt, stel ze dan ook gerust in iemands topic die bijvoorbeeld ongeveer net zo ver is als jij!

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anoniempje ,

in mijn topic heb ik in de eerste 2 berichten een overzicht proberen te maken van het verloop van mijn herstel tot 1 jaar na de operatie .

Op mijn foto's kan je duidelijk zien dat ik ook lang die 'bolling' had .

Probeer je niet te ongerust te maken over je linkertepel : pas na 3 maanden zie je de uiteindelijke vorm ook al veranderen je borsten de eerste 6 weken het hardst . Had je dat voor de operatie ook ? Een bv vergroot kleine 'probleemjes' nml uit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zachter ja na 2 weken, dat duurde hier echt lang.

Ze waren ook een tijd ongelijk,de een stond strakker kon mezelf er suf over piekeren of dit wel weg zou gaan ;)

Maar is gebeurt, het genezingsproces ging niet gelijk op.

Had ook een ongevoelige plek onder linkerborst, voelt nog wat vreemd maar komt nu 6mnd po wel gevoel in, maar toch nog steeds wat minder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Wat een lieve reacties. Ik zal de verslagen gaan lezen.

Dat mijn linker tepel naar beneden wijst had ik eerder niet. Het komt denk ik doordat die prothese nog wat hoger zit en mijn huid nog gespannen is.

Links was wel iets groter, dus ik weet dat dat zo blijft. Maar dat vind ik geen probleem, is immers natuurlijk.

Dat het aan de onderkant gevoelloos is weerhoud me er ook van teveel te doen. Ik weet immers niet wanneer er teveel spanning op komt te staan.

Morgen worden de hechtingen verwijderd en mag (als het goed is) de bandage af. Eindelijk open truitjes aan.

Ik ga nu de verslagen lezen. Heel erg bedankt allemaal.

Meer reacties zijn nog steeds welkom.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi daar ben ik weer.

Ben alweer wat gerust gesteld. Heeft toch wat meer tijd nodig dan gehoopt.

Toch denk ik dat ik erg van geluk mag spreken aangezien mijn borsten nu na 2 weken al wat zachter beginnen te worden en ik eigenlijk (mits ik op mijn bewegingen let) geen pijn meer heb. Rugpijn tot en met 's morgens, maar dat trekt wel bij.

Ben sinds gisteren weer aan het werk en rij auto (als een oud wijf)

Alleen onder de douche moet ik soms met mijn handen 2 afdakjes maken boven mijn tepels haha. Is soms erg gevoelig.

Ook begin ik nu bv buiten op kou (stopjes!) te reageren.(een ongekend fenomeen na jaren met dik gevulde bh's te hebben rondgelopen! haha)

Mijn tepels werken nog niet helemaal na behoren, de ene keer steekt ie links uit en de andere keer rechts...Naja, dat ze maar oefenen en zich op elkaar afstemmen... :P

Succes iedereen en geniet ervan!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Probeer je niet te ongerust te maken over je linkertepel : pas na 3 maanden zie je de uiteindelijke vorm ook al veranderen je borsten de eerste 6 weken het hardst . Had je dat voor de operatie ook ? Een bv vergroot kleine 'probleemjes' nml uit .

Ze zeggen dat het inderdaad belangrijk is hoe je borsten er vóór de operatie uit zagen. Het eindresultaat schijnt daar toch een beetje afhankelijk van te zijn.

Scheef blijft ook scheef, of je moet verschillende inhouden nemen. En de stand van je tepels zullen ook in grote mate weer terug gaan in de oude stand.

Denk je trouwens niet dat het verschil in genezen/verzakken te maken heeft met je voorkeurshand?

Groetjes Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.