Ga naar inhoud

Sporten na een BV


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Graag zou ik willen weten of die 6 weken "geen sport" geldt voor alle takken van sport of alleen die belastend zijn voor de borsten; dus waar je je armen veel bij beweegt (tennis enz) of waar je borsten veel bij bewegen (hardlopen bijv)?

Ik ga ook graag een poosje op het step-apparaat en volgens mij is dat niet erg belastend voor de borstspieren. Mijn arts zei: Gewoon proberen na een paar weken en luisteren naar je lichaam, als je last krijgt stoppen!! Nu weet ik niet of het ook de kapselvorming tegenwerkt en dus slecht is om te gaan sporten ook al heb je er geen last/pijn bij, dus dat je het sowieso niet moet doen de eerste 6 weken.

Ik wil hier ook graag een antwoord van een 2e arts op want wil onder geen beding de kapselvorming tegenwerken en achteraf daar de nadelen van ondervinden maar als het geen probleem is vind ik het jammer als ik die 6 weken afwacht en niet eerder terug ga op het step-apparaat...

Alvast hartelijk bedankt voor het antwoorden!

groetjes van mij

(Ik lijk misschien een aansteller door hier zo'n punt van te maken maar ben in de afgelopen maanden veel afgevallen door een dieet icm veel sporten en vind het jammer als die kilo's er weer bijkomen en mn conditie weer achteruit gaat, net voor de zomer dus zodra het kan wil ik sporten maar niet als er risico's aan zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Zit hier een chirurg dan? Ik zie dat je een vraag stelt over iets waar ik oko wel benieuwd naar ben.

Ik doe aan (cardio)fitness, o.a. fietsen, steppen, crosstrainer, (hard)lopen en ook met de gewichten. Nu ben ik al wel weer aan het fietsen en zo maar heb ik heel licht getild met mijn armen en voel ik in de rechterborst wel wat steekjes. Ik doe nu dus nog maar even niet mijn armen want ik wil niets doen wat slecht is voor mijn boobs, maar ben nu dus zo onderhand 7 weken verder en toch wel benieuwd vanaf wanneer ik weer wat mag doen.

Ik kan heel slecht inschatten of ik nou spierpijn heb in mijn borst of dat het steekjes zijn IN mijn borst van de siliconen. Wanneer mag je nou ECHT weer alles doen? Dus gewoon weer alles tillen... dozen, sporten, kinderen.. ik noem maar iets. Ben benieuwd of iemand mij dat kan vertellen want ik zit me nog in te hhouden terwijl ze zeggen dat je 6 weken niets mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.