Ga naar inhoud

Drs. Micheal Bos


Gast Curious

Aanbevolen berichten

Gast Curious

Dag allemaal,

Ik overweeg om een borstvergroting te ondergaan.

Het is al heel lang mijn wens om mooie borsten te hebben.

Ik heb op dit moment een 75 A cup en streef naar een C/D cup.

Ik ben al twee keer op consult geweest.

Een keer bij de Bergman Kliniek en een keer bij de Contour Kliniek (Bussum).

Ik heb deze 2 klinieken uitgekozen, omdat ik via de het borstvergrotingsonderzoek

van de consumentenbond weet dat o.a. deze klinieken goed beoordeeld zijn.

En het is in de buurt van waar ik woon.

Ook de Velthuiskliniek staat goed bekend volgens de testresultaten van de klinieken,

en daar heb ik nu een afspraak staan op 2 juli, met Drs. Micheal Bos.

Mijn vraag aan jullie: Is er iemand hier, die al door hem behandeld is en die mij kan vertellen of hij goed is?

Ik vind het zo moeilijk om een keuze te maken. Ik heb bij de Contour kliniek een totaal verschillend advies

gekregen als bij de Bergmankliniek en ik lees zo hier en daar, dat meerdere mensen verschillende dingen te

horen krijgen. Maar hoe weet je nou welk advies goed is? Ik ben geneigd het advies te volgen wat het best aansluit op

mijn wensen, maar is dat dan wel verantwoord en geeft dat het beste resultaat?

Ik hoop dat er iemand is die me een beetje zekerheid kan geven hierin.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Curious (Natasja)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast setje004

Hoi Natasja,

Jammer dat er nog niemand heeft gereageerd op je oproepje, ik heb nl. a.s. maandag een afspraak bij dr. Bos voor een 1e consult. Alles is ineens heel snel gegaan dus heb nog niet zoveel tijd gehad om het e.e.a. uit te zoeken.

Ik heb nog geen vergelijk, omdat dit de eerste arts is waar ik heen ga, maar zal zeker nog 2 andere consult aanvragen. Maar inderdaad: welke keuze moet je dan maken?

Ik hoop nog van je te horen wat je bevindingen zijn en de verschillen met je eerdere artsen en adviezen.

Groetjes lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hoi Setje,

Leuk dat je reageert!

Ik ben dan ook heel benieuwd wat jij vindt van het consult a.s. maandag..

Dan weet ik al een beetje wat ik kan verwachten.

Ik heb onder een ander onderwerp, bij operatieverslagen nog wel het een ander

gelezen over Drs. Bos, maar zij is nog niet door hem behandeld, maar heeft dat wel

in de planning staan.

Maar het zou zo geruststellend zijn om te horen dat hij in de praktijk daadwerkelijk zo goed is,

dat zou alweer een hoop twijfel wegnemen.

Ik moet ook bekennen dat ik een enorme schijterd ben in dit soort dingen!

Daarom wil ik alles uitpluizen van tevoren, zodat ik voor m'n gevoel de juiste beslissing

neem en het minste risico loop op een slecht resultaat.

Ik hoor het graag wanneer je bij hem bent langsgeweest! Succes in ieder geval ;)

Groetjes,

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Natasja,

Om te weten hoe hij echt is zal je nog even moeten wachten.

Ik ben pas de 5e aan de beurt.

Mij eerste consult is me goed bevallen. Hij is niet het type arts wat een duidelijk uitleg verhaal klaar heeft maar was heel goed in het beantwoorden van al mijn vragen, zorg er dus voor dat je je lijstje bij hebt. Dat vond hij juist alleen maar goed.

Hij heeft goed geluisterd naar mijn wensen en goed rekening gehouden met wat voor mij haalbaar was. Hij liet me alles zien en legde me ook uit waarom hij bepaalde kuezes maakte. Bijvoorbeeld de anatomische protheses, de dual plane methode en het formaat wat haalbaar was.

toont Dr Bos in actie. Ik moest wel even lachen bij 4.00 minuten, hij tikt even de prothese op de juiste plek :)

Je mag je vragen altijd stellen hoor.

Liefs,

tietie

Ik hoop dat ik je kan helpen met het beantwoorden ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hey Tietie,

Ik heb het filmpje bekeken!

Als ik het zo zie, vind ik het toch wel heel erg eng hoor!

Maarja er zijn al zoveel vrouwen die het overleefd hebben, dat ik er

toch wel vanuit ga, dat ik het ook moet durven.

Drs. Bos komt trouwens heel kundig over moet ik zeggen.

Maar zag ik nou halverwege het filmpje dat hij eigenlijk op

dat moment werkte bij kliniek de Lairesse in Amsterdam?

Ik vraag me dan meteen af van: waarom is hij daar weg?

Was hij toch niet goed genoeg? Of vind hij het leuk voor de afwisseling?

Maar misschien weet jij waarom dat zo is?

Maar jij bent al bijna aan de beurt dus?

Ben je niet zenuwachtig?

Ik zou kapot gaan van de zenuwen.

En ik heb nog een probleem, ik doe fanatiek aan paardensport.

Elke dag rijden en in het weekend heb ik ook vaak wedstrijden e.d.

Ik heb vernomen dat je 6 weken niet mag sporten ofzo?

Dat wordt bij mij wel een probleem...

Ik zal in ieder geval een vragenlijstje samenstellen.

Ik wil het trouwens via mijn tepel, als dat mogelijk is.

Wat heb jij eigenlijk voor ogen qua cupmaat e.d.?

Het is al laat, ik kon niet slapen, maar ga nu maar een poging doen..

Groetjes,

Natas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast setje004

Nou ik heb het filmpje ook even bekeken en vind het best wel heftig hoor. Ben helemaal niet zo'n schijterd juist, maar op de een of andere manier ben ik alleen voor het gesprek al heel zenuwachtig. Ik had mijn vragenlijstje ook al klaar liggen voor a.s. maandag want ik zag hier ook al allemaal termen voorbij komen waar ik echt geen hout van begreep. Met high profile of medium height? Weet jij waar dat allemaal voor staat?

Ik laat je in ieder geval weten wat mijn bevindingen zijn na a.s. maandag.

Maar om een goed vergelijk te kunnen maken ga ik zowiezo nog bij 1 of 2 andere artsen langs.

Groetjes lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Natasja,

Ik vind het ook reuze spannend, maar ben gelukkig niet bang voor naalden operaties etc etc. Ik ben ook heel blij dat ik dit filmpje heb gezien, gewoon zodat precies weet wat er te gebeuren staat. Via de tepel leek me niks dus ik heb niet eens gevraagd of hij dat ook wilde doen. Dat moet ook maar net kunnen, de prothese moet door die opening passen.

Volgens mij werkt hij ook nog bij Lairesse, tenminste als ik die site moet geloven. Er zijn wel meer artsen die in meerdere klinieken tegelijk werken trouwens.

Paardrijden zal nog wel een probleem worden. Want dat zal zeker 6 weken niet gaan, of iig niet zoals je zal willen. Ik heb ook ooit paard gereden en ik kan me nu al zat dingen bedenken waarbij je je armen teveel gebruikt en dan heb ik het nog niet over het risico van vallen.

Zelf ga ik 5 weken PO op vakantie zwemmen moest dan geen probleem zijn, als ik maar geen tientallen baantjes wilde graag trekken.

Ik heb op dit moment een volle B of een kleine C. Maar mijn omvang is maar 70. Ik hoop dus uit te komen op een 70D. Met wat ik heb gezien tijdens het passen zou dat moeten lukken.

Ow en nog een tipje, vraag of ze foto's willen maken, zeker als je alleen gaat.

Ik vond in eerste instantie 240 cc als pasprothese al heel groot ogen. Ik heb toen besloten om 270 te nemen. Eenmaal thuis vond ik het op foto's helemaal niet te groot.

En mijn omgeving ook niet.

Dus ben ik nog een tweede keer gaan passen met mijn vriend en heb toen besloten toch voor de 305cc te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lisette,

We zaten duidelijk tegelijkertijd te typen.

Over profile gesproken, dat is dus profiel, oftewel de hoogte van de prothese en zorgt er voor hoe ver je borst naar voren komt. Bij low profile heb je een bredere plattere prothese, bij high profile komt ie meer naar voren. Ik heb even wat zitten knippen en plakken uit tabellen van de ronde protheses van Mentor.

Kijk maar eens naar t verschil; -moderate profile 250 cc, 11.5 cm doorsnee, 3.3 cm projectie

-ultra high profile 240 cc, 9.2 cm doorsnee, 4.9 cm projectie of 480 cc, 11.6 cm doorsnee, 6.0 cm projectie (zelfde doorsnee als de eerste maar 230 cc meer)

Omdat ik vrij smal ben past een brede, low profile, prothese slecht en zou er dan minder cc in kunnen. Ik krijg nu dus een moderate plus (iets meer dan gemiddeld) profile. Dit zorgt voor meer volume bij vrouwen met een smalle borstkas.

Snap je t nog ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hey tietie en lisette,

Ik heb vandaag het informatiemateriaal ontvangen van de Velthuiskliniek.

Ik moet zeggen dat het informatieboekje e.d. ook alweer een hele professionele indruk geeft.

Ik vond het filmpje vies, ik kan er niet zo goed tegen, maar nu weet je wel waar je aan toe bent inderdaad.

Ik kwam er ook achter dat ik niet 2 juli, maar 2 juni al een consult heb haha!

Ik denk dat ik de mevrouw aan de telefoon niet goed verstaan had ofzo.

Nu het zulk lekker weer is, heb ik bijna zoiets van hoe sneller het kan, hoe beter..

Maar ik moet nog even wachten totdat ik vakantie heb van school/werk en dan kan ik het pas plannen eigenlijk.

Dat is misschien nog wel het meest ingewikkelde, hoe plan je 6 weken rust in je drukke dagelijkse leventje???

Ik lees trouwens ook heel veel goeie verhalen over Dr. d'hond?

Dat is in Belgie in Tongeren (beetje ver) maar voor mooie borsten ben ik best bereidt om een stukje te reizen.

Maarja, ik had een tijdje geleden bij das je goed recht, over de welness kliniek in Genk hele slechte dingen gezien.

Vrouwen met mismaakte borsten en hele vreemde complicaties. Die chirurg is inmiddels ontslagen en het heeft natuurlijk

ook niets met die chirurg in tongeren te maken, maar ik heb altijd een beetje het idee, dat alles wat je in belgie laat doen, niet goed is.

Als je er een puppy koopt gaat hij dood, als je er borsten neemt zijn ze niet mooi of niet goed en er is een hoop illegale handel in diverse goederen...

Maar goed, dat is vast een heel overdreven gedachte, maar met die BV wil ik gewoon GEEN risico lopen natuurlijk.

Nou meiden geniet van het mooie weer, ga ik ook doen.

Liefs,

Natas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Ik wil toch nog even zeggen dat ik de prestaties van Dr. d'hondt dus niet wil afvallen!!

Want daar lees ik juist goeie dingen over, dat, dat even duidelijk mag zijn:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap em hoor Natasja.

Ik denk dat je ook gewoon een goed gevoel ergens bij moet hebben.

Toen ik mijn navelpiercing liet zetten ben ik bij een bekende zaak in de buurt geweest, staat prima aangeschreven, leveren prima werk etc. Ik was op zich ook zeer tevreden maar t blijft een beetje fabriekswerk. Een poosje terug heb ik een intiempiercing laten zetten en het voelde niet goed om naar dezelfde zaak te gaan. Toen ik belde voor informatie werd ik slecht geholpen en was ook bang dat het zetten een haastklus en standaardprocedure zou worden.

Dus heb ik een hele kleine zaak gevonden, werd keurig geholpen, prima uitleg en alle tijd voor het zetten van de piercing. Ik ben nog altijd heel blij dat ik daar geweest ben. (Moet volgende week weer langs voor een plastic piercing ivm de operatie)

Het kiezen van een chirurg en kliniek is naar mijn idee ook een heel persoonlijke keuze.

De ene vrouw kan een chirurg geweldig vinden en de andere juist niet.

Een hoop klinieken in Belgie staan slecht bekend helaas, ik heb ook echt gekozen voor een nederlandse kliniek ook al woon ik in het zuiden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Ja, het is inderdaad een hele persoonlijke keuze.

Maar ik moet een keer de knoop doorhakken.

Sommige mensen in mijn omgeving worden er zowat gek van, dat ik het er steeds maar over heb.

Maar dan zeg ik van hallo! het is niet iets wat je zomaar ff doet.

Lang leve het forum! :43:

Ik heb zelf een tongpiercing, zou ik ook gewoon een plastic piercing in kunnen of zou die er tijdens

de operatie uit moeten?

Nouja, ik kan het 2 juni allemaal vragen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het is niet iets wat je zomaar ff doet!

Je metalen piercing mag iig niet blijven zitten. Je tong zal er ivm intuberen voor de beademing ook wel even uit moeten waarschijnlijk zetten ze die er wel weer voor je in.

Van de Dr Bos mocht mijn intiempiercing er ook gelijk weer in, maar ik geloof niet dat ik dan gelijk weer ff tussen mijn benen kan graaien en om dat nu aan de verpleging te vragen ;)

Vandaar dat ik voor plastic ga. Navel zou ik ook plastic in mogen misschien dat ik er wel gelijk ff twee haal als ik toch ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast setje004

Hoi Tietie,

Nou dat was idd wel een duidelijke uitleg, dank je wel. Ben vandaag bij dr. Bos geweest voor een consult en al is het mijn eerste kliniek die ik bezoek denk ik toch dat ik er maar gewoon gelijk voor ga. Ben er immers ook terecht gekomen door goede ervaringen van anderen en het voelde voor mij gelijk heel goed aan.

Ik ben ook niet zo breed gebouwd (van boven, wat ik daar mis zit wel op mijn heupen haha), heb ook 70 omvang, maar mijn borstholte of hoe hij dat ook noemde was toch 13 cm, wat bij veel vrouwen 12 of 13 is. Ik heb nu een 70b en wil naar een volle c. Ga dus waarschijnlijk voor de 300cc onder de borstspier en een ronde prothese.

Als ik wil ben ik 6 juli a.s. al aan de beurt.

Groetjes lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hey Lisette,

Wat fijn dat je meteen een goed gevoel hebt bij de Velthuiskliniek :D

Over een week ben ik aan de beurt :43:

Ook wel leuk dat je zo snel al terecht kunt voor een behandeling.

Ga je het ook op die datum doen of ga je het nog even uitstellen?

Als je het 6 juli doet, dan kan je nog een paar weken pronken met je boobies in de zomer.

Gr,

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast setje004

Nou ik heb gister de knoop doorgehakt, ik heb de bevestiging voor 6 juli ondertekent geretourneerd!!! Ben nu eigenlijk een beetje in een hoera stemming dat ik het ga doen, heb er ook helemaal zin in en denk de hele tijd laat het maar alvast 6 juli zijn.

Ben benieuwd wat jij er volgende week van vindt.

groetjes lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Zo,

Net terug van de Velthuiskliniek in Hilversum, waar ik een consult had met drs. Bos en Lesly Bal (consulente).

We hadden een afspraak om 13:50 uur. Het was druk op de weg, dus ik en mijn vriend waren bijna te laat!

We werden door een van de receptionistes naar de wachtkamer gebracht en kregen een kopje thee.

Vervolgens hebben we ongeveer 40 min gewacht!

Dus ik was NOT amused!

Wat bleek...

De receptioniste had ons niet geregistreerd via de computer, dus drs. Bos wist niet dat wij al die tijd al zaten te wachten.

Een misverstand, kan gebeuren, maar leuk is anders.

Vervolgens een heel prettig consult gehad.

Waarbij ik mijn hele vragenlijst heb kunnen afwerken.

Ondanks dat we veel later waren begonnen, namen de consulente en de PC hier uitgebreid de tijd voor.

Ik ben op een gegeven moment ook gaan passen. Ik ben tot 375CC gegaan en dat vond ik eerlijk gezegd te groot.

300 CC vind ik te klein en ik lees en hoor overal dat je altijd voor de grotere maat moet gaan, omdat je er zo snel aan went e.d.

Dus ik heb voor de gulden middenweg gekozen, 330CC voor de spier en ik zou dan op een volle C-cup moeten uitkomen.

En dat is eigenlijk ook het maximale wat er in past. Want mijn borst is +/- 12,5 cm breed en als ik groter ga, dan loop ik het risico op plooien.

Ik laat de prothese voor de spier plaatsen, want ik ben een fanatieke paardensporter en dan is het voor mij het beste om die borstspier niet te belasten.

Dit betekend ook gelijk dat mijn herstel periode korter is +/- 4 weken ipv 6 weken, wat voor mij zeer gunstig is:)

Je weet natuurlijk nooit precies hoe zich dat ontwikkeld, maar daar gaan ze vanuit.

Ik heb ook opgeschreven wanneer ik daar terecht kan. En dat zou al over ong 5 weken kunnen! Ik vind het erg spannend en ik denk dat ik het snel ga proberen te plannen.

Ik had een heel goed gevoel bij dokter Bos en de Velthuiskliniek, het is ook nog eens heel dichtbij huis. Beter kan het niet!

Groetjes,

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hoi tietie,

Ik krijg mentor coh anatomische protheses volume 330.

Bij de Bergman Kliniek zei Laban dat er absoluut niet meer in paste dan 200 CC en dat het dan ook nog

eens onder de spier geplaatst zou worden. Dan zou ik op een B-cup uitkomen.

Ik had meteen zoiets van: als dat het maximaal haalbare is dan weet ik niet of ik uberhaupt wel zin heb om

onder het mes te gaan. Ik stond bij dr.Laban ook binnnen 15 min weer buiten en het leek

wel een fabriek daar. Ik hoor veel goede dingen over de Bergman Kliniek, maar mijn ervaring was niet zo goed.

Bij de Contour kliniek heb ik gepast tot 350 CC, dus dat komt dan weer wat meer in de buurt van wat ik nu heb besloten.

Voor mijn gevoel sloeg dat consult nergens op, omdat ik de plastisch chirurg niet aanwezig was bij het gesprek.

En hoe kan een consulente nou bepalen wat haalbaar is en wat niet? Nou daar moest ik dan maar weer een nieuwe

afspraak voor maken met de PC en daar waren dan ook weer kosten aan verbonden.

Meiden, ik denk dat de Velthuiskliniek een hele goede keuze is!:)

Ben je al zenuwachtig aan het worden en ben je al lekker veel vitamine C aan het slikken?

Haha, ik heb zojuist een e-mail gestuurd om een definitieve afspraak te maken.

Hopelijk is de datum die ik wil nog vrij!

Groetjes en een fijne dag alvast!

Natasja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Tietie! Hoe is het gegaan?! Je zal nu wel lekker aan het bijkomen zijn! Ik ben heel benieuwd naar je operatieverslag! Ik hoop dat alles goed en vooral zonder veel pijn verlopen is! 7juli was nog vrij voor mij:) nu kan ik ook gaan aftellen! Succes met je herstel! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Curious

Hey, ik heb je verslag gelezen! Ik ben heel blij voor je! Nu kan ik me er ook op verheugen. Als je foto's hebt, mag ik ze dan bekijken? In ieder geval veel geluk met je nieuwe boobies! Ik ga inderdaad maar een banner/topic maken.. Ff kijken hoe dat werkt, maar komt goed. Geniet van je nieuwe borsten tietie. Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.