Ga naar inhoud

BH's passen


Gast anomiepje

Aanbevolen berichten

Ik lees dat veel vrouwen na de 6 weken proberen om gewone bh´s aan te doen ipv de sport bh. Ik meende zelf in het consult begrepen te hebben dat ik 3 maanden moest wachten. Ik ga ervanuit dat ik in februari voor het eerst een leuke bh kan dragen. Leuk voor valentijns dag (die hint heb ik mn vriend al gegeven :lol: )

Op de website van Mentor staat over het dragen van beugelbeha´s t volgende

Wanneer kan ik weer een beugelbeha dragen?

De meeste dokters vragen vrouwen na de operatie drie maanden te wachten voordat ze weer een beugelbeha gaan dragen. De vorming van littekenweefsel rond het implantaat duurt ongeveer drie maanden. Tijdens deze periode zou de druk van de steunbeugel ertoe kunnen leiden dat het littekenweefsel zodanig wordt gevormd dat de inkeping die door de steunbeugel wordt veroorzaakt, permanent zichtbaar wordt. Na deze genezingsperiode kunnen beha's met steunbeugel slechts af en toe worden gedragen, zodat geen permanente inkepingen ontstaan.

Ik ga er dus maar vanuit dat ikzelf na 3 mnden niet elke dag een beugel BH aan kan. Maar goed dat is ook een kwestie van het lichaam goed aanvoelen denk ik dan.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat veel vrouwen na de 6 weken proberen om gewone bh´s aan te doen ipv de sport bh. Ik meende zelf in het consult begrepen te hebben dat ik 3 maanden moest wachten. Ik ga ervanuit dat ik in februari voor het eerst een leuke bh kan dragen. Leuk voor valentijns dag (die hint heb ik mn vriend al gegeven :lol: )

Op de website van Mentor staat over het dragen van beugelbeha´s t volgende

Wanneer kan ik weer een beugelbeha dragen?

De meeste dokters vragen vrouwen na de operatie drie maanden te wachten voordat ze weer een beugelbeha gaan dragen. De vorming van littekenweefsel rond het implantaat duurt ongeveer drie maanden. Tijdens deze periode zou de druk van de steunbeugel ertoe kunnen leiden dat het littekenweefsel zodanig wordt gevormd dat de inkeping die door de steunbeugel wordt veroorzaakt, permanent zichtbaar wordt. Na deze genezingsperiode kunnen beha's met steunbeugel slechts af en toe worden gedragen, zodat geen permanente inkepingen ontstaan.

Ik ga er dus maar vanuit dat ikzelf na 3 mnden niet elke dag een beugel BH aan kan. Maar goed dat is ook een kwestie van het lichaam goed aanvoelen denk ik dan.

Liefs fjo

Dus als ik het goed begrijp kan je nooit meer altijd een beugelbh aan na je BV? Ik draag nu altijd beugel :unsure: dat zal dan wennen zijn zeg....

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries473,

Nou daar ga ikzelf dan niet vanuit, dat ik ze nooit elke dag kan dragen. De borsten na een BV zijn pas na 1 jaar goed genezen(zo heb ik begrepen). Dus tussen die drie maanden en een jaar zal het wel afwisselen worden tussen beugel bh´s en sportbh´s ???????

Ik heb geen ervaring met bh´s zonder beugels dus weet niet of dat een optie is. Het moet wel voldoende steun geven lijkt me en het moet ook lekker zitten.

Ik heb zelf natuurlijk nog geen ervaring met BV, maar heb ook maar geciteerd wat ik heb gelezen. Ben nu wel benieuwd hoe het nu zit op gebied van ervaring van mensen waarbij het alweer een tijd is geleden dat ze een BV hebben ondergaan.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fjo,

Ja,dat wist ik al wel ( dat het een jaar duurd eer alles helemaal genezen is,is met elke operatie eigenlijk. dat zei de pc ook met mijn ooglidcorrectie nl).

En ik heb ook nog geen ervaring met een BV vandaar mijn vraag ;).

Ben ook beneiuwd daarnaar eerlijk gezegt.

Dus lady's... geef ons eens uitleg please ;)

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hm, ik draag nu altijd beugelbh's. Ik ga 'r niet vanuit dat ik in de toekomst alleen maar zo'n niet zo charmante sportbh aan kan. Ik denk dat de mentor site probeert aan te geven dat de boel eerst goed genezen moet zijn voordat je weer beugel kunt dragen. Of kun je niet een of andere zachte strip in de beugelbh aanbrengen zodat die littekens niet te erg worden belast..? Ideetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw?

Ik draag namelijk ook alleen maar beugelbh's. Ik vind sportbh's ook nog eens lelijk en mijn beugels drukken niet op het litteken. De sportbh had juist een naad die precies op mijn litteken duwde.

Ik ga nu ineens twijfelen... mijn PC heeft er namelijk niets over verteld (???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft ook een BV gehad, en zij draagt gewoon een beugelbh.

Dus kan me niet voorstellen dat je dat nooit meer zou kunnen dragen hoor..

Ik hou me aan de 6 weken, en daarna zal ik het voorzichtig afwisselen.

Maar ga echt geen jaar dag en uit met een sportbh lopen..

Kan me ook niet voorstellen dat dit zou moeten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg alleen het advies om 6 weken lang dag en nacht de sportbh met band te dragen. Toen ik voor de 2e controle (rond 7 weken na de BV) terug kwam had ik ook een beugelbh aan en hij zei niets.

Net wat je zegt, dat hoeft toch geen jaar? Ik denk dat ik zo iets vast had onthouden :lol: (misschien had ik het dan nog niet gedaan, ik zou er geen jaar mee willen lopen ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames , zelf heb ik ook heel braaf 6 weken dag en nacht een sportbh gedragen na mijn operatie .

Heb echter nog 4 weken langer meoten wachten eer ik een beugelbh 'verdroeg' gedurende meerdere uren . Deed toch altijd op een of andere manier pijn .

Heb dus het eerste jaar meestal geen beugel maar een gewone bv gedragen : natuurlijk kàn dat , je hebt een bv dus steun en vulling genoeg . Volgens mijn pc hoef ik dus nooit meer - door de split pocket /dual plane plane plaatsing - een bh te dragen . Mannen ... :D

Nu (vanaf maand 10 geloof ik) draag ik steeds beugels en heb ik nergens last van . Goed naar je lichaam luisteren en vooral : een goedzittende passende bh dragen > niet dat je beugel een vorm in je prothese kan achterlaten . Jullie die zover zijn snappen wel wat ik bedoel en de rest komt er wel achter :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet wachten tot ik allemaal mooie lingerie aan kan !!

Ben nu pas 10 daagjes po. Heb gisteren me wel laten opmeten bij de hunkemoller. 70D/E !!1 JEAH !!!! :43: En heb stiekem een mooie D gepast, nou die was echt te klein ! haha. Die beugels redde het niet en mijn tepels staken boven de bh uit, geen potje !

Ik draag nu nog heel braaf mijn sportbh en dat blijf ik de komende weken ook echt doen. 's Avonds doe ik hem wel eens uit voor 10 minuutjes, hij zit zo strak !! het is een C, dus niet gek. Maar dan zegt mijn vriend; volgens mij moet je hem weer aan hoor !! :mad: stom vriendje, haha. Zal ik jou eens 5 weken in een heel klein stringetje laten lopen, eens zien hoe jij je dan voelt !! haha.

Ik ga na 6 weken wel gewone bh kopen hoor, sportbh is NIET charmant ! en ik heb verder nergens geen last van dus ik verwacht een beugel wel goed te kunnen verdragen. Ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook al redelijk snel begonnen met het dragen van een beugelbh hoor. Steeds maar een paar uurtjes. Toen ik 6 weken po was, was ik op vakantie en heb ik ook veel in bikini (zonder beugel) gelopen.

Het zoeken van een goede passende bh waarvan de beugel nergens in je borst prikt is heel belangrijk. Voor de rest is het een kwestie van gevoel lijkt me zo.

Ow en Queentje, niet te klein dragen hoor. Ik heb zelf een week met een te kleine sportbh rondgelopen. Had mezelf compleet met zwelling in maat 70D gepropt terwijl ik toen volgens de metingen minstens E moest hebben. Ik was ook nog eens vreselijk blauw, een beetje strak is niet erg, maar zo strak...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik mag na 4 weken de sportbh al uitlaten volgens de papieren. Ik zie wel of ik dan al beugelbh's kan dragen... Het liefst wel, want ik vind dit ding niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.