Ga naar inhoud

Pinky : 11 mei 2011 : Dr. Damen : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi meiden.. T gaat al wat beter vandaag, de nacht was nog niet zo prettig want ik vind men draai niet! Ik slaap max 1u aan een stuk en dan moet ik me weer verleggen, maar dat gaat best moeilijk alleen :) het gaat wel al beter met de spierpijn, heb alleen een branderig gevoel in 1 borst das best vervelend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Zeg, als ik langs boven in mijn band kijk, zie ik een super grote blauwe plek tussen mijn boobs van boven tot onder, is dit normaal?

Is normaal dat het blauw ziet. Ze moeten die siliconen erin 'proppen' hé. :blink:

Bij mij zag het een beetje blauw aan de zijkanten van m'n borsten.

Maar dat gaat allemaal weg hoor.

Gaat het vandaag al ietsje beter dan gisteren?

liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja al veel beter, het doet wel nog pijn als ik beweeg, maar niet meer zo die blijvende spierpijn, dat was niet meer uit te houden! Kan weer terug wat betere posities aannemen in de zetel halleluja! :)

En zo gaat het elke dag beter en beter!

Moet je je band ook 10 tot 15 dagen aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje, hadden jullie ook zo last van, hoe zeg je dat, zo warmteuitbarstingen, oke klinkt nu extreem maar dat je het ineens heel warm kreeg en dan trok het weer weg? De eerste dagen po bedoel ik dan.. Want heb telkens maar zo'n schrik om koorts te krijgen!! En koorts kan wijzen op ontstekingen daarom heb ik altijd paniek :) ben nu dag 3 po en tgaat al een stuk beter, alleen de wonden voel ik precies zo afentoe branden, dan eens prikken, wilt dat zeggen dat ze aan het genezen zijn? Slapen is nog steeds niet zo prettig, dat rugslapen went niet zo makkelijk, wordt altijd na een paar uurtjes wakker met rugpijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje, hadden jullie ook zo last van, hoe zeg je dat, zo warmteuitbarstingen, oke klinkt nu extreem maar dat je het ineens heel warm kreeg en dan trok het weer weg? De eerste dagen po bedoel ik dan.. Want heb telkens maar zo'n schrik om koorts te krijgen!! En koorts kan wijzen op ontstekingen daarom heb ik altijd paniek :) ben nu dag 3 po en tgaat al een stuk beter, alleen de wonden voel ik precies zo afentoe branden, dan eens prikken, wilt dat zeggen dat ze aan het genezen zijn? Slapen is nog steeds niet zo prettig, dat rugslapen went niet zo makkelijk, wordt altijd na een paar uurtjes wakker met rugpijn..

Heyhey,

Die warmteuitbarstingen heb ik niet gehad...

Steken, prikken, jeuk enz...allemaal herkenbaar hoor :wacko:

En dat rugslapen ,zwijg mij ervan :146: , verschrikkelijk hé. Kan en durf pas sinds 2 nachten weer op m'n zij slapen ZAAAAAAAAAAAAAAAlig.

Probeer anders is om rechter te slapen en ev met meerdere kussens.

Tis ff afzien hé voor die boobies :154: Maar het komt goed. GEDULD (heb ik ook,niet altijd hoor) :125:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Ik zal mij even voorstellen. Ben 21 jaar, studente aan de universiteit en zit op kot. Ben al jaren zeer zeer ontevreden met mijn 'muggenbeetjes' en heb de stap gezet om ze te laten vergroten! Vandaag heb ik mijn consultatie bij Dr. Damen in de wellnesskliniek!! Spannend! Heeft er iemand ervaring met Dr Damen? En hebben jullie misschien nog een idee van wat ik kan vragen op de consultatie, iets waarvan je achteraf dacht damn dit had ik toch willen weten? Want ik ga straks als ik daar zit alles vergeten zijn wat ik wou vragen denk ik! :) Maar op dit forum heb ik ook al ontzettend veel antwoorden gevonden, echt super!

Nou hoop dat de consultatie meevalt straks en dat ik een datum kan neerpinnen!

Hoi Pinky,

Ik ben 'gooischmeisje'! Ik ben afgelopen woensdag op intake geweest bij Dr. Damen. Ik hoefde maar 45 min te wachten en was aan de beurt. Arts is niet echt joviaal, maar straight to the point. Ik vertelde dat ik erover na had gedacht en dat ik graag de BV door de tepel wilde en dan onder de spier. Hij wilde daar niks van weten en zei er totaal niet achter te staan. De site zou achterhaald zijn....vreemd aangezien deze pas in februari verniewd is.

Wat ik ook vreemd vond is dat ik toen ik de afspraak maakte ik meteen 500 euro over moest maken om nog gebruik te kunnen maken van de 'april actie van 1999 euro', wat schetste mijn verbazing is dat er nu ook een 'mei actie is voor 1999euro', gewoon een slimme truc om mensen te binden aan de kliniek nog voor de operatie.

Vrijdag de 13de mei ben ik geopereerd (jawel ik durfde dat!), moest me om 8.30 melden, in een luxe kamertje gebracht waar ik me uit moest kleden en een ziekenhuisschort moest aantrekken en werd mij verteld dat ik "zo opgehaald zou worden". NOT dus, ik werd pas om 11.30 gehaald zonder uitleg van reden. Pas op de OK hoorde ik dat dr. Damen gewoon te laat was op zn werk en dat het OK personeel dus op hun tenen liep omdat het nu echt lopende band werk werd. Ik vond het minder professioneel als een operatie in een ziekenhuis, zag er minder strak uit als een 'echte' OK. De dame die mijn infuus inbracht droeg niet eens handschoenen. De arts tekende mijn borsten liggend af, dus ik hoop dat het lidteken goed onder de plooi valt.

Er is 205 cc onder de spier ingebracht. Ik lag binnen een uur weer op de kamer waar ik 2x moest overgeven, zonder dat er op hulp kwam. Ik heb 3x op de knop gedrukt maar niemand kwam. Na een uur gewacht te hebben heb ik me aangekleed en ben ik zonder iemand in de gang tegen te komen naar de receptie gegaan om te klagen dat niemand bij me kwam kijken. Ik voelde me inmiddels goed genoeg en heb mezelf zonder na de operatie uberhaupt gecheckt te zijn uitgecheckt. Dus even voor de duidelijkheid, om 8.30 werd ik om mijn mooie kamer gebracht waar ik aan mn lot werd overgelaten tot ik door de OK medewerker werd opgehaad, toen ben ik na OK teruggereden naar de kamer en tot ik zelf naar beneden liep, weer aan mn lot overgelaten. Ik ben toevallig zelfstandig en was niet zenuwachtig, maar ik denk dat veel mensen wat meer persoonlijk contact zouden wensen.

Het is nu bijna 3dagen gelden en ik voel me top. Heb alleen pijn als ik van lig naar zit ga of van zit naar staan. Of als ik op mn spier druk. Maw, als ik niks doe voel ik niks anders dan een strak gevoel op mn borst door het verband. Ik had veel erger verwacht, veeeeel erger.

Over het resultaat of het lidteken kan ik niks zeggen omdat ik het nog niet gezien heb. Ik heb het gevoel dat de rechter een stuk hoger zit dan de linker, maar dat zakt waarschijnlijk nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik klikte per ongeluk op enter en heb niet netjes afgerond.

Wat ik trouwens vreemd vond, en waar ik me nu een beetje zorgen over maak, is dat ik liggend ben afgetekend... dus ik hoop zooooo dat het lidteken goed onder de plooi valt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel succes!

Hartelijke groeten

Gooischmeisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii!

Wow wat vervelend dat het zo onpersoonlijk verlopen is, dat was bij mij totaal niet het geval! Verpleegsters waren heel vriendelijk en kwamen afentoe kijken enzo.. Was ook wel om 9u binnen en pas na 11u aan de beurt! Dat wachten was een hel :) achteraf ook moeten overgeven enzo en met de rolstoel naar de auto gebracht want was super duizelig.. Ja vond dr damen ook maar een rare, niet echt vriendelijk, zo sarcastisch, maar hij zal zen werk wel goed doen.. Ja ben ook liggend afgetekend! En had net hetzelfde gedacht, wat als het litteken te laag zit?? Wil het niet onder men bikini zien uitkomen ofzo! Nuja, afwachten zeker.. Ben nu dag 4po en het gaat best goed met me! Alleen nog een branderig gevoel afentoe, en ik loop heel krom! Maar kan er niets aan doen, die band trekt me zo krom! Als ik maar niet zo blijf lopen achteraf :) ale veel succes nog met je genezing! Nu aftellen tot de band eraf mag hihi x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey,

Die warmteuitbarstingen heb ik niet gehad...

Steken, prikken, jeuk enz...allemaal herkenbaar hoor :wacko:

En dat rugslapen ,zwijg mij ervan :146: , verschrikkelijk hé. Kan en durf pas sinds 2 nachten weer op m'n zij slapen ZAAAAAAAAAAAAAAAlig.

Probeer anders is om rechter te slapen en ev met meerdere kussens.

Tis ff afzien hé voor die boobies :154: Maar het komt goed. GEDULD (heb ik ook,niet altijd hoor) :125:

Liefs

heyy!

Ohneen rechter liggen dat ga ik niet proberen, dan donder ik van men kussens af :P het lukte deze nacht wel goed met 1 kussen, alleen deed men rug zo'n pijn maar dat was van de matras denk ik, van het logeerbed.. Ik heb wel het geluk dat ik redelijk goed alleen rechtkom snachts of smorgens, anders had ik ook een probleem :) had je ook met die band dat je zo super krom liep?? Ik kan mezelf niet rechthouden, hopelijk komt dit terug goed erna :) die band knelt gewoon zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 5 po en ik ben superhappy! Waarom? Ik had een superdikke buik staan na de operatie, was er echt ongelukkig om, ik sta deze morgen op en hij is weg!! Hihi.. Plus ik heb super goed geslapen, zelfs even op mijn zij, zalig! Nu alleen nog een weekje die band verdragen en alles komt in orde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heyy!

Ohneen rechter liggen dat ga ik niet proberen, dan donder ik van men kussens af :P het lukte deze nacht wel goed met 1 kussen, alleen deed men rug zo'n pijn maar dat was van de matras denk ik, van het logeerbed.. Ik heb wel het geluk dat ik redelijk goed alleen rechtkom snachts of smorgens, anders had ik ook een probleem :) had je ook met die band dat je zo super krom liep?? Ik kan mezelf niet rechthouden, hopelijk komt dit terug goed erna :) die band knelt gewoon zo..

:45: Dat komt wel goed. Je gaat heus niet zo blijven lopen meid. Maar dat had ik niet nee dat ik krom liep.

Dat die k*band zo vast zat had ik wel en zeker als mijn boobs opeens begonnen op te zwellen (als ik teveel hooi op m'n vork nam of door de hitte had ik dat soms ook...vervelend was dat)

Maar ik heb toch doorgebeten en hem 14 dagen aangehouden!

Fijn dat je buik al weg is...ik had dat ook. Verschrikkelijk hé! :18:

Allé vannacht dan toch al een beetje op je zij...komt goed. :38:

Liefs :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii allemaal,

Ik heb vorige woensdag een borstvergroting laten doen bij dr Damen in de wellnesskliniek te genk. Hij staat er nogal om bekend een strakke band rond de borsten te doen na de operatie die je dan 12 dagen moet aanhouden.. Nu zie ik dat mijn linkerborst een stuk hoger zit dan men rechter. Links komt de bolling boven de band uit, rechts zit de borst er mooi onder. Kan dit kwaad en denken jullie dat de band die errond zit kwaad kan doen? Dat de band de prothese zo hoog houdt en dat hij te hoog gaat ingroeien? Ik heb hierover gebeld naar dr damen en hij zei dat er niets aan de hand was, dat ik de band moest aanhouden en geduld hebben. Maar nu is er iemand anders op het forum die hetzelfde aan de hand had, 2 dagen na mij geopereerd is, en tegen haar zei dr damen dat ze de band moet afdoen en een sportbeha moet aandoen. Nu vraag ik me af wat ik moet doen?? :( maak me toch zorgen dat de prothese te hoog gaat ingroeien, gaat dat zo snel? Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

die band hoort toch boven je borsten te zitten?

zodoende drukt ie de prothesen omlaag.

Kun je hem niet een beetje hoger doen zodat de band bóven de prothese zit en deze naar beneden drukt?

zo´n band loopt onder je oksel...dan zou het eigenlijk automatisch goed moeten zitten

Anders zou ik toch even naar de kliniek bellen voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n martelband is bedoeld om de protheses te fixeren, zodat ze minder snel kunnen gaan kantelen (bij anatomische) en zodat ze niet gaan "zweven" in de holte die er gemaakt is. Dit kan scheve borsten of te hoge borsten veroorzaken.

Helaas zijn er nog heel veel chirurgen die niet te moeite willen nemen om de pocket,(de holte) net zo klein te laten als de prothese van maat is. Dit zou dan automatisch doordat het weefsel wat niet losgemaakt is, de prothese fixeren en kan de prothese niet verschuiven of omhoog kunnen gaan zitten. Zo'n band is dus bedoeld om de protheses op z'n plek te duwen, totdat het kapsel wat om de prothese vormt de band als het ware overneemt.

Het klinkt niet zo aardig, maar als ik een martelband zie of lees, dan is dar een blijk van een minder secure arts! En vaker zie je dit in België, want de betere klinieken (die dan ook duurder zijn) gebruiken ze nooit een martelband, omdat die artsen wel aan "maatwerk" doen! En terecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een uitleg van een hele goede arts, werkend in een goed aangeschreven (nr 1 consumentenbond) nederlandse kliniek;

De kans op draaien van de anatomische protheses vaak wordt als argument gebruikt om voor ronde borstprotheses te kiezen. Ik ben het daar echter niet mee eens. De anatomische prothese is bij uitstek geschikt om een op maat borstvergroting te doen. Dit omdat je zowel de breedte als de hoogte geheel op maat kan kiezen. Na het afmeten van de maten van de prothese op de borst, kan er een op maat pocket (ruimte) voor de prothese gecreeerd worden. Als je op deze wijze opereert, ligt de prothese in een precies pas gemaakt holte en kan dan niet draaien. Draaien van een anatomische prothese is in mijn optiek een technische fout, en kan draaien wanneer de pocket te ruim wordt gemaakt. Dus wanneer je alleen naar volume kijkt en niet naar het 3-dimensionaal beeld van borst en prothese.

Alleen bij de style 510 van McGhan is in een Nederlands onderzoek aangetoond, dat deze prothese door zijn verkeerd verdeelde volume, een verhoogde kans heeft op draaien. Deze style prothese heb ik gelukkig nooit gebruikt.

dr. Laura Moojen-Zaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze gaat over kantelen vd prothesen, maar ook scheef inkapselen of omhoog of omlaag kruipen vd prothesen komt door het "te groot" maken van de pocket... En daardoor worden die banden gebruikt om ze op de goede plek te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

ik ben zelf ook in wellnes kliniek te genk geopereerd en had dokter verdonck

ik kreeg een bandage om en die zat echt tot onder mijn oksel

ik dacht eerst ook dat de ene borst erboven zat maar nadat de bandage af mocht werd het meteen minder

dus voor mijn gevoel heb geduld

gr lenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sintje ik wil toch even meegeven dat er zowel in Nederland als in Belgie 'niet secuur werkende' artsen zijn dan hoor!

Ik was bij dokter D'Hondt in Belgie, kreeg anatomische zònder die martelband en van hem inderdaad dezelfde uitleg: Een goed geplaatste anatomische prothese heeft dat niet nodig.

Ik vind het toch een beetje gek dat bekwame belgische PC's hier vaak afgeschilderd worden als beulen en onbekwame mensen. Waarom komen er zoveel Nederlandse meiden tot in Belgie dan denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.