Ga naar inhoud

Hanneke! : 1 juni 2011 : Dr. Casaer : Jan Ypermanziekenhuis : Ieper


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben hier ook nieuw.

Ik ben nog maar 2 maand achttien, maar heb al mijn hele puberteit complexen over mijn borsten.

Ik heb een 75 A... Kan vaak niet de kleren kopen die ik wil en ben super onzeker als ik in bikini moet lopen...

Al sinds mijn 14e zeg ik : later laat ik een borstvergroting doen.

Mijn ma verklaarde me toen gek en werd er zelfs boos om. (dat begrijp ik nu ook wel)

Nu, 4 jaar later, heb ik er met haar nog eens over gepraat.

Ze raadt het eerder af (ze is bang voor complicaties), maar steunt me nu toch,

als ik me daarmee gelukkiger zal voelen.

Ik heb al 2 jaar een héle goeie relatie. Mijn lief zegt dat ik het voor hem absoluut niet hoef te doen, hij vindt me mooi zoals ik ben. Ik wéét dat hij dat meent.

Maar hij kent me. Hij weet dat ik een enorm complex heb en daarom steunt hij me ook.

Ik weet dat ik nog jong ben, maar droom er al zó lang over en weet dat het VOOR MEZELF IS dat ik het zou doen.

Het meeste ben ik echter bang voor de reacties van anderen.

Velen zullen het waarschijnlijk niet begrijpen en dom vinden want "je moet jezelf aanvaarden zoals je bent" ...,

dat is zowat het enige dat me tegenhoudt...

Iemand met ervaring / raad voor mij ??

vele groetjes Hanne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 195
  • Created
  • Laatste Reactie

Heey!..

Ik ben zelf ook 18 en heb ook een borstvergroting ondergaan, inmiddels al twee omdat ik de eerste keer niet tevreden was. De eerste was in September 2010 en nu 2 weken geleden was mijn wissel.

Net zoals jij dacht ik er ook al jaren over en mijn ouders hebben me wel altijd al vanaf het begin gesteund (ook financieel gezien) en wat fijn dat jou moeder je nu ook steunt!

Ik heb ook een vriend maar heb het ook altijd voor mezelf gedaan en niet voor iemand anders, want mijn vriend zei ook dat die het niet nodig vond. Maar hij is er nu wel heel blij mee hoor haha.

Bij mij zijn echt ALLE reacties (behalve de eerste reactie van mn oma haha) positief geweest. Ik heb er in het begin niet veel over losgelaten, maar daarna gewoon eerlijk over geweest tegen de mensen. Je ontkomt er ook niet echt aan ik moest het namelijk op school, dans en mn werk vertellen en kon moeilijk een smoes bedenken. Over mijn wissel heb ik trouwens bijna niemand ingelicht hoor. Oftewel maak je daar niet te druk om dat komt allemaal goed meid!

Heb je al een idee wat voor cupmaat je nu wilt?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

was het eerst niet van plan tegen mensen te vertellen maar inmiddels heb ik het toch wel tegen wat mensen verteld en uitgelegd waarom en heb alleen maar positieve reacties gehad eigenlijk geen 1 negatieve! daar hoef je niet bang voor te zijn hoor al helemaal niet als je het uitlegd elke vrouw moet dat snappen en anders zijn ze jaloers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik voor een volle B zou gaan. Tenzij wanneer de chirurg me iets anders zou voorstellen...

Ik wil namelijk absoluut niet dat het er fake uitziet, maar gewoon natuurlijk !

Grote borsten vind ik persoonlijk niet echt mooi. Een handjevol zou perfect zijn voor mij.

Ik denk ook dat ik van plan ben om het gewoon eerlijk toe te geven aan iedereen.

Zoiets verbergen vind ik toch maar vreemd...

Waarom was je dan niet tevreden Roosie als ik dat mag vragen?

Wat ik me eigenlijk ook afvroeg: moet je sowieso na 10 à 15 jaar terug om ze te vervangen?

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hanneke, ben ook 18 net als jij, eigenlijk binnen een maandje 19. Ik ben tot nu toe zo'n 90% zeker dat ik het wil laten doen, maar moet het nog altijd aan mijn moeder vertellen... Hoe heb jij dat aangepakt?

Het enige dat me nu nog zou tegenhouden zijn de reacties van mensen uit mijn omgeving en ook heb ik hier ergens gelezen dat je na een zwangerschap kans hebt dat je een wissel moet laten doen, maar het fijne weet ik er eigenlijk ook niet van...

Maar ik weet eigenlijk niet of dat opweegt tegen al die mooie resultaten die op het forum te bewonderen zijn :lol:

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt idd zo te zijn dat je gemiddeld na 10 tot 15 jaar weer een wissel doet.

Ik ben een stuk ouder dan jullie (33) en heb het 4 weken geleden laten doen. Altijd onzeker geweest (vooral op het strand en in het zwembad) en lopen klooien met vullingen. Ik had het veel eerder moeten doen vind ik nu :-)

Zoek wel een goede en betrouwbare pc uit en lees lekker veel hier op het forum. Je kunt trouwens altijd een consult aanvragen dat zit je nog nergens aan vast hoor (kost gemiddeld 35 euro).

Succes meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hanneke, ben ook 18 net als jij, eigenlijk binnen een maandje 19. Ik ben tot nu toe zo'n 90% zeker dat ik het wil laten doen, maar moet het nog altijd aan mijn moeder vertellen... Hoe heb jij dat aangepakt?

Het enige dat me nu nog zou tegenhouden zijn de reacties van mensen uit mijn omgeving en ook heb ik hier ergens gelezen dat je na een zwangerschap kans hebt dat je een wissel moet laten doen, maar het fijne weet ik er eigenlijk ook niet van...

Maar ik weet eigenlijk niet of dat opweegt tegen al die mooie resultaten die op het forum te bewonderen zijn :lol:

Groetjes xx

Wel, het is begonnen toen mijn ma thuiskwam met een beha voor mij.

Ze vond hem zo mooi zei ze, echt iets voor mij (zo'n mini dingetje dus.)

Zij en mijn zus stonden toen te kijken toen ik hem aanhad.

"Schattig, echt!" zeiden ze. Maar zelf vond ik het echt niet mooi,

gewoon omdat mijn borsten zo klein zijn.

Toen kwam ik zo in een dipje terecht.

Mijn zus heeft namelijk wél hele mooie borsten. (B à C-cup)

Toen heb ik gzegd "kijk ik wil er echt graag iets aan veranderen, ik wil óók zo'n borsten"...

Ik heb toen verteld dat ik het alleen voor MIJ zou doen.

Mijn ma weet ook dat mijn lief me super graag ziet, ze kent hem al goed

ze weet dus dat het echt voor mezelf is.

En daarom zei ze dat ze me wel begreep. Ze is alleen bang voor complicaties dus.

En het kost ook wel veel geld... Mijn vriend heeft me nu voorgesteld om me geld te lenen en natuurlijk kan ik nu aan niets anders meer denken !

Als je goed overeenkomt met je moeder moet je zeker niet twijfelen om het te vertellen!

(en zeker niet als zij zelf wél borsten heeft...)

grtjs Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind gewoon nooit het juiste moment pfff.

Weet je al naar welke kliniek of welke chirurg je wilt gaan? Heb je al een afspraak?

En wat voor implantaten je wilt nemen qua vorm enzo?

xx

Nou ja, ik had zo al een paar keer de laatste jaren laten vallen van

"ik doe later een borstvergroting hoor". Maar nu pas was het echt zelfzeker!

Ik heb nog geen afspraak, moet nog op consult gaan!

Maar ik zou mss eens naar de Quan Clinic in Roeselare gaan.

Heb daar al goeie dingen van gehoord en dat is niet zo ver voor mij.

Qua implantaten... ik zal me laten informeren door de chirurg zelf,

vragen wat het natuurlijkst zal lijken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee!

Ik ga zelf denk ik eerst eens gaan kijken bij dr. Plovier van BeClinic en ook bij dr. De Meyere in Gent, Quan Clinic stond ook op mijn lijstje, denk wel dat dat overal niet zooooveel zal schelen zeker?

Ja daar heb ik niet echt een idee van,

vergelijken is moeilijk he hoe begin je eraan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even terug te komen waarom ik niet tevreden was:

Puur de grootte, ik vond ze gewoon te klein en het was totaal niet zoals ik het voor ogen had. Ik wilde een volle C en dat was het echt niet. Maar over de vorm en litteken en de plaatsing was ik verder gewoon helemaal tevreden. En nu ik mijn wissel heb gehad ben ik ook tevreden nu over de grootte!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even terug te komen waarom ik niet tevreden was:

Puur de grootte, ik vond ze gewoon te klein en het was totaal niet zoals ik het voor ogen had. Ik wilde een volle C en dat was het echt niet. Maar over de vorm en litteken en de plaatsing was ik verder gewoon helemaal tevreden. En nu ik mijn wissel heb gehad ben ik ook tevreden nu over de grootte!:D

Goed dan voor je dat je nu tevreden bent! :D

Maar je hebt wrs nog eens evenveel moeten betalen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het scheelt wel heel veel in prijs hoor..

bij de bergman kliniek betaal je tegen de 4000 euro,

terwijl ik bij dr.plovier 2500 heb betaald..

ik zou eens goed rondkijken als ik jou was :)

En vanwaar komt dat prijsverschil dan? Da's gewoon bijna het dubbele!!!

Ligt dat prijsverschil dan in de kwaliteit van de implantaten of de nazorg of hoe wordt dat verantwoord?

Op sommige sites is hun prijs ook niet altijd te vinden jammer genoeg...

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland krijgen de artsen een dik salaris

en in Belgie is dit niet zo..

het ligt niet aan de implantaten want ik heb gewoon goede van het merk cereform..

ook de nazorg ligt het niet aan..

in belgie is het in het algemeen goedkoper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland krijgen de artsen een dik salaris

en in Belgie is dit niet zo..

het ligt niet aan de implantaten want ik heb gewoon goede van het merk cereform..

ook de nazorg ligt het niet aan..

in belgie is het in het algemeen goedkoper..

Maar wij zijn van België :P

en de operatie in de Quan Clinic kost blijkbaar zo'n 3300 euro.

er moet dan toch nog een andere reden zijn voor dit prijsverschil,

als het om klinieken binnen België gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd da's nog een tamelijk groot verschil...

Misschien komt dat doordat sommige klinieken all-in prijzen hanteren en sommigen niet? Weet het niet?

Uiteindelijk betaal ik toch liever 500 euro meer ,

als het resultaat daardoor mooier is ...

maar ja, is dat daarom een garantie, ik weet het niet...

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat dus gevraagd aan dkr Plovier waarom hij zo goedkoop is :blush:

zoiezo omdat belgie goedkoper is en omdat hij ontzettend veel BV doet dus hij koopt zijn implantaten heel groot in dus hij krijgt veel korting en die geeft hij aan de klant sommige chirurgen stoppen die korting in hun eigen zak is maar net waar je voor kiest natuurlijk! ik geloof niet dat er kwaliteits verschil in zit hoor! ik denk zolang een chirurg veel BV doet is hij beter.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Ik heb dit ook aan Plovier gevraagd toen en hij gaf me net hetzelfde antwoord dat hij zoveel bvg doet dat hij wat in zijn prijs kon doen.

Dus vond dit 2 maal een voordeel: goedkoper en veel ervaring in bvg.

Ik vind dat je dit met een warenhuis kan vergelijken ook: het ene warenhuis zal voor hetzelfde produkt ook meer vragen dan een ander... Denk niet dat je hier echt iets achter moet gaan zoeken.

Ik heb in het begin ook commentaar gekregen van ik zou het daar niet doen hoor veel te goedkoop maar ben super tevreden met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.