Jump to content

Tennissen na BV

Guest Lisa72

Recommended Posts

Guest Lisa72

Ik zie dat er al een topic is over sporten algemeen, maar ik wil heel graag weten of er al ervaringen zijn met tennissen na een BV.

Over 2 weken mag ik weer gaan sporten en ik kan bijna niet wachten. Het tennisseizoen is weer begonnen en over twee weken starten de toernooien weer.

Nu heb ik niet de illusie dat ik direct met toernooien mee kan doen, maar 2 weken later zou wel leuk zijn!

In een berichtje van Mols (geloof ik) las ik dat er afgeraden wordt om met tennis en golf te starten na 6 weken. Mijn PC zegt dat ik het heel rustig aan moet proberen. Niet te lang en als ik pijn voel: direct stoppen.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is dit ervaren?

Hoe bouw je het het beste op?

Guest Nina32

Hoi Lisa,

Ik ben zelf pas na 10 weken weer een balletje gaan slaan, omdat ik de prothese nog voelde schommelen durfde ik niet eerder...

Ik moet eerlijk zeggen dat het op zich wel ging, qua arminspanning, maar het rennen vond ik echt niet prettig. Dit is echt voor iedereen anders, want sommige meiden gaan alweer hardlopen na 6 weken.

Belangrijk om rustig aan te beginnen, niet te hard slaan meteen en stoppen als het niet goed voelt. Ik heb zelf ook maar 40 minuutjes gespeeld. Daarna heb ik niet echt meer tijd gehad om te gaan, mede door de competitie, want dan zijn natuurlijk veel banen in het weekend bezet, maar dit weekend ga ik het weer proberen, ben nu wel al 3,5 maand, dus nu moet het hopelijk wel wat soepeler gaan. Ik hoop voor je dat het bij jou meteen beter gaat, zodat je nog een beetje van het toernooiseizoen kan genieten! :D

Veel succes & laat even weten hoe het is gegaan!

Guest Lisa72

Hoi Nina,

Bedankt voor je tips en het delen van je ervaring.

Wat fijn dat er in ieder geval iemand is met ervaring! Ik dacht al dat ik de enige was op dit forum die tennist.

Dat heb je natuurlijk op een forum dat nog niet zo lang in de lucht is.

Ik wil eigenlijk wel met 6 weken PO weer wat proberen. Ik heb me ook al ingeschreven voor 3 toernooien en de eerste start als ik 9 weken PO ben. Dat wordt dus 3 weken lang opbouwen. Nou ja, als het echt niet gaat zal ik me moeten afmelden. Wel jammer dan voor mijn tennispartner, maar dat zullen we dan wel zien.

Bij mij is de prothese onder de borstspier geplaatst en als ik mijn borstspier nu licht aanspan voelt het wel raar. Ben erg benieuwd hoe het zal voelen als ik me weer volledig in zal spannen.

Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Gelukkig nog maar 1,5 week geduld en dan kan ik weer lekker gaan sporten. Ik kijk er echt naar uit.

• 1 month later...
Guest Lisa72

Ik ben 6 weken PO voorzichtig begonnen met tennissen De eerste keer maar 45 minuten en dat ging prima. 3 weken later, dus 9 weken PO, ben ik gestart met een toernooi waarbij ik binnen 1 week 4x heb getennist en ik heb nergens last van. Heerlijk hoor om weer op de baan te staan. Deze week ook weer veel op de baan gestaan. Ja helaas ook in de regen!

Maar mijn borsten doen het prima. En die tennis shirts staan zoveel leuker met wat vulling.

Nina, hoe gaat het tennissen bij jou?

wat goed van jullie zeg. naar 6 weken PO weer gaan tennissen :38: ik moet niet aan denken. ik had gisteren een kinderverjaardag. en dat was al te veel voor me. kunnen jullie nu wel dingen optillen? hoe zwaar kunnen jullie nu optillen?

Guest Lisa72

Hoi Norita,

Ik kan eigenlijk alles wel tillen. Nou ja, wat ik voor de BV ook kon! Ik ben niet ineens superwoman geworden. Hi hi.

Weet je wanneer ik wel pijn heb?? Heel apart hoor.....Als ik geslapen heb! Je zou toch denken dat dat de minst inspannende activiteit is.

Ik vermoed dat dat komt, omdat de zwaarte kracht dan op een andere manier aan je borsten trekt. Ofzo!

Liefs

Guest Nina32

Hey Lisa,

Bij mij duurde het wat langer, doordat ik een kleine kanteling van mijn prothese had..

Ik heb pas 2 weken geleden weer aan een toernooi meegedaan, en gewonnen! :D

Helaas, helaas.... een dag later kreeg ik een virus op mijn evenwichtsorgaan en kon dus de afgelopen

twee weken niet spelen en heb een walkover moeten geven!!! :102:

Gaat nu eindelijk weer wat beter en ga komende week even vrij tennissen en dan doe ik zaterdag weer

mee aan 2 onderdelen! Yes!

Super dat het bij jou zo snel al goed ging joh!!!! :D

• 1 month later...

Nou, daar ben ik weer hoor.

Drukke zomer gehad! heel veel getennist!! Helemaal weer als vanouds!

Ik heb aan veel toernooien meegedaan en helemaal zonder problemen. Zelfs met 4x in de week tennissen.

Hoe gaat het bij jou Nina?

• 1 year later...

Hi,

Ik ben nieuw hier en omdat ik ook graag tennis, was ik dus benieuwd hoe dit na BV verloopt.

Goed om te horen Lisa dat het bij jou na paar maanden prima ging.

Vind jouw borsten trouwens prachtig!! Wat heb jij nu voor cupmaat?

Ik krijg 29nov m'n BV, nu twijfel ik nog steeds over de cc's of dit niet te groot gaat worden. Ik ga 295cc high profile krijgen.

Had jij ook high profile? En wat is ongeveer jou lengte en gewicht?

Ik ben echt 'poepzenuwachtig' en wordt gek van mezelf...veel aan het lezen op forum, twijfel, twijfel.

Als ik nou eens wist hoe het eruit gaat zien he?!

gr. Sofie

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.