Ga naar inhoud

Na 9 maanden nog steeds pijn...


Gast roosje85

Aanbevolen berichten

Gast roosje85

Hallo,

Zo'n 9 maanden geleden heb ik een bv ondergaan, ik ging van AA naar B75. Ik ben eigenlijk niet tevreden (vind het te groot), maar anderzijds heb ik ook altijd pijn aan mijn linkerborst. De dokter zegt dat het normaal is, maar ik vind het toch wel erg lang duren nu en heb er echt genoeg van!

Wat moet ik doen?

Herkent iemand dit? (soort van trekkende pijn, misschien drukt het op de zenuw?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ruim 6 mnd po en heb geen noemenswaardige pijn meer, ja rond ongi tijd soms gevoelig en met vochtig weer wat trekkerig gevoel maar dat is litteken weefsel wat op vocht reageert,heb ik vaker gehad verdwijnt na ongeveer een jaar.

Wat het bij jou is geen idee maar als je je niet serieus genomen voelt, zou je voor een second opinion kunnen gaan.

Misschien dat een andere arts er wel wat van kan maken?

Waar ben je geopereerd als ik vragen mag?

Heb vaker verhalen gelezen van dames die totaal niet serieus genomen werden maar die waren dan ook door twijfelachtige chirurgen geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik ben nu bijna 4 weken PO en heb geen pijn meer. Nu doe ik natuurlijk ook nog niet alles, dus misschien ben ik toch nog niet een goede vergelijking.

Maar lijkt mij dat het 9 maanden PO niet normaal is om pijn te hebben.

Zeker voor een second opinion gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85

Heb de indruk dat de pijn meer is wanneer ik mijn maandstonden heb...

Ben geopereerd geweest door Dr Wilikens in de Atlaskliniek in Meise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan kloppen hoor roosje ik heb er ook last van heb het toendertijd nagevraagd bij mijn pc en het is dus normaal dat sommige meiden last van hun borsten krijgen rond de menstruatie .

liefsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Roosje85

Ik zou als ik jou was zeker even voor een second opinion gaan.

Elke chirurg is anders, en heeft zo zijn eigen mening en werkwijze.

Het gaat om JOUW lichaam en niet die van hem, dus niet aarzellen om naar een andere chirurg te stappen (in een ziekenhuis)

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85
Hey Roosje85

Ik zou als ik jou was zeker even voor een second opinion gaan.

Elke chirurg is anders, en heeft zo zijn eigen mening en werkwijze.

Het gaat om JOUW lichaam en niet die van hem, dus niet aarzellen om naar een andere chirurg te stappen (in een ziekenhuis)

Veel succes!

Maar een andere chirurg gaat me toch niet graag zien komen als ik mezelf bij iemand anders heb laten opereren? Zie het ook niet meteen zitten om het opnieuw te laten doen door iemand anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een andere chirurg gaat me toch niet graag zien komen als ik mezelf bij iemand anders heb laten opereren? Zie het ook niet meteen zitten om het opnieuw te laten doen door iemand anders...

Hey.

Nee klopt, ze zitten er niet echt op te wachten.. Maar jij zit toch ook niet op de pijn te wachten?

Ik heb deze week precies hetzelfde gevecht gehad met ziekenhuizen en na lang aanhouden werd ik de dag later toch gezien door een chirurg.

En maar goed ook, want mijn pc zei dat mijn implantaat er deze week nog uit moest! :s en bij de second opinion in het ziekenhuis was het gelukkig iets minder dramatisch en dacht hij goed met me mee.

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85
Hey.

Nee klopt, ze zitten er niet echt op te wachten.. Maar jij zit toch ook niet op de pijn te wachten?

Ik heb deze week precies hetzelfde gevecht gehad met ziekenhuizen en na lang aanhouden werd ik de dag later toch gezien door een chirurg.

En maar goed ook, want mijn pc zei dat mijn implantaat er deze week nog uit moest! :s en bij de second opinion in het ziekenhuis was het gelukkig iets minder dramatisch en dacht hij goed met me mee.

Heel veel succes

Waarom moest die er dan onmiddelijk uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Liesjemulti83

Nou dat is echt niet normaal !

Heb je een hoge of een lage pijngrens ??

Mijn bv is woensdag en ik kan echt niet meer slapen van de zenuwen.

Ik hoop echt dat dit me niet overkomt want dan ga ik er zo spijt van hebben !!!

Ga voor een second opinion, die dokters helpen je wel, gewoon nergens niets van aantrekken, zij zouden toch ook geholpen willen worden als ze iets hadden ... !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85

pfff :(

Ik heb wel spijt van mijn bv (want vind ze ook te groot)

Weet nu niet wat ik zou doen...als ik ze er weer uit laat halen zal het lijken alsof ik geamputeerd ben (want had voordien AA), en kleiner durf ik niet meer zo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal

Ik heb af en toe ook nog pijn hoor. Oke, het is niet constant, maar er zijn wel dagen dat ik pijn heb ja, Steken, trekkerigheid, dat soort zaken.

Meis, weet dat ze zeggen dat pas na een jaar je boobs echt goed zijn hersteld en dan nog kan je pijn hebben.

Als jou boobs meer pijn doen rond je menstruatie dan is dat je hormoonhuishouden.

Graag je inmiddels al gewone leuke BH's? Zitten die niet te strak, want ook daar kan je soms pijn van hebben.

Je borsten hebben geen rare vorm aangenomen toch? Niks abnormaals toch?

Ik zou gewoon eventjes rustig aan kijken. Niet in paniek schieten. Als jou arts zegt dat het normaal is dan zal dat vast wel zo zijn. Je kunt er vanalles bij gaan bedenken als in "Hij weet niet waar hij het over heeft, hij is geen goede arts enz." maar hij kan ook gewoon gelijk hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85

Verder niet echt iets abnormaals, alleen heb ik een beetje de indruk dat aan die pijnlijke borst de snede in de borstplooi wat te veel naar de zijkant is gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Roosje , moet Chantal bijtreden (in alles wat ze zegt trouwens) : ook ik was pas volledig pijnloos na een dik jaar !

Pas nu kan ik 'tenvolle genieten' van mijn borsten . Het is nu dat me realiseer er niet meer mee bezig te zijn .

Noem ze ook niet meer 'mijn nep-borsten' of 'mijn nieuwe borsten' , neen : 't zijn eindelijk gewoon 'mijn borsten' !

Begrijp je wat ik bedoel ? :mellow:

Btw : tijdens je menstruatie zijn je borsten zowiezo wat gevoeliger en zwellen ze ook een (heel) klein beetje waardoor je uiteraard meer last hebt .

Dat trekkerige gevoel gaat ook over , een (inwendig) litteken geneest nu eenmaal niet vlug .

Spijtig te lezen dat je ze - nog steeds - te groot vind . Aan de grootte heb ik ook best wat maanden moeten wennen maar ben er nu wel erg blij mee .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85
Hoi Roosje , moet Chantal bijtreden (in alles wat ze zegt trouwens) : ook ik was pas volledig pijnloos na een dik jaar !

Pas nu kan ik 'tenvolle genieten' van mijn borsten . Het is nu dat me realiseer er niet meer mee bezig te zijn .

Noem ze ook niet meer 'mijn nep-borsten' of 'mijn nieuwe borsten' , neen : 't zijn eindelijk gewoon 'mijn borsten' !

Begrijp je wat ik bedoel ? :mellow:

Btw : tijdens je menstruatie zijn je borsten zowiezo wat gevoeliger en zwellen ze ook een (heel) klein beetje waardoor je uiteraard meer last hebt .

Dat trekkerige gevoel gaat ook over , een (inwendig) litteken geneest nu eenmaal niet vlug .

Spijtig te lezen dat je ze - nog steeds - te groot vind . Aan de grootte heb ik ook best wat maanden moeten wennen maar ben er nu wel erg blij mee .

Leuk om te horen! Ik hoop dat ik er ook snel zo over ga denken! Want het is niet alleen de pijn, ik vind ze ook te groot (b75) en het litteken zie je nog duidelijk...

Ik heb in september jaarlijks verlof en dan loop ik heel de tijd met de gedachte om dan opnieuw te laten doen of te laten verwijderen, pff!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal

Ik volg je topic al heel lang en vind het zo zonde om te lezen dat je nog steeds niet happy bent, terwijl je juist om blij te worden een boobjob doet (en nu niet allemaal roepen dat dat niet waar is. Ik weet ook wel de rest van de redenen. Maar een ervan is toch om gelukkig te zijn en te worden).

Het is in dit geval geen slecht idee om toch eventjes de Pro's en Con's naast elkaar te zetten. Waarom ben je niet happy, waarom vind je ze te groot, etc.

Hoe lang ben je ook alweer?

Denk goed na over de beslissing die je neemt. Als je ze er uit laat halen is dat een hele grote stap en geen garantie dat je je dan beter zult voelen. Een overleg met een arts (huisarts of chirurg) is geen slecht idee. Maar maak niet zomaar een afspraak en denk alles eventjes goed door :)

Ik heb trouwens ook nog steeds last van mijn litteken. Als het regend of er regen aankomt beginnen ze als een gek te steken. Heel vervelend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo hé.....jullie hebben allemaal wel lang pijnklachten......

ik ben 7 weken PO en heb al zeker 2 weken geen pijn meer, ben echt pijnvrij.

de ene dag zijn ze wat harder als de andere dag, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

ik ben enorm blij met mijn borsten en vind het uiteraard de allermooiste borsten van de wereld.......

vervelend dat jullie allemaal zoveel pijntjes hebben.

bij twijfel zou ik altijd mijn PC bellen, en als ik het gevoel heb dat die man me niet serieus neemt zou ik mijn huisarts bellen, als die er anders over denkt als de PC, dan stuurt hij je wel door naar een andere chirurg.

Gelukkig heb ik hele leuke PC, dkt. Koeijers van de Velthuis Kliniek, die man, iedereen van de Velthuis Kliniek trouwens neemt echt iedereen serieus en je wordt altijd netjes te woord gestaan. Ze zeggen altijd als je te veel twijfelt dat je gewoon langs moet komen voor een controle, maakt allemaal niks uit.

Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt omdat alles goed verloopt, maar ben echt super tevreden over de Velthuis Kliniek en dkt. Koeijers.

Vind het schandalig als een PC een patient het gevoel geeft niet serieus genomen te worden.

succes allemaal

amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als jij.. Ik heb 'mijn borsten' nu al 2,5 jaar. Ze doen af en toe nog steeds pijn, kan er niet goed mee slapen en vind ze veel te groot!

Ze voelen ook helemaal niet als mijn borsten, maar als iets vreemds in mijn lijf :(

Ik neem aan dat eruit halen niet kan, omdat je dan erg veel vel over houdt en een litteken dat dan heel zichtbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Roos, hoe drukker jij je maakt, hoe langer de pijn zal blijven. Probeer te ontspannen en je gedachtes te verzetten.

Wat voor pijn heb je? Waar doet het pijn? Kan je dat aangeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Roosje ,

kan je de pijn een beetje proberen te beschrijven ?

Daarmee bedoel ik : af en toe steken / trekkend litteken / zeurderige pijn ...

En wanneer je die dan juist hebt : bij 't opstaan / na veel beweging / na zwaardere fysieke inspanning / constant ...

Zelf voelde ik na één jaar pas écht geen pijn meer .

Sinds twee weken doe ik 'zumba' : dat zijn fitness en aerobic-oefeningen op (latino) muziek . Het traint een beetje de buik- bil- en borstspier maar ik zie dat niet echt als 'sport' . alle beetjes helpen ... enfin . Wat ik eigelijk wil zeggen is dat ik nu terug wat last heb van mijn borstspieren wat rezulteert in een licht zeurderig gevoel dat na een dag of twee wegtrekt . Dus , zelfs nu ben ik blijkbaar nog steeds niet 'pijnvrij'/'genezen' . Volgens mij hoort dat bij het hele bv-gebeuren .

Als die pijn je leven gaat beheersen vind ik dat je op consult moet bij je chirurg . Normaal gezien hoort dat bij de nazorg en zou dat gratis zijn .

En toch , al moest ik betalen , dan ging ik nog en dat lijkt me de beste raad die ik je kan meegeven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85
Hey Roosje ,

kan je de pijn een beetje proberen te beschrijven ?

Daarmee bedoel ik : af en toe steken / trekkend litteken / zeurderige pijn ...

En wanneer je die dan juist hebt : bij 't opstaan / na veel beweging / na zwaardere fysieke inspanning / constant ...

Zelf voelde ik na één jaar pas écht geen pijn meer .

Sinds twee weken doe ik 'zumba' : dat zijn fitness en aerobic-oefeningen op (latino) muziek . Het traint een beetje de buik- bil- en borstspier maar ik zie dat niet echt als 'sport' . alle beetjes helpen ... enfin . Wat ik eigelijk wil zeggen is dat ik nu terug wat last heb van mijn borstspieren wat rezulteert in een licht zeurderig gevoel dat na een dag of twee wegtrekt . Dus , zelfs nu ben ik blijkbaar nog steeds niet 'pijnvrij'/'genezen' . Volgens mij hoort dat bij het hele bv-gebeuren .

Als die pijn je leven gaat beheersen vind ik dat je op consult moet bij je chirurg . Normaal gezien hoort dat bij de nazorg en zou dat gratis zijn .

En toch , al moest ik betalen , dan ging ik nog en dat lijkt me de beste raad die ik je kan meegeven .

De pijn is aan de linkertepel, constant...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste bericht gaf je al aan dat de chirurg je vertelde dat het bij het herstel hoort en dat kan natuurlijk zo zijn hé .

Als een zenuwbaan geraakt is kan dat idd wel een jaar duren voor dat volledig herstelt is .

Echt wat pijn aan mijn tepels (plaatsing langs daar bij mij) had ik tot 10 maanden PO maar ik moet er wel bij zeggen dat het om 'dagen' ging dat die - idd constante doch houdbare - pijn er was . Dat was dan weer een paar weken gedaan om ineens weer op te komen .

Lees wel dat sommige dames met plaatsing langs borstplooi idd ook last hebben van die tepels .

Meid , kop op hoor : je maakt jezelf depri . Probeer je zinnen te verzetten , niet teveel mee bezig zijn .

Ik weet het dat het niet makkelijk is , zelf had ik me het herstel ook een pak vlotter voorgesteld maar probeer wat positief te blijven .

Waarschijnlijk zal je toch moeten wachten tot een jaar PO voor het uiteindelijke rezultaat (ook wat pijn betreft) van je bv .

Vrees dat je chirurg (of elke andere) jou hetzelfde zal zeggen .

En tot slot , niet echt een oplossing maar anders neem je enkele dagen pijnstillers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Gast roosje85

Ik weet niet of het wel echt mijn zenuwstelsel is dat geraakt is...

Bij de borst waar ik steeds pijn aan heb vind ik de tepel ook hoger staan in vergelijking met de andere post. Zou de prothese wel goed geplaatst zijn? :139:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.