Ga naar inhoud

Contra-indicaties borstvergroting?


Aanbevolen berichten

Hai ladies,

Wie weet de contra-indicaties voor een borstvergroting?

Ik kreeg namelijk de vragenlijst per mail gestuurd, die ik voor de operatie moet inleveren.. Daarop stonde oa vragen zoals heeft u last van hartkloppingen, moeheid bij inspanning etc etc etc. Dus ik dacht.. die vragen zullen wel niet voor niks gesteld worden. Wat nou als ik wel eens 'ja' in vul.. word ik dan uitgesloten van de opratie?

En, wat zijn dan de contra-indicaties?? :unsure:

Ik hoop wat duidelijkheid te krijgen! :)

Liefsssss

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

contra-indicaties voor de operatie hebben vooral de maken met de narcose.

contra- indicaties voor de borstvergroting zelf heeft je plastisch chirurg namelijk al beoordeeld --> als je teveel cc wilt bijvoorbeeld, of als de chirurg denkt dat hij er niet iets moois van kan maken, bij een genetische afwijking bijvoorbeeld..

contra- indicaties voor een algehele narcose zijn:

slechte cardiale en pulmonale functies.

- oftewel; je hebt al eerder een hartinfarct doorgemaakt, of je bent bekend met een verminderde hartfunctie, je hebt COPD, emfyseem of een andere longaandoening.

het ook niet zo dat je gelijk geen operatie meer mag ondergaan, de anesthesist kan bijvoorbeeld ook gewoon rekening houden met het feit dat je meer zuurstof nodig hebt tijdens de operatie...

bij sommige 'problemen' kan het zijn dat eerst de ernst onderzocht moet worden..

je wordt in ieder geval niet gelijk geweigerd voor de operatie!

hoop dat je hier wat aan hebt!

vul hem trouwens wel eerlijk in hè!!

heb je wel eens last van hartkloppingen of een van de dingen die op dat lijstje staan omdat je de vraag zo stelt?

Liefs, Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Suus,

Wauw dankje wel! Dit is wel heel duidelijk omschreven!

Inderdaad, heb daar wel eens last van gehad en ook een CTG scan (als ik het me goed herinner) laten maken en daar kwam toen niks uit.. dus waarschijnlijk had het met stress te maken.. ook ben ik vrij snel buiten adem, tijdens het sporten op de loopband, maar dat is denk ik vanwege een slechte conditie?

Maar ik ben altijd huiverig voor die lijsten, omdat je dus niet uitgesloten wilt worden, maar ook omdat ze soms best wel diepgaand en privé zijn. Bijvoorbeeld als je bij de fysio therapeut moet beantwoorden of je 'weleens drug gebruikt', kan ik de link niet leggen.. En dan gaat het er niet om of ik ja of nee moet invullen maar meer zovan; wauw de vraag an sich is wel errug privé.. Snapje?

Maar als ik het goed begrijp, heeft het dus met name te maken om de narcose..

Ik zal em wel eerlijk invullen ja :) En eventuele bijzonderheden die eruit komen, bespreken ze wel me hoop ik.

Oja, ik heb nog geen consult gehad, heb meteen het consult + BV op 1 dag gepland, omdat ik heel zeker ben van mijn keus. Misschien is het handig om bij een pc hier in de buurt eerst op consult te gaan, zodat ik een klein beetje voorbereid ben :)

Liefssss

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

een CTG- scan is een weeënmeting (voor bijvoorbeeld tijdens de bevalling).. dus die zal het niet zijn.

waarschijnlijk bedoel je een ECG; een hartfilmpje..

ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor!

snap het best wel, inderdaad als een fysiotherapeut vraagt of je ooit drugs hebt gebruikt gaat dat wel erg ver!

consult en operatie op een dag is inderdaad wel erg spannend! hihi..

succes met het invullen van de lijst en mail anders even met de kliniek als je er vragen over hebt!

deze vragen zijn er immers voor jou, om jouw narcose zo veilig mogelijk te laten verlopen!

Liefs, Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa ECG, dat was 'm... hihih foutje! CTG ook gehad maar dat was tijdens de bevalling idd.

Ja precies, zal het invullen en bij vragen even mailen, goed plan! Ik stel me er gewoon op in dat ze het allemaal vragen ivm de narcose en dan komt het goed! :)

Dankje! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de meeste vragen op het lijstje te maken hebben met de narcose.. Weten jullie toevallig ook wanneer er (dus in welke gevallen) voor sedatie en wanneer er voor algehele narcose wordt gekozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd wel eerlijk invullen.

Je kunt bijv door bepaalde drugs een tolerantie opgebouwd hebben waardoor de narcose niet zo goed zn werk kan doen(niet diep genoeg is)

Daarom is het in je eigen belang dat je die lijst zo eerlijk mogelik invult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de kliniek nog even gemailed met dezelfde vraag en dit was hun antwoord:

"Er zijn geen contra indicaties voor algemene verdoving als u in goede gezondheid verkeerd. U mag steeds een bloedafname laten uitvoeren bij uw arts en meebrengen de dag van de ingreep.

Geen specifieke contra-indicaties gekend voor een borstvergroting. Het belangrijkste is dat u in goede gezondheid bent."

Geruststellend en heel optimistisch.. maar Suus' uitgebreidere uitleg vond ik nou net iets meer voldoening geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is afhankelijk van de kliniek.

Dr. Plovier werkt alleen met sedatie.

:116:

Ik had ze ook gevraagd met welke verdoving ze werken en dit was et antwoord:

"Bij een borstvergroting werken wij enkel met algemene verdoving. Een sedatie wordt gebruikt voor ooglidcorrecties of mini face liften."

geen sedatie bij een bv dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk! Dat is top!

Toch fijn om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken over of je wel of niet geopereerd mag worden!

Sedatie wordt door sommige klinieken zelfs als 'gevaarlijker' beschouwd als algehele narcose.. Maar daar weet ik ook het fijne niet van!

In ieder geval was ik super bang voor de narcose en echt waar het is me 1000% mee gevallen!

Meis, het komt echt goed!

Liefs, Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk! Dat is top!

Toch fijn om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken over of je wel of niet geopereerd mag worden!

Sedatie wordt door sommige klinieken zelfs als 'gevaarlijker' beschouwd als algehele narcose.. Maar daar weet ik ook het fijne niet van!

In ieder geval was ik super bang voor de narcose en echt waar het is me 1000% mee gevallen!

Meis, het komt echt goed!

Liefs, Suus

Ja komt zeker goed.. aan de ene kant ben ik blij dat t geen sedatie wordt.. want daar heb ik gruwel verhalen van gehoord (mensen gewoon wakker zijn en alles voelen en zich niet kunnen bewegen etc etc) bah.. wat eng..

Maar goed, de vragenlijst vul ik gewn eerlijk in en als ze dan iets aan te merken hebben of twijfels hebben (bijvoorbeeld als er iets met mn hart ofzo zou zijn zoals jij zei..) dan hoor ik het wel.. Maar is wel fijn dat jij et zo specifiek had opgeschreven, want die info gaven zij dus niet.... (horen ze wel te doen vind ik)

nou, nog 1 maand en tien dagen voor mij, hahaha :136:

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh?? Dat is wel vaag.... April enz hebben volgens mij sedatie gehad hoor!! Ik heb nog een algehele narcose gehad, maar dat was bij beaucare!!

Hmm ja de kliniek zegt zelf geen sedatie uit te voeren bij bv, maar alleen bij ooglid correcties en miniface lifts..

Dus dan ben ik wel benieuwd naar waarom andere dames denken/zeggen dat ze wel sedatie hebben gehad..?

xxxx :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind het ook wel vaag idd..

Achja ik zou ook liever narcose willen, sedatie lijkt me wat eng, je hoort ook wel eens dat mensen dan alles horen ofzo... JAK!

Lijkt me echt eng!! Alleen van narcose kun je dan weer misselijk zijn... Achja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.