Ga naar inhoud

Lianne : 8 april 201 : Dr Holtzer : ASZ Dordrecht


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Hierbij mijn operatie verslag.

Halverwege februari eerste afspraak gehad met Dr Holtzer.

Hier bespraken we mijn klachten en keek hij ernaar.

Hij gaf goedkeuring en ging alles naar de verzekering sturen.

Maart

Goedkeuring is binnen!! :126: Na 2 dagen gebeld naar het zh en hebben we operatiedatum afgesproken al heel snel: 8 april!

8 april

Was ik voor 7u al op de afdeling, kreeg m'n kamer toegewezen (kamer 12) en mocht me gelijk omkleden in het operatiehemd.

Verpleging controleerde nog eens de gegevens en kreeg een polsbandje om. Ook kwam ze met 3 pillen aan (paracetamol 2x en slaappilletje). Ik kan alleen geen pillen slikken en moest nuchter blijven dus ging er allemaal niet in.

Was niet erg zei ze, zou als ik op de verkoever kamer lag genoeg pijnstilling krijgen.

En nu wachten op de pc. Daar kwam die dan om 10 voor half 8. Hij ging alles aftekenen, hoe het zou worden. Een heel tekenwerk hihi.

10 over half 8 werd ik weggereden naar de voorbereidingskamer. Daar werd alles nogmaals gecontroleerd en kreeg ik een infuus. Ook werd m'n temperatuur gemeten en bloeddruk. Ook kreeg ik een heerlijk warm deken over me heen want was best fris daar.

Na 10 minuutjes werd ik dan eindelijk naar de ok gereden, ik was op van de zenuwen. Ik zag de pc in zijn pak al zitten en de anesthesist stond er ook met zijn assistent. Ze keken nogmaals m'n gegevens na en toen werd ik onder zeil gebracht. Heel raar gevoel is dat.. Eerst voel je niks en ineens voel je je heel zwaar worden en ben je foetsie haha.

3 uur later werd ik weer wakker, had jeuk op m'n wang en trok per ongeluk zuurstof slangetje uit m'n neus. Waarop de verpleegkundige niet zo blij met me was hihi. Maarja had er geen erg in. Ook wilde ik onder de dekens kijken om te kijken of het al gebeurd was had echt geen benul van tijd. Maar dit mocht niet. De verpleegkundige vertelde me dat alles goed was gegaan en dat het al gebeurd was. Toen ik vroeg naar de tijd was het al half 12!

Ze vertelde me dat rechts nagebloed had en dat ze dat in de gaten gingen houden.

12u was ik terug op afdeling. Om half 1 kwam m'n mam en zus bij me kijken. Ook kwam de pc nog even langs.

Ik weet niet meer hoeveel gram per borst maar de ene is 480 gr vanaf en de andere 500gr.

Heel de dag beetje liggen dutten en misselijk geweest. Gelukkig mocht ik 's middags op de wc plassen i.p.v. op een bedpo.

Was wel even lastig, infuus mee, drains mee haha heel pakket mee naar het toilet.

'S avonds kwamen m'n broer en schoonzus met m'n neefje op bezoek en later kwamen m'n ouders en een nicht even langs.

Later op de avond kregen we nog een fragmin injectie (tegen trombosebeen) en mochten we gaan slapen.. m'n kamergenoot die sliep als een blok maar ik kon de slaap niet vatten. Werd weer erg misselijk en kreeg diarree van de zetpillen die ik heb gehad. Omdat m'n infuus die avond eral uit gehaald was konden ze me alleen een zetpil voor de misselijkheid geven, maar die kwam er net zo snel weer uit als dat ze hem gegeven had. Dus kreeg ik om half 5 weer een infuus en nu met een sterk anti misselijkheid zakje eraan. Dat werkte als een trein! Na een kwartier was het goed afgezakt en viel ik eindelijk in slaap om na een uur weer wakker te worden.. Pff het was echt een rotnacht!

De pc had gezegd dat als de drains voller zaten dan 40ml ik nog een nachtje moest blijven. Ene drain was 40ml en de andere 45 ml en toch mocht ik naar huis van de verpleegkundige.. Zelf vond ik het niet zo fijn maargoed volgens haar kon het geen kwaad. Dus zaterdagochtend om 11u mocht ik naar huis.

Was nog steeds wat misselijk maar was al wel een heel eind afgezakt.

Het weekend ben ik bij m'n ouders gebleven, mocht er wat gebeuren dan waren zij in de buurt. Zondag ochtend zagen we dat rechts nog verder had gebloed dus wij bellen naar de 1e hulp. We moesten gelijk langs komen.

Arts van de 1e hulp had gekeken en zei dat het goed was en geen kwaad kon.

Gister belde ze van de afdeling hoe het ging en hoe het met de wonden was. Alles was in orde en de verpleegkundige was ook tevreden.

Morgen mag ik weer terug naar de poli. Dan gaat het verband eraf. Ben erg benieuwd naar het resultaat!! :1boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 253
  • Created
  • Laatste Reactie

Wow gefeliciteerd Liane!!! :136:

Zal een hele opluchting zijn dat het nu voorbij is en dat je aan het herstellen bent.

Mag ik vragen welke cup je had en wat voor methode bij jou is uitgevoerd?

Tips tegen zwelling staat in de algemene borstverkleining topic :126:

Rust lekker uit en geniet van je nieuwe aanwinsten!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! :)

Ik heb de anker methode gehad

Ik had een E cup, morgen gaat het verband eraf en gaan we bh passen.

Zoals ik nu kan zien door het verband zijn ze een stuk kleiner en verwacht ik dat een C is.. Ben er al helemaal blij mee :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol houd wel rekening dat de cup die je morgen hebt niet je defenitieve is...en dat dat nog kan veranderen :145: als de zwelling straks weg is enzo.

En welke methode hebben ze gebruikt...heb je de ankermethode gehad of de sleutergat methode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de sleutelgat :136: mr jah ik moet nog eventjes wachten tot het zomer is voor mijn nieuwe aanwinsten :145:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je nog zolang moet wachten!! Maar voor je het weet is het zover :)

Ik heb je topic gelezen pruteske en gepost daar :)

Hier gaat alles wel goed, vanmorgen voor het laatst een pijnstiller ingenomen. Het gaat nu wel ontzettend jeuken.. En ben blij dat ik ze morgen eindelijk kan zien!! :1boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lianne,

Welkom! :D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! :64: Succes met je eerste nacontrole en spannend dat je ze straks te zien krijgt! Wens je een voorspoedig herstel!

Liefs, :54:

PS: heb je naam even bijgezet in je topictitel, maakt het wat persoonlijker. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Eefje :)

Nou ik ben apetrots op ze :1boobs: !!

Ze zien er prachtig uit ook al zijn ze nog hier en daar blauw. :136:

Rechterborst -500 gram

Linkerborst - 480 gram

Overal is oplosbare hechtingen gebruikt ook rond de tepel,

woensdag de 20e terug voor 2e controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Fijn dat alles goed verloopt bij je. heb je veel pijn gehad..? of valt dat gelukkig mee..?

nou succes met herstellen en laat je goed verwennen hé

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de narcose had ik totaal geen pijn, kreeg in het zh ook om de 4u pijnstilling, toch had ik die nacht in het zh wel veel pijn.

Thuis de eerste 3 dagen trouw aan de pijnstilling gezeten en toen viel de pijn reuze mee.

Ik laat me nu nog met veel dingen helpen dit allemaal om de wond genezing optimaal te houden. Heb geen zin in lelijke littekens ;) En 's middags ben ik vaak toch nog wel erg moe en geef me er dan ook heerlijk aan toe en doe dan een dutje op de bank :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke fijn dat je na de operatie geen pijn had. ze hebben mij net na de operatie toen ik nog in slaap was nog morfine gegeven. tot de volgende ochtend. vervolgens heb ik thuis nog 6 morfine pillen geslikt. groot gelijk fat ke ke veel laat helpen. blijf het rustig aan doen. zodat goed hersteld.

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke fijn dat je na de operatie geen pijn had. ze hebben mij net na de operatie toen ik nog in slaap was nog morfine gegeven. tot de volgende ochtend. vervolgens heb ik thuis nog 6 morfine pillen geslikt. groot gelijk fat ke ke veel laat helpen. blijf het rustig aan doen. zodat goed hersteld.

Liefs Silvia,

Dat is een fijne sterke pijnmedicatie! Wanneer ben jij geopereerd? Heb jij ook een eigen topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lianne,

We spraken elkaar al op een andere topic van mij haha.

Leuk verslag heb je gemaakt. Maar klinkt wel goed toch....en fijn dat de drains eruit mochten. Ik hoop ook dat ik zonder naar huis kan ...ik moet gewoon na de 1e nacht naar huis hoor, de drains gaan dan gewoon mee als het moet....maar ik ga er maar even niet vanuit.

Ik krijg ook oplosbare hechtingen. En volgens mij ook de ankermethode...dacht eerst sleutelgat omdat ze een keer zijden we maken een soort sleutelgat maar daar gingen op de tekening de strepen schuin naar links en rechts en bij een sleutelgat is dat niet zo...dus ik denk dat ze de streep eronder niet tekende maar dat dat wel moet en het dan een ankermethode wordt, maar goed zie wel, mss dat ik er nog voor bel of het navraag op de dag zelf....nee bel wel denk ik haha....net of het uitmaakt maar dan weet ik het toch haha.

Fijn dat de controle goed gegaan is.

Ik denk dat ik mijn moeder hier laat slapen, mijn vader redt het wel en ik ben liever in mijn eigen huis eigenlijk. Of zijn jullie ook bij je ouders geweest? Ja de meeste hebben natuurlijk een man? Ik niet..... :139: haha...nee hoor ben happy maar dat maakt het wel anders...maar mss dat de mannen straks als bosje voor me vallen whahahahahhaah nu zien ze mij en niet mijn borsten eerst hahahahahahahah

groetjes

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Deempje,

Ja was wel fijn dat die drains eruit mochten alleen zaten ze voller dan 40ml, dus was een beetje boos op de verpleegkundige dat ze er niet goed naar gekeken heeft. Het deed ook geen pijn toen ze eruit gehaald werden, rechts is gevoeliger dan links maar het deed geen pijn.

Ik zou niet met die drains naar huis gaan hoor! Stel dat er thuis wat met die dingen gebeurd of ze gaan lekken.. You never know!

Heeft de pc niet gezegd wat voor methode je zou krijgen? Dat vertelde hij me al bij het 1e consult. Bij een ankermethode schijnt het zo te zijn dat je dan vaker kans hebt dat het gevoel in je tepels terug komt.

Ik woon op mezelf en heb ook geen vriend/man. Ben het weekend bij mn ouders thuis gebleven gewoon voor controle. Stel dat er wat was dan kon ik iemand roepen. Ben toen zondag avond weer naar huis gegaan. Wel fijn als je de eerste 2/3 dagen iemand om je heen hebt die dingen voor je kan doen.

Doe de eerste week ook maar niet veel zelf hoor, des te beter is het voor je wonden.

Ik wordt nu nog geholpen met douchen omdat ik niet overal bij kom en de wonden dan voel trekken als ik het wel probeer.

Ook til ik nog geen zware dingen en rijdt ik geen auto.

Werd ook afgeraden door de verpleegkundige.

Woensdag de 20e mag ik voor 2e controle.

Wat ik alleen jammer vind is dat ik de pc nog niet heb gezien na de operatie, ja alleen aan mn bed maar dat was zo kort (nog geen 5 min).

Bij de 1e controle afgelopen woensdag was de verpleegkundige en as woensdag is het ook de verpleegkundige. Zie de pc pas weer bij de eind controle..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Weer even een update. We zijn nu 10 dagen po.

Vanmorgen zag ik dat de blauwe plekken aan het wegtrekken zijn :136:

Ze krijgen steeds weer een andere vorm hihi.

Ik wordt elke morgen nog geholpen met douchen omdat ik niet overal bij kan.. Wel prettig want zo kunnen de wonden ook optimaal genezen zonder dat ik uit alle macht probeer mezelf te wassen hihi.

As woensdag voor de 2e controle ben benieuwd!

Ik merk nu wel dat als ik na het ochtend ritueel nog wat kleine dingen wil doen zoals dingen op hun plek leggen wat niet zo zwaar is ik toch weer moe ben.. Hebben jullie daar ook last van gehad?

Heb overdag eigenlijk helemaal niet zoveel geslapen maar nu ik wat meer op de been ben voel ik het toch wel..

Verder gaat alles wel goed hier hoor ben tevreden met mn nieuwe aanwinsten :1boobs::145:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.