Ga naar inhoud

Borstimplantaat los geraakt/niet ingekapseld?


Aanbevolen berichten

@ finimal

Nee de afvlakking is ook verdwenen, heel vreemd!! Eerst wilde de borst totaal niet meewerken en nu zo ineens in ruim een week tijd is deze gaan dalen! Zie mijn foto's in de galerij.

Mijn litteken aan die kant was ook vlakker indd, maar de afvlakking zelf zat meer schuin aan de onderkant. Dit is indd door geduld mooi gaan zakken! Ik weet nu wel, dat je echt de maanden tijd moet nemen om je borsten te laten vormen.

Dus het magische woordje geduld geldt echt, al is het soms heel moeilijk!!

@ eendjuh

Ik heb eenmaal een verhaal hier gelezen van een dame (Honorato??) waar de prothese niet goed zat ingekapseld en na 8 maanden ging draaien en die zat bij dezelfde chirurg als ik en heeft na een jaar gewoon alles vergoed gekregen!! Service was uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Heey meisje

Ik vind persoonlijk 6 maanden ook wel lang kun je niet vragen of je over 3 maandjes al terug mag?

Geduld is echt een rot woord en ik moet toegeven na een half jaar is bij mij de boel rustig geworden dus je moet het echt tijd geven!

Maar als jij je er niet fijn bij voelt gewoon bellen, het is wel je lichaam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi dames,

Ik heb even deze topic gevolgd en heb al een week precies het zelfde. Eerst viel het wel mee en voelde ik het alleen als ik rechtop ging zitten of me omdraaide in bed. Maar nu voel ik bijna bij elke beweging in mijn linkerborst als ik loop is het indd nn et of de prothese mee beweegt zeg maar. Als ik voor de spiegel sta zie ik er niks vreemds aan geen verandering ten opzichte van eerst

Ik heb pas 2 weken PO dus het inkapselen is nog volledig bezig maar maak me er erg druk om. Dinsdag moet ik terug voor controle ik hoop dat ze me dan iets meer kunnen vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hi girls. Na het gebruiken van de zoekfunctie ben ik op dit topic terecht gekomen.

Ik ben nu 16 dagen PO en ik voel ook de prothese (neem ik aan) bewegen in mijn linkerborst. Ik voel het vooral als ik voorover buk. Als ik terug ga denken had ik dit al rond de 10e dag PO maar heb ik er toen geen aandacht aan geschonken. Wel maakte ik er vanaf toen een gewoonte van om mijn borsten vast te houden bij het vooroverbukken, hihi... Vanmorgen tijdens het douchen wilde ik de douchecreme van de grond pakken en bij het voorover bukken voelde ik het bewegen weer. Als ik mijn kliniekbh draag voel ik het ook... Ik draag nu de martelband weer en dan voel ik het niet. De berichten hierboven stellen mij wel enigszins gerust. Wie heeft er naast de dames hierboven ook ervaring met het bewegen van het implantaat? En wat is jouw ervaring? Ging het vanzelf over na verloop van tijd? Ik ga in ieder geval wel even contact opnemen met mijn consulente morgen. Wellicht kan zij mij wat meer info geven. O ja, ik heb anatomische cohesive 3 prothesen, dual plane geplaatst.

Liefs Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...
  • 5 months later...

Ik was ook benieuwd. 2 weken geleden geopereerd en ook duidelijk dit gevoel. 
Begon met 3 dagen steken in 1 borst, nu het gevoel alsof de prothese (welke achter de borstspier is gezet) los zit. 

Heb, ondanks dat het voelt als 'zeuren' toch maar weer even naar de poli gebeld, omdat ik niet weet of dit 'normaal' is, omdat ik juist in die borst ook enkel maar steken heb gevoeld. Ik word in de loop van de dag terug gebeld. 

*duimt in de hoop dat 't niets ernstigs is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
20 minuten geleden zei SandraHu:

Ik up dit topic ook maar even want ik heb precies het gevoel als @Sanna en @Meiss sinds 2 dagen. Ik heb ook het topic gelezen en als zovele het hebben, zal het wel normaal zijn. Toch? Pff :69:

 

 

Hoi hoi,

 

Je bent nog maar zo kort po, dat gevoel kan er ook echt bij horen, aangezien het 6 weken duurt voordat de protheses volledig zijn ingekapseld, dus in het begin zitten ze wel in de pocket die gemaakt is tijdens de operatie, maar liggen daar eigenlijk als het ware een beetje los, zodra ze zijn ingekapseld, komt pas de stevigheid zeg maar. daarom is het tijdens die weken ook zo belangrijk dat je je aan de regels houd, zodat het inkapselen in alle rust kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Desert-Rose:

 

 

Hoi hoi,

 

Je bent nog maar zo kort po, dat gevoel kan er ook echt bij horen, aangezien het 6 weken duurt voordat de protheses volledig zijn ingekapseld, dus in het begin zitten ze wel in de pocket die gemaakt is tijdens de operatie, maar liggen daar eigenlijk als het ware een beetje los, zodra ze zijn ingekapseld, komt pas de stevigheid zeg maar. daarom is het tijdens die weken ook zo belangrijk dat je je aan de regels houd, zodat het inkapselen in alle rust kan gebeuren.

Top. Dankjewel! Je hebt me met je uitleg  helemaal gerustgesteld. Rust houd ik goed, daarom snapte ik het niet. Ik voel het met name als ik mijn jas aandoe of mijn broek aantrek. Ik doe nu op hele rare manieren mijn kleding aan (sowieso met dino handjes) en ben best tijd ermee bezig, maar ik begrijp nu dat het implantaat nog echt los zit. Pfieuw. Niet mijn schuld dus. Daar ben je toch bang voor. Dankje!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei SandraHu:

Top. Dankjewel! Je hebt me met je uitleg  helemaal gerustgesteld. Rust houd ik goed, daarom snapte ik het niet. Ik voel het met name als ik mijn jas aandoe of mijn broek aantrek. Ik doe nu op hele rare manieren mijn kleding aan (sowieso met dino handjes) en ben best tijd ermee bezig, maar ik begrijp nu dat het implantaat nog echt los zit. Pfieuw. Niet mijn schuld dus. Daar ben je toch bang voor. Dankje!

 

 

Graag gedaan meis, het klopt dat je het met name voelt als je enigszins kracht zet. Met alles wat je doet gebruik je toch de borstspier, en je voelt dan vaak dat de spier over de prothese heen glijdt,ook dit gevoel hoort erbij. Echt goed dat je die rust houd en geen bewegingen maakt die niet mogen, ook bijv bukken valt onder de verboden bewegingen.

 

Ik snap ook dat je in het begin bang bent als je rare dingen voelt. Het is toch allemaal iets nieuws en je wilt je herstel zo goed mogelijk laten verlopen.

 

Een hele enkele keer gebeurt het wel eens dat de protheses niet goed inkapselen,dit is dan meestal te wijten aan een te grote pocket, maar daar zou ik me echt geen zorgen om maken.

 

Voor nu lekker rustig herstellen en lekker genieten van je nw boobs.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Desert-Rose:

 

Graag gedaan meis, het klopt dat je het met name voelt als je enigszins kracht zet. Met alles wat je doet gebruik je toch de borstspier, en je voelt dan vaak dat de spier over de prothese heen glijdt,ook dit gevoel hoort erbij. Echt goed dat je die rust houd en geen bewegingen maakt die niet mogen, ook bijv bukken valt onder de verboden bewegingen.

 

Ik snap ook dat je in het begin bang bent als je rare dingen voelt. Het is toch allemaal iets nieuws en je wilt je herstel zo goed mogelijk laten verlopen.

 

Een hele enkele keer gebeurt het wel eens dat de protheses niet goed inkapselen,dit is dan meestal te wijten aan een te grote pocket, maar daar zou ik me echt geen zorgen om maken.

 

Voor nu lekker rustig herstellen en lekker genieten van je nw boobs.

 

x

Komt goed. Ik doe i.i.g hard mij best. Ik slaap nog veel, sport natuurlijk niet meer en houd mij aan de voorschriften. Het is gewoon dondersirritant dat ik nu zo'n onzekere mup ben geworden. Alsof je je eerste kind krijgt:45:. Thank god is dit forum er!

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei SandraHu:

Komt goed. Ik doe i.i.g hard mij best. Ik slaap nog veel, sport natuurlijk niet meer en houd mij aan de voorschriften. Het is gewoon dondersirritant dat ik nu zo'n onzekere mup ben geworden. Alsof je je eerste kind krijgt:45:. Thank god is dit forum er!

 

Liefs!

 

Dat klinkt gewoon goed, en meer kun je niet doen, ja een onzekere mup, in het begin zijn we dat allemaal, maar des te langer je po bent, des te zekerder je word.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hi Allemaal,

 

Iemand nog actief op dit forum die eerder het gevoel had dat de implantaat los zit? Ik ervaar nu hetzelfde met mijn linkerborst. Wat ik zo vreemd vind is dat ik dit pas na 3,5 ervaarde. Toen ik contact opnam met de kliniek zeiden zij dat het tot 6 weken kan duren voordat de implantaat is ingekapseld. Toch voelt het vreemd..

 

Iemand die dit had meegemaakt en nu kan vertellen hoe het is afgelopen??

 

Groetjes,

Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.