Ga naar inhoud

Borstimplantaat los geraakt/niet ingekapseld?


Aanbevolen berichten

Help, help . . . . dit voelt niet goed :103: !!!!

Ik heb al vanaf 2 1/5 week na de bv het gevoel dat mijn anatomisch implantaat in mijn linkerborst niet goed inkapselt. Heb hierover ook toen contact gehad met de kliniek dat ik mijn prothese voel bewegen in mijn borst, ik kreeg toen de melding dat het nog tijd nodig had en dat ze nog moesten inkapselen (logisch).

Dus 6 weken lang netjes de kliniek bh en mijn martelband gedragen met toch in mijn achterhoofd een onrustig gevoel. Nu heb ik sinds 2 dagen mijn kliniek bh uit en mag mijn martelband af('s nachts hou ik het nog wel om en aan) maar nu voel ik overdag bij het voorover buigen en opzij en bij het heffen van mijn arm dat mijn prothese gewoon mee beweegt en dat zie je ook in de spiegel, dat er veel meer beweging in zit, ook is deze borst platter aan de onderkant en is de prothese niet ingedaald.

Het op mijn rechter zij slapen voelt heel vreemd want je voelt de prothese gewoon opzij zakken en na een paar minuten gaat het ook vervelend voelen.

Weet iemand of dit vanzelf overgaat en of het erbij hoort, of moet ik me nu na 6 weken po toch zorgen maken en de kliniek bellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ik zou niet weten hoe het voelt maar zou zeker de kliniek bellen!

Altijd even zeker voor het onzekere ;)

Je zegt ook dat de borst platter is aan de onderkant hoe bedoel je dit?

Ik blijf je volgen ben heel benieuwd! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marisjuh,

Het voelt indd heel vreemd en vervelend!! Het is net een ei die nog niet gekookt is waar je mee schud, dan voel je ook dat er iets binnen in zit.(leuke vergelijking hé)

Mijn rechter borst is mooi rond aan de onderkant maar mijn linker borst daar lijkt het net of deze aan de onder/zijkant plat is, dus niet die mooie ronding! Op de foto's in de galerij ( laatste zijn 3 weken po) zie je ook al dat mijn linker borst platter is.

Nu zit ik steeds te kijken of het kan zijn dat mijn prothese misschien iets gekanteld is want deze borst is ook hoger dan de rechter en aan de binnenkant iets boller.

Ook als ik gebukt zit, dan is deze borst iets gevoelig, dan voel je de prothese omdat die waarschijnlijk in verdrukking zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zou toch zeker op controle gaan!

Merk je dan je linker boller is bovenaan?

Platter onderaan en aan de zijkanten boller klinkt wel of er iets binnen in niet helemaal goed zit :blush:

Hihi ja maar ik snap m nu wel met het eitje :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lizz,

Nee het is echt het gevoel dat ik mijn prothese in mijn borst voel bewegen. Wil ik iets van de grond pakken, dan voel ik dat mijn prothese in mijn borst naar voren beweegt (zwaartekracht). Echt het gevoel als je een rauwe ei schud, dat je dan de dooier voelt bewegen in het ei zelf.

Het is een irriterend, vreemd gevoel, niet echt pijnlijk!

Misschien geldt hier ook het magische woord Geduld wel hoor????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik zou dat woordje geduld even lkkr weggooien en je pc bellen en er naar laten kijken. Je weet wat er nu met mij is en ik moest ook geduld hebben!

Ik zou niet wachten en het laten controleren. Beter 10x te veel als 1x niet en er is wel wat!

kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lady, pff vind het zo moeilijk, straks ben ik weer zo'n zeurend vrouwtje die weer onzeker is over iets terwijl ik dan naar huis gestuurd wordt met het woordje geduld. Of nog erger . . . dat het implantaat vervangen moet worden en weer 6 weken in die kliniek bh en band moet pfff.

Durf ook haast niet meer op mijn rechter zij te slapen, bang dat het implantaat gaat draaien, want ik voel gewoon dat hij opzij zakt en dan krijg ik zo'n drukkend gevoel (niet prettig) dan voelt het ook net of de bolling richting mijn oksel draait en de bovenkant van het implantaat naar het midden. Voelt net of het implantaat dan een kwart draait en zo voelt het ook. Ben dan ook aan het testen met rechts, dus naar mijn linker zij en die doet het ook wel iets, maar dat voel ik niet bewegen en die doet dan ook geen pijn en zakt ook niet zover door naar het midden . . . pffffffff onzekerheid!!!!!

Dus 's nachts heb ik netjes mijn kliniek bh en mijn band aan (durf echt niet zonder) en hoop elke ochtend wakker te worden met mijn borst op plaats waar hij hoort te zitten!!!

Zal morgen mis ff foto maken, maar ben dan bang om het resultaat te zien, hou mezelf nu voor dat het wel meevalt. . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieverd je gaat echt geen zeurend vrouwtje zijn!! Ik zou dus echt gewoon bellen! Ik vond het ook moeilijk om te bellen en te gaan. Zei al een paar keer tegen ron, de pc stuurt me gewoon naar huis met het woordje geduld... niet dus!

Zoals je verteld wat je voelt en als je dat ook tegen de pc zegt weet ik zkr dat ie zegt dat je even langs moet komen. Voelt je borst als je op je zij gaat liggen ook wel eens koud en gevoelsloos????

Link naar reactie
Delen op andere sites

renaaaatje je bent helemaaaaaaal geen zeur gewoon bellen. je kunt toch niet rondlopen met deze onzekerheid. mijn borste branden wat van binnen nou ik heb na 1 week toch maar effe gebelt nou werd gezegt dat dit normaal is en dat ik me niet druk hoef te maken. dus bel nou gewoon en las een afspraak in.

succes meisie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Renate,

Morgenochtend gewoon bellen. Daar zijn ze voor en daarvoor heb jij ook betaald.

Volgens mij moet het nu toch wel ingekapseld zijn je prothese, dat het nu nog beweegt enzo lijkt me toch niet goed....

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je nog geduld moet hebben. Maar voor je eigen geruststelling zou ik morgen zeker bellen.

Sterkte, liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi renate,

dat is wel erg vreemd ja! ik zou echt gewoon bellen hoor!

beter dat je er snel bij bent dan dat je dalijk met de gebakken peren zit!

Dan kunnen ze het herstellen of je geruststellen!

Ik heb dat een borst stuk groter is en die borst doet ook veeel meer pijn, heb ik ook steken in enzo!

Misschien dat dit normaal is weet ik ook niet.. er gaat wel iets raars in je lichaam he!

En ik weet dat de borsten apart herstellen van elkaar dus wie weet :)

Bellen he!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey renate ,

wat jammer nou !!!

ik zou ook niet twijfelen en naar de PC bellen !

nazorg is altijd inbegrepen !

al bel je alleen maar om je te laten geruststellen !!

ik duim voor je ,

anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook gewoon bellen hoor ..hoort zeker bij je nazorg ..bne benieuwd of je al gebeld heb en wat de uitkomst ervan is of je langs moet komen of niet?....( al is het aleem maar om toch gerust gesteld te worden ) ...lijkt me ook niet prettig om je zo druk te maken ...laat je zeker niet afshepen hoor ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net gebeld met de kliniek maar zoals mijn vermoeden al was . . . ben ik niets wijzer geworden.

Moet gewoon mijn nacontrole op 3 mei afwachten (kon niet eerder) en de herstel periode is echt 9 tot 12 maanden en in deze periode kan mijn linker borst nog gaan indalen omdat de borsten ieder apart genezen.

Het kan zijn dat mijn linker borst meer tijd nodig heeft om in te kapselen in daarom is het verstandig om mijn kliniek bh weer te gaan dragen overdag want 's nachts durf ik sowieso al niet zonder en zweer ik bij mijn band.

Met de vraag of het normaal was dat ik mijn prothese voel bewegen . . . kon ze mij geen antwoord op geven :wacko:

Dus op na 3 mei . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Renate

Ik heb dat wel met zo´n 3-4 weken gehad.

dan was het net of mijn linkerprothese bewoog als ik liep....héél raar gevoel!!!!

Hier heb ik echter maar een paar dagen last van gehad.

Ik heb trouwens ronde prothesen, dus hoef ik niet bang te zijn voor kantelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een prothese heb je, en is ie onder of boven de spier geplaatst?

Mijn pc vertelde dat sommige artsen de pocket te groot maken waardoor je ook daarna zo'n martelband moet dragen... Wat het risico op draaien v prothesen kleiner maakt. Als de arts de pocket net zo klein als de prothese maakt, dan zit ie automatisch gelijk gefixeerd, het is puur maatwerk geworden!

Als je lichaam doordat het "gat" te groot is niet optijd geneesd, dan kan de prothese dus gaan draaien, en sls je dus een anathomische vorm hebt, dan kan dat het platte aan de onderkant verklaren! Hij is misschien gedraaid! Ik zou zeker aktie ondernemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sintje,

Ik weet zeker dat mijn prothese niet gedraaid is, maar vandaag wel telefonisch contact gehad met de kliniek maar niet veel wijzer geworden. Mijn eindcontrole is 3 mei en een afspraak tussendoor lukte niet, maar dat vond ik ook niet echt dringend hoor.

Ze zei wel dat sommige borsten niet genoeg hebben aan 6 weken om in te kapselen, dus vandaar mijn kliniek bh maar weer uit de kast gehaald en die weer aangetrokken.

Ladytien heeft ongeveer het zelfde, (zo op de foto te zien) en die heeft een spier contractie, maar ik weet niet of dit evt. voelbaar is want ik voel geen weefsel of verschil met die andere borst.

We wachten 3 mei geduldig af en dan zal ik wel meer horen.

p.s. mijn pc werkt eigenlijk alleen met anatomische (veel 380cc en 480cc) prothesen dual plane plaatsing, dus ik neem aan dat het voor hem toch een routine klus is om de pocket precies op maat te maken!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou je wel denken ja, maar zo'n martelband is er niet voor niets... Ik heb ook dual plane 375cc en ook anatomisch, ik hoef geen band om, alleen maar een goede sport bh... Ik vind het ook raar dat ze je niet eerder laten komen, vind ik geen service eigenlijk! Ik hoop echt voor je dat er niks aan de hand is, maar al je klachten lijken op een gedraaide prothese! Maar jij weet wat je voelt!

Je zou ook nog evt je verhaal kunnen voorleggen aan een andere kliniek, die staan er los van, en hebben nijs te winnen of verliezen.. Telefoontje plegen is al genoeg! Sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.