Ga naar inhoud

Vergoeding bij medische indicatie ivm tubulaire borsten??


Aanbevolen berichten

Ladies como estas,

Ik hoorde vandaag dat mijn borsten een naam hebben: tubulaire borsten. Hebben jullie daarva gehoord? Weten jullie of er hiervoor een medische verklaring gekregen kan worden, zoja wie moet deze maken? Vergoed de verzekering bij medische indicatie een BV???

Liefs

Latina

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik had/heb ook tubulaire borsten en dit word niet vergoed omdat het geen medische reden heeft.

Het is puur cosmetisch.

Mischien als je het via de psychiater kan regelen (omdat het geestelijk wel een hoop met je doet!)

maar via die weg heb ik het zelf niet willen doen.

Hoop voor je dat het mooi word :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Latina,

Ik sluit me helemaal aan bij SaraMay, het is een cosmetische ingreep.

Ik had ook tubilaire borsten, (zie mijn voor foto's) bijna een cup-maat verschil en ene tepel één cm hoger dan de andere maar het wordt echt niet vergoed!

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht.

Groetjes Renate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sara Mat, waar heb jij de jouwe laten doen?

En, zowel voor sara als renate, hebben jullie eerst geinformeerd bij de verzekeraar? of de kosten proberen te declareren? omdat jullie er stellig van zijn dat het niet vergoed wordt..

Ik heb nl gehoord dat het wel medisch is (een aangeboren afwijking = toch medisch?) De ingreep is wel cosmetisch (Bv's zijn idd cosmetisch, maar de reden kán medisch zijn, en in dat geval zal het toch vergoed worden?)

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sara Mat, waar heb jij de jouwe laten doen?

En, zowel voor sara als renate, hebben jullie eerst geinformeerd bij de verzekeraar? of de kosten proberen te declareren? omdat jullie er stellig van zijn dat het niet vergoed wordt..

Ik heb nl gehoord dat het wel medisch is (een aangeboren afwijking = toch medisch?) De ingreep is wel cosmetisch (Bv's zijn idd cosmetisch, maar de reden kán medisch zijn, en in dat geval zal het toch vergoed worden?)

Liefs xxx

Wat je zegt klopt, maar omdat het een aangeboren afwijking is waar je normaal mee kunt leven word het alsnog niet vergoed.

Oneerlijk maar waar.

En ja ik heb navraag gedaan (AGIS).

Als je twijfelt, gewoon proberen, nooit geschoten is altijd mis ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klopt, maar omdat het een aangeboren afwijking is waar je normaal mee kunt leven word het alsnog niet vergoed.

Oneerlijk maar waar.

En ja ik heb navraag gedaan (AGIS).

Als je twijfelt, gewoon proberen, nooit geschoten is altijd mis ;)

Ja precies, kga het gewn proberen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Kijk even bij mijn galerij... :unsure:

Plovier heeft er nog niet naar gekeken.. ik heb 7 juni de operatie + consult vooraf.

Wat zei hij bij jou precies? Wordt het bij jou vergoed?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb even gekeken, tubulaire borsten is eigenlijk dat je aan de onderkant van de borst geen voldoen bolling hebt. De onderkant van de borst is dan gewoon recht of naar binnen gebogen als je begrijpt wat ik bedoel. (Plovier heeft het me met een tekening uitgelegd maar ja dat kan ik hier niet.)

Maar ik zie dat er bij jou wel bolling is onderaan... Maar je hebt toch beter nog eens een consult hoor, wij 'leken' kunnen je dat niet echt zeggen, enkel de pc kan dat vind ik persoonlijk.

Als je tubulaire borsten hebt moet hij tijdens de operatie nog een extra dingetje doen (weefsel losmaken vanonder in de borst) heeft hij me verteld. Ik hoop dat dat niet NOG pijnlijker gaat zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb even gekeken, tubulaire borsten is eigenlijk dat je aan de onderkant van de borst geen voldoen bolling hebt. De onderkant van de borst is dan gewoon recht of naar binnen gebogen als je begrijpt wat ik bedoel. (Plovier heeft het me met een tekening uitgelegd maar ja dat kan ik hier niet.)

Maar ik zie dat er bij jou wel bolling is onderaan... Maar je hebt toch beter nog eens een consult hoor, wij 'leken' kunnen je dat niet echt zeggen, enkel de pc kan dat vind ik persoonlijk.

Als je tubulaire borsten hebt moet hij tijdens de operatie nog een extra dingetje doen (weefsel losmaken vanonder in de borst) heeft hij me verteld. Ik hoop dat dat niet NOG pijnlijker gaat zijn!

Hmm ja zoals jij het uitlegt snap ik het niet zo goed hahaha..

Die bolling is omdat ze zijn gaan hangen denk ik..

Andere meiden (die het ook hebben)zeggen ook dat het tubulaire borsten zijn.. En als ik op het internet zoek, dan zie ik ze ook in verschillende uitvoeringen.. en veel gelijkenissen met die van mij.. En als ik dan zoek naar de term tubulair dan vind ik dat het inhoudt dat de borst 'in de puberteit is stil blijven staan', wat bij mij ook zo is .. Helaas! Echt verschrikkelijk.. maar ja 7 juni is het zover! weg kleine theezakjes en boobs here i come! haha

heb jij geinformeerd bij je verzekering dan?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ben niet geïnformeerd door verzekering, heb het aan dr. Plovier gevraagd, en hij zei dat je dat sowieso niet gaat vergoed krijgen omdat het idd puur esthetisch is en er geen echt medische klachten aan verbonden zijn... Heb even een tekeningetje gemaakt in word-document maar kweet niet waar ik het kan zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.