Ga naar inhoud

Luna : 7 april 2011 : Dr. Wilmink : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Nee ik heb nergens last van... gelukkig ;)

Ik heb nu 2x 'n klein gevoel van kramp gehad, 1 keer toen ik gisteren ging auto rijden (dat mag pas vanaf morgen of vrijdag) toen ik aan het schakelen was merkte ik dat dat inspannend was voor m'n borstspier en aan 't eind van het ritje voelde ik echt 'n soort krampje in m'n spier... En net heb ik boodschappen gedaan, ik had 'n hulpje bij maar heb toch even snel 'n tas gedragen naar de auto omdat dat sneller ging :) toen voelde ik ook weer zo'n zelfde kramp gevoel....

Vanmorgen toen ik nog even aan het indoezelen was heb ik me zelfs even op m'n zij gedraaid, dat mag ook nog niet :) maar ging wel goed... voelde niet heel comfortabel maar 't was toch wel even prettig om even anders te liggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat doe jij al veel! Pas wel op he, je kan het maar 1x verpesten, straks krijg je te veel kapselvorming... Rustig aan! Ookal heb je geen pijn, dat zegt natuurlijk niks over wat er van binnen gebeurd!

Ohh het lijkt me heerlijk om weer eens op me zij te slapen.. Ik denk dat dat nog niet lukt bij mij.

Leuk om te lezen hoe snel sommige al herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... ik weet het :) heel eigenwijs ben ik maar ik voel me ook zo goed! 't is dan zoooo moeilijk om te wachten op iemand om iets boven uit de kast te pakken... Maar verder doe ik wel rustig aan hoor :)

Ik heb m'n boobies gemeten! Ze groeien inderdaad nog!! :1bouncingboobs:

Toen ik net geopereerd was was m'n omvang 104 cm en nu al 105,5!! jeeeejjj ze worden NOG groter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag nu een 75D, ik denk dat als het vocht en zwelling weg is dat het mischien iets kleiner is... Dat lijkt me juist logisch... Maar ik hoop net als jij dat ze eerder gaan groeien!!! Maar ik vraag me af of dat groeien niet gewoon door zwelling komt... Want waardoor zouden ze nog kunnen groeien? Heeft jou pc daar iets over verteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh jij hebt natuurlijk voor de spier! Dat verklaard het dat je zo weinig pijn had, en dat je met opstaan ook geen problemen hebt! Hihi, ik heb dual plane... Autch! Maar ik mag ook nuet klagen, was na dag 3 ook al van de pijnstillers af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa, dat scheelt ja!!! Maar wel goed om te weten dat 't bij dual plane ook mee valt, m'n moeder en 'n vriendin van haar gaan 2 mei ook naar de velthuis en die vriendin van m'n moeder moet ook dual plane :)

Moest jij niet 5 dagen paracetamol slikken?? Ik had 't niet meer nodig maar heb ik wel gedaan, dacht dat dat moest :) Ik vond het al zo raar dat ik maar 10 paracetamolletjes had, heb ik dat zeker verkeerd begrepen?

Ik had gisteren ineens pijn!!! Ik moest sinds gisteren avond m'n borst vasthouden als ik liep... ook vanmorgen bleef de pijn... Ikke helemaal in paniek, ik dacht dat m'n hechting los liet ofzo.... Maar ik heb het gelukkig al gevonden, 't probleem zat in de sport bh. Ik had voor de operatie maat 90C gekocht, toen heb ik me op laten meten en heb ik 'n 85C gekocht omdat ik geen 90 bleek te hebben... Nu had ik gisteren die 90C bh weer aan gedaan... die zat gewoon te los. Nu heb ik m'n 85bh weer aan en nu doet 't geen pijn meer :) Gelukkig!!! Ik schrok echt!!

Morgen moet ik terug naar Eindhoven, gaan ze de hechtingen eruit halen :) Ben jij al geweest Sintje??

Ik zat te twijfelen om te vragen of het niet gewoon bij de huisarts mag maar toch is het ook wel fijn om even op controle te gaan bij de verpleegkundige... zij heeft er vast meer verstand van als de huisarts toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik moet ook morgen voor controle!

Ik vind het idd ook wel even fijn dat ernaar gekeken wordt, gewoon voor een zekerder gevoel dat alles goedgaat.

Huh?! Gaan de hechtingen er al uit bij jou? Weet je dat zeker? Bij mij namelijk pas volgende week, morgen is wondcontrole bij mij.

Misschien dat het bij boven de spier sneller mag? Maar een week later vind ik zo snel!

Wat leuk dat je moeder ook een bv krijgt!! dus je had je borsten van je moeders genen?!;-)

Spannend hoor ook voor haar! Is ze nerveus? Gaan hun ook bij dezelfde arts als jij?

Die bh's, lastig he! Ik heb nu weer een 80 C aan, maar ik heb het idee dat de cup iets te klein is, de striemen staan nu steeds in me borsten, dus ik ga vd week toch maar weer een D erbij halen... Ff zoeken weer naar de juiste maat... Vroeger was het gewoon makkelijk, altijd een 70B of een 75A, altijd goed hahaha.

Maar wat je zegt kan best kloppen! Je had gewoon geen steun met die 90C!

Ik zal ook blij zijn als de hechtingeb en die plakband eraf mogen! Ze beginnen steeds meer te kriebelen, maar durf niet zachtjes te krabbelen ivm infectie etc...

Ik ben benieuwd of de hechtingen er echt al uit gaan bij jou!!!

Groetjes Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees nu pas dat je vroeg 'hoe ze kunnen groeien'

Helaas zijn ze helemaal niet gegroeid, vandaag, met m'n passende bh maat zijn ze weer net zoveel cm als van te voren.... :74: die ander bh zat dus gewoon losser :P he, jammer! ;)

Maar de pc zei dat ze nog gaan groeien... of ja, dat ze naar voren gaan staan... omdat het weefsel/vel uit rekt...

Ik heb zelf wel 't idee dat mijn zwelling weg is, dat hoop ik tenminste anders blijft er niks van over :20: Ik heb wel elke dag foto's gemaakt en de eerste dag waren ze duidelijk gezwollen maar de laatste dagen blijft 't een beetje hetzelfde... :20:

Bh's kopen vind ik nu ook echt lastig... ik ga deze gewoon even steeds snel uitwassen want dat vind ik toch zonde van m'n geld... Of ik haal er 1 bij van Hema ofzo, die waren niet zo duur... Volgens mij zei de pc dat je pas na 4 weken kon zien hoe het resultaat was dus dan kunnen we bh's gaan shoppen :)

Heb m'n borstjes inderdaad van m'n moeder geerft al heeft zij altijd 'n volle b cup gehad... ik had aa... Maar m'n moedertje wordt 'n dagje ouder en de vulling is op de een of andere manier verdwenen :) Eerst wilde ze ze laten liften maar tijdens mijn consult hebben ze haar spontaan gemeten en verteld dat liften niet nodig is met 'n silecoontje erin... :3:

Nu neemt ze zelfs 'n maatje groter als wat ik heb (ook wel omdat de groote iets tegen is gevallen en zij dezelfde bouw heeft)

Tijdens haar consult mocht ik niet auto rijden, mama heeft altijd 'n chauffeur nodig... De chauffeur werd ook weer spontaan opgemeten toen ze vertelde dat ze ook wel interesse had dus nu worden de 2 vriendinnen tegelijk geopereerd, hoe gezellig is dat ;)

Zij gaan wel naar 'n andere chirurg, ik zou eigenlijk ook eerst bij hem gaan maar de chirurg die me uiteindelijk geopereerd heeft had al eerder een plekje vrij, vandaar dat ik ben overgestapt.

Wel grappig dat we straks al met z'n 3en zijn met 'n borstvergroting en ik heb al heeeeel veel andere mensen enthousiast gemaakt! 't lijkt wel of iedereen ontevreden is over 't uiterlijk van hun borsten.

Hoe gaat 't vandaag bij jou??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een super grappig verhaal!!!

Ik werk in een kapsalon, en ik maakte er nooit een geheim van dat ik een bv ging krijgen, en door mijn enthousiasme zijn er voor mijn oparatie al 2 mensen geopereerd! Super grappig dat je idd mensen over een drempel kan trekken he! Ik zat met sport, moest dus ook echt wachten tot het wedstrijd seizoen qfgelopen was eind maart.... Dus vandaar dat hun zich al veel eerder konden laten opereren.

Ik had eind augustus al mijn eerste consult, maar wat duurde dat half jaar lang zeg voordat het eindelijk ging gebeuren!

Ik voel me best goed, gisteren had ik een beetje een brak-dag... Geen pijn ofzo, maar heel moe, en chagrijnig!

Vandaag voel ik me wel fit, heb ook een goede nacht gehad, de pijn aan mn borstbeen neemt ietsje af denk ik met slapen. Daar heb jij geen last van denk ik ivm boven de spier?!

Jammer dat ze niet gegroeid zijn!:-( maar wat je zegt, als de huid wat gaat uitrekken dan komen ze meer naar voren, en dan gaan ze ook iets meer hangen. Tenminste, dat hoop ik. Nu staan mijne nog zo blij parmantig naar voren en rechtop hahah!

Ik heb bij de hema een zwarte sport bh erbij gehaald. Medium weight heet die, die is wat lager uitgesneden, makkelijker met kleding! En ik moet zeggen dat dit model er ook niet zo oma-achtig uitziet hahah!

Heb je nu geen pijn meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ikke: Jij brengt me op ideeen, ik moet vragen om provisie :126:

@ Sintje: Jeeeeetje!! Wat een geduld heb jij gehad zeg!! Zo lang wachten!! Ik kreeg al de kriebels toen ik 6 weken zou moeten wachten... Eerst dacht ik dat dat wel fijn was zodat ik met m'n werk alles goed kon plannen maar eenmaal thuis heb ik meteen gebelt dat ik de afspraak toch wilde verzetten :) Toen kon ik na 2 weken al terecht, daar was ik echt super blj mee!

Ik heb nogsteeds pijn bij 't lopen... lag dus niet aan de bh :20:

Ik heb weer iets nieuws bedacht, misschien komt het door het indalen! Ze hebben m'n borstplooi verlaagt en dat weefsel wordt nu misschien wel aan de kant geduwt door m'n nieuwe boobies?? Ik heb 't als vraag gesteld bij 't andere stukje forum dus 'k hoop dat er dames zijn die 't herkennen want ik maak me stiekem toch wel 'n beetje zorgen hierover.. Zo gek om na de operatie niks te voelen en dan na 'n week ineens 'n stapje terug te moeten nemen... (misschien wel goed voor mij aangezien 't zo moeilijk was om rustig aan te doen :75: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik op controle geweest! De knoopjes van de hechtingen die aan beide kanten uitstaken zijn eraf geknipt, de rest lost vanzelf op.

Alles was goed zei ze :)

't rotgevoel wat ik had aan 1 borst bij 't lopen kwam door vocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig!

Dat scheelt weer wat stress!:-)

Ik moest ook op controle, bij mij zijn er geen knoopjes of hechtingen weggehaald. Iedere arts doet het blijkbaar op eigen inzicht.

Ze was verbaasd hoe goed ik me al kon bewegen, alsof er niets gebeurd was! En zo voel ik me ook!

Ik heb het laatste half jaar een heel zwaar sportseizoen achter de rug, waardoor mijn lichaam in top conditie is, en waardoor mijn genezing zo vlot loopt.

Tenminste dat zei ze.

Ze vond het zo bijzonder, juist bij dual plane! Wel leuk om te horen!

Heeft jouw arts verder nog iets verteld over wat je wel en niet mag?

Ik mag iig weer mijn eigen haar wassen! Jeeeeaahhh!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh jij bent dus echt een uitzondering :) Wat goed!! wat boffen wij :43: Ik dacht dat 't juist pijnlijker was bij sportievelingen omdat je spieren dan ontwikkeld zijn?

Tegen mij hebben ze niet heel veel meer gezegt, dat ik niet moest stofzuigen en dweilen maar dat wist ik al.. Haren wassen deed ik al zelf :D En ik mag nu in bad, heb ik net meteen al gedaan :) lekker!! En ze vertelde over de zon, dat ik nu nog niet in de zon mag maar over 'n tijdje (ben 't aantal weken alweer kwijt) mag het met 'n hoge factor op de littekens...

Euh... fietsen mag, lopen mag....

En over de sport bh, ik dacht dat je na 4 weken bh's mocht shoppen maar ze zei dat ik over 4 weken de sportbh 's nachts uit mag maar dat ik 'm dan nog wel overdag moet dragen... sjonge jonge!

Oh ja en litteken creme of Vit E creme zei ze, bij mij heeft ze nu nieuwe pleisters geplakt, die mogen er dinsdag af en dan moet ik elke dag gaan smeren. Eerst 'n week erop smeren en na die week echt inmasseren op 't litteken.

Wat ik nog wilde vragen... Die vriendin van m'n moeder die ook 2 mei gaat... zij doet ook dual plane. Maar nu zag ik bij 2 dames op foto's in de gallerij dat wanneer zij hun spieren aanspannen dat dat er dan een beetje vreemd uit ziet. Is dat altijd bij dual plane? (volgens mij had de een dual plane en de ander onder de borstspier)

Zie je bij jou ook de spier (?) lopen onderaan je borst als je je spieren aan spant?

Ik had wel gehoord dat je borst raar kan staan bij spieraanspanning als je ze onder de spier plaatst maar ik dacht dat ze dat 'probleem' juist op hadden gelost door 't dual plane te doen... Heb jij je daar in verdiept?

Moet je nou volgende week weer terug komen?? voor die knoopjes?

Heb je ook je litteken gezien?? wowww wat 'n klein streepje :) Ik had 't al wel eens gezien bij iemand die zo'n 10 jaar geleden is geopereerd, zag je heel vaag een klein dun wit streepje... Maar toch was ik helemaal verbaasd over hoe klein en dun mijn eigen litteken was :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat jij vertelde heeft mijn arts ook verteld.

Als ik nu mijn borstspier aanspan zie ik mn borsten wel iets bewegen, maar ik zie niet dat mn prothese daardoor naar buiten gedrukt wordt, en ik zie al helemaal geen spier lopen hoor!

Ik denk, en logischer is dat denk ik al de prothese helemaal onder de spier geplaatst is. Ik weet van een vriendin van mij die heeft RONDE protheses maar ook dual plane.... Als zij bijvoorbeeld push ups doet op dr handen, dat dan haar borsten ietsje uit elkaar gaan als ze kracht zet, maar dan moet ze wel echt heeeeel veel kracht op dr borstspier zetten.

Voor mijn operatie gebeurde dat bij de push ups ook al bij mij kleine borstjes, dat is volgens mij ook een normaal effect als je ze zwaar aanspant.

Mijn spieren zijn wel wat ontwikkeld, maar ze zijn vooral heel soepel en lang getraind... Ik doe aan een soort showdance, dus de warming ups zijn dan vooral veel strechen, daarbij kwam een beetje krachttraining. Dus ik denk dat mijn conditie gewoon in topvorm is, en mijn spieren heel soepel, vandaar dat ik op dag 3 al geen pijn meer had.

Tot nu toe vind ik de dual plane techniek de mooiste techniek voor mensen die niet veel vlees op de borstkas hebben... De overloop is super natuurlijk, en dat dunne laagje spier wat erover zit dekt heel mooi de randen vd prothese af.

Ik denk dat bij ronde protheses de spier misschien iets meer wegdrukt bij zware inspanning... Maar gelukkig loop je niet de hele dag alsof je aan het body builden bent toch!

En bij mn vriendin is het me nooit opgevallen dat het er raar of onnatuurlijk uitziet! Ik denk dat ze zich daar geen zorgen over hoeft te maken.

Ik kan je evt wat foto's opsturen als je wil? Ik heb niet de behoefte om ze hier op t forum neer te zetten, maar ik kan ze naar je emailen als je wil?! Dan kan je ze laten zien aan je moeder en vriendin!

Ik stuur je wel even prive mijn email adres, als je mij dan een klein berichtje stuurt, dan heb ik gelijk de jouwe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi luna,

ik las dat jij ook bent geholpen door Dr.Wilmink.

Ik word 12 juli ook door hem geholpen. Mijn omvang nu is 75A. Ik krijg 325 cc achter de spier, ronde protheses. Ik hoop op een volle C uit te komen!

Ik had bij dr wilmink ook de maat aangepast die jij nu heb. de 375 cc. Dit zou volgens dr wilmink niet bij mij passen.

op welke cup kom jij nu uit en heb jij ze eigk. ook achter de spier laten plaatsen?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Juud! Dr Wilmink is echt een goede chirurg naar mijn mening!! Mijn hechtingen zien er super goed uit!! Het waren meteen al hele kleine dunne streepjes! Helemaal niet rood, niks, gewoon al heel mooi!!

Ik was super zenuwachtig en hij was echt heel aardig en stelde me helemaal gerust! Iedereen trouwens daar, ik was ook echt fan van de meneer van de narcose!

Ik had een 85aa (geen idee eigenlijk want ik had nooit een bh die me paste omdat er in die omvang geen aa is, ik droeg altijd gelvulling bh's van 85B die dus veel te groot waren) Nu heb ik een 85C of 85D, in de sport bh van triumph had ik C en de bh's die ik nu heb gekocht waren allemaal D.

Ik twijfelde ook heel erg over de CC's. Het is echt heel moeilijk inschatten!!! Na m'n operatie vond ik m'n borsten nog te klein. Ik heb echt een hele brede bouw en alle foto's die ik had bekeken van 375cc waren echt heel anders als hoe het er bij mij uit ziet... Het ziet er gewoon anders uit als je een D cup hebt bij een smalle bouw.... Maar!!! Ik ben wel super tevreden!! Eigenlijk is het precies goed, m'n nieuwe boobies staan precies bij m'n bouw, de verhouding tussen m'n heupen en borsten is soort van gelijk, het klopt gewoon helemaal!!

M'n moeder is na mij geopereerd, 'n paar weken later... Zij vond mijn borsten ook te klein en is voor een maatje meer gegaan... Nu vind ze haar borsten te groot en zou ze liever wat minder willen hebben.... Te groot is ook niks... Da's weer lastig met sporten ook denk ik... Ik vind groot nogsteeds wel heel mooi.... Maar ik heb wel bereikt wat ik wilde bereiken! Ik ben in verhouding.

Tijdens mijn gesprek met de consulente en dr Wilmink zeiden zij ook tegen mij dat ik niet te groot moest kiezen omdat ik dan ipv slanker doordat ik meer in balans was, juist dikker zou lijken... Ook vertelde ze dat te groot ook niet praktisch is als je te groot neemt, dan moeten sommige verstel stukjes tussen hun bh's zetten omdat ze niet meer in gewone bh's passen...

Het is echt heel erg lastig met de cc's, je weet ook niet wat je koopt zeg ik altijd :) Het is gewoon een verrassing! Probeer je niet gek te laten maken... Kies en vertrouw erop dat het de juiste keuze is. Wat je ook kiest, het gaat heel mooi worden!! Dat is 1 ding wat zeker is!!!

Ik ben er wel van overtuigd dat de mensen van de Velthuiskliniek weten waar ze het over hebben... Je moet niet blind af gaan op hun advies maar je kan er wel vanuit gaan dat ze weten waar ze het over hebben... Alleen wat jij de beste maat vind voor jou.... Dat weet jij alleen... En dat weet je pas na je operatie denk ik :)

Volgens de Velthuis kliniek is het in ieder geval ongeveer 150cc per cupmaat, ik had dus 2 cupmaten en een beetje 75cc extra. Ik ben van Aa (ik weet niet of ze de dubbele A meetellen of dat ze aa als a tellen) naar C-kleine D gegaan :)

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Luna,

bedankt voor je reactie, doet me goed!! ben al heel wat meer gerustgesteld haha

nu is het alleen nog aftellen tot 12 juli..

had jij trouwens ook ronde protheses, achter de spier?

liefs

Hey Juud! Dr Wilmink is echt een goede chirurg naar mijn mening!! Mijn hechtingen zien er super goed uit!! Het waren meteen al hele kleine dunne streepjes! Helemaal niet rood, niks, gewoon al heel mooi!!

Ik was super zenuwachtig en hij was echt heel aardig en stelde me helemaal gerust! Iedereen trouwens daar, ik was ook echt fan van de meneer van de narcose!

Ik had een 85aa (geen idee eigenlijk want ik had nooit een bh die me paste omdat er in die omvang geen aa is, ik droeg altijd gelvulling bh's van 85B die dus veel te groot waren) Nu heb ik een 85C of 85D, in de sport bh van triumph had ik C en de bh's die ik nu heb gekocht waren allemaal D.

Ik twijfelde ook heel erg over de CC's. Het is echt heel moeilijk inschatten!!! Na m'n operatie vond ik m'n borsten nog te klein. Ik heb echt een hele brede bouw en alle foto's die ik had bekeken van 375cc waren echt heel anders als hoe het er bij mij uit ziet... Het ziet er gewoon anders uit als je een D cup hebt bij een smalle bouw.... Maar!!! Ik ben wel super tevreden!! Eigenlijk is het precies goed, m'n nieuwe boobies staan precies bij m'n bouw, de verhouding tussen m'n heupen en borsten is soort van gelijk, het klopt gewoon helemaal!!

M'n moeder is na mij geopereerd, 'n paar weken later... Zij vond mijn borsten ook te klein en is voor een maatje meer gegaan... Nu vind ze haar borsten te groot en zou ze liever wat minder willen hebben.... Te groot is ook niks... Da's weer lastig met sporten ook denk ik... Ik vind groot nogsteeds wel heel mooi.... Maar ik heb wel bereikt wat ik wilde bereiken! Ik ben in verhouding.

Tijdens mijn gesprek met de consulente en dr Wilmink zeiden zij ook tegen mij dat ik niet te groot moest kiezen omdat ik dan ipv slanker doordat ik meer in balans was, juist dikker zou lijken... Ook vertelde ze dat te groot ook niet praktisch is als je te groot neemt, dan moeten sommige verstel stukjes tussen hun bh's zetten omdat ze niet meer in gewone bh's passen...

Het is echt heel erg lastig met de cc's, je weet ook niet wat je koopt zeg ik altijd :) Het is gewoon een verrassing! Probeer je niet gek te laten maken... Kies en vertrouw erop dat het de juiste keuze is. Wat je ook kiest, het gaat heel mooi worden!! Dat is 1 ding wat zeker is!!!

Ik ben er wel van overtuigd dat de mensen van de Velthuiskliniek weten waar ze het over hebben... Je moet niet blind af gaan op hun advies maar je kan er wel vanuit gaan dat ze weten waar ze het over hebben... Alleen wat jij de beste maat vind voor jou.... Dat weet jij alleen... En dat weet je pas na je operatie denk ik :)

Volgens de Velthuis kliniek is het in ieder geval ongeveer 150cc per cupmaat, ik had dus 2 cupmaten en een beetje 75cc extra. Ik ben van Aa (ik weet niet of ze de dubbele A meetellen of dat ze aa als a tellen) naar C-kleine D gegaan :)

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anatomische, op de spier... Ik wilde eigenlijk dual plane, dat werd ook geadvieerd door andere chirurgen maar bij de Velthuis hebben ze m'n vet/weefsel gemeten en ik bleek ruim voldoende te hebben om het op de spier te doen.... Dat vond ik wel eng omdat 2 anderen het onder de spier adviseerde maar ben er nu super blij mee :) Je ziet er ook niks van dus de goede man heeft een goed advies gegeven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.