Ga naar inhoud

Hoe vertel(de) je het je kinderen??


Aanbevolen berichten

gewoon eerlijk zijn in het feit dat je pijn hebt en dat ze heel voorzichtig moeten zijn. Ik heb een 2ling van 11 en die heb ik het gewoon verteld en ik heb er 1 van 3 jaar en heb verteld dat mamma veel auw heeft en dat ie voorzichtig moet zijn. En heb het ook laten zien... hij deed echt heel voorzichtig en soms moesten we het nog zeggen maar het is allemaal goed gegaan!

Suc6 morgen ook met je herstel en ook met je kids!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog maar ik heb het ook gewoon gezegt dat mama strakkies geopereerd gata worden en dat ik dat wat pijn heb.

En gelijk gevraagd als papa dan weer werkt of ze me een klein beetje willen helpen....dat wilde de oudste(9) maar al te graag!! lief he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb aan mijn zoontje van 4 gezegd dat mama een beetje ziek is en rustig aan moet doen en hem niet kan tillen.

Hij zag de pleisters op mijn borsten en dat was voor hem duidelijk genoeg hahahaha.

Mijn jongste is nog te jong om het te begrijpen.

Spannend he morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn zoon van bijna 8 jaar gewoon gezegt dat mama geopereerd werd aan de borsten omdat mama ze niet zo mooi meer vond. Hij was heel begripvol en vond het heel interessant ha ha.

Hij was ook heel lief en voorzichtig en heeft mij de eerste weken heel goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb sinds 2 weken een BVK laten doen en heb tot nu toe de kindjes nog niets over mijn borsten verteld, omdat de oudste (5jaar) het aan iedereen zou gaan verder vertellen... (schooltje, schoonouders, buren) :) En dat vind ik net het probleem, want buiten mijn echtgenoot en mijn ouders, weet niemand van de operatie af. En dat wil ik liever zo houden...

Ze weten nu wel dat ik pijn heb, en ze niet kan optillen enzo... ook dat ze voorzichtig moeten zijn als we samen spelen. Maar voorlopig zien ze dat een beetje als de pijn die ik voorheen had (veel nek, rug en hoofdpijn).

Maar wat ik hen straks moet gaan vertellen (zomer) als ze mijn littekens gaan zien... dat weet ik echt nog niet... :(

Iemand ik gelijkaardige situatie?

Groetjes

Dolfijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn zonen (bijna 7 en 9½) gewoon verteld dat mama niet zo blij was met haar borsten (dat snapte ze wel want:'ja want ze hangen wel een beetjé hè mam :154: ) en dat de dokter ze weer mooi ging maken. Heb wel verteld dat het een beetje ons 'geheimpje' is en dat ze het dus niet aan iedereen moesten vertellen en dat hebben ze ook niet gedaan!!!! Ze hebben me zelfs heel goed meegeholpen na de operatie, was naar de machine gebracht, erin gedaan, in de droger gestopt enz. Heel erg lief allemaal. Ze kunnen meer als je denkt ;-).

Ik ben er helemaal voor om er geen drama van te maken en wilde ze het liever eerlijk vertellen zodat ze wisten dat ik niks ernstigs mankeerde.

Gr Tally

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het mijn jongens gewoon eerlijk verteld,die zijn 10 en 12.

en de jongste zegt als mama nieuwe borsten krijgt dan ga ik goed helpen hahhaha.

Wel verteld dat niet het hele schoolplein het hoeft te weten. Ik heb het wel tegen de leerkrachten verteld ivm spanning bij de kids.

Bij jouw zijn de kids wat jonger en zou het gewoon luchtig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt voor de tips!!!

Inderdaad, over "ons geheimpje", daar kan ik misschien wel wat mee aanvangen.

Ja, helpen doen ze mij nu ook hoor. Zoals je zegt, de was uit de wasmachine in de mand, en dan in de droogkast... onze jongste is de eerste in rij om mij hierbij te helpen. En zij vindt het superfijn, en voor mij is het even een ontlasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje (7 jaar) heeft de eerste week bij oma gelogeerd, mijn moeder had gezegt dat ik ziek was.

Was eerst ook niet van plan om te vertellen dat ik mijn borsten heb laten doen, maar toen mijn zoontje weer bij mij kwam (en uit enthousiasme) heel blij was om mij te zien en stevig begon te knuffelen, eerst maar mijn littekens laten zien, toen vroeg hij : hoe komt dat, sport jij teveel? Heb maar gezegt dat ik een spier verrekt had (hoe ik daarop kwam?? :blink: )

Gisteravond (16 dagen PO) toch maar eerlijk verteld wat ik heb laten doen, en waarom wij even niet meer zo kunnen stoeien als anders.

Hij vond het maar raar volgens mij, maar goed, hij weet nu wel waarom hij voorlopig nog even heel voorzichtig moet zijn met mama's tieten.

Oh ja, en hij vroeg zich af waarom ze zo groot en hard zijn

:154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,ik heb ze toch maar meteen verteld dat ik heel veel pijn had, en dat ze voorzichtig moeten zijn en me een beetje helpen.

Er viel ook niets te ontkennen,ik heb nml drains en dus twee bloederige draden die uit mn buikstreek(ik heb mn t shirt een beetje omhoog getrokken dus leek het net alsof het ergens uit mn buik komt) komen met bungelende flessen die ik niet kan wegstoppen.

Mn zoon vindt t wel heel interessant en heeft zich ook voorgenomen om de juf te vertellen wat ik heb.

Ik heb wel gezegd dat hij beter kan zeggen dat ik iets aan de buik heb,waarop hij zei:maar mama het zijn toch je tieten??

Zucht... die eerlijkheid van kinderen soms... :159:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Finimal! Jouw kindjes zijn nog net iets te jong wat dat betreft hé.

Ik heb gister tegen mijn zoontje gezegd : dit kan je maar beter niet op school en tegen je vriendjes vertellen, want dat is een beetje gek.

Zegt hij : nee dat doe ik toch nooit, dat weet jij toch mama.

Aaah :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik heb mijn zonen (bijna 7 en 9½) gewoon verteld dat mama niet zo blij was met haar borsten (dat snapte ze wel want:'ja want ze hangen wel een beetjé hè mam :154: ) en dat de dokter ze weer mooi ging maken. Heb wel verteld dat het een beetje ons 'geheimpje' is en dat ze het dus niet aan iedereen moesten vertellen en dat hebben ze ook niet gedaan!!!! Ze hebben me zelfs heel goed meegeholpen na de operatie, was naar de machine gebracht, erin gedaan, in de droger gestopt enz. Heel erg lief allemaal. Ze kunnen meer als je denkt ;-).

Ik ben er helemaal voor om er geen drama van te maken en wilde ze het liever eerlijk vertellen zodat ze wisten dat ik niks ernstigs mankeerde.

Gr Tally

hahahhahahahahaha tranen lopen over mn wangen...heerlijk hoe kinderen zich uiten!! wat zeggen ze er nu over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanaf 2007 tot 2011 aan het borstvoeden geweest beide laatste kinderen bijna 2 jaar achterelkaar zelfs in de zwangerschap, mijn dochter kent me alleen met volle boobs, ze is 4 mijn zoon van bijna 13 is ook gewend aan die volle boobs, ze zeggen, mijn oudste zegt mam wat vreemd dat je borsten weg zijn, mijn dochter zegt mama je hebt nu kleine tieties he.... ik heb gezegd tegen hun dat de dokter mijn borsten weer groter gaat maken, ik had een 70 E :blush: nu een 70 c maar wel een heel lege en kleine... ze reageren erop alsof het zoiets is van als naar de tandarts gaan.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets verteld tegen zeg.. juist omdat ik idd niet wilde dat heeeeeeel de buurt en school de specifieke reden wist :blush:

De oudste 2 kids ( 6 en 5)hebben natuurlijk wel wat opgevangen, waardoor ik van de overbuurjongen terughoorde : succes met de operatie aan je longen hè !! :136:

De 2 kleinste (1 en 2) snappen het nog niet, maar die van 2 jaar heb ik de pleisters laten zien dus die snapt wel dat mama pijn heeft en hij is heel voorzichtig.

De kids hebben verder niks gevraagd, alleen verteld dat ze heel blij waren dat ik weer thuis was omdat ze de operatie voor hun moedertje toch wel eng vonden :148:

Gisteren vroeg ik nog aan de oudsten toen ik ff bij ze in de douche sprong : weet je nou waaraan ik geopereerd ben : jaa je longen zeiden ze weer...dusse ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn kids, 7 en 10, het verteld na de operatie, omdat ik niet wilde dat ze zich ongerust zouden maken.

daarna heb ik het eerlijk gezegd en ze snapte het beide erg goed. hebben me eel geholpen en vinden het allebei heel mooi nu.

mijn oudste heeft zelfs 3 nachtjes met mij beneden geslapen zodat hij mij drinken kon geven enzo

was eht geweldig heel leif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.