Ga naar inhoud

vochtverlies uit borst 5 wkn PO


blondje

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

De eerste weken na de verwijdering heb ik mezelf meer dan eens afgevraagd of ik dit ooit weer zou doen. De angst zat er goed in. Ook de angst dat het weer zou kunnen gebeuren. Want we weten allemaal dat dit kan. Garanties krijgen we niet, ieder lichaam is anders, het risico blijft hetzelfde.

Het is nu bijna 3 maanden na de verwijdering. 30 augustus staat een afspraak gepland bij de pc. Tevens wordt dan ook een littekencorrectie besproken. Ik heb hele lelijke littekens, deze zijn niet gehecht,maar moesten vanzelf dichtgroeien. 1 litteken is zelfs bijna zwart. Ik ben echt heel erg ziek geweest en voel me nog steeds niet optimaal. Of het nu door die slaapverdovingen komt of door de grote hoeveelheden medicatie, ik weet het niet. Ik heb moeite met mijn concentratie en ben nog steeds erg snel moe. Voor 1 actieve dag krijg ik 3 slechte dagen terug.

Ook heb ik angst voor de slaapverdoving. Ik vond beide keren een hele nare ervaring. Die achtbaan en het gevoel dat je tussen droom en werkelijkheid zweeft.

En toch is de wens er nog steeds. Ik kan me herinneren hoe blij ik er mee was. Hoe ik me op en top vrouw voelde. Zelfs met alle pijn en een wond die niet dicht wilde gaan. Sterker nog, ik ben sinds deze week pas redelijk pijnvrij. Bij sommige bewegingen voel ik het nog.

Dus ik heb na overleg met manlief besloten er toch voor te gaan,als ik groen licht krijg van de pc. Kan ook best zo zijn dat ik nog een paar maanden moet wachten.

Ik weet van mijzelf,dat als ik het geen 2e keer probeer,dat ik de rest van mijn leven zou blijven afvragen hoe het wel geweest kon zijn als ik het wel voor een 2e keer had laten doen. Ondanks dat ik positief ben,ben ik wel realistisch. Mocht er bij de 2e keer iets niet goed gaan,dan zou ik zeker niet gaan voor een 3e keer.

Maar goed, ik ben natuurlijk ook bang. Dat geef ik ook gewoon toe. Het is ook dat je nu het besef hebt,van wat er allemaal mis kan gaan. Je leest en hoort wel es wat en dan denk je...dat overkomt mij niet...las ook wel van die ervaringen voor mijn eerste ingreep. En toch neem je dan het risico,want je denkt...dat is ver van mijn bed. Zo ver was dat voor ons dus niet helaas.

Dus of je het nog weer opnieuw moet doen....? Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Ik zou je zeker aanraden om hiervoor de tijd te nemen en zeker niet over 1 nacht ijs te gaan. Het is allemaal best wel heftig wat je meemaakt en je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. Ik ben nu bijna 3 maanden verder en voel me nog steeds niet de oude. Dus wat je ook besluit...neem de tijd er voor.

Groetjes,

A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik hen gelukkig geen pijn ofzo.

Heb na de operatie niet 1 pijnstiller moeten nemen.

Ben zelfs s'morgens geopereerd en s'namiddags gaan werken.

Mijn drains zitten er nog steeds in maar het geneest heel goed.

Ook heb ik wat opzoekwerk gedaan en nu ben ik bij lingeriemerk amoena uitgekomen.

Dat zijn bh's en bikini's met protheses in voor vrouwen die preventief de borsten hebben moeten verwijderen

Of vrouwen met mislukt borstoperaties.

Dat zie ik voorlopig als een mooie oplossing tot na ik kinderen heb gekregen (hoop dat er dan wat meer overblijft)

Die zijn ook wel duur,214 euro voor 1 prothese en bh is tussen 50a80euro, dus dan zit je ook rond de 500 euro.

Maar als ik me daarbij beter voel, waarom niet?

Ik wens je alvast heel veel succes met je operatie en hoop echt dat het ditkeer lukt!

Laat het zeker weten, wie weet durf ik het dan ook nog eens.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hen gelukkig geen pijn ofzo.

Heb na de operatie niet 1 pijnstiller moeten nemen.

Ben zelfs s'morgens geopereerd en s'namiddags gaan werken.

Mijn drains zitten er nog steeds in maar het geneest heel goed.

Ook heb ik wat opzoekwerk gedaan en nu ben ik bij lingeriemerk amoena uitgekomen.

Dat zijn bh's en bikini's met protheses in voor vrouwen die preventief de borsten hebben moeten verwijderen

Of vrouwen met mislukt borstoperaties.

Dat zie ik voorlopig als een mooie oplossing tot na ik kinderen heb gekregen (hoop dat er dan wat meer overblijft)

Die zijn ook wel duur,214 euro voor 1 prothese en bh is tussen 50a80euro, dus dan zit je ook rond de 500 euro.

Maar als ik me daarbij beter voel, waarom niet?

Ik wens je alvast heel veel succes met je operatie en hoop echt dat het ditkeer lukt!

Laat het zeker weten, wie weet durf ik het dan ook nog eens.

Groetjes!

Hai Kell,

Wel fijn dat je geen pijn hebt. Bij mij is het nog steeds gevoelig, sommige bewegingen zijn ook nog steeds pijnlijk. Ben al opgelucht dat die littekens nu eindelijk dicht zijn. Bh-band drukt er de hele dag op, het blijft erg gevoelig, een beugel-bh kan ik niet eens verdragen.

Het lingeriemerk wat jij noemt, ken ik niet. Wel prijzig,maar ik denk als jij je daarmee beter voelt, je het gewoon moet doen. Het zou wel DE oplossing zijn,voor de tussenliggende periode naar een eventuele nieuwe operatie. En als je eerst nog kinderen wilt, dan kon die periode wel eens wat langer duren dan die 3 maanden van mij :)

Nee...maar zonder gekheid, ik zou het gewoon doen! Ik kan het echt helemaal begrijpen hoe jij je moet voelen. Als ik veel langer moest wachten op een nieuwe plaatsing,dan had ik heel het internet afgezocht voor de oplossing die jij zojuist hebt gevonden. En dat je het dan ook nog hier plaatst, vind ik echt top! Want zoveel andere dames kunnen hier misschien iets mee.

Toch hoop ik dat je ooit de moed nog vind,om het nog eens te proberen. Maar uiteraard pas als je er zelf aan toe bent. Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen ik ze net had. Dat gevoel wil ik dus weer terug. Desondanks blijft gezondheid nummer 1, dus als het nog niet kan, dan wacht ik er ook nog mee en stel ik het uit.

Ik mag dinsdag op consult. Ben helaas gisteren wel ziek geworden,denk een flinke zomergriep. Flink verkouden,keelpijn,diarree en hoge koorts. Ik vrees dat manlief mij aangestoken heeft. Vervelend dat dit net voor dinsdag is. Dus ik hoop dat ik snel opknap. Ben wel ietwat nerveus er voor. Ik hoop niet dat ze dingen gaat zeggen die ik niet wil horen :)

Als ik een eventuele nieuwe datum heb, dan is er natuurlijk ook een nieuwe topic in wissels. Hij is er al wel, maar moet nog verplaatst worden. Dus dan kun je het daar van af weer volgen. Ik heb me voorgenomen om het allemaal op het forum te zetten, want ik heb zoveel gehad aan de ervaringen van andere dames, zowel voor de operatie, de periode dat ik ziek werd en de verwijdering. Misschien dat ik daarmee weer andere dames kan helpen.

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi a,

Dan hoop ik dat je tegen dinsdag helemaal genezen bent!

Ik was bij de verwijdering heel erg verkouden maar dat heeft geen invloed gehad op de operatie of slaapverdoving.

Vind het echt ferm dat je er een 2e keer voor gaat.$

En tof dat je het op deze site gaat zetten want ik heb idd ook veel gehad aan deze ervaringen van andere meiden.

Daarmee dat ik hier ook alles deel.

Wie weet helpen wij er ook weer anderen mee.

Alvast super veel succes!

Groetjes kell

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.