Jump to content

voor-en nadelen slaapverdoving of algeheel?

Guest Amber*

Recommended Posts

Guest Amber*

Hoi allemaal, ik ben nu op veel verschillende websites van klinieken aan het kijken. En er zijn tch nog wel een hoop verschillen..

Zo vraag ik me bijv. af wat de voor- en nadelen zijn van een slaapverdoving of algehele narcose..

ik weet niet precies wat ik fijner vind.. aan de ene kant lijkt slaapverdoving me fijner, maar stel dat er iets fout gaat wil ik algeheel krijgen zeg maar, en je leest dat bepaalde klinieken hier niet aan doen? Dat er geen anesthesist in huis is?

Dit geeft me namelijk niet echt een veilig gevoel :unsure:

Ben erg benieuwd hoe jullie er over denken!

Graag reacties!

Groetjes Amber

Ik heb dus bewust gekozen voor algehele narcose.

Slaapnarcose zou ik niet durven,ik heb te vaak verhalen gelezen van dames die wakker werden.

Narcose is ook niet goed voor je lichaam maar een ruggeprik is hier ook geen optie.

Natuurlijk maakt het de ingreep goedkoper want dan is er meestal geen anesthesist in huis die betaald hoeft te worden. Maar die heb ik er liever toch wel bij.

Guest anomiepje

Hoi Amber

Het voordeel van algehele narcose is dat je 1 dag na de operatie veel slaapt. Hoe meer je slaapt, hoe minder pijn.

Ook de dagen erna ben je eerder moe dan anders, dus ga je op tijd naar bed. En ik geloof dat slaap een goede wondenheler is.

succes!

Hoi Amber,

Ik heb zelf 3 keer een slaapverdoving gehad en dat is me telkens prima bevallen!!! Bij de eerste keer was er geen anesthesist aanwezig. Dat werd wel gezegd, maar bleek achteraf een fabeltje van de kliniek.

Mijn hersteloperatie heb ik elders (Bruno De Meyere) laten uitvoeren en daar was alles zoals het hoort!!! Zolang er een anesthesist aanwezig is hoef je je eigenlijk over de slaapverdoving geen zorgen te maken. Mocht er iets zijn dan grijpt deze meteen in.

Je wordt kort na de operatie wakker en hebt eigenlijk nergens last van. Althans ik niet. Was helder en had alweer praatjes genoeg. Ben ook niet ziek geweest of misselijk. Dus voor mij niks liever!!!

Groetjes,

Daantje

Guest Jainys

Ik weet eigenlijk niet wat ik gehad heb :11: er was wel een anestesist bij dat vond ik wel belangrijk.

Ben ook goed weggeweest maar het voelde wel anders als gewone narcose.

Toen ik wegzakte was een dat heel duizelig gevoel en was trillerig toen ik wakker werd en ook dagen heel vergeetachtig van gewone narcose nooit gehad daar was ik altijd kotsmisselijk van,van deze niet..

Guest suffie

Ik heb ook vrij bewust gekozen voor algehele narcose en de aanwezigheid van een anesthesist!! Voelde voor mij gewoon veiliger!! En achteraf ook echt blij dat ik bijvoorbeeld niet gekozen heb voor wellness in belgie maar wat verder heb gezocht op internet en toen uitgekomen ben bij arenborghoeve. Ben heel tevreden over deze kliniek en haar medewerkers!!

Guest suffie

Ik heb ook vrij bewust gekozen voor algehele narcose en de aanwezigheid van een anesthesist!! Voelde voor mij gewoon veiliger!! En achteraf ook echt blij dat ik bijvoorbeeld niet gekozen heb voor wellness in belgie maar wat verder heb gezocht op internet en toen uitgekomen ben bij arenborghoeve. Ben heel tevreden over deze kliniek en haar medewerkers!!

• 4 weeks later...

Ik heb wel een algehele narcose gehad, maar was ook vanaf het moment van de narcose na een uurtje weer gewoon wakker hoor. Ook niet ziek, zwak of misselijk geweest.

Ik denk idd. dat als er gewoon een vakbekwame anesthesist aanwezig is het opzich niet uitmaakt wat voor narcose je krijgt.

Groetjes ESJ

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.