Ga naar inhoud

Dual Plane?


Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ondertussen heb ik mijn consult al achter de rug. De pc stelt me wel dual plane voor...terwijl ik ervan uitging dat het plaatsing voor de spier zou worden...dit heeft me wel erg bang gemaakt. Je leest heel positieve dingen van dual plane, maar evengoed erg nare ervaringen!

Toen ik zei dat ik slechts een week verlof kon nemen, kreeg ik als antwoord dat dit genoeg was. Ook hier heb ik twijfels over...

Er wordt vaak zo licht overgegaan door de pc: het is maar een kleine ingreep e.d. maar voor mij is het een grote stap! Stel dat ik net die ene persoon ben die allergisch reageert op de narcose!

Ik ben al twee dagen aan het tobben of ik nu wel of niet een operatie vastleg...ik zou al binnen 2 weken kunnen gaan...

Ook over de maat twijfel ik nog: de pc raadt me 280 cc aan, maar ik zou misschien liever 300 cc willen...hoewel het verschil tussen beide maar klein is.

Ik heb nu 75B, op hoeveel zou ik uitkomen met 300 cc dual plane (in cup of omtrek)? Qua omtrek zou ik graag zo'n 90 cm hebben eigenlijk.

Ik zou vandaag of morgen toch moeten beslissen of de operatiedatum is niet meer vrij misschien...Gelukkig moet het snel gaan, of ik zou blijven tobben!

Ik hoop veel reacties te krijgen die me eindelijk een besluit kunnen laten maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hoor! Ik snap je gevoel dat je een datum vast wil leggen, maar andere kant is dit wel iets om goed over na te denken..

Ik weet niet waar je geweest bent? Er zijn klinieken waar veel voor de borst wordt gedaan, en ook artsen die bijna altijd voor dual-plane gaan. De ene pc heeft een voorkeur voor rond, de ander is erg voor anatomisch.

Als je twijfelt zou je nog ergens anders op consult kunnen gaan. Maar heeft de arts ook een reden gegeven waarom het niet voor de spier zou kunnen??

Bij mij zal het tzt ook dual-plane worden, omdat ik bijna geen weefsel heb, je ziet mijn ribben zitten. Maar goed, ik heb wel een aa cup, dus dat is een ander verhaal.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zegt dat veel artsen uit gemakkelijkheid voor de spier plaatsen, dit is de eenvoudigste ingreep.

Hij sprak eigenlijk alleen van dual plane....ik heb wel een B cup, maar je kan mijn ribben voor de rest heel goed zien! Omtrek onder de borsten is ook maar 70 cm; misschien is dat de reden?

Ik ben gewoon bang omdat ik hier toch vaak negatieve en pijnlijke verhalen lees over plaatsing tussen de spier. Hoewel ook veel pc'en dit de meest ideale techniek vinden die het beste resultaat geven.

Ik ga liever niet elders op consult uit schrik voor nog meer twijfel...ik heb wel vertrouwen in de pc (privékliniek in Oud-Heverlee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Ik ben vorige week vrijdag op consultatie geweest en gevraagd hoe lang ik thuis ga moeten blijven, en hij zei mij zéker 2 weken voor dual plane... Dus als ik jou was zou ik er toch nog eens goed over nadenken, want volgens mij is 1 week echt te weinig. Doe je zwaar werk?

Groetjes!x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik heb ze voor de spier gekregen, dit omdat mijn borsten eigenlijk na zwangerschap leeg waren. Ik hoor vaak dat achter de spier of dual plane op langer termijn juist een mooier resultaat geeft. Voor de spier kunnen ze uiteindelijk sneller gaan hangen. Dit van wat ik gehoord en gelezen heb hoor.....

Sammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Als je je niet fijn voelt over de plaatsing kun je altijd nog naar een andere arts gaan bruno bijvoorbeeld?

Zelf had ik een 70 a/aa en mijn arts wilde eerst ook voor de spier plaatsen maar tijdens de operatie besloten dat het echt dual-plane moest worden.

Ben er toch heel blij mee en ze worden nu nog steeds zachter en zijn heel natuurlijk dit had ik met voor de spier niet bereikt denk ik.

Jij hebt 75 B dus al wel wat weefsel, maar mischien is je huid heel dun?

Je kan altijd een extra consult aan vragen :blush:

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt vervelend dat het bij iedereen zo verschillend is :( je kan niet echt voortgaan op iemands ervaring....

Ik had 3 cm huiddikte, wat toch niet echt weinig is? Maar ik begrijp wel dat hij dual plane voorstelt...op lange termijn bekeken!

Ik heb echt zoiets van: komaan,gewoon vastleggen...anders blijf je twijfelen...maarja...dan kan het 'geweten' weer boven :-)

Feminine, waar heb jij het laten doen? En hoelang ben je thuisgebleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi prettyboobs,

lastig he die keuzes. Ik heb ze voor de spier. Dit wilde ik ook graag.

En ik ben bij Bruno de meyere geweest. Ik vind het grappig dat je zegt dat jouw arts zegt dat artsen alleen zo plaatsen omdat het makkelijker is.

Mijn arts begrijpt niets van artsen die achter de spier of dual plane blijven plaatsen als dit niet nodig is. ( Hij vindt het onnatuurlijk). Dus het is ook de persoonlijke keuze en voorkeur van een arts.

Ik heb gevraagd over de hang die je in borsten kan krijgen van een plaatsing voor de spier. Dr de meyere zei dat je wel grote hoeveelheden moet plaatsen wil je uiteindelijk hangborsten krijgen.

Want uit eindelijk met dualplane en achter de spier na zoveel jaar kan er ook hang ik komen daarom raden ze ook aan om toch na zoveel jaar een wissel te doen, ookal gaat de prothese levenslang mee.

Het voordeel van voor de spier is dat ik na een paar dagen al weer goed op de been was. Nog wel hier en daar pijntjes en gevoelige borsten maar wel goed te doen.

Mijn buuf had dualplane en heeft echt wel 2 weken behoorlijk last gehad. Maar ik weet niet of je zwaar werk doet?

Wat betreft de narcose, kun je geen sedatie krijgen? Daar heb je veel minder last van.

Nou sterkte met een beslissing nemen. Het is ook niet makkelijk om over zoiets ingrijpend te beslissen. denk er rustig over na.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Ik ben zelf in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis geweest bij Dr. Nio.

Zelf ben ik (tijdelijk) huismoeder, maar mijn vriend had 11 dagen vrij genomen.

1 dag po in de avond kon ik al alles zelf, alleen op de dag zelf en de ochtend/middag erna had ik hulp nodig met in en uit bed.

Had zelf ook een lege 75B, maar erg dunne huid daarom is er bij mij ook gekozen voor dual plane.

de pijn verschild echt van persoon tot persoon, ik ben van het ergste uit gegaan en heb mijn vriend 11 dagen verlof laten nemen. Was uiteindelijk dus niet nodig ;) Denk alleen wel dat het verstandig is van het ergste uit te gaan en iets meer verlof nemen voor de zekerheid.

Liefs Fem :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi prettyboobs,

Ik heb ze ook dual plane gekregen. Ondanks dat het bij mij inclusief borstlift was heb ik alleen de eerste 2/3 dagen pijn gehad.

Ik doe nu nog wel rustig aan, maar ik had evt. na een week wel weer aan het werk gekund. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor werk jij doet.

Kan je niet wat langer in de ziektewet???

Maar hoe je herstellen gaat kan je nooit van te voren weten, het is echt bij iedereen verschillend.

Mocht je nog twijfelen of de cc, dan moet je even met zakjes rijst oefenen in je bh. Rijst in litermaat tot 300cc, dan in een zakje en passen maar. Bij is dat aardig overeengekomen :2:

Sterkte met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die rijst is inderdaad een handige tip! Kan dit ook niet met water in een zakje? Of iets anders vloeibaars?

Ik denk dat ik stilaan toch maar eens een afspraak zal maken...Ik wil het echt veel te graag!

Blijkbaar hebben de meeste onder jullie toch niet al te veel pijn gehad...dus moet ik het risico maar nemen zeker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf dual plane en het enige voordeel vind ik dat ze minder snel zouden gaan hangen en je er dus langer plezier van zou moeten hebben,een nadeel bij mij is dat de borsten wat verder uit elkaar komen staan dan normaal zou zijn,en het herstel was een hel voor mij,ontzettend veel pijn gehad,kon zelfs geen glas drinken vast houden etc.

En na een week kon ik nog steeds niet vlot vooruit komen met lopen.

Derest zal ik je besparen....

voor de spier heeft t voordeel dat je in no time hersteld bent en naar mijn idee heb je dan ook meer decolete.(die heb ik nu wel met een bh aan )

Succes met je beslissing iig.

Gr Vlinder xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Vlinder,

Gek toch dat jij zoveel last hebt gehad! De meeste reacties hier zijn toch positief?

Ik heb ondertussen nogmaals geïnformeerd en de arts heeft me verzekerd dat hij de spier niet hoeft los te maken (wat blijkbaar soms toch gebeurd bij dual plane)...dus misschien is het geen echte dual plane?

Dus ik ben al een pak minder bezorgd en denk dat de pijn nu ook wel minder zal zijn...hoop ik toch!

In elk geval: de beslissing is ondertussen gevallen...binnen 2 weken is het zover!!! :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oke,nou gefeliciteerd met de datum dan maar, :43:

ja ik had ook 500CC ,misschien dat er teveel schade van binnen is aangericht he :88:,heb ook nog steeds na een jaar en 4 maanden nog steeds een dood gevoel.....

mja had ik t geweten had ik de makkelijke weg gekozen .:wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Prettyboobs,

Lees net pas je vraag aan mij :blush:

Ik ben bij Bergman kliniek geholpen door dr. van Dam.

Ook lees ik bij Vlinder dat bij haar de borsten verder uit elkaar kwamen te staan bij dual plane. Bij mij staan ze bijna tegen elkaar aan en dat zonder bh. Dus je hoort mij niet klagen hihi..... Volgens mij hoef ik nooit meer een push up aan :2:

Ben je er al uit wat je gaat doen? Ben benieuwd ....

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ben zowieso geen fan van voor de spier, als we ouder worden gaat hoe dan ook de huid achteruit, slapper, minder elastisch, en dan het gewicht van een prothese erin... Ik hoor altijd "spijt" verhalen... We moeten wel nog even verder denken dan aan de eerste 15 jaar! Wat daarna...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.