Ga naar inhoud

Gevulde bh's voor kinderen vanaf 8 jaar


B-Cupje

Aanbevolen berichten

De Britse winkelketen Matalan ligt onder vuur nadat vandaag bekend raakte dat er gevulde beha's te koop zijn voor kinderen vanaf acht jaar.

De bewuste voorgevormde beha is verkrijgbaar vanaf de maat 75AA. Dit wordt verkocht in de sectie meisjeskleding van 3 tot 13 jaar. Het zou volgens critici ontwikkeld zijn om meisjes die nog geen borstontwikkeling hebben toch de indruk van een boezem te geven. De beha's zouden gevuld zijn om meer steun te geven, aldus de website. Dit kledingstuk doet opnieuw het debat rond de seksualisering van jonge kinderen oplaaien. Drie Britse modeketens haalden om die reden vorig jaar al gelijkaardige producten uit de handel. Heel wat mensen blijken toch interesse voor het product te hebben, verschillende maten zijn al uitverkocht.

Eerdere incidenten

Deze producten zijn momenteel te koop op de website van de keten, ondanks een 'schandaal' vorig jaar rond de marketing van 'seksueel' getinte kledij voor jongeren. De Britse premier David Cameron noemde toen een lijn voorgevormde bikini's voor kinderen van zeven en acht jaar een schande, waarop de schuldige winkelketen Primark dit kledingstuk uit rekken haalde. De keten Tesco kreeg kritiek voor het verkopen van hoge hakken bestemd voor meisjes van drie jaar en ouder.

Te volwassen

Uit een recente enquête blijkt dat meer dan een op de drie volwassenen vindt dat de kleding in winkelketens te volwassen zijn, het jaar daarvoor was dit nog slechts een kwart. Experts waarschuwen dat verkopers zich richten op beïnvloedbare meisjes door uitdagende outfits te verkopen die gedragen worden door hun favoriete sterren als de 18-jarige Amerikaanse Miley Cyrus. Matalan zegt dat ze de kwestie eens zullen bekijken.

Ikzelf had dus geen 'kindermaat' maar ik lees op het forum dus af en toe wel over die maat 75AA . En dan nog zijn er mensen die er niet kunnen inkomen dat je niet tevreden bent met je 'borsten' en een bv overweegt ...

Voor de rest vind ik het erg overdreven dat ze kinderen nu al zo'n bh's laten aandoen . Want waar aanbod is , is vraag . Die ouders vind ik niet normaal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar dit gaat echt te ver!

Zo dring je meisjes echt gewoon op dat je borsten moet hebben zelfs op een leeftijd dat het nog niet normaal is :blush:

Zelf vond ik het ook altijd vervelend dat er push up in kleine maten zat (zelf dan paste het niet eens goed)

Maar het lijkt net of kleine borsten altijd meer moeten lijken.

Grr hier kan ik me zelfs een beetje boos om maken :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Bizar ja...dan voel ik me echt oud...Ik weet nog dat een klasgenootje al heel vroeg grote borsten vormde...Ik vond het toen verschrikkelijk dat mijn borsten begonnen te groeien op die leeftijd (ongeveer 10-11 jaar?). En toen de menstruatie er nog eens bij kwam op 12-13 jarige leeftijd......pfff....ellendig en lastig vond ik dat op die leeftijd toen allemaal....Volgens mij was het niet in me opgekomen om zo'n bh'tje aan te schaffen als die er toen bestonden?! Laat ze alsjeblieft lekker kind zijn en kind voelen..Lekker spelen, onbezorgd, zonder onzekerheid etc etc....wishfull thinking....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.