Ga naar inhoud

yc_angel: BVK: 21 September 2011 : Dhr. Borg : Franciscus Ziekenhuis : Roosendaal


Aanbevolen berichten

Hey lieve mensjes,

Ik ben Yanet en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 22 jaar, student en heb te grootte boobs cup 80 E/F afhankelijk van de BH..ben 1,73 en weeg 74. Grote borsten is niks nieuws voor mij heb al sinds kleins af aan grote borsten gehad maar de ik heb sinds mijn 16de al heel veel last gehad van mijn rug,schouders en nek.

Heb weet ik veel hoeveel pilletjes geslikt voor de pijn en ook allerlei therapieën gevolgd van manueel tot sport fysio...geen een die hielp tegen te grote boobs. Het is altijd Boobs eerst en dan ik geweest en met de jaren heen zijn mensen steeds brutaler geworden door te vragen of ze echt zijn of om te vragen of ze die mogen vast houden en aanraken :shock: . Echt belachelijke dingen meegemaakt in mijn omgeving maar de last van ze dragen is nog het ergst...snijdende BH'S, uitslagjes , een rare houding en natuurlijk mijn rug/nek/schouder klachten. Borstverkleining is altijd maar een gedachte geweest sinds ik 16 was en ik heb altijd gezegd als ik het kan doen zal ik het doen...maar ik moest wachten om ze verder door te puberen

In januari was voor mij de laatste druppel toen ik door mijn rug heen ging en dacht nu moet ik er wat aan doen anders heb ik later meer rug schade en spijt. Was langs de huisarts geweest en kreeg een doorverwijzing en heb 3 Feb mijn eerste consult gehad, 2 weken later is mijn goedkeuring van de verzekering doorgekomen en heb ook al gesprek gehad met de anesthesist. Dhr borg gaf mij een veilige gevoel alsof ik alles kon vragen wat ik wil, geen vraag was te stom en hij stelde me heel erg gerust. Ik voelde me gelijk op mijn gemak, ik weet dat je eigenlijk naar meerdere consults moet gaan maar omdat ik me zo op mijn gemak voelde heb ik besloten dat niet te doen...gewoon mijn gevoel vertrouwen. blush.gif

Op 6 juli wordt ik eindelijk geholpen aan mijn :1bouncingboobs: grote boobs:D ....zo laat omdat ik nog stage moet lopen en graag mijn diploma uitreiking wil bijwonen...want het had ook mei kunnen zijn mr jah 2 maanden meer wachten is niet erg:D...

Bij wordt de sleutelgat methode toegepast en ik heb al video's bekeken hiervan en ben echt blij met de before en after beelden die ik heb gezien:D

Heb keiveel topics gelezen van iedereen en alles is echt informatief geweest...ook alle ervaringen van wat me te wachten staat is geruststellend en geeft me de moed om door te zetten met mijn beslissing. Ik dank jullie dat jullie zo moedig zijn om alles te delen met de rest van ons die nog aan het wachten zijn om geholpen te worden

Ik had wel wat vraagjes, heeft iemand hier op het forum ervaringen met Dhr Borg? Maakt niet uit welke...ik had een topic gelezen over liz72 maar die heeft verder niks gepost...

Ook vroeg ik me af of er tips zijn over kleding die ik de dagen erna kan dragen en BH's die moet kopen...ik zag dat de omvang bij veel mensen omhoog gaat en ik vroeg me af waarom?

Liefs :116: ,

Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 495
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Yanet,

Zelf heb ik een bvk laten doen en is het bijna een jaar geleden voor mij. Wel fijn dat je eindelijk gaat worden verlost van die rotdingen. Ik had niet echt last van mijn rug maar wel van schouders en ze zagen er totaal niet uit omdat ik 30km ben afgevallen. Ze zien er nu super mooi uit en het voelt echt alsof het van mij is en dat het altijd zo is geweest. Raar genoeg kan ik via mijn geheugen niet zien hoe het er voorheen uitzag, alleen als ik de foto's zie.

Ook vroeg ik me af of er tips zijn over kleding die ik de dagen erna kan dragen en BH's die moet kopen...ik zag dat de omvang bij veel mensen omhoog gaat en ik vroeg me af waarom?

Wat ik vooral aan had was een vest omdat die lekker makkelijk aan gaat en je een rits hebt aan de voorkant. Ik had onder mijn vest een haltertopje aan want dan hoef je niet zoveel je armen te bewegen haha. Als bh had ik de Triaction aan. Deze werd aangeraden door de verpleegafdeling waar ik zou komen te liggen. Als broek zou ik een broek kiezen die lekker ontspannen zit dus geen spijkerbroek. Als schoenen raad ik iets aan zoals Crocs of instappers waarbij je niet krom hoeft om je voet er goed in te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi patricia,

Bedankt voor de tips ik ga zeker crocs halen en instappers...

Ben van plan een soort Borsten scapbook bij te gaan houden om mijn zomer te documenteren om later terug te bekijken..lijkt een mij een rare identiteits verandering....tenminste zo denk ik erover...mensen kennen mij niet anders dan met mijn boobs...ben echt benieuwd of ik wat traantjes wegpink als het zo ver is of als het gedaan is...Had jij dat ook zo?..Of is dat een stomme vraag...ben je emotioneler erna of niet? :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd een leuk idee om een fotoalbum oid te hebben zodat je kan kijken hoe het voor de tijd was en hoe het na de tijd is. Ik had vooral na de bvk dat ik wel moest huilen toen de drains eruit waren maar dat heeft er ook mee te maken omdat mijn wens eindelijk in vervulling was gegaan. Ik huil er nu niet meer om maar ik ben wel zelfverzekerder geworden en ik straal ook veel meer. Dat heeft dan ook wel weer met het afvallen te maken maar ik voel me gewoon veel mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah dat gevoel snap ik helemaal...bij jou is het alweer bij een jaar geleden, zijn jouw borsten nu een jaartje later weer helemaal terug in vorm?..zonder pijntjes, steken enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Yc-angel

welkom hier op het forum.

over de nabehandeling kan ik nog niet veel zeggen daar ik ook nog aan

de beurt moet komen.

maar ja, ik lees hier veel op het forum zo je, dan wel

begint te weten , wat wel en niet mag.

en wat je kan doen. Wat niet.

het loopt ook ver uiteen vind ik dan toch

Ook verschilt het bij ieder verschillend in het genees proces.

maar daar steek je ook veel van op.

als er vragen zijn vuur maar af.

Als we kunnen antwoorden we erop

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jah hoe is eigenlijk het hele stappeplan of voortraject van de bvk...want voor mijn gevoel mis ik wat.

Ik heb consult gehad en verzekering goedkeuring, planning bureau geweest, datum gekregen , anesthesist gesproken, in juni heb ik nog een gesprek met mijn doc over suplementen en eventuele vraagjes die ik dan heb Maar ik lees dat ook veel mensen medische foto's enzo hebben moeten maken en dan heb ik nog niet gedaan...is dat iets waar ik me zorgen over moet maken of komt dat nog... maybe in juni..

Wat ik ook hele openbaring voor me was een engelese forum waar ze een pdf op hebben gezet van een doc..hijs van 2006 en er zit wel verschil tussen amerika en ons maar er zit uitleg in over littekens en foto's van before and after en verschil van de verschillende technieken...wel leuk en ook wel een beetje eng om naar te kijken..tis wel 27 pagina's vol uitleg...tis wel in het engels geschreven...

(breast_reduction_aug_06.pdf

en de forum is Amerikaanse forum. Staan ook echte hele goeie verhalen tussen:D

Ik heb denk ik tot nu toe zo veel gelezen dat ik aan alles een beetje twijfel rondom de operatie :blush::blink: maar niet over de operatie zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Bij ons in Belgie en alle bij mij dan toch.

Heb ik geen medische foto's nodig had, tot nu toe toch niet.

heb een 1ste gesprek gehad.

controle bij de adviserende geneesheer( zelfde of bij jullie verzekering)

die werd goedgekeurd van mij.

een 2de consultatie, waar daar datum, uur opname werd besproken .

en dan voor mij op 8 april opname ,tegen 11u in het ziekenhuis.

en dan zouden ze gelijk ik denk nog bloed genomen worden en nog

een onderzoek , daarna de bvk.

dit is ook alles dat ik weet.

Wel een sportbh meedoen met de afgesproken cup maat.

bij de ene gaat die aan na de operatie, bij de ander een dag erna.

en bij nog een ander denk ik een 2à3d later.

is verschillend van pc tot pc denk ik.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef wat een opluchting...tis wel raar dat het overal anders is...mr onze trajecten zien er een beetje het zelfde uit dus das dan weer goed:D..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een goeie link zeg!

alles komt uitgebreid aan bod! (ik ga kijken of ik de tijd heb het te vertalen)

jammer hè, dat wachten,...

liefs suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Suzan helemaal beneden op die engelse forum heb je een soort tab lijstje met allerlei veel gestelde vragen en zelfs top 25 topics enzo...heel interessant allemaal..

Top 25 topics:D

Kwam een goeie tip tegen van citroen of limoen thee of ijsthee tegen de zwelling...die ik zekerz ga gebruiken..

Ook voedings tips enzo om sneller te genezen:D..

Tis idd jammer dat we zolang moeten wachten mr in mijn geval kan ik niet anders ivb met stage en afstuderen...erg jammer allemaal...had best nog in een bikini in de zomer in de tuin willen liggen maar dat wordt allemaal goed gemaakt door een vakantie naar curacao in december met kerst waar ik mun nieuwe boobs lekker op het strand kan showen:D in allemaal leuke bikini's

Wanneer krijg je te horen waar je op de wachtlijst staat? Of moet je zelf steeds bellen enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een vraagje aan jullie,

Voor wie het al gedaan hebben zijn de donkere irritatie plekken onder de borsten met de tijd vervaagd of helemaal weggegaan? :17:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd :101: OMG ik ben zooo blij voor je...dan zijn we :1boobs: buddies ...nou ja soort van...

Hey suzan je mag me trouwens gewoon yanet noemen hoor:P....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Janet,

Is wel makkelijker,...

Zal ik doen!

Gezellig hè, dat we zo vlak bij elkaar zitten qua datum, dan kunnen we samen aftellen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha geeft niet hoor:D..wel leuk om iemand te hebben die het in de zelfde maand heeft...maken we samen de mijlpalen van een bvk mee:D..

Link naar reactie
Delen op andere sites

yay met zun 3en :147: elkaar steunen:D...k ga denk ff haar topic erbij halen :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woot woot heb mezelf nuttig gemaakt door al mijn bevindingen in het borstverkleining algemeen topic te zetten zodat anderen mensjes ook aan het amerikaanse forum kunnen en de pdf bekijken enzo...tjah als k iemand opweg kan helpen doe ik dat graag :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je:D...ik zit zelfs de blogs te lezen en pies bijna in me broek van het lachen...sommige hebben een erg grappige manier van schrijven en wij met de grote boobs kunnen best sarcastisch zijn vind k zelf....in het engels noemen ze het the itty bitty titties(IBT) als je je bvk hebt gedaan...lol te grappig... :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yanet,

Natuurlijk ook jou verhaal gelezen. Heel goed besluit dat je het nu laat doen (je bent nog best jong). Bij mij heeft de arts verteld dat hij een "klein anker" kan maken, scheelt weer in herstel en littekens vermoed ik. Ik heb me nog niet zo verdiept in alle operaties/verslagen etc (maar lees dus regelmatig iets over de kousen=> vermoed dat het iets is om te voorkomen dat je vocht vasthoudt..). Maar ik ga nu wel even lezen. Weet ook dat ik niet teveel moet lezen want anders komen er ook weer argumenten om "het" niet te doen.

Ik houd mij er aan vast dat ik geholpen wordt door een arts die heel veel ervaren, veel stukken heeft geschreven en bij alle mogelijke clubs is aangesloten die te maken hebben met plastische chirugie. Dat ik bij hem terecht kwam was ook toeval, maar het blijkt dat hij ook vaak op tv te zien is (gewoon mooier van RTL=> daar kun je ook kijken per behandeling, ook borstverkleining).

Groet,

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.