Ga naar inhoud

Help... pil vergeten!!


mii18

Aanbevolen berichten

Ha meiden..

Maak me een beetje zorgen, gisterenavond kam ik erachter dat ik de pil dinsdagavond was vergeten!

Dus ik meteen 2 pillen tegelijk ingenomen, en de bijsluiter gelezen, nu is het dus in week 1, de week van de eisprong dus,

er staat dat je dan 7 dagen met condoom sex moet hebben, en als je in deze week al sex hebt gehad moet je contact opnemen met de dokter!! :o

Ja we hebben dus deze week al sex gehad... vandaar dat ik deze vraag stel..

Ik ben nogal in paniek geraakt en geschrokken!

Zou het echt zon vaart lopen ?

Morning after pil gaat niet meer denk ik ?

Wat zouden jullie doen ?

Liefs !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mii18 ,

ga zo snel mogelijk naar je huisarts en vraag een doorverwijzing voor een echo ! dan weet je het direct en hoef je niet zo in spanning te blijven zitten !

gr ,

anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi meisje maak je niet druk!

Als je hem normaal om 10 uur inneemt (savonds) en je bent hem vergeten heb je nog 12 uur de tijd om hem in te nemen.

Anders heb je altijd de morning after ;)

Echo heeft denk niet zo snel nut?

Maar er is niks hoor meid komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

morningafter pil helpt niet meer, als deze al helpt want mijn huisarts heeft daar geen vertrouwen in. (ook een keer dit probleempje gehad)

Ik zou ff naar de huisarts gaan, want je zou nu nog niks op echo kunnen zien en test is ook nog geen optie denk ik.

Succes!1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ marisjuh, heb maandagavond er eentje ingenomen en toen woensdag avond weer, dus die tijd is toch langer als 12 uur ?

Ja maak me dus wel een beetje druk, ze zetten dat niet voor niks op die bijsluiter... :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de morningafterpil werkt geloof ik 72 uur teminste die ik toen ooit een x had genomen wel dus die kan je nog halen, een echo is wel wat overdreven ja die gaan ze echt niet maken bij je hoor haha dan zeggen ze w8 maar tot je geen bloeding heb gehad doe dan een test en dan pas maken ze een echo hoor maar van 1x de pil vergeten raak je niet zomaar zwanger denk ik maar zou wel ff nnaar de huisarts bellen!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.. ja ik slik hem altijd trouw dus lijkt me ook heel sterk dat ik nu weer degene ben die zwanger zou worden hoor !!

maar moring after pil is ook niet 100% toch?

word je dan in een keer ongesteld ofzo en moet je dan stoppen met de pil of doorslikken gewoon?

ga donderdag naar egypte en wil wel bloed vrij zijn! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet weten eigenlijk ik denk dat het zowiezo nooit 100% betrouwbaar is, ik ging toen niet bloeie eigelijk ! Je moet gewoon verder slikken denk ik denk niet dat je zomaar zw3anger kan raken hoor als je hem altid trouw slikt maar als je toch bang ben zou ik wel ff bellen naar je huisarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mii, ik zou me niet te veel zorgen maken hoor, heb dat ook al een paar keer voorgehad en naar dokter of apotheker gegaan omdat ik in paniek was, maar die zeiden mij altijd dat 1 pilletje vergeten eigenlijk niet uitmaakt, dat die sowieso nog blijft doorwerken, en inderdaad heb nooit morning after genomen er is nooit iets van geweest... Als het maar 1 pilletje is kan het normaal gezien geen kwaad hebben ze mij vertelt... Daarom dat men ook aanraadt aan vrouwen die zwanger willen worden optijd met de pil moeten stoppen omdat het altijd nog een beetje doorwerkt.

Hoop dat het je wat geruststelt! En anders bel eens naar je huisdokter zou ik zeggen

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ twijfelaartje,

ja het klinkt eigenlijk heel erg logisch wat je zegt ja, dat als je zwanger wilt worden pas zoveel maanden nadat je bent gestopt met de pil je zwanger raakt !! ik slik hem echt al 6 jaar ofzo en nog nooit is er iets gebeurd!

ze zetten natuurlijk het wel in de bijsluiter om je te wijzen op risico;s ofzo... waarschijnlijk is het gewoon flink overdreven... ben al wel iets gerustgesteld maar voor de zekerheid bel ik morgen nog wel even!! Raad je het wel aan om 7 dagen sex te hebben met condoom of is dat ook niet nodig ?

Mij lijkt een morning aftel pil ook niks en ook niet goed voor je lichaam, wil ook niet dat mijn hele cyclus in de war raakt ! Bedankt !! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die morningafter zou ik aan je apotheker (die weet er ook veel van en is gratis) vragen of aan je dokter. Dat is nu waarschijnlijk toch al te laat, nu ja, het is zo dat als je ze de eerste 24 uur neemt voor 75% ofzo kans hebt dat ze werkt, na 2 dagen nog maar 50 en 3 dagen maar 25 dat het iets uitdoet... En het is echt niet gezond voor je lichaam want je krijgt echt een bom van hormonen binnen. Vriendinnen van mij die het al eens genomen hebben zijn er soms 2-3 dagen ziek van geweest tot overgeven toe.

Misschien is het gewoon het beste dat je nog eens aan een professional raad vraagt maar naar mijn ervaringen kan 1 pil niet echt kwaad. De kans bestaat natuurlijk altijd maar ja dat is bij alles zo...

Hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij je er geruster onder voelt door een weekje condooms te gebruiken zou ik dat zeker doen!!

Probeer je niet al te druk te maken, want door stress kan je bloeding ook langer op zich laten wachten!!!

Oooh ga je naar Egypte?

Mijn dochter gaat in augustus.

Kun je lekker gaan zonnen in je nieuwe bikini´s!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja dat wou ik ook nog zeggen: ze zetten dat natuurlijk op die bijsluiters om zichzelf in te dekken, kan je vergelijken met bvb op parkings "wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen". Je moet de bijsluiten van een heel gewoon medicijn maar is lezen, bvb dafalgan of aspirine ofzo, wat je daar op leest, net alsof je gaat sterven als je het inneemt!

Ze wijzen je denk ik gewoon op de risico's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.. ja ik slik hem altijd trouw dus lijkt me ook heel sterk dat ik nu weer degene ben die zwanger zou worden hoor !!

maar moring after pil is ook niet 100% toch?

word je dan in een keer ongesteld ofzo en moet je dan stoppen met de pil of doorslikken gewoon?

ga donderdag naar egypte en wil wel bloed vrij zijn! ;)

Idd gewoon een maand doorslikken.. zal zo'n vaart niet lopen heb dat zelf ook wel eens gehad, nog steeds kinderloos haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze moeten juridische gezien ook gewoon op alle mogelijke dingen wijzen! zo staat in amerika op de gebruiksaanwijzing van een magnetron ook dat hij niet bedoeld is om honden in te drogen, heeft een gek ooit gedaan, de producent aangeklaagd voor schadevergoeding omdat de hond natuurlijk morsdood was nadien, en dan komt dat erbij te staan ;)

Ik zou in ieder geval even contact opnemen met de huisarts wanneer je het beste een test kan doen. als je de volgende keer geowon ongesteld owrd betekent dat namelijk niet dat je niet zwanger bent!

Je kan uiteraard zwanger zijn na het vergeten van 1 pil, zelfs als je nooit een pil vergeet is er een minieme kans dat je zwanger raakt, dat is met alle anticonceptie zo, alleen geheel onthouding zorgt ervoor dat je niet zwanger word ;)

Verder zou ik inderdaad wel condooms gebruiken. als je bv die nieuwe hele dunne van durex pakt, ultra feeling, die zijn zo flinterdun, daar merk je verder niets van!

Persoonlijk ben ik overigens zeer tevreden over Nuvaring, het lijkt mensen altijd wat raar maar het is heel makkelijk in gebruik, je voelt hem niet zitten, ook niet met dagelijkse bezigheden. en in bed is de kans ook heel groot dat jij en je partner er niets van voelen. er zijn maar een paar procent van de mannen die het voelen en daarvoor kan je de ring 3 uur per 24 uur uit doen. maar de kans is klein!

Misschien ook iets om te overwegen, niet omdat je hem te vaak vergeet maar omdat het minder hormonen zijn (= minder troep) en het is zoveel makkelijker! je hoeft die strip niet al met je mee te zeulen, je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken, je hebt de ring gewoon 3 weken in, dan 1 week stopweek en dan weer een nieuwe erin. je kan ook doorringen!

Meid, maak je niet te druk de kans is heel klein dat je zwanger bent, maar neem wel even contact op met de huisarts en gebruik even condooms, dat hoeft helemaal niet erg te zijn! Enne, veel plezier in egypte! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.