Guest Jainys Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Hallo allemaal,Ik zie hier nog wel wat bekende namen van het andere forum maar weet niet of er al echt veel mensen zijn die die hun operatie al even achter de rug hebben maar stel mijn vraag toch maar even.Ik ben nu alweer 6 maanden po,waar in het begin heel die borsten super stug waren zijn ze nu stevig maar heel soepel als je het indrukt!Alleen de rand van de prothese aan mn zij/kant voelt zo hard aan, kan hem ook echt weg duwen het voelt duidelijk heeeeel nep.Ik zit er niet zo mee dat ik het voel maar vroeg me af of kapsel contractie ook zo kan beginnen?Dus alleen maar aan een rand? En of misschien meer mensen dit hebben?Moet er wel bij vertellen dat ik Mc ghan Soft touche heb anatomische gevormd een vrij stugge prothese kwa vulling,en echt van niks kom AA en ook een hele dunne huid heb,kan ook allemaal meespelen denk ik.Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anomiepje Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Hoi Jainys,Ik ben geen dokter maar ik denk dat je gewoon de rand van de prothese voelt.Kapselvorming gebeurd om de gehele prothese en wordt uiteindelijk hard. Dat is bij jou niet het geval.Ik denk toch gewoon dat je het randje voelt. Ik zou me geen zorgen maken.Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dydy Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 hoi jainys,ik heb mijn borst vergroting ik ga 25 juni onder het mes. mijn pc heeft mij gezegt dat ik de randen ook ga voelen en dat zou komen omdat ik mager gebouwd ben, dus niets om je zorgen over te maken denk ik.maar als je twijfelt zou ik gewoon eens bellen en dan ben je weer gerust gesteld. liefs dydy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat71 Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Hey Jainys,Dat je de randen bent gaan voelen komt soms voor. Heeft met nogal wat factoren te maken. Vaak zijn de protheses dan ook geplaatst op de spier. Was dit bij jou ook het geval? Bij mij wel bij m'n eerste bv 11 jaar terug. Nu bij m'n nieuwe bv is er nog niets van te zeggen. Maar doordat ze nu dual plane zijn geplaatst, zal het minder voel en zichtbaar worden...Groetjes Pat Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-Cupje Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Zelf heb ik mijn protheses (arion softone silicone) iets meer dan een jaar en ze zijn dual plane (split pocket) geplaatst .Het is bij mij ook zo dat ik aan de binnenkant (décolté) onderaan de rand van de protheses kan voelen sinds ik 2 maanden geleden 5kg afviel . Dan heb je niet zoveel vetweefsel meer dat die prothese kan bedekken dus is het niet meer dan normaal wat je voelt . Die angst van de kapselcontractie heeft er ook bij mij (waarschijnlijk zoals bij de overgrote meerderheid) lang ingezeten . Je moet het echt van je af kunnen zetten ook al is dat moeilijk . Ik moet dan ook bekennen dat ik bijna een jaar nodig had om aan mijn 'nieuwe' borsten te wennen . Ze zijn mooi , groter dan ervoor uiteraard , hebben veel pijn pijn gedaan , hebben me bij momenten onzeker gemaakt (qua herstel en overkomen naar andere mensen - vrienden en familie - toe) . Nu zou ik niet anders meer willen en ben ik dolgelukkig . Het rezultaat overstijgt mijn verwachtingen en ik ben blij dikwijls te lezen dat ik niet de enige ben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jainys Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Bedankt voor de reactie's dames! Bij mij zijn ze onder de spier geplaatst en toch voel ik duidelijk een harde rand aan de zijkant (in verlengde van oksel) aan de binnenkant voel ik geen randen meer, de eerste 3 maanden nog wel, heel bizar gevoel.. maar dit is ook harder. Het kan natuurlijk dat daa de pocket ophoud ofzo en de rand miss wat aan geduwd word en daarom harder voelt, ik weet het niet. Het word niet erger doet ook geen pijn maar idd die angst voor KC zit dr ook hier zeker nog in Vandaar ik benieuwd was of andere dit herkennen, of miss. weten of KC aan een kant kan beginnen met hard worden. B Cupje ook ik ben er super blij mee maar herken het andere ook wel je krijgt het niet voor niks maar het resultaat maakt toch zeker alles goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat71 Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Jee... het is allemaal zo herkenbaar! Ook ik ben sinds kort weer opnieuw aan het wennen aan mijn bv. een prothesewissel is toch weer zo anders dan een eertse bv. Ik was heel erg blij met mijn eerste bv. Ik vond mijn borsten al die jaren prachtig! Helaas voelde ik op het laatst (waarschijnlijk omdat ik vel ging trainen (fitness), maar ook was afgevallen uiteindelijk de randen ook meer. Bij de ene borst meer dan de andere en de protheses werden ook meer zichtbaar. het had bij mij ook de reden dat ze nog eens op de spier waren geplaatst destijds en ik inmiddels al weer iets ouder begin te worden, dus dunnere huid.Maar de reden van mijn prothesewissel van een maand geleden was niets minder dan deze! Dat ik dus de randen begon te voelen. Een rimpeling zag bij het bukken en ik bang was dat het tijd werd voor vervanging omdat ik anders wel eens last kon krijgen van kc. Dit laatste was bij mij dus ook niet het geval. De protheses die er uit kwamen waren nog keurig intact gebleven. Maar destijds gaven ze die protheses (van mc-ghan soft) ongeveer 12 jaar...Inmiddels is er dus bij mij dual plane geplaats. Ben ik ook heel benieuwd hoe het gaat uitpakken. was in het begin heel benauwd dat ik weer opnieuw moest... want het zag er heel vreemd uit in het begin. Door mijn slanke bouw en grote protheses en daarnaast nogal sterk ontwikkelde borstspieren kregen mijn borsten een hele vreemde vorm! Inmiddels ben ik 5 weken verder en ziet het er al stukken beter uit. Ik hoop zo dat ik niet meer opnieuw hoef! Maar ik herken heel veel van wat de andere dames schrijven hier. Het angstige gevoel dat je bekruipt dat er wel eens iets mis kan zijn of dat dit nog komt...Groetjes Pat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jainys Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Hoi Pat71,Ik heb net even je foto's bekeken en wilde erop reageren maar ik zie geen topic van jou dus dan maar even hier.Ik vind ze prachtig, groot en echt mooi!Ik dacht in het begin vooral: maakt me niks uit als ik maar eindelijk borsten heb,maar nu ik inmiddels zo veel voor en na foto's en dus borsten heb gezien van mensen had ik ze liever toch groter gehad hihi al ben ik er zeker blij mee hoor zijn weer mooi strak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat71 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Hey girl,Wat een lief compliment! Ik ben nog zo onzeker of de vorm uiteindelijk wel goed zal komen?! Ik ben aankomende dinsdag 6 weken po dus het is nog te vroeg om te oordelen. gelukkig maar. De protheses moeten nog goed indalen en aangezien dat pas tussen de 8 en 12 weken beter zichtbaar wordt, moet ik geduld opbrengen! Maar het gaat me steeds beter af. Zeker met zo'n lief compliment!Thanks!Mijn voorsteltopic is van Pat* en staat dus in het voorsteltopic. (Ik had eerst een andere gebruikersnaam, heb m moeten wijzigen omdat ik inlogproblemen had).Groetjes, Pat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts