Ga naar inhoud

Mamamarie : 17 maart 2023 : Dr. van der Pot : Blooming


Aanbevolen berichten

Hoi @sten en @Mamamarie, ben net buiten bij de pc. Heb m'n nieuwe boobs gezien. 😳Zoals gezegd zien die er reusachtig uit vind ik 🥴... Drains zijn eruit en dat doet deugd, het eruit halen is ook goed meegevallen.  Moest goed in en uitademen en bij lang uitademen trok ie ze er gelijk uit...Oef daar zijn we al vanaf. Die tradonal is idd een opiaat. Hij raadde het toch aan het voor slapen te nemen. 

Hij heeft ook die borstband en de sportbh Wat minder strak aangespannen. Voelt toch wat comfortabeler nu. 

Op naar de volgende nacht 🥴

Lieve groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Gabriella zei:

Hoi @sten en @Mamamarie, ben net buiten bij de pc. Heb m'n nieuwe boobs gezien. 😳Zoals gezegd zien die er reusachtig uit vind ik 🥴... Drains zijn eruit en dat doet deugd, het eruit halen is ook goed meegevallen.  Moest goed in en uitademen en bij lang uitademen trok ie ze er gelijk uit...Oef daar zijn we al vanaf. Die tradonal is idd een opiaat. Hij raadde het toch aan het voor slapen te nemen. 

Hij heeft ook die borstband en de sportbh Wat minder strak aangespannen. Voelt toch wat comfortabeler nu. 

Op naar de volgende nacht 🥴

Lieve groetjes 

 

Blij te horen dat dit goed verlopen is... wanneer is je volgende controle?

@ Mamamarie , en van jou?

Ik heb precies plots geen gevoel meer in mijn tepels... ik had nochtans vrijdag en zaterdag doorbloeding zei de dokter en k heb wel het gevoel dat het jeukt... tenzij het uiteraard komt door de verkleving en het afdekken verband... oh wat zal ik blij zijn dat ik ook op controle mag... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Mamamarie zei:

Hoihoi @sten en @Gabriella,

Ik heb in het ziekenhuis een sportBH zonder cupmaat gekregen, deze is gewoon maat S en zit volgens mij nog prima. 

Ik had de eerste dagen na de operatie ook weinig eetlust, maar nu is het weer normaal. Ik heb geen ervaring met Tradonal, wel in het ziekenhuis ten tijde van de overnachting Tramadol gehad, dat is volgens mij ook een soort Morfine. Misschien is dat soort gelijk? Ik ging er wel heel erg van zweten... Wel lekker geslapen haha. En Dafalgan is een soort Paracetamol? Heb vandaag wel Paracetamol genomen, zo'n trekkend gevoel aan mn borstspieren, werd er even gek van!

 

 

 

Dafalgan is idd een paracetamol. 

Dit is ook het enige dat ik vandaag nam ... 

Is het trekkende gevoel door de indaling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, sten zei:

Blij te horen dat dit goed verlopen is... wanneer is je volgende controle?

@ Mamamarie , en van jou?

Ik heb precies plots geen gevoel meer in mijn tepels... ik had nochtans vrijdag en zaterdag doorbloeding zei de dokter en k heb wel het gevoel dat het jeukt... tenzij het uiteraard komt door de verkleving en het afdekken verband... oh wat zal ik blij zijn dat ik ook op controle mag... 

@stenik mag volgende week dinsdag alweer op controle en de week nadien opnieuw (voor de hechtingen hoewel dat 5knoopjes zijn rond de tepel de rest is oplosbaar van binnenuit zei pc me vandaag). Heb je intussen weer gevoel? Wat vervelend. Ik snap dat die controle wel erg ver weg lijkt... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Gabriella zei:

@stenik mag volgende week dinsdag alweer op controle en de week nadien opnieuw (voor de hechtingen hoewel dat 5knoopjes zijn rond de tepel de rest is oplosbaar van binnenuit zei pc me vandaag). Heb je intussen weer gevoel? Wat vervelend. Ik snap dat die controle wel erg ver weg lijkt... 

 

Heyhey, ok heb vooral veel jeuk...

Tepels voelen verdoofd aan... fingerscrossed dat dit deel van heling is.

De wondverzorger zag geen probleem, de wonden hebben een mooie heling.

Bij jou werd alles van binnen genaaid? Heb je ook ankervormige wonde?

Hoe verloopt de genezing bij jou? Jij ben dag 3 po nu?

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, sten zei:

Heyhey, ok heb vooral veel jeuk...

Tepels voelen verdoofd aan... fingerscrossed dat dit deel van heling is.

De wondverzorger zag geen probleem, de wonden hebben een mooie heling.

Bij jou werd alles van binnen genaaid? Heb je ook ankervormige wonde?

Hoe verloopt de genezing bij jou? Jij ben dag 3 po nu?

Gr

Hey sten, 

 

Idd 3de dag Po hier. 🥴Ook een ankervormig litteken had pc gezegd, zit helemaal verpakt onder een siliconenpleister die er pas binnen 2 weken afmag (denk ik). Oh wat vervelend van de jeuk... Kan je niet veel aan doen zeker? 😏

Ik heb veel minder pijn dan gisteren sinds die drains eruit zijn. Vannacht ook tradonal genomen. Wel nog steeds heel misselijk en moet me forceren te eten. 

Die borstband doet ook echt geen deugd. Moet er een maand dag en nacht mee slapen, af en toe mag hij even uit als ik bijv tv kijk en niet beweeg. Hoe lang moeten jullie die dragen? 

De hoeveelste dag PO ben jij nu @sten? Hopelijk gaat de jeuk snel weg.

Vele grtjs 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Gabriella zei:

Hey sten, 

 

Idd 3de dag Po hier. 🥴Ook een ankervormig litteken had pc gezegd, zit helemaal verpakt onder een siliconenpleister die er pas binnen 2 weken afmag (denk ik). Oh wat vervelend van de jeuk... Kan je niet veel aan doen zeker? 😏

Ik heb veel minder pijn dan gisteren sinds die drains eruit zijn. Vannacht ook tradonal genomen. Wel nog steeds heel misselijk en moet me forceren te eten. 

Die borstband doet ook echt geen deugd. Moet er een maand dag en nacht mee slapen, af en toe mag hij even uit als ik bijv tv kijk en niet beweeg. Hoe lang moeten jullie die dragen? 

De hoeveelste dag PO ben jij nu @sten? Hopelijk gaat de jeuk snel weg.

Vele grtjs 

 

 

Hey,

 

Blij te horen dat je beter sliep en dat je minder pijn hebt.

Heb je een maagbeschermer die je moet nemen om de misselijkheid tegen te gaan?

k ben nu po dag 5 ( werd vrijdag 24/3) geopereerd. 

Die jeuk is een goed signaal hoor, is een teken van genezing, maar beetje vervelend... nu ik neem dit er graag bij. Heb nauwelijks nog pijn als ik het rustig aan doe.

Ik draag geen borstband,  bij mijn vorige operatie 15 jaar terug ook niet. Waarvoor dient dit en hoe ziet dit eruit?

Wel moet ik 6 weken dag en nacht een sportbh dragen,  merk anita type open frontline.

Gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi @Gabriella en @sten,

Heb even de afgelopen berichten weer gelezen. Hoe gaat het met jullie?

 

Ik ben sinds deze week weer begonnen met werken (vanuit huis), en dat kost me nogal veel energie! Gisteren controle gehad en alles was goed. Het trekkende gevoel was inderdaad de indaling en de steken die ik zo nu en dan heb hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dat komt omdat het aan de binnenkant ook gehecht is, en dat hoort bij de genezing.

 

De (hecht)pleisters die er nog op zaten zijn allemaal verwijderd en de hechtingen die daaronder zaten zijn allen opgelost. Ik moet zeggen dat de littekens er momenteel erg heftig uitzien, vooral rond mijn tepel vind ik het gewoon niet mooi. Ik ga er vanuit dat het met goede verzorging en na lange tijd beter zal zijn. Ik heb een littekenzalf meegekregen en zelf een siliconenpleister besteld. Wat voor advies hebben jullie gekregen voor de littekens?

 

Wat vervelend dat je zo misselijk bent @Gabriella, misschien kun je eens bellen naar de kliniek voor advies en of dat normaal is? De borstband heb ik ook niet, wat is daar de functie van? Wel moet ik ook de sportbh dag en nacht dragen voor 6 weken. 

 

Groetjes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mamamarie zei:

Hoihoi @Gabriella en @sten,

Heb even de afgelopen berichten weer gelezen. Hoe gaat het met jullie?

 

Ik ben sinds deze week weer begonnen met werken (vanuit huis), en dat kost me nogal veel energie! Gisteren controle gehad en alles was goed. Het trekkende gevoel was inderdaad de indaling en de steken die ik zo nu en dan heb hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dat komt omdat het aan de binnenkant ook gehecht is, en dat hoort bij de genezing.

 

De (hecht)pleisters die er nog op zaten zijn allemaal verwijderd en de hechtingen die daaronder zaten zijn allen opgelost. Ik moet zeggen dat de littekens er momenteel erg heftig uitzien, vooral rond mijn tepel vind ik het gewoon niet mooi. Ik ga er vanuit dat het met goede verzorging en na lange tijd beter zal zijn. Ik heb een littekenzalf meegekregen en zelf een siliconenpleister besteld. Wat voor advies hebben jullie gekregen voor de littekens?

 

Wat vervelend dat je zo misselijk bent @Gabriella, misschien kun je eens bellen naar de kliniek voor advies en of dat normaal is? De borstband heb ik ook niet, wat is daar de functie van? Wel moet ik ook de sportbh dag en nacht dragen voor 6 weken. 

 

Groetjes!

 

 

Hoi @Mamamarieen @sten,

Goed dat je gerustgesteld werd wat pijn betreft. Dat trekkende gevoel erken ik ook (ze staan precies ook onder "hoogspanning" precies een ballon die gaat springen 🙈). Ik houd m'n hart ook wel vast voor de littekens en het beeld dat ik te zien zal krijgen eens die pleisters er af gaan... Maar we moeten vertrouwen hebben dat dit met de tijd zal wegtrekken en mits goede verzorging in orde komt. 

Mijn pc raadde aan ook vochtinbrengende crème te smeren tegen striemen maar ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer dat moet. 

Ik kan me voorstellen dat terug starten met werken veel inspanning kost, hoeveel dagen ben je nu PO? Veel succes alleszins met de eerste werkdagen! 

 

Vandaag is de misselijkheid al een pak minder en kan ook weer wat eten, hangt vast ook wat samen. Dus ben blij dat dat al beter is. Wel veel pijn aan de linkerkant in m'n onderrug, daar zit precies een spier gekneld ofzo 🙈

 

Die band zit bovenop de ondersteunende revalidatiebh en moet tegendruk bieden zodat de implantaten niet omhoog kruipen maar dat geeft zo gevoel alsof je dichtsgesnoerd zit 🙄 Ik wil gerust eens een foto naar jullie doorsturen maar weet alleen niet hoe dat moet 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Gabriella zei:

Hoi @Mamamarieen @sten,

Goed dat je gerustgesteld werd wat pijn betreft. Dat trekkende gevoel erken ik ook (ze staan precies ook onder "hoogspanning" precies een ballon die gaat springen 🙈). Ik houd m'n hart ook wel vast voor de littekens en het beeld dat ik te zien zal krijgen eens die pleisters er af gaan... Maar we moeten vertrouwen hebben dat dit met de tijd zal wegtrekken en mits goede verzorging in orde komt. 

Mijn pc raadde aan ook vochtinbrengende crème te smeren tegen striemen maar ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer dat moet. 

Ik kan me voorstellen dat terug starten met werken veel inspanning kost, hoeveel dagen ben je nu PO? Veel succes alleszins met de eerste werkdagen! 

 

Vandaag is de misselijkheid al een pak minder en kan ook weer wat eten, hangt vast ook wat samen. Dus ben blij dat dat al beter is. Wel veel pijn aan de linkerkant in m'n onderrug, daar zit precies een spier gekneld ofzo 🙈

 

Die band zit bovenop de ondersteunende revalidatiebh en moet tegendruk bieden zodat de implantaten niet omhoog kruipen maar dat geeft zo gevoel alsof je dichtsgesnoerd zit 🙄 Ik wil gerust eens een foto naar jullie doorsturen maar weet alleen niet hoe dat moet 🙈

Fijn dat de misselijkheid is afgenomen!

Smeren mag wanneer alle korstjes en hechtingen weg zijn is mij verteld. Ik hoop echt dat het netjes gaat worden!.

 

Heb jij ze dan niet dual-plane (onder de borstspier)? Want ik denk niet dat ze bij mij omhoog zouden kunnen kruipen. De PC gaf mij als tip mee om met een kussen onder je knieen te slapen, dit zou de onderrug moeten ontlasten. Ik mag trouwens af en toe op mijn zij slapen nu, gisteren gepro\beerd, maar door de spanning die er nog op mijn borsten staat heel erg pijnlijk en niet fijn. Daar moet ik dus helaas nog een mee wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mamamarie zei:

Fijn dat de misselijkheid is afgenomen!

Smeren mag wanneer alle korstjes en hechtingen weg zijn is mij verteld. Ik hoop echt dat het netjes gaat worden!.

 

Heb jij ze dan niet dual-plane (onder de borstspier)? Want ik denk niet dat ze bij mij omhoog zouden kunnen kruipen. De PC gaf mij als tip mee om met een kussen onder je knieen te slapen, dit zou de onderrug moeten ontlasten. Ik mag trouwens af en toe op mijn zij slapen nu, gisteren gepro\beerd, maar door de spanning die er nog op mijn borsten staat heel erg pijnlijk en niet fijn. Daar moet ik dus helaas nog een mee wachten..

Hey Mamamarie en Gabriela, 

 

Zoveel nieuws van jullie kant...

Blij te horen dat alles goed verloopt Mamamarie en dat Gabriela zich al iets minder ziek voelt!

Ik heb  nog niets gehoord over littekenzalf en zo dat zal pas voor 11 april zijn... ( duurt een eeuwigheid).

Het slapen op mijn rug lukt wel, muv mijn poep die pijn doet, k heb al verschillende standen geprobeerd in mijn bed ( k heb het geluk een elektrisch bed te hebben). Wel stijve nek en beetjevlast van bovenarm... ( maar k ondervind dat ik me enorm stijf opstel als ik ga wandelen, precies alsof ik mijn bortsen moet "dragen ", waardoor ik me niet ontspan.

De jeuk is verschrikkelijk, maar een goed teken. Ik neem niets meer van pijnstillers en boven dit alles ben ik op 1 dag 1,5 kg afgevallen... dus ik sta bijna aan mijn gewicht van  vorige week vrijdag ( mijn operatiedag). De opgezette buik trekt ook stilletjes aan weg...

Mijn borsten voelen minder gespannen aan.

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, sten zei:

Hey Mamamarie en Gabriela, 

 

Zoveel nieuws van jullie kant...

Blij te horen dat alles goed verloopt Mamamarie en dat Gabriela zich al iets minder ziek voelt!

Ik heb  nog niets gehoord over littekenzalf en zo dat zal pas voor 11 april zijn... ( duurt een eeuwigheid).

Het slapen op mijn rug lukt wel, muv mijn poep die pijn doet, k heb al verschillende standen geprobeerd in mijn bed ( k heb het geluk een elektrisch bed te hebben). Wel stijve nek en beetjevlast van bovenarm... ( maar k ondervind dat ik me enorm stijf opstel als ik ga wandelen, precies alsof ik mijn bortsen moet "dragen ", waardoor ik me niet ontspan.

De jeuk is verschrikkelijk, maar een goed teken. Ik neem niets meer van pijnstillers en boven dit alles ben ik op 1 dag 1,5 kg afgevallen... dus ik sta bijna aan mijn gewicht van  vorige week vrijdag ( mijn operatiedag). De opgezette buik trekt ook stilletjes aan weg...

Mijn borsten voelen minder gespannen aan.

Lg

Hoi @sten en @mamamarie,

 

Ik hoor ook verschillende verhalen mbt die borstband. Hier idd ook operatie achter de spier dus snap het niet zo goed want is echt een groot verschil met of zonder die band... Niet aangenaam, maar kom. We overleven het wel met die band, er zijn toch al bijna 5dagen gepasseerd, nog 26 te gaan.🙈 Goeie tip van dat kussen onder de knieën! Ik slaap er alleszins meer ontspannen door en gebruik een massagegun voor m'n pijnlijke poep (dat is volgens mij de ischiasspier die gekneld zit). 

Lukt het werken daar wat? 

 

@stenfijn van je gewicht en dat je de pijnstilling al kan laten! Wauw super. 

 

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2023 om 12:10, Gabriella zei:

Hoi @sten en @mamamarie,

 

Ik hoor ook verschillende verhalen mbt die borstband. Hier idd ook operatie achter de spier dus snap het niet zo goed want is echt een groot verschil met of zonder die band... Niet aangenaam, maar kom. We overleven het wel met die band, er zijn toch al bijna 5dagen gepasseerd, nog 26 te gaan.🙈 Goeie tip van dat kussen onder de knieën! Ik slaap er alleszins meer ontspannen door en gebruik een massagegun voor m'n pijnlijke poep (dat is volgens mij de ischiasspier die gekneld zit). 

Lukt het werken daar wat? 

 

@stenfijn van je gewicht en dat je de pijnstilling al kan laten! Wauw super. 

 

 

Hallo @sten en @Mamamarie,

Hoe stellen jullie het intussen? 

Hier gaat alles eigenlijk wel goed gezien omstandigheden. Ik moet me soms remmen om niet te veel te willen doen 🙈. Wel vaak nog moe en naar avond toe veel spanning op borst. 

Op controle voor eerst volledige borsten gezien (tepels zaten onder siliconepleisters), WoW dat was even schrikken maar ziet er wel goed uit denk ik 🙈

Benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe het herstel verloopt! 

 

Lg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Gabriella zei:

Hallo @sten en @Mamamarie,

Hoe stellen jullie het intussen? 

Hier gaat alles eigenlijk wel goed gezien omstandigheden. Ik moet me soms remmen om niet te veel te willen doen 🙈. Wel vaak nog moe en naar avond toe veel spanning op borst. 

Op controle voor eerst volledige borsten gezien (tepels zaten onder siliconepleisters), WoW dat was even schrikken maar ziet er wel goed uit denk ik 🙈

Benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe het herstel verloopt! 

 

Lg 

Hey Gabriela en Mamamarie, 

Met mij gaat het ook heel goed. K moet me ook inhouden om normaal te doen, maar vandaag werd ik het even gewaar... k wou mijn broek snel van de kapstok halen en mijn arm ging watte snel omhoog... was me dat een steek en ik voel het nog... precies een spierverrekking... voor de rest ga ik veel wandelen ( lees shoppen)nu het mooi weer is... is niet zo goed voor de portemonnee 😀... en aftellen uiteraard naar volgende week dinsdag... 1 e werkdag en controle... het zal er nu snel zijn...

 

Blij dat ik gisteren mijn laatste spuit tegen flebitis kreeg en de steunkousen ook weer netjes opgeborgen zijn...

 

Ik tel af naar het normale leven, met werken en gewoon slapen, mooie lingerie... 

 

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mamamarie en Gabriela,  alles ok met jullie?

Ik komnet van mijn eerste controle na 2 weken... het resultaat is echt heel mooi  ook de pc is tevreden over zijn werk...het was ook een groot werk ( ong 3 u).

Wel minder goed nieuws... hij stuurde wat hij wegnam naar labo, en links werden er celdelingen opgemerkt... oncoloog en gynaecoloog waren niet bereikbaar vandaag... dus bang afwachten naar morgen... fingers crossed... lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, sten zei:

Hey Mamamarie en Gabriela,  alles ok met jullie?

Ik komnet van mijn eerste controle na 2 weken... het resultaat is echt heel mooi  ook de pc is tevreden over zijn werk...het was ook een groot werk ( ong 3 u).

Wel minder goed nieuws... hij stuurde wat hij wegnam naar labo, en links werden er celdelingen opgemerkt... oncoloog en gynaecoloog waren niet bereikbaar vandaag... dus bang afwachten naar morgen... fingers crossed... lg

Hey sten,

 

Ohnee wat een domper 😔ik duim superhard voor goed nieuws 🤞🤞🍀🍀🍀 laat je iets weten?

Wel top dat jij en pc tevreden zijn over resultaat van de operatie 🤩

Hier ook vandaag op nacontrole geweest en alles zag er prima uit. Hechtingen zijn nog wel erg goed zichtbaar. Mag nu beginnen met smeren (cicalfate van avene) en masseren van littekens. Eerst herstellende zalf en als die op is gebruikt de littekencrème. 

Ook een douche kunnen nemen na 2 weken, dat deed deugd. 

 

Ik duim en denk aan jou! 🍀🤞Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Gabriella zei:

Hey sten,

 

Ohnee wat een domper 😔ik duim superhard voor goed nieuws 🤞🤞🍀🍀🍀 laat je iets weten?

Wel top dat jij en pc tevreden zijn over resultaat van de operatie 🤩

Hier ook vandaag op nacontrole geweest en alles zag er prima uit. Hechtingen zijn nog wel erg goed zichtbaar. Mag nu beginnen met smeren (cicalfate van avene) en masseren van littekens. Eerst herstellende zalf en als die op is gebruikt de littekencrème. 

Ook een douche kunnen nemen na 2 weken, dat deed deugd. 

 

Ik duim en denk aan jou! 🍀🤞Lg

Hoi sten, 

Heb je al nieuws van de dokter? Hopelijk alles ok...

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-4-2023 om 22:50, Gabriella zei:

Hoi sten, 

Heb je al nieuws van de dokter? Hopelijk alles ok...

Lg

Hey Gabriela,

 

Dank je voor je steun!

De pc heeft een gynaecoloog van de borstkliniek kunnen spreken en momenteel moeten we vooral opvolgen en afwachten ... maandag wordt het voorgelegd op het multidisciplinair team...

Ik hou je op de hoogte!

 

Ik ben ook superblij met mijn douche  haha... ik wrijf de littekens in met cicaplast b5 crème. Moet je de littekens knijpen tijdens het inwrijven of gewoon inwrijven... werd me eigenlijk door het andere verhaal ontgaan ... en welke littekenzalf raden ze aan en vanaf wanneer? 

De littekens zijn bij mij heel miniem  doordat alles gelijmd werd, maar ondergaan lijkt het me wel dik.

 

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, sten zei:

Hey Gabriela,

 

Dank je voor je steun!

De pc heeft een gynaecoloog van de borstkliniek kunnen spreken en momenteel moeten we vooral opvolgen en afwachten ... maandag wordt het voorgelegd op het multidisciplinair team...

Ik hou je op de hoogte!

 

Ik ben ook superblij met mijn douche  haha... ik wrijf de littekens in met cicaplast b5 crème. Moet je de littekens knijpen tijdens het inwrijven of gewoon inwrijven... werd me eigenlijk door het andere verhaal ontgaan ... en welke littekenzalf raden ze aan en vanaf wanneer? 

De littekens zijn bij mij heel miniem  doordat alles gelijmd werd, maar ondergaan lijkt het me wel dik.

 

Lg

Hoi sten, 

 

Ooh niet fijn die onzekerheid...Courage daar! 🍀🙏Ik duim. 

Mijn pc zei van ze van de littekens en borstplooien wat te masseren zodat ze soepel worden... Dus echt wat masseren en niet enkel wrijven zei hij me. 

De littekenzalf pas na enkele weken de cicaplast (bij mij cicalfate) gebruikt te hebben, zou volstaan ... 

Slaap jij intussen al op je zij? Daar verlang ik echt naar maar ben vergeten vragen wanneer dat mag. 

Lg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-4-2023 om 23:43, Gabriella zei:

Hoi sten, 

 

Ooh niet fijn die onzekerheid...Courage daar! 🍀🙏Ik duim. 

Mijn pc zei van ze van de littekens en borstplooien wat te masseren zodat ze soepel worden... Dus echt wat masseren en niet enkel wrijven zei hij me. 

De littekenzalf pas na enkele weken de cicaplast (bij mij cicalfate) gebruikt te hebben, zou volstaan ... 

Slaap jij intussen al op je zij? Daar verlang ik echt naar maar ben vergeten vragen wanneer dat mag. 

Lg

 

Hey, merciekes 

Ik mag zeker 6 weken niet op mijn zij slapen en blijf eigenlijk ook deels rechtop slapen om me niet te draaien tijdens mijn slaap...

Deze week (3 wken po) heb ik af en toe steken in mijn borsten...

Hoe verloopt de genezing bij jou?

 

Lg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-4-2023 om 19:33, sten zei:

Hey, merciekes 

Ik mag zeker 6 weken niet op mijn zij slapen en blijf eigenlijk ook deels rechtop slapen om me niet te draaien tijdens mijn slaap...

Deze week (3 wken po) heb ik af en toe steken in mijn borsten...

Hoe verloopt de genezing bij jou?

 

Lg

Hey sten, 

 

Deze week wat lastiger vind ik, misschien ook doordat ik weer ben beginnen werken (heb een zittend beroep maar toch). Ik heb soms het gevoel dat m'n borsten helemaal samenkrimpen, als ik het wat te fris heb bijvoorbeeld, voelt niet aangenaam. Mijn linkerborst voelt ook veel gevoeliger dan rechts en eerst was het omgekeerd. 

Ik vind ook dat ze precies ook iets minder omvangrijk ogen dan eerst🙈 had eens mijn omtrek gemeten en vond die eigenlijk wel ontgoochelend. Volgens mijn eigen opmetingen kom ik bij zelfde cupmaat uit. Ben eens benieuwd welke maat ik zal hebben in nieuwe lingerie. Hiervoor had ik 75B. 

 

Had aan m'n pc ook gevraagd wanneer ik op zij mag slapen en hij gaf aan 4-6w. 

 

Lg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2023 om 22:53, Gabriella zei:

Hey sten, 

 

Deze week wat lastiger vind ik, misschien ook doordat ik weer ben beginnen werken (heb een zittend beroep maar toch). Ik heb soms het gevoel dat m'n borsten helemaal samenkrimpen, als ik het wat te fris heb bijvoorbeeld, voelt niet aangenaam. Mijn linkerborst voelt ook veel gevoeliger dan rechts en eerst was het omgekeerd. 

Ik vind ook dat ze precies ook iets minder omvangrijk ogen dan eerst🙈 had eens mijn omtrek gemeten en vond die eigenlijk wel ontgoochelend. Volgens mijn eigen opmetingen kom ik bij zelfde cupmaat uit. Ben eens benieuwd welke maat ik zal hebben in nieuwe lingerie. Hiervoor had ik 75B. 

 

Had aan m'n pc ook gevraagd wanneer ik op zij mag slapen en hij gaf aan 4-6w. 

 

Lg

 

 

Op 18-4-2023 om 22:53, Gabriella zei:

Hey sten, 

 

Deze week wat lastiger vind ik, misschien ook doordat ik weer ben beginnen werken (heb een zittend beroep maar toch). Ik heb soms het gevoel dat m'n borsten helemaal samenkrimpen, als ik het wat te fris heb bijvoorbeeld, voelt niet aangenaam. Mijn linkerborst voelt ook veel gevoeliger dan rechts en eerst was het omgekeerd. 

Ik vind ook dat ze precies ook iets minder omvangrijk ogen dan eerst🙈 had eens mijn omtrek gemeten en vond die eigenlijk wel ontgoochelend. Volgens mijn eigen opmetingen kom ik bij zelfde cupmaat uit. Ben eens benieuwd welke maat ik zal hebben in nieuwe lingerie. Hiervoor had ik 75B. 

 

Had aan m'n pc ook gevraagd wanneer ik op zij mag slapen en hij gaf aan 4-6w. 

 

Lg

 

Hey Gabriela, 

 

De ene dag is ook de andere niet he... ik merk ook dat het werken de ene dag meer last meebrengt dan de andere. Ik ben schoonheidsspecialiste en vorige week had ik ( dus op week 4po) een eerste epilatie... ik heb toch op een gegeven ogenblik mijn borst moeten vasthouden...

Ik heb vooral last van mijn linker arm en oksel. Ik kan nog steeds geen pull of bloes over mijn hoofd trekken  ... wat vervelend is als de helft van je kledij om over je hoofd aan te trekken is.slapen doe ik nog steeds deels rechtzittend. 

Wel vervelend als je ontgoocheld bent in de cup maat... was dat juist afgesproken en wat zegt de arts?

Ik kijk wel uit naar mooie lingerie... nog 2 weken te gaan... ;-).

 

Lg, sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @sten en @Gabriella,

Ik ben even afwezig geweest van het forum, want heel erg druk gehad met onder andere werk. Dat viel me toch zwaar, niet lichamelijk qua pijn..maar pfff wat was ik moet aan het einde van de dag!

 

@stenwat een vervelend nieuws heb je gehad, heb je er al wat van gehoord? Hopelijk is alles oke?

 

Hoe gaat het nu met jullie borsten? Ik was afgelopen vrijdag 6 weken PO, en dat betekende dat ik kon gaan shoppen voor BH's, dat was echt een feestje! Ik moet zeggen dat ik het merendeel van de dag nog de sportBH draag hoor. Maar voor een gelegenheid waar ik wat moois aan wilde trekken, mn nieuwe BH aan getrokken.

 

Ik heb nu bijna geen last meer, alleen erg gevoelige tepels en mn borsten zijn nog vrij hard. Hoop dat ze echt snel soepeler worden.

Ik ben geadvisseerd 2x per dag littekencreme te smeren, die masseer ik lichtjes in. Onder een van mijn littekens voel ik aan de binnenkant echt een hard stukje, ik hoop dat dit normaal is en bij het litteken hoort en uiteidnijk ook wat zachter wordt.

 

Ik ben gisteren voor het eerst voorzichtig gaan sporten, dat was wel ff wennen weer...

 

Hoop nog vann jullie te horen.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Mamamarie en @Gabriella,

 

 

Alles ok met jullie? 

Vorige vrijdag ben ik op controle ( 6 wk po) geweest... het resultaat is echt prachtig. De tepels staan op gelijke hoogte, ze beginnen soepeler te worden. Qua bh maat zal het niet veel schelen... ik wacht dus nog even af om me in de watten te leggen met nieuwe lingerie. Ik heb echter wel een afspraak bij mij favoriete zaak om eens op te meten en samen te overlopen wat nog lukt rn wat echt niet meer gaat... sommige bhs zijn echt te groot andere vind ik persoonlijk nog ok... al moet ik zeggen dat ik mijn sportbeha tegen de middag begin te missen... de beugels doen toch nog een beetje pijn waar de littekens zitten.

Ik mag ook opnieuw slapen op mijn zij en ik betrap me erop s nachts wakker te worden op mijn rug ( hahaha)...

Ivm de celdeling: momenteel kan er eigenlijk niets gedaan worden... t komt er eigenlijk op neer dat er eerst kanker moet zijn voor er kan worden ingegrepen... persoonlijk ben ik blij dat de pc het ontdekt en gezegd heeft, maar eigenlijk als ik alles goed lees en alle info samen beoordeel lopen vermoedelijk 70 % van de vrouwen rond met die celdeling maar weten ze het niet... want zolang dit binnen de melkklieren blijft is er geen probleem. Het is dus enkel te zien als het al kanker is... dus probeer ik me erin te berusten om de 6 maand hetzij bloedanalyse , mri of mammografie.

Volgende controle is in augustus... ondertussen geniet ik van mijn borsten en kijk ik uit naar mijn verlof binnen 14 dagen...

 

Lg, sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.