Ga naar inhoud

Welke littekenzalf na bvk?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en heb een bvk ondergaan op 2 maart.

 

Vandaag exacte twee weken geleden ...

 

Gisteren heb ik mijn eerste controle gehad bij de pc en de knoopjes van mijn oplosbare hechtingen laten doorknippen.

 

Ik moet toegeven dat ik na mijn ingreep al veel meer stress ervaren heb dan vóór de ingreep.

 

Tijdens de ingreep zag de dokter dat mijn linkertepel het moeilijker had met de doorbloeding.  Deze was na mijn ingreep dan ook veel donkerder.  Nu komt het blauwe laagje huid los en daaronder is nieuwe roze huid zichtbaar.

 

Resultaat is dat ik twee weken langer een dubbel vetcompress "jelonet" moet leggen en dat deze kant iets trager zal genezen.

 

Ik heb op aanraden van de PC Avène cicalfate+ aangekocht om mijn littekens in te smeren.

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met andere behandelingen van hun littekens?

 

En mensen met ervaringen rond een tepel die het moeilijker had met de doorbloeding?

 

In bijlage een foto van vlak na de ingreep waar je het verschil tussen de tepels goed kan zien.

 

Graag jullie verhalen hieromtrent.

 

Groetjes,

Mahonie

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @mahonie,

 

He wat rot dat je zoveel stress heb nu na de ingreep,

 

ik heb zelf 9.5 wk geleden een bvk gehad, geen problemen met doorbloeding van de tepels.

 

Ik kan me wel goed voorstellen dat je daar zorgen om hebt! Hopelijk komt het allemaal goed met de doorbloeding van je linkertepel.

 

Hoe gaat het verder met je?

 

Ik heb begrepen dat het qua litteken creme niet heel veel uitmaakt welke je gebruikt omdat het met name gaat om het effect van de inwrijving van de creme: waardoor de doorbloeding wordt gestimuleerd, herstel bevordert en de littekens zacht worden.

Ik heb zelf verschillende cremes gebruikt:

 

- la roche posay littekencreme

- etos huismerk litteken creme

- Littekencrème van Staudt - Staudt Littekencrème  (ontwikkelt door PC van brandwondencentrum Beverwijk)

 

En ik smeer er nu ook shea butter op.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.