Ga naar inhoud

Tepelcorrectie doen?


Elfi

Aanbevolen berichten

Wie wil er meekijken / - denken? Ik geef daarvoor graag toegang tot mijn album. Doe ik liever op naam dan helemaal op openbaar zetten ☺️

Ik ben nu 8 weken p.o. van een bv met 440 cc anatomisch. Helaas is het verschil in tepelstand groter geworden. Mijn linker tepel wijst naar onderen waardoor de borst er wat afwijkend uitziet.

 

Op extra controle geweest. De prothese wat omlaag plaatsen zal volgens de chirurg het probleem niet helemaal oplossen. Een optie is om dit te combineren met een tepelcorrectie. Bij de andere borst wijst de tepel wat naar buiten, een tweede optie zou zijn om die dan wat naar binnen te plaatsen.

 

Nadeel is een litteken rond de helft van de tepel(s). Een ander nadeel kan zijn dat er meer zenuwen beschadigen waardoor de kans op het terugkrijgen van het gevoel in de tepels (nog niet terug) kleiner wordt. 

 

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om het zo te laten. 

 

Wat zouden jullie doen?

Iemand voorbeelden van tepels met littekens? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, als ik voor mezelf praat, zou ik het niet doen, vanwege de nadelen. 

De enige die mijn borsten ziet, ben ik en mijn vriend. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Wellicht zijn er dames hier die zelfde situatie hebben gehad en een tepel correctie hebben ondergaan, dat zou je verder kunnen helpen in je beslissing. Hoop dat je eruit komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor het meedenken, heel fijn om om adviezen te horen. Er is inderdaad niemand die het ziet behalve ik en mijn man. Ik ben wel heel tevreden over de vorm en het volume. In bh / kleding vind ik het er prachtig uitzien, maar zonder valt mij vooral de afwijkende tepel op waardoor ik niet het gehoopte tevreden en trotse gevoel heb. Misschien moet ik het ook nog wat tijd geven hoor. Dat kan ook,  eindcontrole waarbij we dit weer gaan bespreken is pas over 3 mnd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 8-3-2023 om 20:57, Elfi zei:

Wie wil er meekijken / - denken? Ik geef daarvoor graag toegang tot mijn album. Doe ik liever op naam dan helemaal op openbaar zetten ☺️

Ik ben nu 8 weken p.o. van een bv met 440 cc anatomisch. Helaas is het verschil in tepelstand groter geworden. Mijn linker tepel wijst naar onderen waardoor de borst er wat afwijkend uitziet.

 

Op extra controle geweest. De prothese wat omlaag plaatsen zal volgens de chirurg het probleem niet helemaal oplossen. Een optie is om dit te combineren met een tepelcorrectie. Bij de andere borst wijst de tepel wat naar buiten, een tweede optie zou zijn om die dan wat naar binnen te plaatsen.

 

Nadeel is een litteken rond de helft van de tepel(s). Een ander nadeel kan zijn dat er meer zenuwen beschadigen waardoor de kans op het terugkrijgen van het gevoel in de tepels (nog niet terug) kleiner wordt. 

 

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om het zo te laten. 

 

Wat zouden jullie doen?

Iemand voorbeelden van tepels met littekens? 

Hey hey, Ik heb zelf mijn tegels laten verplaatsen en tepelhof verkleinen.  Zelf ik het geluk dat ik gevoel en doorbloeding heb, maar het risico is er wel.

Kan je een kleedje aantrekken zonder bh? Of vind je dat niet nodig? 

Ik denk dat dit vooral een vraag is die je bij jezelf moet stellen.

Mijn borsten waren gaan hangen en de tepels stonden naar onder waardoor ik geen kledij met open rug kon dragen zonder bh... wat ik wel leuk vind... dus het is echt iets persoonlijks... gr

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.