Ga naar inhoud

Sport bh en wondje


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

Ben nu 2,5 po en heb een wondje onder mijn linkerborst. Huisarts geweest, die zegt dat ik contact op moet nemen met de kliniek. Vanmiddag gelijk gemaild, maar nog geen reactie, dus morgen ochtend maar gelijk bellen. 

Die compressie bh was killing, dus heb nu sinds vanmiddag een sport bh vd zeeman aangedaan (een verademing). 

Nu weet ik niet zeker of dat mag of dat je die super strakke compressie bh de volle zes weken moet dragen. Dus nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is de bh van de kliniek niet te doen? Een normale sport bh drukt de boel alleen maar plat en ondersteunt niet op de juiste manier. Zéker de simpele goedkope. Ik denk dat het dus wel erg belangrijk is dat je die van de kliniek draagt. Die zijn speciaal hiervoor gemaakt en dat is niet voor niks. 

Kun je het wondje niet even wat extra afplakken? 

 

Ik had wel soms wel wat last van de wonden onder de bh, maar dan trok ik de band (die echt niet zo strak zat als dat het aanvoelde) gewoon even los van mijn lijf en legde hem dan terug op z'n plek. Of net iets anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat ding gewoon te klein. Is deze voor de operatie niet gepast? Ik zou de kliniek gewoon bellen morgenochtend inderdaad. Hier niet te lang mee wachten. Ik zou vragen om een maat groter of anders een advies om zelf een andere te bestellen. Ze hebben die steun de komende weken echt wel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de chirurg geweest, moet het nu weer rustig aan gaan doen, wondje moet goed gaan genezen. Ook mijn eigen schuld, je voelt je goed en je gaat snel weer wat meer doen. Je leest verhalen van anderen die na twee weken ook alweer zoveel doen. Zo zie je maar toch advies van je eigen pc volgen. Waarschijnlijk mag ik over drie weken ook nog niet gaan werken (gehandicapten zorg) vanwege het fysieke. Het hakte er goed in en heb wat traantjes gelaten. Ben van nature een bezig bijtje en kon dat niet laten met alle gevolgen van dien. 

Maar goed het is mijn eigen schuld en nu er volledig aan toe geven. Moet er niet aan denken dat het fout gaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2023 om 20:11, Noahtygo zei:

Vandaag bij de chirurg geweest, moet het nu weer rustig aan gaan doen, wondje moet goed gaan genezen. Ook mijn eigen schuld, je voelt je goed en je gaat snel weer wat meer doen. Je leest verhalen van anderen die na twee weken ook alweer zoveel doen. Zo zie je maar toch advies van je eigen pc volgen. Waarschijnlijk mag ik over drie weken ook nog niet gaan werken (gehandicapten zorg) vanwege het fysieke. Het hakte er goed in en heb wat traantjes gelaten. Ben van nature een bezig bijtje en kon dat niet laten met alle gevolgen van dien. 

Maar goed het is mijn eigen schuld en nu er volledig aan toe geven. Moet er niet aan denken dat het fout gaat! 

Vervelend dat je een wond hebt. Kan wel enige tijd duren voordat dit weer helemaal dicht is. Spreek helaas uit ervaring….

Wond moet van binnenuit genezen en kan wel meer dan 4 weken duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Femm80 zei:

Vervelend dat je een wond hebt. Kan wel enige tijd duren voordat dit weer helemaal dicht is. Spreek helaas uit ervaring….

Wond moet van binnenuit genezen en kan wel meer dan 4 weken duren.

Ja ik vrees het ook idd, ik doe nu sochtends na het douchen betadine zalf erop en dan een gaasje. Was ok volgens de chirurg. Deed jij dit ook? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het er iets beter uitziet. Maar wel veel geduld hebben dus nog.. 

Met mij gaat het goed! Helemaal pijnvrij en blij met mijn borsten :-). Het verschil in tepelstand helaas nog niet beter geworden, dat vind ik wel jammer. Over 3 weken daarvoor afspraak met de pc. Ik heb nieuwe foto’s in mijn album gezet. Zou jij eens mee willen kijken? Vind je het verschil logisch en hetzelfde als de voorsituatie of vind je het nu veel groter?

En inderdaad al bh’s geshopt, ook een bikini. Erg leuk om te doen :-). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat jij wel wat verandering ziet.. ik vind het zelf wel lastig om verschil te zien.. let er denk ik teveel op nu. 

Ik heb mijn po bh nog aan, borstband ook. Moet beide 6 weken dragen. Zal blij zijn als ik van de borstband verlost ben.. zit heel oncomfortabel. 
Draag jij de bh 6 weken of nu met het wondje langer? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2023 om 19:04, Noahtygo zei:

Ja ik vrees het ook idd, ik doe nu sochtends na het douchen betadine zalf erop en dan een gaasje. Was ok volgens de chirurg. Deed jij dit ook? 

Ik moest 2 x per dag ‘smorgens en ‘s avonds) spoelen onder de douche en daarna vette gaasjes en steriele gaasjes erop. Betadinezalf deed ik later ook toen de wond wat minder diep was 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
4 uur geleden, Noahtygo zei:

Vandaag op controle geweest, wondje gaat gelukkig goed en komt al korstje op. Maandag ga ik weer beginnen met werken, met werk en snachts zal ik mijn sport bh nog aanhouden. 

Maar volgende week lekker bh,'s passen .

Weet je wat ik niet begrijp dit gebeurd zovaal hoezo zetten na de verwijdering geen hechtpleister er weer op? 
 

 

Ik ben echt als de dood voor die wonden pff

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.