Ga naar inhoud

Borstvergroting: Op zoek naar informatie over klinieken en pc's en Bey (Bergman) Clinics: 3D consult


Bananenshake

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik ben Banana, en ik heb 22 februari een afspraak staan voor een 3D consult voor borstvergroting bij Bey Clinics, Dr. G. Sulkers.
 

Ik denk echt al sinds de pubertijd aan een borstvergroting en de laatste jaren kwam dat voor m'n gevoel toch steeds weer meer in m'n gedachten omhoog. Hierdoor ben ik het afgelopen half jaar telkens af en aan (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik had) informatie etc. erover aan het zoeken.
En vorige week dus (voor mijn gevoel) eindelijk de 1e stap gezet in het proces naar de borstvergroting toe, door eerst een telefonisch consult en daarna zo'n 3D consult te plannen.

Ik heb op dit moment cupmaat 70B/C, wat opzich best oke klinkt, maar omdat ik zo smal ben gebouwd, lijkt het echt gewoon zo goed als niks... 

 

Het is alleen zo dat de enige reden dat ik dit nu bij Bey clinics gepland heb, is omdat ik bij hen op de site had gezien dat zij dus ook eerst een gratis telefonisch consult aanboden, en tijdens dat consult had ik zoiets van oke, nja 3D consult is sowieso handig om echt te zien en te merken hoe het eruit zal gaan kunnen zien. En of dat beeld overeenkomt met wat ik in gedachten heb. Ik wil namelijk wel dat het er het liefst zo natuurlijk mogelijk uit gaat zien etc.

 

Ik wil zelf wel eerst nog meer informatie opdoen over klinieken en het liefst ook persoonlijke ervaringen die jullie met bepaalde klinieken en/of artsen/plastisch chirurgen hebben etc. voor ik een echte keuze ga maken bij welke kliniek ik de procedure echt ga willen uitvoeren.

Ik zie dit 3D consult dus echt gewoon als een ''test'' of anders gezegd beetje ''windowshopping''/rondkijken voor ik de echte keuze ga maken. 

 

Ook omdat ik ergens nog wel een beetje twijfels en veel spanning erover heb (ook spanning in de vorm van enthousiasme).

Ik heb namelijk ook tepelpiercings en ik vroeg me dus af of dat gewoon goed kan gaan met de vergroting? Al zal de pc die ik op het 3D consult zal spreken daar waarschijnlijk ook wel antwoord op kunnen geven, maar andere ervaringen zijn altijd fijn om te lezen :) 

Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of zo'n prothese in je borst bijv. de hele tijd vervelend of heel aanwezig voelt in je borst, of dat het misschien bij het geven van borstvoeding vervelend voelt (aangezien mijn partner en ik wel graag nog kinderen willen) of  voelt het dan vervelend tijdens de seks als je partner eraan zit of erin knijpt etc.? (Nadat het helemaal genezen is uiteraard)

En stel dat het na de operatie en het indalen echt totaal niet is geworden zoals je had gewild, en het dus opnieuw moet, zijn de kosten dan weer helemaal voor jou? Of valt dat dan nog onder een bepaalde vorm van garantie?

 

Voor nu zal ik het hierbij laten, ik zal ook sowieso hier op het forum rondkijken naar topics die gaan over de informatie waar ik naar nieuwsgierig ben etc. :)

 

Groetjes,

Banana

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Update: Consult borstvergroting: Bey clinics (bergman), pc: G. Sulkers

Vanmiddag consult gehad met G. Sulkers van Bey clinics.

M'n vriend zou meegaan, maar kon ineens toch niet, wat ik echt heel vervelend vond, aangezien ik echt behoorlijk zenuwachtig was, om het consult en ook de extra spanning van een parkeerplaats in Utrecht daar vinden enzo😅

Maargoed, 3x diep in en uit ademen en ben toen gewoon lekker zelf gegaan. :)

 

Vond het zelf een hele vriendelijk man, die erg professioneel te werk ging maar ook goed aandacht had voor mijn vragen en wensen. :)

 

Ik blijf het altijd vrij ongemakkelijk/vervelend vinden als ik mn borsten "moet" laten zien, bedoel ik wil ze zelf op dit moment niet eens zien 😅 en zeker als er fotos van gemaakt worden.. gewoon naar...

Ik had dit ook aangegeven en daar reageerde hij ook heel fijn en begripvol op, dat ik gewoon even de tijd kon nemen om de mentale stap voor mezelf daar eerst mee te maken en dat hij dan verder ging met meten nadat het voor mij wat beter voelde enzo :)

Hij bleef me ook bij elke foto zeggen dat mn hoofd er sowieso niet op komt te staan, gewoon als extra duidelijkheid.

Dat voelde gewoon echt heel fijn voor mij, gewoon duidelijkheid en begrip etc 

 

Ik heb eigenlijk maar 1 maat prothese gepast tho, ronde mentor siliconen van 250cc als ik het me goed herinner.

 

Had ook een jurkje meegenomen waarin ik jet wilde zien en daarin leek dat goed, hoe ik het nu zag.

 

Enige waar ik over twijfel is of ik niet alsog iets groter wil... Ben ook vergeten zelf fotos te maken tijdens jet passen (beetje dom😅), was zo enthousiast van het mezelf in de spiegel zien met zichtbare boobs dat ik er compleet niet aan dacht om fotos te maken, haha.

 

Moet het verder nog even allemaal wat meer laten bezinken en ook alles wat ze me hebben gemaild nog goed doorlezen.

 

Dus ik zal de rest watik nu ben vergeten waarschijnlijk morgen ofzo nog hierbij posten :)

 

Groetjes,

Banana

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Bananenshake zei:

Update: Consult borstvergroting: Bey clinics (bergman), pc: G. Sulkers

Vanmiddag consult gehad met G. Sulkers van Bey clinics.

M'n vriend zou meegaan, maar kon ineens toch niet, wat ik echt heel vervelend vond, aangezien ik echt behoorlijk zenuwachtig was, om het consult en ook de extra spanning van een parkeerplaats in Utrecht daar vinden enzo😅

Maargoed, 3x diep in en uit ademen en ben toen gewoon lekker zelf gegaan. :)

 

Vond het zelf een hele vriendelijk man, die erg professioneel te werk ging maar ook goed aandacht had voor mijn vragen en wensen. :)

 

Ik blijf het altijd vrij ongemakkelijk/vervelend vinden als ik mn borsten "moet" laten zien, bedoel ik wil ze zelf op dit moment niet eens zien 😅 en zeker als er fotos van gemaakt worden.. gewoon naar...

Ik had dit ook aangegeven en daar reageerde hij ook heel fijn en begripvol op, dat ik gewoon even de tijd kon nemen om de mentale stap voor mezelf daar eerst mee te maken en dat hij dan verder ging met meten nadat het voor mij wat beter voelde enzo :)

Hij bleef me ook bij elke foto zeggen dat mn hoofd er sowieso niet op komt te staan, gewoon als extra duidelijkheid.

Dat voelde gewoon echt heel fijn voor mij, gewoon duidelijkheid en begrip etc 

 

Ik heb eigenlijk maar 1 maat prothese gepast tho, ronde mentor siliconen van 250cc als ik het me goed herinner.

 

Had ook een jurkje meegenomen waarin ik jet wilde zien en daarin leek dat goed, hoe ik het nu zag.

 

Enige waar ik over twijfel is of ik niet alsog iets groter wil... Ben ook vergeten zelf fotos te maken tijdens jet passen (beetje dom😅), was zo enthousiast van het mezelf in de spiegel zien met zichtbare boobs dat ik er compleet niet aan dacht om fotos te maken, haha.

 

Moet het verder nog even allemaal wat meer laten bezinken en ook alles wat ze me hebben gemaild nog goed doorlezen.

 

Dus ik zal de rest watik nu ben vergeten waarschijnlijk morgen ofzo nog hierbij posten :)

 

Groetjes,

Banana

 

 

 

Hai Banana,

 

Spannend en leuk dat je voor een borstvergroting gaat. Ik ben zelf 14feb geopereerd in Kliniek Veldhoven. Mijn voor situatie is een slappe 80 b/c. Ik heb altijd mooie volle borsten gehad, maar na vier kids was het allemaal niet best zeg maar haha. Ik heb zelf de ronde mentor xtra ik heb voor ronde gekozen, omdat ik aan de bovenkant ook mijn vulling kwijt ben zeg maar. Wel jammer dat je pc je niet meerdere protheses heeft laten passen, omdat je nu twijfelt of het wel je juiste maat is het zou natuurlijk zonde zijn als je het te klein gaat vinden, je zou evt nog een keer kunnen passen. Ik heb 370cc ik had ook 250 gepast en toen 350 en mijn pc zei dat ze max 370 wilde doen dat zou ook het mooist bij mijn lichaam passen. Ik ben 169 en 60 kilo. Dus een slank postuur en ook weinig vet bij mijn borst spier weinig vet dus bij mij is gekozen om het deels achter de borst spier te plaatsen dit en voor het mooiste resultaat en ook zodat ik er het minst laat van zou hebben. Als ik groter zou gaan zou ik er alleen maar last van kunnen krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had natuurlijk wel ik doe het maar 1 keer het is al duur zat en je wil er wel van genieten en ik zou ook geen spijt willen krijgen van dat ze te klein zouden zijn en die 20cc verschil had ik zoiets van dat maakt dan ook niet meer uit. Ik zal even kijken of het lukt om jou in mijn album toe te voegen dan kan je kijken. Mijn advies voor jou is om nog is te passen en je kan natuurlijk ook bij andere klinieken voor een consult. In ieder geval succes met je zoek tocht 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, MommyD said:

Hai Banana,

 

Spannend en leuk dat je voor een borstvergroting gaat. Ik ben zelf 14feb geopereerd in Kliniek Veldhoven. Mijn voor situatie is een slappe 80 b/c. Ik heb altijd mooie volle borsten gehad, maar na vier kids was het allemaal niet best zeg maar haha. Ik heb zelf de ronde mentor xtra ik heb voor ronde gekozen, omdat ik aan de bovenkant ook mijn vulling kwijt ben zeg maar. Wel jammer dat je pc je niet meerdere protheses heeft laten passen, omdat je nu twijfelt of het wel je juiste maat is het zou natuurlijk zonde zijn als je het te klein gaat vinden, je zou evt nog een keer kunnen passen. Ik heb 370cc ik had ook 250 gepast en toen 350 en mijn pc zei dat ze max 370 wilde doen dat zou ook het mooist bij mijn lichaam passen. Ik ben 169 en 60 kilo. Dus een slank postuur en ook weinig vet bij mijn borst spier weinig vet dus bij mij is gekozen om het deels achter de borst spier te plaatsen dit en voor het mooiste resultaat en ook zodat ik er het minst laat van zou hebben. Als ik groter zou gaan zou ik er alleen maar last van kunnen krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had natuurlijk wel ik doe het maar 1 keer het is al duur zat en je wil er wel van genieten en ik zou ook geen spijt willen krijgen van dat ze te klein zouden zijn en die 20cc verschil had ik zoiets van dat maakt dan ook niet meer uit. Ik zal even kijken of het lukt om jou in mijn album toe te voegen dan kan je kijken. Mijn advies voor jou is om nog is te passen en je kan natuurlijk ook bij andere klinieken voor een consult. In ieder geval succes met je zoek tocht 🙂

 

Hey MommyD,

 

Volgens mij heb ik idd een en ander meegelezen van jou in het ''populairste'' topic hier op de site (volgens mij het enige topic waar nog echt vaak actief in gereageerd word). Heb daar nog niet op gereageerd omdat het een beetje ''awkward'' voelde om zomaar ineens er tussendoor te komen als nieuweling ofzo 😅

In ieder geval nog een goed herstel en heel veel plezier met je nieuwe boobies gewenst! :D Van wat ik las, ging je herstel tot nu toe gelukkig heel goed :)

Ik kan me goed voorstellen dat 4 zwangerschappen veel vragen van je lichaam en zo ook van je boobies. Mijn borsten zijn aan de bovenkant ook echt helemaal leeg gewoon 😅, daarom raadde deze pc ook aan om ronde te nemen en dual plane te laten plaatsen, net als bij jou idd :).

Ik ben zelf 1,62 lang en in het afgelopen jaar van 66 naar 52 kg afgevallen, waardoor het nu eigenlijk 2 slappe woebelende ''verdrietige'' theezakjes zijn geworden.(Serieus, k keek net weer naar de 3D schets en m'n boobies zien er echt uit alsof ze verdrietig zijn :') haha)  Kan af en toe m'n ribben bijna zien boven m'n boobies en vind dat zo lelijk gewoon 😕 Iets te enthousiast geweest met afvallen misschien..

Klinkt idd alsof we een beetje hetzelfde postuur hebben zo, ben wel heel benieuwd naar hoe het er bij jou uitzag en uitziet nu :) Zal zo ff je album checken

En sowieso, het is duur zat en ook een flinke ingreep voor je lichaam, dus ik wil het idd ook (het liefst) in 1x helemaal goed hebben!

Wat is het verschil tussen de ''normale'' ronde mentor prothesen en de mentor xtra ronde prothesen, als ik mag vragen?

 

De pc gaf opzich wel de optie, of nja hij vroeg wel of ik nog andere wou passen. Maaaaarrrrrrrr ik stond echt als een kleuter met waterballonnen in der shirt, zo trots naar het beeld van mezelf met boobies te kijken 🤩😍, dat die vraag een beetje langs me heen vloog 🤣 Stond ook echt als een model te poseren en alles, wat ik normaal echt nooit doe, haha.

 

Denk dat de twijfel over de grootte vooral is omdat ik de 250cc tijdens het passen met dat jurkje aan(was ook een jurkje met vrijwel geen ''inkijk'' /blote decollete ofzo), echt heel mooi vond staan en heel natuurlijk (wat mijn wens ook is) vond ogen, maar als ik op de 3D schets kijk, dan vind ik het er minder mooi en ook veel minder ''natuurlijk'' uitzien als het ''bloot'' is en/of dus prolly ook in bikini zou zijn 🤔 Wat ik wel heel jammer zou vinden, want vol zelfvertrouwen in een bikini rondlopen is ook wel 1 van de dingen die ik wil.

 

Hij zei aan het eind van het gesprek ook dat ik sowieso ook nog meerdere keren (kosteloos) mag langskomen om evt. andere maten te passen, of andere dingen te bespreken etc. :) Dus ik denk dat ik dat idd nog wel een keer ga doen.

 

Pfff heel verhaal getypt 😅 Merk ook wel dat hoe meer ik het er nu over heb en eraan denk, hoe enthousiaster en blijer ik ervan word waardoor ik er ook gewoon over door wil blijven praten, haha. :D Alleen maar een supergoed teken lijkt me zo :D
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht trouwens dat ik dit hier al gezegd had, maar ik heb een tijdje terug ook een consult afspraak gemaakt bij Velthuis Kliniek; Dr. Laura Zaal op dinsdag 7 maart (Echt zooooo'n zin in!), a.d.h.v. de voor en na foto's van een lid die ik hier op de site zag staan. Ik vind die echt gewoon prachtig geworden en zij had ook ong. dezelfde voor situatie als ik. En aangezien veel van jullie hier het sowieso aanraden om bij verschillende pc's en klinieken te kijken, dacht ik waarom dan niet daar :D

 

Ik wil jullie hier allemaal trouwens ook via hier bedanken voor jullie openheid en vriendelijkheid. 😘

Ik heb nog niet op veel topics gereageerd, maar ik heb dankzij jullie wel al heel veel informatie op kunnen doen, die je niet zomaar op andere ''random'' sites kunt vinden etc. En sowieso komen persoonlijke ervaring altijd fijner over dan ''random verhalen'' die je erover leest :)

Ook vind ik het echt heel mooi om te zien hoe we elkaar op dit forum kunnen steunen, helpen en blij voor elkaar kunnen zijn als we zulke ingrepen willen uitvoeren. 😘

Bij mij in de persoonlijke omgeving is dit helaas heel anders... Er wordt echt gewoon op je neergekeken als je jezelf op zo'n manier ''wilt verbeteren'' of ''zoiets nodig hebt om je goed te voelen'' ofzo. Wat ik ergens een beetje hypocriet vindt, bedoel als je niet gelukkig bent met je gewicht, dan ga je toch ook naar de sportschool om af te vallen? Als je je haar zo niet leuk vindt zitten dan ga je toch naar de kapper etcetcetc? Uiteraard zitten er bij zo'n ingreep wel veel meer risico's dan een kappersbezoek, maar daarom is het ook zo belangrijk dat je er informatie over opdoet en ook dat je er dus open met mensen over kunt praten :)

En een grotere bips die de laatste tijd heel populair ook is, kun je zo opzich trainen (tot een bepaald niveau uiteraard). Maar als je grotere bobbers wilt, dan heb je gewoon pech ofzo? (Bedoel trust me, als er een sportoefening zou zijn waardoor je bobbers zouden groeien dan zou ik die al jarenlang 3x per dag met alle liefde doen en dat terwijl ik normaal echt een hekel aan sporten heb🤣)

Maar serieus, ik ben er op dit moment echt gewoon een beetje ontroerd door, dat ik dit iig op een hele positieve manier en zonder judgement met jullie kan delen, dus bedankt 😘❤️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bananenshake said:

Ik dacht trouwens dat ik dit hier al gezegd had, maar ik heb een tijdje terug ook een consult afspraak gemaakt bij Velthuis Kliniek; Dr. Laura Zaal op dinsdag 7 maart (Echt zooooo'n zin in!), a.d.h.v. de voor en na foto's van een lid die ik hier op de site zag staan. Ik vind die echt gewoon prachtig geworden en zij had ook ong. dezelfde voor situatie als ik. En aangezien veel van jullie hier het sowieso aanraden om bij verschillende pc's en klinieken te kijken, dacht ik waarom dan niet daar :D

 

Ik wil jullie hier allemaal trouwens ook via hier bedanken voor jullie openheid en vriendelijkheid. 😘

Ik heb nog niet op veel topics gereageerd, maar ik heb dankzij jullie wel al heel veel informatie op kunnen doen, die je niet zomaar op andere ''random'' sites kunt vinden etc. En sowieso komen persoonlijke ervaring altijd fijner over dan ''random verhalen'' die je erover leest :)

Ook vind ik het echt heel mooi om te zien hoe we elkaar op dit forum kunnen steunen, helpen en blij voor elkaar kunnen zijn als we zulke ingrepen willen uitvoeren. 😘

Bij mij in de persoonlijke omgeving is dit helaas heel anders... Er wordt echt gewoon op je neergekeken als je jezelf op zo'n manier ''wilt verbeteren'' of ''zoiets nodig hebt om je goed te voelen'' ofzo. Wat ik ergens een beetje hypocriet vindt, bedoel als je niet gelukkig bent met je gewicht, dan ga je toch ook naar de sportschool om af te vallen? Als je je haar zo niet leuk vindt zitten dan ga je toch naar de kapper etcetcetc? Uiteraard zitten er bij zo'n ingreep wel veel meer risico's dan een kappersbezoek, maar daarom is het ook zo belangrijk dat je er informatie over opdoet en ook dat je er dus open met mensen over kunt praten :)

En een grotere bips die de laatste tijd heel populair ook is, kun je zo opzich trainen (tot een bepaald niveau uiteraard). Maar als je grotere bobbers wilt, dan heb je gewoon pech ofzo? (Bedoel trust me, als er een sportoefening zou zijn waardoor je bobbers zouden groeien dan zou ik die al jarenlang 3x per dag met alle liefde doen en dat terwijl ik normaal echt een hekel aan sporten heb🤣)

Maar serieus, ik ben er op dit moment echt gewoon een beetje ontroerd door, dat ik dit iig op een hele positieve manier en zonder judgement met jullie kan delen, dus bedankt 😘❤️

 

Oh misschien wel even zo netjes om ook erbij te zeggen, het gaat om de foto's van @Leentjexx (werkt dat hier op deze site zo?). Zij lijkt de laatste tijd helaas niet meer actief te zijn. Misschien dat ik haar straks evt. nog een privé berichtje stuur, om te checken. Het is absoluut niet mijn bedoeling om ''achter mensen hun rug om te praten'' ofzo😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik zag je topic, je uitgebreide overwegingen en heel veel vragen. Ik moest alleen nog even een moment hebben om ervoor te gaan zitten :D

 

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het meest gehad heb aan de verhalen hier op het forum. Ik ken niemand die dit heeft laten doen, dus ik kon me helemaal nergens aan vasthouden, behalve wat klinieken zelf online zetten. De borstspieren flink trainen heb ik wel geprobeerd 🤪, maar dat hielp natuurlijk niet.... daarbij kwam ik ook nog eens op een voor mij goed gewicht terecht door het sporten en toen had ik helemaal niks meer over.... dus dat was -na 30 jaar me eraan ergeren- uiteindelijk de trigger om er wat aan te laten doen.

 

Net als MommyD zou ik je willen adviseren om vooral meer protheses te passen en niet na de eerste te vertrekken, omdat deze al prima lijkt. Ik heb zelf maar twee consulten gehad. Eentje in Belgie, waar ik na krap een half uur en weinig informatie weer naar buiten kwam. Dat gevoel van die kleuter met waterballonnen herken ik dus wel ;)Ze liet het ook teveel aan mij over, terwijl ik daar helemaal open, blanco en bleu kwam en echt om hulp verlegen zat. Daarna eentje in Nederland, bij Veldhoven. Daar is, door twee mensen, de chirurg en een consultmedewerkster, goed gekeken naar mijn wensen en 100% naar wat bij mijn lichaam paste. Over cupmaten hebben we het niet gehad, want dat is echt niet relevant. Hij had meteen een zeer duidelijk idee over hoeveel ik kon hebben (350) en dat ging als eerste in de pas-BH. Dat leek al helemaal goed, meteen. Voor het idee hebben we nog een maatje groter geprobeerd, maar dat was 'm duidelijk niet. "Nee, doe die maar niet!", riep de mevrouw van achter het bureau, "dat wordt echt serieus lomp!" 😆 Dus 350 was de grens en daar hebben we het op gehouden. En het is de juiste keuze geweest.

Dus probeer zeker meerdere maten! Ook 'te klein' en 'te groot'. Dan heb je dat gezien en dan weet je het zeker. Twijfelen over de maat nog op de operatiedag moet je niet hebben.

 

Verder wilde je weten hoe het voelde, geloof ik? Ik zit nu op precies drie maanden en intussen horen ze helemaal bij mij :) Alle gekkigheid is er nu echt uit (zere tepels, prikkend gevoel in de huid, raar gevoel bij bukken en dat soort dingen) en ze zijn intussen mooi zacht. Als ik de borstspier (per ongeluk) gebruik, is dat niet meer van "IEEEEWWW!! 😱", zeg maar 🤣 , maar meer een "Oh ja, dat was 'm". Meer niet. Het is niet dat je hem nooit meer kunt gebruiken dus. Het voelt alleen soms anders en dat is wat mij betreft prima.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/25/2023 at 11:51 AM, EL4774 said:

Hoi! Ik zag je topic, je uitgebreide overwegingen en heel veel vragen. Ik moest alleen nog even een moment hebben om ervoor te gaan zitten :D

 

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het meest gehad heb aan de verhalen hier op het forum. Ik ken niemand die dit heeft laten doen, dus ik kon me helemaal nergens aan vasthouden, behalve wat klinieken zelf online zetten. De borstspieren flink trainen heb ik wel geprobeerd 🤪, maar dat hielp natuurlijk niet.... daarbij kwam ik ook nog eens op een voor mij goed gewicht terecht door het sporten en toen had ik helemaal niks meer over.... dus dat was -na 30 jaar me eraan ergeren- uiteindelijk de trigger om er wat aan te laten doen.

 

Net als MommyD zou ik je willen adviseren om vooral meer protheses te passen en niet na de eerste te vertrekken, omdat deze al prima lijkt. Ik heb zelf maar twee consulten gehad. Eentje in Belgie, waar ik na krap een half uur en weinig informatie weer naar buiten kwam. Dat gevoel van die kleuter met waterballonnen herken ik dus wel ;)Ze liet het ook teveel aan mij over, terwijl ik daar helemaal open, blanco en bleu kwam en echt om hulp verlegen zat. Daarna eentje in Nederland, bij Veldhoven. Daar is, door twee mensen, de chirurg en een consultmedewerkster, goed gekeken naar mijn wensen en 100% naar wat bij mijn lichaam paste. Over cupmaten hebben we het niet gehad, want dat is echt niet relevant. Hij had meteen een zeer duidelijk idee over hoeveel ik kon hebben (350) en dat ging als eerste in de pas-BH. Dat leek al helemaal goed, meteen. Voor het idee hebben we nog een maatje groter geprobeerd, maar dat was 'm duidelijk niet. "Nee, doe die maar niet!", riep de mevrouw van achter het bureau, "dat wordt echt serieus lomp!" 😆 Dus 350 was de grens en daar hebben we het op gehouden. En het is de juiste keuze geweest.

Dus probeer zeker meerdere maten! Ook 'te klein' en 'te groot'. Dan heb je dat gezien en dan weet je het zeker. Twijfelen over de maat nog op de operatiedag moet je niet hebben.

 

Verder wilde je weten hoe het voelde, geloof ik? Ik zit nu op precies drie maanden en intussen horen ze helemaal bij mij :) Alle gekkigheid is er nu echt uit (zere tepels, prikkend gevoel in de huid, raar gevoel bij bukken en dat soort dingen) en ze zijn intussen mooi zacht. Als ik de borstspier (per ongeluk) gebruik, is dat niet meer van "IEEEEWWW!! 😱", zeg maar 🤣 , maar meer een "Oh ja, dat was 'm". Meer niet. Het is niet dat je hem nooit meer kunt gebruiken dus. Het voelt alleen soms anders en dat is wat mij betreft prima.

 

Heyhey,

Bedankt dat je de tijd ervoor hebt genomen om ervoor te gaan zitten en te reageren :D

 

Beetje hetzelfde als ik nu heb dus, ik ken verder ook niemand die zoiets aan zijn/haar lichaam heeft laten veranderen op zo'n manier. En vind het toch fijner om persoonlijke ervaringen te lezen, dan alleen de dingen die de klinieken op hun sites hebben staan. Klinkt van de klinieken vaak toch meer als een ''verkooptrucje'' dan. Dus ben echt heel blij dat ik dit forum heb gevonden :)

Haha, ik heb m'n borstspieren het afgelopen jaar ook flink getraind, maar dat maakte ook echt helemaal niks uit idd, haha :P
 

Ik heb het heel groot en duidelijk opgeschreven in m'n vragen/opmerkingenlijst voor m'n volgende consult om meerdere maten, ook te groot en te klein, te passen en ook sowieso om foto's te maken. Dus dat moet goedkomen. Ben ook echt onwijs enthousiast voor m'n volgende consult volgende week dinsdag :D

Had gehoopt dat m'n vriend ook mee zou kunnen als extra meekijk mening etc. maar ziet er naar uit dat dat helaas weer niet gaat lukken. Dus grote kans dat ik hier de foto's dan in een privé album ga posten en dan hier om wat meningen ga vragen ofzo

Lijkt me vooral ook heel fijn als er iemand gewoon ook heel duidelijk kan zeggen als het too much is, net als die consultmedewerkster bij jou dus, haha gewoon duidelijke taal hoe ze dat toen zei :P

 

Ja klopt ik ben heel benieuwd naar hoe het precies voelt. Ik ben namelijk een beetje bang dat je echt continue 24/7 2 van die enorme ''ballen'' extreem aanwezig in je lichaam gaat voelen ofzo.

Ik heb zelf bijv. ook een flink aantal piercings (ook tepel piercings) en die voel ik gewoon helemaal niet zitten, tenzij ik eraan zit of er iets tegenaan komt etc. Maar hoe jij het beschrijft klinkt opzich wel geruststellend. :) Vind het ook prachtig hoe je het omschrijft, het hele ''IEEUUWWW gevoel'' ect. 🤣 zo zou ik het ook kunnen omschrijven, dus gewoon mooi :P

Ik vraag me bijv. ook af of je ze dan wel voelt zitten als je gewoon ontspannen aan het zitten/liggen bent, of dat je ze vooral voelt  zitten als je de borstspieren aanspant.

Verder vraag ik me ook af of het bijv. vervelend voelt als erin geknepen wordt etc.? Bedoel ik kan me voorstellen dat je de prothese dan opzich wel zult voelen, maar vraag me vooral af of het een gevoel is wat dan ''gewoon moet wennen'' of dat dat wel echt heel vervelend voelt.
Beetje de vraag of ze echt alleen voor de show zijn, of ook nog om te gebruiken ofzo, haha :P

 

xoxo Banana

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn niet alleen voor de show.... 😁 Mijn chirurg vertelde me tijdens het consult al dat ze zouden gaan aanvoelen als mijn eigen borsten. En dat is ook zo gegaan. De hele buitenkant is van jou, er zit alleen iets onder dat het ondersteunt. Zo voel ik het tenminste. Er kan in geknepen  worden, met mate. Maar dat is met je huidige borsten ook zo, als daar te hard in geknepen wordt, word je daar ook niet blij van 😅 Voor het idee hoeveel druk ze kunnen hebben: ik kreeg laatst echt een enorme berenknuffel van iemand die even niet nadacht.... ging allemaal goed, deed geen pijn en verder ook niks aan overgehouden. En het ging HARD 😁 Op mijn buik liggen vind ik dan wel weer heel gek, dat voelt alsof ik echt op twee 'dingen' lig. Verder geen punt, maar op een harde massagetafel voor nu graag nog even een opgerolde handdoek boven en onder mijn borsten 😄 Op mijn buik slapen doe ik sowieso niet. Maar op een matras is het geen punt, anders behalve 'beetje raar'.

 

Het moet gewoon wennen. Ik merk ze nu niet eens meer op, ik voel ze niet. Ik voel de spieren nu alleen als ik ze gebruik en dat is ook echt allesbehalve schokkend. Handen wassen met een ouderwets stuk zeep voelt inmiddels ook wel normaal. Dus je handen op navelhoogte tegen elkaar duwen. Dat was echt best wel lang een ontzettend lijp gevoel 🤣 Alleen.... je bench pressing days are over 😁  Maar als dat alles is.... daarvoor zou ik het niet laten ;)

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...


@EL4774 heel erg bedankt voor je reactie nog, hier heb ik echt heel veel aangehad. Dit was namelijk echt hetgeen wat ik me echt afvroeg. En heel fijn om te horen dat het dus echt voor je gevoel ook ''jouw boobies'' zijn. Het leek mij namelijk echt heel raar als het voor m'n gevoel zou blijven voelen alsof het net als een big ass push up bh, alsnog niet ''echt onderdeel van je lichaam'' zou blijven voelen etc. En tuurlijk te hard knijpen voelt in normale boobies ook niet fijn, maar top om te horen gewoon allemaal :D
 

 

Okeeee, excuses voor de lange stilte van mijn kant de afgelopen maanden. Ik had het ineens echt even flink druk met studie en stage etc. en m'n vriend en ik besloten spontaan ff samen te gaan wonen, dus dat gaf ook de nodige drukte en alles. :P

 

Is voor m'n gevoel ook veel gebeurd qua dit onderwerp, heb toch nog veel nagedacht en her en der getwijfeld, ook nog een keer langsgeweest om weer te wezen passen, maarrrrr uiteindelijk toch besloten om het te laten doen en een datum te plannen bij Laura Zaal. 17 augustus is het zo ver!! :D Dit omdat dit ook beter uitkomt qua studie en stage etc., maar yaaaaayyy, kan echt niet wachten gewoon!! 🥳🥳🥳


Enige nadeel dat ik nu een beetje heb, is dat ik er voor m'n gevoel niet openlijk vrij en blij over kan praten met vrienden etc. omdat die allemaal toch flink bevooroordeeld over dit soort ingrepen. Wat ik toch wel erg jammer vind, ik zie dit namelijk echt gewoon als een blije gebeurtenis. En als ik een nieuwe tattoo ofzo zou nemen, dan zouden ze wel blij voor me kunnen zijn, maar dit vinden ze gewoon echt not done ofzo. Tuurlijk is dit wel flink meer ingrijpend en meer risico's dan bij wijze van een nieuwe tattoo, maar voor mijn gevoel is het verder vrij hetzelfde, het is iets dat je doet om je lichaam op te leuken en blijer te zijn met je lichaam, en voor mij nu ook gewoon iets wat me gaat helpen om veel minder onzeker en verdrietig te zijn over m'n borsten. Maargoed, dat is verder lekker hun probleem. Ik ben er heel erg blij mee. En kan niet wachten tot het zover is!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, leuk om nog even wat te horen! 

Fijn dat het nu dan toch doorgaat! 🥳

 

Altijd jammer als mensen bevooroordeeld zijn, inderdaad.... ik heb er ook voor gekozen om het niet (en zéker niet van tevoren) wereldkundig te maken. Tot vandaag zijn er nog maar een handvol mensen die het weten. En die heb ik zorgvuldig uitgekozen 😉 

 

Nog even wachten, en dan zijn ze er! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.