Jump to content

Nientje1008 : datum nog onbekend : Dr. Bolster : Martini ziekenhuis Groningen

Recommended Posts

Hey allemaal,

Ik weet niet of de post hier moest of bij de kennismaking. Maar ik wilde een plek vinden waar ik jullie steun kan krijgen en mn gevoelens en eventuele twijfels kwijt kan. Vanochtend had ik na een paar weken eindelijk een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Ben net verhuist en mn dossier moest nog doorgegeven worden etc... Het gesprek van vanochtend was echt maar 10 minuten bij mijn nieuwe dokter en ze ging gelijk de doorverwijzing typen. Toen ik nog half beduusd naar huis liep voelde het toch gelijk een stuk dichterbij dan de 10 minuten ervoor. Vind het gelijk erg spannend terwijl ik zelfs nog moet wachten op de uitnodiging van het Martini Ziekenhuis in Groningen. Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en hoop dat ik hier terecht kan. 

ff voorstellen: ik ben 29 jaar oud en ik ben al jaren ontevreden over m'n borsten. Toen ik 17 was ging ik aan de pil en ging binnen 3 maanden ong van Cup 70C naar Cup 70E weet ik nog goed. Gelijk ook overal striae, ze hingen gelijk, vond het vreselijk. Moest ook gelijk minimaal 70 euro uitgeven aan 1 beha, was zo bizar. Had echt vlak ervoor een hele mooie beha Cup C bij de Livera gekocht, met van die Delft blauwe printjes erop :') heel jammer haha. 

Sinds m'n 21ste dacht ik dat ik zulke grote borsten had om de mannen aan te trekken, maar 4 jaar later kwam ik erachter dat ik op vrouwen viel. Dus dan had ik ze maar voor hen? Ik heb net een relatie van 2 jaar achter de rug, en gelijk toen het uit was kwam dat gevoel weer terug. Die haat liefde relatie met mijn borsten.. nu had ik ze niet meer voor mn vriendin want die was ondertussen mn ex.. ik had ze niet voor mezelf merkte ik. Er zit totaal geen gevoel in, en ik vind ze helemaal niet passen bij mij als persoon. Ook kan ik niet een trap op lopen zonder ze te moeten ondersteunen ook al heb ik een beha aan. M'n schouders staan naar voren, en ik loop al jaren bij de chiropractor voor schouder en rugklachten. Zowel mentaal als fysieke klachten.

De beslissing om echt voor en bvk te gaan is heel groot, dus heb een hele zomer en herfst gewend aan het idee dat ik ' mogelijk in 2023 mij laat opereren voor een borstverkleining' . Ik ben toen op groepsvakantie gegaan met allemaal onbekenden en die waren allemaal unbiased en steunden mij vooral. Dit heeft mij super goed gedaan want ik kreeg geen negatieve reacties van iemand die mij wel kende. Dus hele objectieve mensen waren het. 

De gedachte : ik ga mogelijk een borstverkleining doen' deed mij al zoo goed, en maakte mij zo blij al dat het mij een goed gevoel gaf. In december veel onderzoek gedaan over vergoeding, welk ziekenhuis, complicaties, nazorg etc, en oa dit forum gevonden. Toen de verzekering gebeld, en nu zijn we hier.

Volgende week ergens waarschijnlijk gesprek met mn PC.. maar eens zien wat hij er van vind en of ik überhaupt in aanmerking kom. Ik vind van wel in ieder geval.

Lieve groet,

Nien 

18 uur geleden, Nientje1008 zei:

Hey allemaal,

Ik weet niet of de post hier moest of bij de kennismaking. Maar ik wilde een plek vinden waar ik jullie steun kan krijgen en mn gevoelens en eventuele twijfels kwijt kan. Vanochtend had ik na een paar weken eindelijk een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Ben net verhuist en mn dossier moest nog doorgegeven worden etc... Het gesprek van vanochtend was echt maar 10 minuten bij mijn nieuwe dokter en ze ging gelijk de doorverwijzing typen. Toen ik nog half beduusd naar huis liep voelde het toch gelijk een stuk dichterbij dan de 10 minuten ervoor. Vind het gelijk erg spannend terwijl ik zelfs nog moet wachten op de uitnodiging van het Martini Ziekenhuis in Groningen. Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en hoop dat ik hier terecht kan. 

ff voorstellen: ik ben 29 jaar oud en ik ben al jaren ontevreden over m'n borsten. Toen ik 17 was ging ik aan de pil en ging binnen 3 maanden ong van Cup 70C naar Cup 70E weet ik nog goed. Gelijk ook overal striae, ze hingen gelijk, vond het vreselijk. Moest ook gelijk minimaal 70 euro uitgeven aan 1 beha, was zo bizar. Had echt vlak ervoor een hele mooie beha Cup C bij de Livera gekocht, met van die Delft blauwe printjes erop :') heel jammer haha. 

Sinds m'n 21ste dacht ik dat ik zulke grote borsten had om de mannen aan te trekken, maar 4 jaar later kwam ik erachter dat ik op vrouwen viel. Dus dan had ik ze maar voor hen? Ik heb net een relatie van 2 jaar achter de rug, en gelijk toen het uit was kwam dat gevoel weer terug. Die haat liefde relatie met mijn borsten.. nu had ik ze niet meer voor mn vriendin want die was ondertussen mn ex.. ik had ze niet voor mezelf merkte ik. Er zit totaal geen gevoel in, en ik vind ze helemaal niet passen bij mij als persoon. Ook kan ik niet een trap op lopen zonder ze te moeten ondersteunen ook al heb ik een beha aan. M'n schouders staan naar voren, en ik loop al jaren bij de chiropractor voor schouder en rugklachten. Zowel mentaal als fysieke klachten.

De beslissing om echt voor en bvk te gaan is heel groot, dus heb een hele zomer en herfst gewend aan het idee dat ik ' mogelijk in 2023 mij laat opereren voor een borstverkleining' . Ik ben toen op groepsvakantie gegaan met allemaal onbekenden en die waren allemaal unbiased en steunden mij vooral. Dit heeft mij super goed gedaan want ik kreeg geen negatieve reacties van iemand die mij wel kende. Dus hele objectieve mensen waren het. 

De gedachte : ik ga mogelijk een borstverkleining doen' deed mij al zoo goed, en maakte mij zo blij al dat het mij een goed gevoel gaf. In december veel onderzoek gedaan over vergoeding, welk ziekenhuis, complicaties, nazorg etc, en oa dit forum gevonden. Toen de verzekering gebeld, en nu zijn we hier.

Volgende week ergens waarschijnlijk gesprek met mn PC.. maar eens zien wat hij er van vind en of ik überhaupt in aanmerking kom. Ik vind van wel in ieder geval.

Lieve groet,

Nien 

Welkom op het forum😃 je komt vast en zeker wel in aanmerking! Stoer van je dat je er voor gaat. En tuurlijk is het spannend!

maar komt helemaal goed!

Ik heb zelf op 6 dec een borstlift gehad. 

• 2 weeks later...

Hoi Nien,

Hopelijk heb je een positieve ervaring en gesprek met de PC gehad.

Ik heb zelf bijna 4 weken geleden een borstverkleining gehad. Het herstel vind ik best pittig, maar ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan.

• Like 1

• 2 weeks later...
Op 5-2-2023 om 20:33, linsofie zei:

Hoi Nien,

Hopelijk heb je een positieve ervaring en gesprek met de PC gehad.

Ik heb zelf bijna 4 weken geleden een borstverkleining gehad. Het herstel vind ik best pittig, maar ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan.

Hey Linsofie,

Hoe ging dat? Ik kijk nu al best tegen die eerste 2 weken op. Ik heb ook een kat thuis en hoop dat ik die ook nog een beetje aandacht kan geven, anders moet ik mn buren en vriendinnen vragen haar te verzorgen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? 

groet Nien 

@Nientje1008

Hoi Nien,

Om je vraag te beantwoorden: Ik ben 32 jr.

Het is heel begrijpelijk, dat je al een beetje op ziet tegen die eerste weken van herstel. 't is ook niet niets!

Iedereeen ervaart een operatie en pijn anders, maar één ding is zeker: een borstverkleining is gewoon een ingrijpende operatie. Dat moet je niet onderschatten. Als je hulp kan krijgen: is dat heel fijn, juist die eerste week of eerste 2 weken. En als het langer kan; fijn

Niet alleen omdat je aan het bijkomen bent van de narcose, je zult toch pijn ondervinden, je kunt je armen minder vrij bewegen, je wonden moeten herstellen en je mag niet veel (en zwaar) tillen. Je hertel gaat het beste en het snelst als jij rustig aan kunt doen! Onderschat dat niet.

Ter voorbereiding op de eerste weken van herstel kun je best veel doen:

- maaltijden alvast maken en in de vriezer doen

- kant en klare makkelijke dingen zoals cup a soup, bananen, yoghurtjes in huis halen. etc...

- voldoende paracetamol in huis

- steriele gaasjes en (kraam)maandverband (dat is lekker dik en zacht) voor onder de beha op de wonden.

- zorgen dat de essentiele dingen die je nodig hebt op de hoogte staan zodat je niet hoeft te reiken (kopjes, borden, shampoo, kleren etc..)

- krukje in de douche zodat je kunt zitten, als iemand je kan helpen met douchen, is dat heel fijn (de eerste week, was ik uiteindelijk logeren bij mijn moeder en die heeft me geholpen daarmee)

- voldoende washandjes voor droog deppen en evt wassen als douchen te inspannend is

-  soepel/makkelijkzittende kleding met knopen en of rits aan voorzijde, zeker de eerste 2 weken heel fijn (en belangrijk) dat je niet je armen boven je hoofd doet. 

- stuk of 4 katoenen hemden (in een wat grotere maat dan je normaal hebt: dan kun je erin stappen en via je benen/heupen aantrekken) ik draag nu ,omdat de littekens gevoelig zijn, eerst een hemd, en dan de beha

- Zorg dat je beddengoed en andere kleding die je veel draagt, voor de operatie allemaal schoon zijn. Heb je daar geen om kijken aan de eerste twee weken

En: vraag hulp! Als je familie, buren en vriendinnen kunnen helpen, bijvoorbeeld met de kat of het huishouden etc..laat ze je helpen

Hoop dat je hier wat mee kunt 🙂

Heb je inmiddels al een operatie datum?

• Like 1

@Nientje1008

nu vergeet ik helemaal op je tweede vraag antwoord te geven,... hoe mijn herstel ging/gaat:

Inmiddels ben ik 5 weken geleden geopereerd. En ik merk dat ik iedere dag wel wat meer kan. Wel doe ik echt nog heel rustig aan, littekens genezen goed en zijn ook niet open gegaan (dat gebeurt soms na zo'n 3 weken vooral op 'het drielandenpunt')

Op wat wandelen na, sport ik nog niet.

Ik slaap ook nog niet op mijn zij (en dat doe ik zo graag haha) want dat is gewoon nog niet prettig. Ik merk dat vooral nu 'intern' de boel aan het genezen is: de onderhuidse blauwe plekken worden langzaam minder, dat is fijn want het voelt wel beurs aan, zeker na een hele dag.  En af en toe jeukt de huid en de littekens, maar dat hoort bij het herstelproces. Ik smeer het goed in met littekencreme

De eerste paar dagen na de operatie had ik het wel even moeilijk: ik had echt wel veel pijn en behoorlijk onderschat dat ik meer hulp nodig had, dan ik had gedacht. Wel was ik gelijk blij met het resultaat (en dat is nog iedere dag mooier aan het worden)

Ik ben heel blij dat ik de operatie heb ondergaan, ik voel me zoveel beter, en het past nu veel beter bij mijn postuur. Het herstel is wel even pittig van tijd tot tijd, maar dat is gelukkig tijdelijk. En dat helpt me er doorheen 🙂

• Like 1

• 3 weeks later...

Hey @linsofie

Bedankt voor je berichten op mn post! 

Fijne tips, en tis wat je aangeeft, gewoon hulp van anderen accepteren inderdaad. Daar heb ik af en toe wel wat moeite mee.

Ik was wel verbaasd over je opmerking over de katoenen hemden? Komt dat omdat de sportbeha van het ziekenhuis wat ruw kan aanvoelen? 

Nee ik heb nog geen operatie datum! Wel spreek ik 9 april met iemand van het ziekenhuis telefonisch over medicatie gebruik, maar ik gebruik geen dus dat wordt een kort gesprek. 

Wat fijn dat je herstel goed gaat! Ik had inderdaad gelezen dat het best normaal is als littekens open gaan vooral bij het drielandenpunt. 

Lijkt mij ook heel naar om niet op je zij te kunnen slapen voor een tijd, ik probeer dan soms te 'oefenen'. om in slaap te vallen maar dan denk ik gelijk ' nee je moet er nu juist van genieten dat het nu wel nog kan haha'. 

Ik had ook gelezen dat het ook niet helemaal plat liggen is? Maar meer met veel kussens zodat je iets rechter op zit? Of kon je wel gelijk plat liggen na de op? 

Ja ik denk ook steeds van nog even en je hebt (hopelijk) geen haat liefde relatie meer met je borsten.. hoop dat ik snel een datum hoor.

Groetjes Nien

@Nientje1008,

De eerste paar weken had ik de sportbeha aan met maandverband eronder tegen het bloeden etc..

Vanaf week 3 was dat niet meer nodig, maar de littekens waren toen nog wel erg gevoelig, rechtstreeks de rand van mijn beha erop voelde niet prettig, vandaar eerst een hemd en daarna de beha. (Doe ik nu nog af en toe)

De eerste 2 weken had ik twee platte brede kussens onder mijn matras bij mijn hoofdeinde zodat ik wat schuiner/hoger lag, gelijk helemaal plat kon ook wel maar ik vond het fijner om wat schuiner te liggen. Dat is ook makkelijker opstaan / overeind komen want je mag de eerste week niet overeind komen door te steunen met je handen/armen.

Hopelijk heb je snel een datum 🙂

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.