Ga naar inhoud

Borstverkleining half maart Flevoziekenhuis


Anne03

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik ben net lid geworden, half maart is mijn borstverkleining gepland in Flevoziekenhuis bij drs Shai Fortuin.

Fijn om ervaringen van anderen te kunnen lezen en tips voor de operatie en erna.

Ik ben 39 (cup 70G en smal postuur) en denk al zeker 15 jaar aan een borstverkleining, nu durf ik dan eindelijk de stap te zetten..

 

groet, Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Anne03 zei:

Hoi allen,

Ik ben net lid geworden, half maart is mijn borstverkleining gepland in Flevoziekenhuis bij drs Shai Fortuin.

Fijn om ervaringen van anderen te kunnen lezen en tips voor de operatie en erna.

Ik ben 39 (cup 70G en smal postuur) en denk al zeker 15 jaar aan een borstverkleining, nu durf ik dan eindelijk de stap te zetten..

 

groet, Anne

Welkom! 
wat knap van je dat je eindelijk de stap durft te zetten!!! Denk dat je er straks enorm blij mee zult zijn! 

zeker fijn om hier ervaringen te lezen en tips te vragen en dingen te delen 😃
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Anne,

 

Alvast succes met je operatie een voorspoedig herstel gewenst!

Zelf ben ik nu bijna 4 weken geleden geopereerd voor een borstverkleining. Als ik je (als 'verse'  ervaringsdeskundige) wat tips/adviezen mag meegeven:

 

- Zorg als het kan dat je de eerste paar dagen (week!) hulp hebt voor douchen en aankleden.

 

- Haal zogeheten kraam (maand)verband te koop bij etos/kruitvat etc.. in huis voor onder de beha op de wonden: is zacht materiaal en helpt bij opvangen evt bloedverlies. Ook had ik steriele gaasjes

 

- Bovenkleding met rits of knopen is echt een aanrader voor de eerste 2 weken omdat je je armen niet heel hoog mag houden. Een andere optie is een hemd (ik had er een van mijn vader, maat XL) oomdat je daar in kunt stappen en zo via je middel om hoog kunt aan doen.

 

- Koop 1 of 2 extra (compressie)beha's die ze je aanmeten na de operatie. Kun je afwisselen, wel zo hygienisch en fris 🙂

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi Anne,

 

Super stoer dat je de stap gaat nemen! Ik heb zelf ook lang getwijfeld, maar heb in mijn kring al gehoord dat ze blij zijn dat ze het hebben gedaan en ook van iemand die spijt heeft dat ze het niet heeft gedaan toen het nog kon.

 

Als aanvulling op linsofie... Ik zelf heb net een week geleden een verkleining laten doen en indien je jonge kinderen hebt is hulp de 2e wk ook erg fijn. Niet perse voor jezelf aankleden enz, maar puur omdat je ook niets mag tillen de 1e 2 weken. Een liter pak oftewel 1kg is max zei mijn arts.

 

Tevens raadde mijn arts juist de sportbh's van de hunkemoller aan met een rits aan de voorkant. Ik moest 2 cupmaten kopen (je omvang blijft hetzelfde).. die van het ziekenhuis zouden of te veel of te weinig druk geven en vaak niet lekker zitten. Moet zeggen je hebt er ook na herstel wat aan haha dus uiteindelijk meer waar voor je geld al zeg ik het zelf. 😛

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.