Ga naar inhoud

Salesn : 21 februari 2023 : Dr. Van Hal : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Dag lieve dames,

 

Hoe is het met jullie? Ik ben nieuw hier en besloot vandaag om een abonnement af te sluiten en een topic te starten hier. 
Vandaag had ik m’n 2e consult bij over het verwijderen van mijn borstimplantaten. Ik hoopte met een second opinion dat de twijfel zou wegtrekken, maar helaas. Ik ben nu nog onzekerder, omdat het consult niet helemaal verliep zoals ik had gehoopt. Ik heb een aantal vragen gesteld waar ik een antwoord op heb gekregen dat niet helemaal bevredigend is. Een van deze vragen was of ik mijn implantaten mee mocht nemen. Antwoord luidde: “nee, dit is juridisch niet toe gestaan”. Nu ben ik benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan? Mochten jullie je prothesen wel meenemen na verwijdering? Ik heb dit namelijk echt nergens gehoord. 
 

Daarnaast vroeg ik aan de pc of hij het kapsel volledig zou kunnen verwijderen, waarop hij antwoordde dat dat niet echt nodig is. Alleen dat wat er niet gezond uitziet, zal verwijderd worden. Een algehele verwijdering van het kapsel, dus ook dat wat er goed uitziet, brengt risico’s met zich mee. Doorvragen leerde dat dat  van de risico’s “bloedingen” is. Hoe is dat bij jullie gegaan? Wat is jullie ervaring geweest? Ik heb talloze filmpjes gezien waarin dames hebben gezegd dat het handig is om het gehele kapsel te verwijderen, omdat dit giftig kan zijn. 
 

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen.

 

liefs

 

Van mij

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dr Plovier van Beclinic in België? Heb je daar ook implantatie gedaan? Ik heb toevallig m’n implantatie, 12 jaar geleden, bij hem gedaan. Wanneer ga je de implantaten laten verwijderen? Krijg jij ze wel mee? En waarom laat je ze verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi Salesn,

 

Ik had al ergens anders gereageerd. Even wennen dit vernieuwde forum.

 

Ik heb mijn 1e consult voor mijn lekkende en zwevende deeltjes siliconen bij Dr Damen.

1 ding, ze moeten eruit en voor mijn gevoel gisteren al.

Ik ben mezelf aan het verdiepen en lees graag met je mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Salesn zei:

Hi Sjassie! 
 

ik heb 21/02 een operatie ingepland staan. Eindelijk gaan ze, na 12 jaar, eruit! Kan niet wachten!!

Hoi Salesn, 

 

Jeetje zo snel al!   hoelang zal er tussen van 1e afspraak tot operatie afspraak?  en gaan ze er alleen uit of laat je ze liften? 

Ik begrijp je heel goed! ik kan ook niet wachten hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sjassie zei:

Hoi Salesn, 

 

Jeetje zo snel al!   hoelang zal er tussen van 1e afspraak tot operatie afspraak?  en gaan ze er alleen uit of laat je ze liften? 

Ik begrijp je heel goed! ik kan ook niet wachten hoor!

Eerste consult was in december, was wel met een andere arts. Vervolgens in januari met de tweede arts.. week later met de derde arts. Tussen consult met de 3e arts en afspraak zit er 4 weken. Ik ga ze niet liften. Lekker weg laten halen en alles weer lekker laten genezen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Salesn zei:

Eerste consult was in december, was wel met een andere arts. Vervolgens in januari met de tweede arts.. week later met de derde arts. Tussen consult met de 3e arts en afspraak zit er 4 weken. Ik ga ze niet liften. Lekker weg laten halen en alles weer lekker laten genezen…

Oja, meerdere artsen, overheen gelezen :) Hier hetzelfde hoor. geen gerotzooi meer in en aan mn lijf. 

Laat je het weten hoe en wat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Alvast succes voor morgen.
Logisch dat je het spannend vindt en ook nerveus bent, heel begrijpelijk.

 

Hopelijk kun je iets met deze ideetjes tegen de zenuwen:

 

1) Laat de verpleegkundige(n) weten dat je het spannend vindt, vaak helpt het uiten van de spanning / emotie al, krop het dus niet op. Ze zijn er om je te helpen, ook met de spanning.

 

2) Zorg voor wat afleiding terwijl je wacht: een grappig stripverhaal of boek, vrolijke muziek op je mp3 / telefoon, een grappig filmpje op youtube waarom je moet lachen.


3) Ook op je ademhaling focussen kan helpen: 4 tellen inademen, 4 tellen vasthouden,  4 tellen uitademen, 4 tellen pauze. En herhaal dit een paar keer. Dit helpt je zenuwstelsel kalmeren
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, linsofie zei:

Alvast succes voor morgen.
Logisch dat je het spannend vindt en ook nerveus bent, heel begrijpelijk.

 

Hopelijk kun je iets met deze ideetjes tegen de zenuwen:

 

1) Laat de verpleegkundige(n) weten dat je het spannend vindt, vaak helpt het uiten van de spanning / emotie al, krop het dus niet op. Ze zijn er om je te helpen, ook met de spanning.

 

2) Zorg voor wat afleiding terwijl je wacht: een grappig stripverhaal of boek, vrolijke muziek op je mp3 / telefoon, een grappig filmpje op youtube waarom je moet lachen.


3) Ook op je ademhaling focussen kan helpen: 4 tellen inademen, 4 tellen vasthouden,  4 tellen uitademen, 4 tellen pauze. En herhaal dit een paar keer. Dit helpt je zenuwstelsel kalmeren
 

 

 

 

Hoi Linosofie,

 

Ik kan het zeer waarderen dat je de tijd en moeite neemt om te reageren op mijn berichtje. Ik zal de tips zeker onthouden en toepassen. Kan niet wachten totdat het achter de rug is. Weer onder het mes te moeten, na 12 jaar, pfff. Leek alsof de eerste keer peanuts was en nu is het maar de vraag of ik vanavond nog kan slapen. Brrr… we gaan het zien. In ieder geval: bedankt voor je lief berichtje!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Salesn zei:

Hey lieve meiden,

 

morgen is het dan eindelijk zo ver. Dan vindt mijn explantatie plaats. Ik vind het erg spannend en ben erg nerveus. Heeft iemand nog tips tegen de zenuwen? 

Ik heb vorige week een borst vergroting gehad. En weken van te voren was ik ook zo zenuwachtig dat ik het niet meer zag zitten om het daadwerkelijk te doen. Uiteindelijk heeft dit forum en alle eevaringen mij een stuk rustiger gemaakt. Ik heb het allemaal op me af laten komen en was daardoor mega relaxed, zelfs toen de kliniek belde of ik evt eerder kon komen. Dus mijn tip probeer gewoon alles op je af te laten komen. Veel succes iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey MommyD,

 

bedankt voor je reactie en je tip! Pfff, ik kreeg een uur geleden wel hartkloppingen en een serieuze paniekaanval. Stond op het punt om de kliniek te bellen en de afspraak af te zeggen. Ik ben ongelofelijk nerveus en het is de vraag of ik er echt klaar voor ben morgen. Ben bang dat ik morgen teveel last krijg van de zenuwen dat ik het ga afzeggen. Ik ben in geen tijden zo moe en gestressed geweest. Overigens ben ik nu de explantatie verhalen weer opnieuw aan het lezen (heb ze al eerder allemaal gelezen) en merk dat het me iets rustiger maakt. We gaan het zien.. de op is in de ochtend en ben benieuwd hoe dat zal gaan. Nog 25 uur te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Salesn,

 

He wat rot dat de zenuwen je zo in z'n greep hebben!

 

Hoe groter jij het maakt in je hoofd, hoe meer je lijf ook in paniek stand gaat staan. Dat is een hele logische reactie van je geest en lijf, maar weet dat jij daar óók invloed op hebt. Anders gezegd: laat je niet gek maken. 

 

Een manier hiervoor is: om te focussen op de positieve kanten van de explantatie, en dat je je al voorstelt dat de operatie al 1 week achter de rug is, hoe goed je je dan voelt, opgelucht en blij, dat je herstel goed gaat.... ipv op de angst van morgen.


Fijn dat de ervaringsverhalen je ook een beetje helpen!
 

En blijf het ook gewoon hier delen op het forum, schrijf het van je af als dat helpt.!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, linsofie zei:

@Salesn,

 

He wat rot dat de zenuwen je zo in z'n greep hebben!

 

Hoe groter jij het maakt in je hoofd, hoe meer je lijf ook in paniek stand gaat staan. Dat is een hele logische reactie van je geest en lijf, maar weet dat jij daar óók invloed op hebt. Anders gezegd: laat je niet gek maken. 

 

Een manier hiervoor is: om te focussen op de positieve kanten van de explantatie, en dat je je al voorstelt dat de operatie al 1 week achter de rug is, hoe goed je je dan voelt, opgelucht en blij, dat je herstel goed gaat.... ipv op de angst van morgen.


Fijn dat de ervaringsverhalen je ook een beetje helpen!
 

En blijf het ook gewoon hier delen op het forum, schrijf het van je af als dat helpt.!

 

 

Hey Linsofie,


thanks voor je lief berichtje. Ja, de afgelopen weken ging het er een stukken beter aan toe. Merk dat ik sinds vanochtend er steeds meer moeite mee heb. Ik zal jullie morgen op de hoogte houden van het verloop. Ben jij trouwens geopereerd? Zo ja, wat heb je laten doen? 
 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Salesn zei:

Het is vandaag zover! Over 4 uurtjes krijg ik de explantatie waar ik heel lang op gehoopt heb! Slapen ging slecht, ben nog altijd moe. Ik stap zo onder de douche en probeer mezelf af te leiden met allesbehalve de ingreep. Spannend!!!!! 

Succes vandaag 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.