Ga naar inhoud

Borstvergroting (475cc) en potentieel tepellift


Nathalie8

Aanbevolen berichten

Ik heb hier al op een paar topics gereageerd, maar nu ik zelf mijn consult heb gehad zal ik mij misschien maar eens voorstellen.

 

Ik heb geen kinderen maar door vrij veel te zijn bijgekomen + afgevallen te zijn, zijn mijn borsten niet meer wat ze ooit waren. Ik ben er op zich nog niet super ongelukkig mee, maar het begint wel de kant op te gaan dat ik er niet blij meer mee ga zijn. Ik merk dat ik mij toch vaker stoor aan mijn borsten. Op zich heb ik nog geen serieuze hangborsten, maar mijn borsten zijn wel van nature laag ingeplant (staan lager dan bij de meeste vrouwen) en dat in combinatie met dat ik mijn volume vanboven kwijt ben, zorgt er wel vaak voor dat ze precies toch uitzien alsof ze hangen wanneer ik kledij aan heb. Ook naakt vind ik dat ze hun gloriejaren ondertussen wel gepasseerd zijn.

 

Ik ben vandaag op consult geweest bij Dr Verdonck. Zeer fijne dokter die rustig alles uit legt en ik voelde mij goed op mijn gemak. Hij legt alles ook gewoon heel goed uit en is ook eerlijk over mogelijke risico's etc.

 

Ik had verwacht dat we het enkel over een borstvergroting zouden hebben maar blijkbaar ben ik toch ook wat een randgeval om een tepellift nodig te hebben voor het beste resultaat.

 

Het positieve: ik heb een goed startpunt voor een borstvergroting. Ik heb voldoende eigen weefsel en mijn borsten staan ook mooi dicht bij elkaar dus ik moet normaal gezien geen schrik hebben dat mijn borsten ver uit elkaar zouden staan na een borstvergroting. 

 

Het eerlijke:

- mijn borsten zijn asymmetrisch (de ene hangt 1-2cm lager dan de andere). Dit is niet door een verschil in volume maar door de vorm, plaatsing en iets met mijn botten/ribben. Een borstvergroting vergroot enkel het volume en aangezien mijn asymmetrie niet veroorzaakt is door een verschil in volume, gaat het resultaat ook asymmetrisch zijn. Ik ben mij altijd al wel bewust geweest van de asymmetrie, maar ik heb mij daar nooit aan gestoord dus ik denk ook niet dat ik mij na de bv eraan zou storen. 

- mijn borsten kunnen niet verhoogd worden omdat ze natuurlijk laag zijn ingeplant. Moest men daarmee beginnen 'rommelen' dan zou ik bv risico lopen voor dat het implantaat onder de borstplooi zou gaan schuiven etc. Wederom, ik stoor mij in principe niet zo aan de lage plaatsing, enkel dat door de lage plaatsing + het verlies aan volume het nu soms lijkt dat mijn borsten hangen terwijl dat nog niet enorm het geval is (mijn tepel staat wel nog steeds boven de borstplooi)

- doordat ik een langere afstand heb tussen sleutelbeen en tepel (door de lage implanting + het beetje hang dat ik al heb) loop ik blijkbaar meer risico om nadien een wat minder natuurlijke overgang te hebben aan de bovenrand van het implantaat. Moest dat het geval zijn en moest ik mij er echt aan storen, dan kan dat eventueel wel verholpen worden door daar wat lichaamsvet naar te verplaatsen. Kan pas ten vroegste 9 maanden na de operatie beoordeeld worden.

- doordat de implantaten na de bv nog onnatuurlijk hoog zitten, en mijn eigen borstweefsel van nature eerder laag zit, moet ik er rekening mee houden dat het in 't begin echt geen zicht gaat zijn.

- ik ben een randgeval om een tepellift nodig te hebben voor het mooiste resultaat. Oftewel laat ik dit in 1 keer doen, dan is de totaalkost wat goedkoper dan 2 aparte ingrepen. Men kan het ook doen nadat de borsten volledig hersteld zijn, dan ziet men ook wat de definitieve vorm is van de borsten en kan men de tepellift daar ook echt op afstemmen. Het kan ook zijn dat ik een tepellift niet nodig ga hebben. Maar aangezien ik een randgeval ben, kan het wel zijn dat het wel echt nodig gaat zijn als ik nog verder gewicht verlies. 

 

De implantaten:

Ik ben een lange vrouw en mijn lichaam is redelijk in verhouding tot mijn lengte (ik heb geen smalle bouw voor mijn lengte). Daardoor heb ik vrij brede borsten en moet ik vrij groot gaan in cc omwille van de diameter die nodig is van de implantaten. Hij raadde aan om bv zeker niet kleiner te gaan dan 425cc als ik het mij juist herinner. Met het passen van de implantaten + met wat hij uit zijn ervaring zou aanraden zijn we gekomen tot Motiva round demi 475cc. Dus ineens echt wel een behoorlijk formaat :). Ik kan zelfs gerust hoger gaan met mijn lichaamsbouw maar ik moet er dan wel rekening mee houden dat hoe groter de implantaten, hoe meer risico op nek- en rugpijn en dat het dan ook moeilijker wordt om kleding te vinden die past. Ik moet sowieso ook voor de ronde implantaten gaan en niet voor de ergonomix omdat ik het volume vanboven kwijt ben. 

 

Ik moet nu dus vooral nadenken over wat ik nu juist wil, doe ik de tepellift pas later, of ineens mee. Ik denk dat ik eerder geneigd ben om de tepellift pas later te doen. Hij zei wel dat als ik verder af val, dat de kans wel groot wordt dat ik de tepellift nodig heb. Ik had in mijn hoofd dat ik nog 3kg wil afvallen, maar daar moet ik nu eens rustig over nadenken. Wanneer ik de foto's zie van mijn oorspronkelijke gewicht (5kg minder dan nu), dan vind ik mijzelf eerlijk gezegd te mager. Ik wil ook liefst niet meer afvallen in mijn gezicht en de enige reden dat ik momenteel verder zou willen afvallen is omdat ik mij stoor aan dat mijn buik even ver vooruit steekt als mijn borsten (of zelfs verder als mijn buik wat opgeblazen is). En omdat ik misschien nog iets teveel vet heb zitten op mijn heupen naar mijn goesting. Maar dat heeft beide meer te maken met de proporties van mijn lichaam. Met de pasimplantaten aan zag mijn lichaam er eigenlijk fantastisch mooi in proportie uit!! In die mate dat ik mij dan denk ik helemaal niet meer zou storen aan mijn buikje en heupen. 

 

Als ik de tepellift ineens mee met de borstvergroting wil laten doen dan moet ik bij zijn collega zijn want Dr Verdonck doet enkel borstvergrotingen. Met de tepellift ineens in 1 keer mee te laten doen is er wel een iets groter risico dat mijn tepels nadien naar boven wijzen als men ze te hoog heeft geplaatst in verhouding tot waar nadien de implantaten gaan zitten na de drop. 

 

Ik ga het allemaal nog even laten bezinken maar ik vermoed dat ik kwa dieet overga naar onderhoud ipv afvallen, dat ik de vergroting bij Dr Verdonck ga laten doen en dat ik dan na 9 maanden evalueer of een tepellift nodig is of niet. De tepellift kan ook gewoon onder locale verdoving dus ik zou er geen anesthesie mee uitsparen door het ineens in 1 keer te laten doen. 

 

Ahja, en hij raadt sowieso dual-plane aan. Voor de spieren zou bij mij al vrij snel hangborsten kunnen geven omdat we dan een serieus gewicht mee in de borst gaan steken ipv achter de spier. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Dominique1978 said:

Amaai meiske dit is een hele boterham om over na te denken….probeer zo veel mogelijk info in te winnen zou ik zeggen. Veel sterkte 

Ja idd! Op het einde van het consult vroeg hij of ik nog vragen had, heb toen nee gezegd (en had ze ook niet) maar ik vermoed dat ik nog eens op consult zal gaan met een lijstje vragen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen voel ik mij al minder overweldigd. Vooral de mogelijke tepellift had wat indruk gemaakt en 475cc klonk initieel als heel veel maar bij het passen stond dat wel gewoon super mooi en super vrouwelijk. Ik kreeg er ook echt een zandloperfiguur mee.

 

Ik heb eind deze maand een tweede consult ingepland om nog eens te passen en ik ben een lijstje met vragen aan het opstellen. Ik neig er enorm hard naar om gewoon eerst de borstvergroting te laten doen en nadien pas de tepellift indien nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.