Ga naar inhoud

Liez : 10 januari 2023 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek : Hilversum


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vorige week heb ik een borstverkleining gehad in de Bergman Kliniek. Ik was niet van plan om het op te schrijven, maar merk dat ik het zelf ook heel fijn vind om andere verhalen te lezen, dus hierbij ook mijn ervaring. 

 

Ik wilde al heel lang een borstverkleining en in oktober heb ik de knoop doorgehakt. Ik was van tevoren vooral heel nerveus over het hele ziekenhuis-gebeuren, omdat ik nog nooit iets in het ziekenhuis heb hoeven doen. Ik vond de kliniek echt heel fijn en de begeleiding heel goed. De narcose vond ik best eng en uiteindelijk ook heel bizar: het ene moment praat je met de anesthesist en het volgende moment lig je geopereerd op een zaal met een waterijsje in je hand. Ik moest een nachtje blijven en dat ging in principe goed. Ik was heel moe van de narcose, dus viel af en toe in slaap. Maar het was ook een vrij klein bed en op mijn rug slapen vond ik echt heel vervelend, dus mijn nachtrust was niet top. Volgende ochtend lekker naar huis en wat was mijn eigen bed heeeerlijk. 

 

Het is nu bijna een week na de operatie en voel me inmiddels veel beter. De eerste dagen vond ik echt helemaal niks. Ik was ontzettend moe en wilde eigenlijk alleen maar slapen. Dag twee viel ik bijna flauw in de douche en heb de eerste drie dagen vooral in bed gelegen. Mijn hoofd zat vol watten en kon echt nog geen boek lezen of serie kijken. Daarna werd het gelukkig beter. Ik slaap overdag niet meer, maar lig af en toe nog in bed een serie te kijken. Verder een beetje rustig aan doen op de bank, spelletje spelen, poezen kroelen. De pijn vind ik heel erg meevallen. Ik slaap al sinds de eerste nacht op mijn zij, wat goed gaat en waardoor ik goed slaap. Mijn borsten doen wel zeer met allemaal gekke gevoelentjes: tintelen, zzzzingen, steken, kloppen (het is een heel orkest aan sensaties), maar geen echte overheersende pijn. Ik vond de 'extra pijntjes' na de operatie erger: rugpijn, hoofdpijn, wazig, moe. Dat vond ik echt vervelend. De eerste drie dagen heb ik steeds katoenen maandverband en gaas op de wonden gedaan, maar na drie dagen waren ze dicht en nu draag ik alleen de beha. Ik doe hem elke ochtend na het douchen en elke avond voor het slapen opnieuw aan, zodat 'ie weer lekker zit. Ik vind dat het echt snel heelt en er al heel mooi uitziet. Het wordt nu wel helemaal geel en paars rondom de littekens, maar het ziet er wel rustig en netjes uit. De eerste dagen schrok ik wel van de ravage, maar het is snel bijgetrokken. 

 

Al met al vind ik het best wel meevallen. Ik ben gisteren al heel even buiten geweest en dat wilde ik vandaag ook, maar het regent te hard ;-). Ik word wel gek van al het stilzitten en heb soms de neiging toch iets teveel zelf te doen en dan moet ik mezelf tegengouden. Inmiddels lukt het me om zelf aan te kleden (losse broek en blouse met knopen), boterham te smeren, drinken te pakken en te douchen (behalve het afdrogen). Donderdag krijg ik mijn eerste check en dan gaat ook de tape eraf, daar kijk ik heel erg naar uit. 

 

Oja en Dr Koopmann heeft mij geopereerd en ik vind het een fijne arts. Hij is misschien een tikkeltje apart, maar ik vind hem heel kundig en serieus. Ik vertrouwde hem helemaal en hij heeft mooi resultaat geleverd tot nu toe :-). Ik had trouwens cup 70H en ik weet nog niet wat mijn nieuwe maat is.

 

Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben! Ik vond dat veel van jullie alweer snel op de been waren, dus hierbij ook een ervaring waarbij het iets langer duurt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Fijn dat het goed met je gaat! Ik ben 6 december geopereerd in de Bergman kliniek in Hilversum. Ik heb een borstlift gehad. Heb zelfde littekens als jou denk ik (anker litteken) ik vond de operatie en pijn ook ontzettend meevallen. Dat flauwvallen herken ik wel heb ik ook gehad. Ik heb de pech dat vlak voor de kerst op het 3 landen punt onder mijn borst een open wond is ontstaan en aan de andere kant heel klein gaatje. Die open wond was echt niet fijn! Inmiddels is het goed aan het helen maar nog niet dicht. Wil je niet bang praten hoor maar probeer het alsjeblieft rustig aan te doen!!! Want ook na een aantal weken kun je nog complicaties krijgen.

morgen is het voor mij 6 weken geleden. Ik ga deze week weer voor halve dagen thuis werken en hoop volgende week weer halve dagen naar het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Oh wat balen dat je wonden open zijn gegaan. Was het pech of denk je dat je te snel dingen hebt opgepakt? Heb je veel last gehad? Ik hoor inderdaad overal rustig aan doen, maar vind het echt moeilijk in te schatten wat rustig aan precies is. Wat doe jij al wel en niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is gewoon pech maar kan ook heel goed als je te veel doet. Komt heel vaak voor bij borstlift of verkleining. Op zich heb ik geen pijn aan die wond maar is vervelend  en zit op rotplek. En heeft tijd nodig om te helen kan wel 4 tot 6 weken duren.

Ik heb de eerste 4 weken niet zoveel gedaan. Niet zwaar tillen. Armen niet hoger dan schouders. Mijn man kookte altijd en stofzuigen. Pakte smiddags mijn rust goed. Niet slapen maar gewoon op de bank of op bed tv kijken of boek lezen. Pas in de 5e week pakte ik weer wat kleine dingen op. 
tis lastig in te schatten en je doet gauw teveel. 
vandaag zit ik op 6 weken. Doe nu wel weer veel meer maar ben nog steeds voorzichtig met het strekken want dat trekt ook best wel. Stofzuigen doe ik nog niet. Maar verder de huishoudelijke dingen wel weer. En niet te zwaar tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Femm80 zei:

Nee dat is gewoon pech maar kan ook heel goed als je te veel doet. Komt heel vaak voor bij borstlift of verkleining. Op zich heb ik geen pijn aan die wond maar is vervelend  en zit op rotplek. En heeft tijd nodig om te helen kan wel 4 tot 6 weken duren.

Ik heb de eerste 4 weken niet zoveel gedaan. Niet zwaar tillen. Armen niet hoger dan schouders. Mijn man kookte altijd en stofzuigen. Pakte smiddags mijn rust goed. Niet slapen maar gewoon op de bank of op bed tv kijken of boek lezen. Pas in de 5e week pakte ik weer wat kleine dingen op. 
tis lastig in te schatten en je doet gauw teveel. 
vandaag zit ik op 6 weken. Doe nu wel weer veel meer maar ben nog steeds voorzichtig met het strekken want dat trekt ook best wel. Stofzuigen doe ik nog niet. Maar verder de huishoudelijke dingen wel weer. En niet te zwaar tillen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het herstel is voor iedereen natuurlijk verschillend. Maar zou gewoon wel voorzichtig zijn. Qua beweging kun je prima wandelen. Bij mij voelde dat niet zo lekker de eerste weken. Voelde aan als bakstenen en ik had erg last van mijn schouders. Dat is nu gelukkig wel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.