Ga naar inhoud

Ontsteking?


P1980

Aanbevolen berichten

Hey hallo,

 

Ik heb mijn bv gehad op 20 december. Alles is vlot verlopen, de eerste dagen gingen ook supergoed! Na een dag of vier, vijf werd ik een druk gewaar aan mijn rechterborst, het werd erger en ik kon soms zelfs mijn sport-bh niet verdragen. De huid werd onderaan de borst een beetje rood, niet echt rond het litteken, maar er boven. Zeven dagen na de operatie gebeld, foto's doorgemaild en antibioticakuur van zeven dagen voorgeschreven gekregen. De roodheid ging weg, maar de zwelling werd niet minder. Mijn rechterborst was een heel stuk groter dan de linker. Nog eens zeven dagen later (3 januari) moest ik terug om de pleisters te verwijderen, dat was de laatste dag dat ik de antibiotica moest nemen. In de ochtend naar daar, pc is er niet bij geweest, pleisters er af, nog eens gezegd dat het pijnlijk aanvoelde en dat de zwelling in minder werd. Maar de verpleegster zei dat het er goed uit zag. Antibiotica nog nemen vandaag en dan komt het wel goed, zei ze. Dus terug naar huis. In de namiddag andere kleren aan om even langs te gaan bij familie. Ik wilde een andere sport-bh aandoen, begint er vocht te lopen uit het litteken. Véél vocht! Terug gebeld naar kliniek, ik moest onmiddellijk langskomen. Daar gekomen nog een hele hoop vocht er uit gedrukt. Toen was er natuurlijk een hoop zwelling weg! Vier draadjes er in, verbandje eronder en terug naar huis. Twee dagen bijna geen vocht, de derde dag werd het weer erger. Dus 6 januari weer terug, nog twee draadjes er bij. Toen is het droog geweest tot 10 januari, toen moest ik terug op controle en merk daar dat er toch weer enkele druppels uit zijn gekomen. Terwijl het litteken mooi dicht is gegaan. Dus het vocht komt niet van de wond. Maar van binnenin denk ik. Ik moet binnen een week nog eens terug komen om de draadjes er uit te halen. Heel de tijd, ben ik niet ziek geweest en heb ik ook nooit koorts of verhoging gehad. Dat is volgens de pc een goed teken. Maar ze wist nog niet zeker of het wel goed zou komen. En of de prothese er terug uit moet of niet. Mijn antibiotica loopt nog tem zondag en dinsdag dus terug op controle voor de draadjes. Ik heb geen pijn, de wond ziet erooi uit, niet rood ofzo, maar de borst is erg hard, een stuk groter dan de andere. 

Komt dit bij iemand bekend voor?

Of is het gewoon vocht en is dit  normaal?

Beetje ongerust...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Nancy001 zei:

Dit klinkt niet zo goed. Hoe gaat het er nu mee? Hopelijk voelt je borst beter aan en is de borstontsteking genezen. 🍀

Het gevoel is sinds gisteren een beetje beter, maar het staat nog heel gespannen. Ik hoop dat dit enkel wat vocht is en geen ontsteking meer. Vandaag en morgen nog antibiotica en dan gedaan. Hopelijk gaat het daarna niet weer slechter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update:

Ondertussen is mijn rechterborst nog steeds niet rustig. Antibioticakuur liep tot zondag 15 januari. Dinsdag 17 januari op controle, het zag er beter uit, maar de draadjes werden nog niet verwijderd, voor de zekerheid. Nieuwe afspraak na een week. De borst zakt wel een beetje mee zoals de andere, dus dat ziet er goed uit. Het stramme gevoel is ook een beetje beter en ik heb het idee dat de zwelling ook minder wordt. Maar het voelt nog steeds hard aan. Dat weekend wordt het rond het litteken opnieuw wat roder.

Dinsdag 24 januari, nieuwe controle, de draadjes gaan er deze keer wel uit. Maar de pc zegt nog steeds dat ze niet zeker weet of we de prothese kunnen laten zitten. Ik krijg opnieuw een antibioticakuur voor zeven dagen voorgeschreven. Als het nu niet beter wordt, vrees ik dat ik ze toch ga moeten laten verwijderen. Dan zou enkel de rechtse er uit worden gehaald. De andere mag blijven. Dan moet het een paar maanden genezen (hoe lang dat is weet ik niet). En wordt ze er opnieuw in gestoken. Ik hoop dat dit niet nodig gaat zijn. 

Momenteel voelt het niet zo goed. Volgens mij weer meer zwelling, het staat wat gespannen. Rond het litteken erg rood.

Ik hoop echt dat het nog goed komt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2023 om 14:33, Salesn zei:

Vreselijk! Knuffels voor jou! Ik hoop voor je dat het gauw goedkomt! Wie is je pc?

Dank je wel!

Sinds zondag (29/01) is de roodheid serieus afgenomen! Blij!

Straks weer op controle. Hopelijk blijft het goed gaan!

Mijn pc is Dr. Derks

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Melanieseline zei:

Wat vreselijk om dit te lezen! Hopelijk gaat het weer beter snel. Zou je deze pc niet aanbevelen hierdoor als ik vragen mag?

Het gaat sinds zondag wel beter. De rode kleur wordt lichter en het is niet meer zo hard. Ik ben ook vandaag op controle geweest en ook de pc zegt dat het de goede kant op gaat. Nog vijf dagen mijn antibioticakuur afwerken en hopelijk blijft het dan goed gaan!

Ik ben heel tevreden over de pc, ze heeft me steeds goed verder geholpen. Zij kan het ook niet helpen als er een ontsteking komt. Met veel geduld stonden zij en haar team me met raad en daad bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ondertussen weer een dikke week verder en het gaat nog steeds goed! Het rode is nog niet helemaal weg, maar verminderd nog wel. Er zit nog wel een klein bultje bij het litteken. Ook zit het litteken helemaal verstopt in een soort van groef onder mijn borst. Het ligt er echt veel dieper in. Dat is bij mijn linker borst nooit zo geweest. Ik hoop dat dit nog veranderd, maar het kan misschien wel te maken hebben met het moeizame herstel... Pijn heb ik niet meer en sinds een paar dagen gebruik ik mijn armen ook terug wat hoger. Dat geeft soms nog een raar gevoel. Ik draag nog steeds op aanraden van mijn pc mijn steun bh. Dat kon ik best doen tot het bultje weg is zei ze. Ik ben ondertussen 52 dagen po.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Nog eens een update. 😊

Ik ben deze week op eindcontrole geweest. De pc zei dat ze heel blij was dat het goed is gekomen. Ze had niet gedacht dat de prothese kon blijven zitten. Maar ondertussen is het rustig en ziet het er goed uit. Het litteken blijft nog een klein beetje achter. Het zit nog een beetje in een gleufje onder mijn borst, maar wordt wel zachter. En komt ook nog wel goed zei ze. De borst op zich is een heel klein beetje harder dan de andere, maar het verschil is miniem! Ik ben echt heel tevreden! En ik zou het zo weer doen! Het is wel een tijdje spannend geweest en ik heb erg veel pijn gehad, maar toch was dat het waard. Ik ben zo blij met m'n nieuwe boobs! Ik kwam pas nog een fotootje van "voor" tegen en het verschil is enorm! Nu heb ik echt mooie, ronde borsten. Ik ben ook heel tevreden over de service van dokter Derks en haar team van Kliniek Veldhoven! Ik raad heb echt aan! Ondertussen ben ik acht maanden po.

Groetjes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ik heb namelijk zelf ook een ontsteking gehad, ook precies aan de rechterkant en ik herken alles wat je zegt. Rechterkant is nog keihard en de linkerkant is lekker zijn indaling leventje aan het leiden. Het is nu opengesneden zodat alle wondvocht eruit kan druppelen. ik zie het beetje bij beetje "krimpen".  Dat het daarna een lelijke litteken word dat is dan maar zo.. ik hoop gewoon alleen dat mijn borsten cosmetisch wel goed komen. Pfffff. Maar jou verhaal geeft me een beetje hoop hihii. Ik ben nu twee maanden PO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi, ik heb even meegelezen in dit topic en bevind mezelf in soortgelijke situatie.

 

13 oktober ben ik geopereerd voor een borstverkleining. Rechterborst bleef na de operatie gezwollen terwijl de linkerborst mooi aan het indalen is. Dokter heeft er de dag na de operatie vocht uitgedrukt waarna de borst een heel stuk is gaan slinken wat er goed uit zag. Hij zei dat het nu wel goed zou komen. Ook preventief een anti biotica kuur van 5 dagen gekregen. Maar nu 4 dagen later is mijn rechterborst alweer gezwollen en groter dan de linker, alhoewel het verder wel stabiel blijft en niet erger wordt.. Ik vrees dat ze bij mij weer het vocht moeten uitdrukken of dit operatief moeten gaan doen.. ik hoop zo van niet en dat het Misschien gewoon wat meer tijd nodig heeft?.. Morgen op controle dus we gaan het zien.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.