Jump to content

Ontsteking?

P1980
 Share

Recommended Posts

Hey hallo,

Ik heb mijn bv gehad op 20 december. Alles is vlot verlopen, de eerste dagen gingen ook supergoed! Na een dag of vier, vijf werd ik een druk gewaar aan mijn rechterborst, het werd erger en ik kon soms zelfs mijn sport-bh niet verdragen. De huid werd onderaan de borst een beetje rood, niet echt rond het litteken, maar er boven. Zeven dagen na de operatie gebeld, foto's doorgemaild en antibioticakuur van zeven dagen voorgeschreven gekregen. De roodheid ging weg, maar de zwelling werd niet minder. Mijn rechterborst was een heel stuk groter dan de linker. Nog eens zeven dagen later (3 januari) moest ik terug om de pleisters te verwijderen, dat was de laatste dag dat ik de antibiotica moest nemen. In de ochtend naar daar, pc is er niet bij geweest, pleisters er af, nog eens gezegd dat het pijnlijk aanvoelde en dat de zwelling in minder werd. Maar de verpleegster zei dat het er goed uit zag. Antibiotica nog nemen vandaag en dan komt het wel goed, zei ze. Dus terug naar huis. In de namiddag andere kleren aan om even langs te gaan bij familie. Ik wilde een andere sport-bh aandoen, begint er vocht te lopen uit het litteken. Véél vocht! Terug gebeld naar kliniek, ik moest onmiddellijk langskomen. Daar gekomen nog een hele hoop vocht er uit gedrukt. Toen was er natuurlijk een hoop zwelling weg! Vier draadjes er in, verbandje eronder en terug naar huis. Twee dagen bijna geen vocht, de derde dag werd het weer erger. Dus 6 januari weer terug, nog twee draadjes er bij. Toen is het droog geweest tot 10 januari, toen moest ik terug op controle en merk daar dat er toch weer enkele druppels uit zijn gekomen. Terwijl het litteken mooi dicht is gegaan. Dus het vocht komt niet van de wond. Maar van binnenin denk ik. Ik moet binnen een week nog eens terug komen om de draadjes er uit te halen. Heel de tijd, ben ik niet ziek geweest en heb ik ook nooit koorts of verhoging gehad. Dat is volgens de pc een goed teken. Maar ze wist nog niet zeker of het wel goed zou komen. En of de prothese er terug uit moet of niet. Mijn antibiotica loopt nog tem zondag en dinsdag dus terug op controle voor de draadjes. Ik heb geen pijn, de wond ziet erooi uit, niet rood ofzo, maar de borst is erg hard, een stuk groter dan de andere. 

Komt dit bij iemand bekend voor?

Of is het gewoon vocht en is dit  normaal?

Beetje ongerust...

22 uur geleden, Nancy001 zei:

Dit klinkt niet zo goed. Hoe gaat het er nu mee? Hopelijk voelt je borst beter aan en is de borstontsteking genezen. 🍀

Het gevoel is sinds gisteren een beetje beter, maar het staat nog heel gespannen. Ik hoop dat dit enkel wat vocht is en geen ontsteking meer. Vandaag en morgen nog antibiotica en dan gedaan. Hopelijk gaat het daarna niet weer slechter...

• 2 weeks later...

Update:

Ondertussen is mijn rechterborst nog steeds niet rustig. Antibioticakuur liep tot zondag 15 januari. Dinsdag 17 januari op controle, het zag er beter uit, maar de draadjes werden nog niet verwijderd, voor de zekerheid. Nieuwe afspraak na een week. De borst zakt wel een beetje mee zoals de andere, dus dat ziet er goed uit. Het stramme gevoel is ook een beetje beter en ik heb het idee dat de zwelling ook minder wordt. Maar het voelt nog steeds hard aan. Dat weekend wordt het rond het litteken opnieuw wat roder.

Dinsdag 24 januari, nieuwe controle, de draadjes gaan er deze keer wel uit. Maar de pc zegt nog steeds dat ze niet zeker weet of we de prothese kunnen laten zitten. Ik krijg opnieuw een antibioticakuur voor zeven dagen voorgeschreven. Als het nu niet beter wordt, vrees ik dat ik ze toch ga moeten laten verwijderen. Dan zou enkel de rechtse er uit worden gehaald. De andere mag blijven. Dan moet het een paar maanden genezen (hoe lang dat is weet ik niet). En wordt ze er opnieuw in gestoken. Ik hoop dat dit niet nodig gaat zijn. 

Momenteel voelt het niet zo goed. Volgens mij weer meer zwelling, het staat wat gespannen. Rond het litteken erg rood.

Ik hoop echt dat het nog goed komt.....

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.