Ga naar inhoud

Angela76 : 21 december 2022 : Dr. Melenhorst : Bergman Clinics Hilversum


Aanbevolen berichten

Hoi, omdat ik het fijn vond om jullie ervaringen te lezen maak ik ook een verslagje.

De operatie was dus 21 dec in de Bergman Clinic te Hilversum. Ik ben 46 jr en had cup 85F. Ik stoorde me al jaren hieraan, maar heb nooit onderzocht wat er mogelijk was. Tot een klant van mij ineens met nieuwe boobies langs kwam en dat zag er zo mooi uit. En ze vertelde dat het 'gewoon' vergoed wordt uit de basisverzekering. Nou, mijn hart maakte een sprongetje, zou het echt..?

Ik heb direct een intake gesprek gepland bij haar dokter en de dag erna had ik al goedkeuring van de zorgverzekering.

Ik was onwijs zenuwachtig voor de operatie, maar alles is supergoed gegaan. 

Exact 324 gram per borst eraf.

Om 10:00 geholpen en 1 uur later al terug op de kamer. Om 16:00 lachend naar huis.

Prima geslapen de eerste nacht. Ik mocht gelijk op mn zij liggen volgens het boekje.

Dag 2, 3 en 4 waren niet mis. Op mijn zij liggen ging niet meer, flinke pijn en zwellingen en bont en blauw. Slapen was een drama.

Vanaf dag 5 werden de zwellingen gelukkig wat minder. Ik heb zelfs kerst gevierd met de fam.

 

De eerste week voelde ik veel van die 'zzzings' door mijn borsten, van die zenuwscheuten. Onder de oksels deed het ook zeer, moest met een kussen onder mn armen zitten. Ribben deden ook veel zeer, zouden ze daar wat aan vastgehecht hebben? Ik heb geen idee, maar zo voelt het.

Af en toe enorme koude rillingen door m'n borsten en dan weer heet en dan weer grrr en ratatataa en brr, haha, gekke sensaties in ieder geval.

Nu is het exact 2,5 week en ik heb al 2x een stukje gefietst naar de supermarkt deze week, met de hondjes gelopen, paar keer gestofzuigd, het gaat hartstikke goed.

De zwelling wordt elke dag een ietsiepietsie minder, 's avonds wel weer wat meer, dan mag de compressiebh even uit van mezelf en dan zakt de zwelling ook wat af. 's Nachts draag ik wel een strakke sportbh, voelt wel fijner dan ze 'los' te laten.

Ik ben zo ontzettend blij met het resultaat, al mijn kleding staat zoveel leuker. Ik zie er slanker en jonger uit, het is fantastisch.

Ik ben wel aangekomen van al dat niets doen, en extra gesnoep. Ik mis het sporten echt heel erg en heb gisteren stiekem wat squatjes gedaan om te checken of mijn beenspieren het nog doen. Geen spierpijn vandaag, dus vandaag doe ik wat meer squatjes :) niet verder vertellen.

 

De littekens zien er supermooi uit, geen open plekjes, geen irritaties, ik heb alleen veel van die bindweefselknobbeltjes. Dat had ik ook met de ooglidcorrectie en die gaan na een paar maanden weg. Dus gewoon geduld hebben.

Ik denk zelf dat het enorm heeft geholpen dat ik hoog in vitamine inname zit, elke dag vit c, d, b12, multi, magnesium, q10, quercetine, astaxanthine, arnica en zink. Verder de hele dag citroen met water en groene thee en verse thijmthee.

Ik heb nog geen idee welke cup ik heb, ben zó benieuwd wat het wordt straks, ze zitten nog zo hoog, het moet nog wat gaan zakken allemaal. Ik gok op een c-cup.

Nou dames, ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Als je nog moet, dan wens ik je veel succes en zet em op!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoihoi, het gaat super, nu 7 weken na de operatie.

Ja de bh rand zit ontzettend strak op de littekens, ik droeg mijn hempje onder de bh, dan snijdt het wat minder. Maar als het goed is hoef je de strakke bh niet meer te dragen inmiddels? Alles goed gegaan bij jou? Ben je tevreden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angela76
Wat fijn dat het zo goed gaat!

Wat dat betreft ben ik blij dat ik geopereerd ben in de winter: ik draag eerst een hemd, dan een thermo shirt én dan pas de beha, scheelt toch 🙂

 

Ik zit nu bijna op 4,5 weken, langzaam gaat het steeds beter gelukkig. Wel nog zere gespannen borsten van de interne blauwe plekken, zeker aan het einde van de dag. Maar iedere dag is er één van herstel en gelukkig geen open littekens of wondjes, daar ben ik al heel blij mee.

 

Ook het resultaat vind ik nu al heel mooi, de littekens 'vallen' me niet eens op. En vooral zo blij met de kleinere cupmaat! Ik zit nu tussen C-D  in en ik kwam van F. Dus een groot verschil. Wat een verademing is het nu al .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angela76

 

Nou ik kan niet wachten! En dat met het lente weer langzaam in het vooruitzicht, heerlijk.

 

Had jij nog lang last van de blauwe / beurse plekken? Dat is nu voornamelijk wat bij mij nog pijn veroorzaakt, die beursheid van binnenin.

 

En de littekens zijn nog wat hard, maarja dat is ook niet zo vreemd. Word dat bij jou al zachter?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@linsofie ja alles is nu zacht van binnen, heb alleen nog wat vocht achter de littekens, dat komt en gaat. Als ik heb gesport wat meer vocht, de volgende dag weer wat minder. Maar met elke keer dat ik sport is er toch wat minder vocht hij of is het sneller weg.

Vooral springen is nog niet echt verstandig haha. Ik kan ook nog niet echt volledig op mijn buik liggen, dat is vooral jammer omdat ik heel erg toe ben aan een rugmassage. Dat is nog te gevoelig, hopelijk met een paar weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Angela76

Wat heerlijk dat je al weer op je zij kunt slapen...
Ik heb helaas nog echt wel van die beurse harde plekken... pfffff ben die blauwe plekken pijn wel een beetje zat aan het worden.

Hoe lang had jij daar ongeveer last van?

 

Vannacht voor het eerst zo'n 4 uur op mijn zij geslapen, met behulp van een zwangerschapskussen. Die heb ik toch maar aangeschaft en nou ik ben er zo blij mee, heb het echt gemist dat op mijn zij slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@linsofie Nou niet zo heel lang als jij in ieder geval.

Wat me net te binnen schiet is dat ik 2 keer onder de Beauty Angel lamp heb gelegen, 1x in de eerste week en 1x in de 2e week.

Dat is een collageenlamp die ook goed helpt bij wondgenezing.

Ik ga binnenkort weer eens, want ik heb het gevoel dat de littekengenezing een beetje stagneert.

https://beauty-angel.nl/zoek-salon/

Als je gaat dan moet je even vragen of je privacy hebt onder de lamp zodat je boobies bloot kunnen :)

En doe je ook genoeg aan beweging? Ik heb 2 hondjes dus ik ontkom er niet aan, ik loop zeker 6km per dag, in het weekend meer. Door beweging gaat het bloed stromen en wordt oud bloed/afvalstoffen sneller opgeruimd. Is mijn theorie althans.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angela76

 

Die collageen lamp kende ik niet! dankjewel voor de tip!

 

Ik slik wel collageen tabletten, en masseer de littekens goed in met de littekencreme en wissel dit ook af met Shea Butter, ken je dat? Dat bevat voedende stoffen voor je huid en aanmaak van collgeen. het voelt ook lekker zacht tijdens en na insmeren.

 

Ik denk dat ik gewoon pech heb met die blauwe harde plekken, sowieso krijg ik snel blauwe plekken. Sinds vanochtend lijkt het wat minder te gaan worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.