Ga naar inhoud

Tijd voor een prothese wissel, maar waar?


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik had gisteren een consult bij Dr van Selms in de Jan van Goyenkliniek. In eerste instantie omdat ik mezelf nog wat zorgen maakte over de klachten die ik had door mijn burn-out en of dit eventueel te maken kon hebben met mijn implantaten. Hij heeft me gerustgesteld maar hij adviseerde me wel om een wissel in te plannen.

12,5 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad met protheses van Ceraform/Ceraplas. Deze protheses hebben een ruwe buitenkant en worden ook niet meer gemaakt schijnbaar.
Reden is omdat deze implantaten schijnbaar zweten door de ruwe buitenkant. Hij adviseerde me om gladde protheses van Motiva te nemen, of Mentor Saline.
Mijn voorkeur is Mentor Saline omdat deze oplossing zoutwater is, maar hij verzekerde me dat de gladde protheses ook veilig zijn en dat deze dus niet zweten?

Zijn advies is 500-550CC. Ik heb nu 450 CC, met 550CC zou ik een cupmaat omhoog gaan. Ik twijfel, ik zei altijd dat ik groter wilde bij een wissel, maar nu weet ik het niet zo goed.

Hij vertelde me ook dat ze na de operatie een stukje weefsel opsturen om te laten onderzoeken. Is dit bij elke kliniek zo?

 

Dus nu ben ik na aan het denken, wanneer ga ik een wissel inplannen?
Maar nog belangrijker: waar? in welke kliniek? En welk merk wil ik? Ga ik toch weer voor siliconen prothese of voor de zoutwater?

Prijzen bij JVG vond ik vrij aan de hoge kant: voor de mentor Saline is het 4900,- en voor de Motiva 5300,-

Maar ik had wel een heel fijn gevoel bij Dr. van Selms. Aan de andere kant is Amsterdam wel 1.5 rijden vanaf mijn woonplaats.

Lastig lastig!

 

Waar hebben jullie je wissel gehad, en wat waren de kosten? En zijn jullie tevreden?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.