Ga naar inhoud

Borstverkleining, nog aan het twijfelen


joyk

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik ben 46 jaar en wonend in Breda. Na een jaar van sukkelen bij de manueel therapeut die suggereerde dat ik toch eens een borstverkleining moet overwegen ben ik naar de huisarts geweest en inmiddels een röntgenfoto laten maken waaruit blijkt dat mijn bovenrug is krom gaan staan. 

 

Even wat details:

1.76 lang en 95 kilo (dus boven bmi van 30)

Cup 75M of 75L hangt af van het merk

Ik heb de ziekte van Crohn en daar dus best stevige medicatie voor. 

 

4 jaar geleden al eens bij dr Kolkman geweest voor een consult. Toen woog ik 84 kilo en adviseerde hij me nog wat verder af te vallen omdat anders die buik zo ging opvallen 😳. Ik was op mijn lichtst sinds jaren en net 17 kilo afgevallen. Dus k ben er van weg geschrokken. Voelt niet goed om naar hem terug te gaan. 

 

Mijn borsten worden ook niet kleiner tijdens het afvallen helaas. 

 

Ik heb mentaal geen problemen met mijn grote borsten. Als het niet vanwege rugpijn was zou ik ze lekker laten zitten. Mijn moeder had vergelijkbare borsten en heeft er tot haar dood last van gehad. 

 

Kortom ik wil ze laten verkleinen. Maar er zijn wel een aantal zaken waar ik nog mee zit:

1. Het afvallen. Theoretisch moet ik een kilo of 5 kwijt om het vergoed te krijgen

2. Ik woon alleen een heb niemand in de buurt wonen die kan helpen in de eerste weken van herstel. Ik denk na over een zorghotel. Hoe lang zijn jullie hulpbehoevend geweest? Iemand ervaring met zorghotels? 

3. Ik ben erg bang dat het niet mooi wordt een of voor complicaties. Ik wil dan ook heel veel aandacht steken in de juiste arts vinden. Ik ben bang voor "afgeknipte" borsten waarbij er geen einde vorm in zit. Tepel verlies en complicaties met littekens. Ik teken lelijk. Hebben jullie tips voor artsen? 

 

Ik kom graag met jullie in contact. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.